Hej forum
Jeg har min egen 9 mm pistol og har tilladelse til denne på nu 30 år.
Den er opbevaret i min skytteforening.
Ellers har jeg intet med våben og jagt at gøre.
Var bare lidt grundlæggende info og spørgsmål har intet med den at gøre.
Men min svigerfar har mange rifler og haglgevær samt amu dertil.
Han er våbensamler gennem mange år og ivrig jæger.
Nu skal han flytte til en anden bolig hvor han ikke kan have sine ca. 6 våbenskabe med.
Må disse våbenskabe placeres i min garage, botet til væggen som foreskrifter siger og nøgler kun tilgængelige for min svigerfar?
Nøgle til selve garage har vi begge.
Må min svigerfar have våbenskabe i min aflåste garage
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Må min svigerfar have våbenskabe i min aflåste garage
kort svar ja. men for god ordens skyld så få det på skrift fra ordensmagten, har desværre ikke mit svar længere
har selv brugt naboens garage da jeg havde lidt besvær med at holde mig under 25 stk på min samlertilladelse
har selv brugt naboens garage da jeg havde lidt besvær med at holde mig under 25 stk på min samlertilladelse

-
- This member is
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 71 times
Hej Koden,
Helt enig med Truffel og jeg har også selv haft skab i et muret arbejdsrum i tilknytning til garagen, men han skal have fat i sit forsikringsselskab da våben opbevaret uden for hoved huset som udgangspunkt ikke er omfattet af forsikringen. Man kan tilkøbe dækning i garagen, men sørg for at det tydeligt fremgår af policen og når policen fornyes eller opdateres, hvilket de jo gør fra tid til anden, så check om dækning af våben i garage er "faldet" ud. Forsikringsselskaber er rigtigt gode til at få usædvanlige tilføjelser til policer til at forsvinde og blive helt væk. Det betyder ikke noget om du fortsat betaler for den ekstra ydelse, hvis det ikke står i policen er du ikke dækket. Selv opdagede jeg at jeg ikke havde været dækket i en del år, så jeg er blevet klog af skade.
Han kan godt risikere at forsikringsselskabet vil have en konsulent ud at kigge på tingene, da jeg havde det fik jeg en længere moral prædiken om det umoralske i at gå til skydning og på jagt. Så blev selskabet skiftet ud
Hilsen
High Standard
Helt enig med Truffel og jeg har også selv haft skab i et muret arbejdsrum i tilknytning til garagen, men han skal have fat i sit forsikringsselskab da våben opbevaret uden for hoved huset som udgangspunkt ikke er omfattet af forsikringen. Man kan tilkøbe dækning i garagen, men sørg for at det tydeligt fremgår af policen og når policen fornyes eller opdateres, hvilket de jo gør fra tid til anden, så check om dækning af våben i garage er "faldet" ud. Forsikringsselskaber er rigtigt gode til at få usædvanlige tilføjelser til policer til at forsvinde og blive helt væk. Det betyder ikke noget om du fortsat betaler for den ekstra ydelse, hvis det ikke står i policen er du ikke dækket. Selv opdagede jeg at jeg ikke havde været dækket i en del år, så jeg er blevet klog af skade.
Han kan godt risikere at forsikringsselskabet vil have en konsulent ud at kigge på tingene, da jeg havde det fik jeg en længere moral prædiken om det umoralske i at gå til skydning og på jagt. Så blev selskabet skiftet ud

Hilsen
High Standard
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 262 times
Med 6 våbenskabe, er han så over 25 våben?
For så skal I huske Skafor Rød og godkendt alarm, med tilslutning til alarmcentral.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html