Hvor meget ammunition må foreningen opbevare?
- SKS
- Silver Member
- Interesser: Riffel & Pistol
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 11 times
Hvor meget ammunition må foreningen opbevare?
Hvor meget ammunitionen må vi som forening lige inde med? Må vi have ammunition til vores medlemmer som vi ikke har foreningsvåben til?
Har kigget rundt på nettet og kan umiddelbart kun finde reglerne for private.
Mvh
Har kigget rundt på nettet og kan umiddelbart kun finde reglerne for private.
Mvh
Quando Omni Flunkus Moritati
-
- Newbie
- Interesser: pistol skydning
- Geografisk sted: Trekants området
Re: Hvor meget ammunition må foreningen opbevare?
Hej kan ikke huske hvor meget Ammunition foreningen må opbevare,men ved at det er kun ammunition klubben har våben til der må opbevares 

- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Det ku være sjovt at høre hvad præcist du mener med det?mathis-068 skrev: ↑23. feb 2024, 14:41Hej kan ikke huske hvor meget Ammunition foreningen må opbevare,men ved at det er kun ammunition klubben har våben til der må opbevares![]()
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 162 times
Har spurgt Skydebaneforeningen, om hvor maget ammo man må have liggende i klubbens boks.
Grey
MvhDer er ingen øvre grænse for mængden af opbevaret ammunition. Ammunitionen skal dog opbevares i våbenskab eller boks som mindst opfylder grade 0
Så hvis jeres våbenboks er godkendt, må I, principielt fylde den helt op med ammunition.
Hvis du vil have det bekræftet fra myndigheden på området, skal du rette henvendelse ved PAC i Holstebro
Grey
-
- Newbie
Ja men der er vel ikke så meget at uddybe andet end om man er privat eller klub skal ammu passe til de våben der haves.
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Det står der ikke noget om i kravene til opbevaring for foreninger.mathis-068 skrev: ↑25. feb 2024, 19:30Ja men der er vel ikke så meget at uddybe andet end om man er privat eller klub skal ammu passe til de våben der haves.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Formandens/klubbens SKV-1 som er den tilladelse foreningen køber ammunition på er ikke kaliber begrænset.mathis-068 skrev: ↑25. feb 2024, 19:30Ja men der er vel ikke så meget at uddybe andet end om man er privat eller klub skal ammu passe til de våben der haves.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
- Interesser: Våben og grej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 4 times
SKV 1 er da godkendelse af bestyrelses medlemmer?Raptor357 skrev: ↑25. feb 2024, 21:47Formandens/klubbens SKV-1 som er den tilladelse foreningen køber ammunition på er ikke kaliber begrænset.mathis-068 skrev: ↑25. feb 2024, 19:30Ja men der er vel ikke så meget at uddybe andet end om man er privat eller klub skal ammu passe til de våben der haves.
Man handler ammunition på ens skv3 så vidt jeg forstår
- Raptor357
- Platin Member
SKV 3 er adgang. Adgang til transport og boks.
SKV 1 er godkendelse af bestyrelse og formand til køb af ammunition, våben og at give medlemmer våben påtegning. Det er frit hvad jeg husker der står på dem.
Hent blanketterne, det står på en SKV 3, måske står det også på en SKV-1, ellers står det kun i brevene man får når den er godkendt.
SKV 1 er godkendelse af bestyrelse og formand til køb af ammunition, våben og at give medlemmer våben påtegning. Det er frit hvad jeg husker der står på dem.
Hent blanketterne, det står på en SKV 3, måske står det også på en SKV-1, ellers står det kun i brevene man får når den er godkendt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Platin Member
Hvis man skal hente i Skyttebutikken, så er det en god ide også at have sin SKV3 med, ellers udlevere de ikke ammo.Raptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 07:09SKV 3 er adgang. Adgang til transport og boks.
mvh
GRey
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Det handler om hvad de må udlevere til dig, ikke hvad foreningen må opbevare.Greyberd63 skrev: ↑26. feb 2024, 08:15Hvis man skal hente i Skyttebutikken, så er det en god ide også at have sin SKV3 med, ellers udlevere de ikke ammo.Raptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 07:09SKV 3 er adgang. Adgang til transport og boks.
mvh
GRey
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
Jeps, men nu svarede jeg på Raptors indlæg om at man kunne hente ammo, med SKV1.Bofhenator skrev: ↑26. feb 2024, 08:40Det handler om hvad de må udlevere til dig, ikke hvad foreningen må opbevare.Greyberd63 skrev: ↑26. feb 2024, 08:15Hvis man skal hente i Skyttebutikken, så er det en god ide også at have sin SKV3 med, ellers udlevere de ikke ammo.Raptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 07:09SKV 3 er adgang. Adgang til transport og boks.
mvh
GRey
Og det kan man ikke i skyttebutikken, de vil have SKV3.
Mvh
Grey
- Raptor357
- Platin Member
Jeg skriver daGreyberd63 skrev: ↑26. feb 2024, 09:01Jeps, men nu svarede jeg på Raptors indlæg om at man kunne hente ammo, med SKV1.Bofhenator skrev: ↑26. feb 2024, 08:40Det handler om hvad de må udlevere til dig, ikke hvad foreningen må opbevare.Greyberd63 skrev: ↑26. feb 2024, 08:15Hvis man skal hente i Skyttebutikken, så er det en god ide også at have sin SKV3 med, ellers udlevere de ikke ammo.Raptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 07:09SKV 3 er adgang. Adgang til transport og boks.
mvh
GRey
Mvh
Grey
køb SKV-1
Transport SKV-3
Køb er ikke det samme som transport.
-
- Platin Member
Nu bliver jeg lidt forvirret.
ER det kun Formanden der må købe ammo til klubben eller må BS medlemmer også, de er også SKV1 godkendt
Og hvad er køb i den forbindelse, den der betaler en faktura eller en der betaler med sit private dankort hos en våbenhandler, og efterfølgende får beløbet refunderet af klubben.
Så et medlem med SKV3, men som IKKE er i BS, må IKKE logge på Skytteforenings konto hos Skyttebutikken og bestille ammo, det er jo Kassereren der betaler fakturaen.
Så et medlem med SKV3, men som IKKE er i BS, må ikke købe ammo til klubben hos våbenhandler, og lægge ud for beløbet med sit private dankort.
Men må i begge tilfælde transporter ammo hjem til klubben ??
Mvh
Grey
ER det kun Formanden der må købe ammo til klubben eller må BS medlemmer også, de er også SKV1 godkendt
Og hvad er køb i den forbindelse, den der betaler en faktura eller en der betaler med sit private dankort hos en våbenhandler, og efterfølgende får beløbet refunderet af klubben.
Så et medlem med SKV3, men som IKKE er i BS, må IKKE logge på Skytteforenings konto hos Skyttebutikken og bestille ammo, det er jo Kassereren der betaler fakturaen.
Så et medlem med SKV3, men som IKKE er i BS, må ikke købe ammo til klubben hos våbenhandler, og lægge ud for beløbet med sit private dankort.
Men må i begge tilfælde transporter ammo hjem til klubben ??
Mvh
Grey
- Raptor357
- Platin Member
Da jeg var formand, da stod det i SKV-1 brevet hvem der måtte hvad. Det der var nævnt var formand, bestyrelse og forening.
Formanden kan give våbenpåtegning som den eneste. Jeg blev pist når andre lavede aftaler på mine vejne, uden det var aftalt først. Jeg bliver også så let pigefornærmet.
Bestyrelsen kan give transport tilladelser.
Foreningen kan købe våben og ammunition. Våben skal jo altid godkendes af formanden. qua SKV systemet. Men ammunition vil jeg tolke at den foreningen (som jo tegnes af bestyrelsen) giver lov og adgang godt må købe ind til foreningen.
De skal bare have en transport tilladelse, hvis SKV kortet ikke dækker de kalibre der transporteres.
Formanden kan give våbenpåtegning som den eneste. Jeg blev pist når andre lavede aftaler på mine vejne, uden det var aftalt først. Jeg bliver også så let pigefornærmet.
Foreningen kan købe våben og ammunition. Våben skal jo altid godkendes af formanden. qua SKV systemet. Men ammunition vil jeg tolke at den foreningen (som jo tegnes af bestyrelsen) giver lov og adgang godt må købe ind til foreningen.
De skal bare have en transport tilladelse, hvis SKV kortet ikke dækker de kalibre der transporteres.
-
- Platin Member
Okay, så en SKV3 er nok, så forstår jeg det bedreRaptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 13:23Da jeg var formand, da stod det i SKV-1 brevet hvem der måtte hvad. Det der var nævnt var formand, bestyrelse og forening.
Mvh
Grey
- Raptor357
- Platin Member
Har man nu en grovkaliber pistol på SKV, så har det tidligere været nok til at man kan få en transporttilladelse til alle andre våben + ammunition. Så en SKV 3 har ikke altid været nødvendig. Jeg er jo ikke uptodate, men jeg ser ingen grund til st det er anderledes i dag.
- SKS
- Silver Member
Nu er forenings ammunition ikke altid lig den ammunition du som privat har tilladelse til på din egen SKV2, fx ejer jeg ikke nogen kaliber .357 så det kan jeg ikke transportere for foreningen uden en skv3 når jeg henter i fx skyttebutikken.Raptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 13:49Har man nu en grovkaliber pistol på SKV, så har det tidligere været nok til at man kan få en transporttilladelse til alle andre våben + ammunition. Så en SKV 3 har ikke altid været nødvendig. Jeg er jo ikke uptodate, men jeg ser ingen grund til st det er anderledes i dag.
- Raptor357
- Platin Member
Jeg har lige tjekket op på det. det ser ud som om reglerne er blevet mere lempeligeSKS skrev: ↑26. feb 2024, 16:45Nu er forenings ammunition ikke altid lig den ammunition du som privat har tilladelse til på din egen SKV2, fx ejer jeg ikke nogen kaliber .357 så det kan jeg ikke transportere for foreningen uden en skv3 når jeg henter i fx skyttebutikken.Raptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 13:49Har man nu en grovkaliber pistol på SKV, så har det tidligere været nok til at man kan få en transporttilladelse til alle andre våben + ammunition. Så en SKV 3 har ikke altid været nødvendig. Jeg er jo ikke uptodate, men jeg ser ingen grund til st det er anderledes i dag.

https://www.dgi.dk/SKV/vaabenregistreri ... jledninger
Fra vejledningen.
I de gamle vamle dage måtte man kun transportere rifler hvis man på våben tilladelsen havde en riffel. med en .22 pistol måtte man transportere rifler og korte salon våben. med en grov kort på tilladelse måtte man transportere alt.Ansøgning om godkendelse til transporttilladelse
For at medlemmer må transportere våben, skal de godkendes til dette af politiet. Har et medlem
en gyldig våbenpåtegning, er medlemmet derved godkendt til at få udstedt en transporttilladelse.
Har medlemmet ikke en våbenpåtegning, indsender foreningen en SKV3 blanket direkte til politiet
(PAC).
Interessant er også https://www.skytteunion.dk/page/forenin ... jledninger
Defination_af_begrebet -_Aktiv_Skydende (opdateret dec2023)
Det ser ud som om at kun skydning i normal forenings almindelige åbningstid tæller med som aktiv skydning når man skal leve op til aktivitets kravet. Så har man f.eks. nøgle til hanebjerg, så tæller det ikke med når man tager der op og træner alene.
Det er det jeg læser.
- SKS
- Silver Member
Jo, men en transport tilladelse udstedt af et bestyrelsesmedlem giver, sådan som jeg læser det, kun ret til at transportere et våben til en given skydning, og ikke til at afhente forenings ammunition i en forretning. Det kræver stadig en skv3.
-
- Newbie
Mrbirk skrev: ↑26. feb 2024, 04:30Har godt nok selv SKV-1-2 og 3 Men har nu aldrig hørt at klubben bare kan købe ammunition til våben de ikke har,men så blev jeg lidt klogere selv om jeg ikke forstår det.Raptor357 skrev: ↑25. feb 2024, 21:47Formandens/klubbens SKV-1 som er den tilladelse foreningen køber ammunition på er ikke kaliber begrænset.mathis-068 skrev: ↑25. feb 2024, 19:30Ja men der er vel ikke så meget at uddybe andet end om man er privat eller klub skal ammu passe til de våben der haves.![]()
SKV 1 er da godkendelse af bestyrelses medlemmer?
Man handler ammunition på ens skv3 så vidt jeg forstår
-
- Silver Member
- Interesser: Våben og grej
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 4 times
Greyberd63 skrev: ↑26. feb 2024, 09:01Jeps, men nu svarede jeg på Raptors indlæg om at man kunne hente ammo, med SKV1.Bofhenator skrev: ↑26. feb 2024, 08:40Det handler om hvad de må udlevere til dig, ikke hvad foreningen må opbevare.Greyberd63 skrev: ↑26. feb 2024, 08:15Hvis man skal hente i Skyttebutikken, så er det en god ide også at have sin SKV3 med, ellers udlevere de ikke ammo.Raptor357 skrev: ↑26. feb 2024, 07:09SKV 3 er adgang. Adgang til transport og boks.
mvh
GRey
Mvh
Grey
Nu er det ikke mig der handler ammunition det plejer vores kasser at klare er selv i bestyrelsen men vi har ikke fået skv1 udleveret hver især og er ret sikker på når kasseren handler ammunition så har han os kun sin skv3 med som vi har fået udleveret
- Raptor357
- Platin Member
SKV kontoret har en kopi af jeres SKV-1, jeg tænker de snakker sammen med butikken. Jeg kan ikke huske at jeg har vist andet end genladnings tilladelse, og kun når jeg har købt krudt eller fænghætter.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Det gør de helt sikkert ikke, skyttebutikken har intet at gøre med SKV-kontoret og hvis de begynder at udlevere data på bestyrelsesmedlemmer til tilfældige butikker, så bliver der ballade.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Raptor357
- Platin Member
Tænk, jeg gik ud fra at de vidste hvilke foreninger der var godkendt. Jeg har altid bestilt fra foreningsmailen og aldrig vist noget ved afhentning. Hverken i greve eller vingsted.
Jeg tænker at det hul har de fået lukket.
Jeg tænker at det hul har de fået lukket.