Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Alfa1
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. mar 2024, 06:51
Interesser: Riffel
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Alfa1 » 29. maj 2024, 22:30

Hjælp….. Jeg har problemer med UPS og deres stupide medarbejdere, mangel på service, og interne regler vedrørende transport af våbendele til Danmark fra England.
Sagen er den, at jeg hos Sporting Services har bestilt 1 stk. bundstykke og 2 stk. magasiner, men nu ikke kan få UPS til at udlevere pakken til mig. Denne befinder sig i øjeblikket hos UPS Glostrup, men står til at skulle returneres til afsender asap.
Jeg har selvfølgelig i forvejen både søgt og fået div. importtilladelser, så alt er fra min side gjort korrekt.
UPS har så inde for det sidste døgn, fragtet min pakke fra Stansted (England), til Koeln (Tyskland), videre til Malmø (Sverige) for så at lande i Glostrup (ca 40km fra min adresse). Herefter har de så informeret mig om, at de desværre ikke kan aflevere pakken til mig, da de ikke må håndtere skydevåben???? HVAD FANDEN ER DET SÅ DE HAR GJORT INDTIL NU???? Jeg mener, den er vel ikke selv fløjet hele vejen…. OG det er ikke et skydevåben jeg modtager, men reservedele til min nuværende riffel.
UPS er på ingen måde til at tale fornuft med, og afsender er uforstående da der ikke plejer at være problemer med forsendelser af den slags.
Men hvad gør jeg nu?
Pakken bliver med al sandsynlighed smidt retur i morgen, og så skal der findes en anden løsning, således at jeg kan få mine ting.

Brugeravatar
Kasper HK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 9. maj 2022, 18:57
Interesser: Damer
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 94 times
Been thanked: 38 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Kasper HK » 1. jun 2024, 10:33

hmm.. tjah modtog sidste år en lyddæmper fra sweitz med UPS... det er jo også et IKKE EU land
:director:

Luminous ham
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 136
Tilmeldt: 21. apr 2015, 08:57
Interesser: Purschjagt
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Luminous ham » 1. jun 2024, 17:03

Jeg forsøger selv at finde et alternativ fra USA (USPS som så overdrager til Post Nord) til et løb, med import og eksporttilladelser
Firmaet I USA siger at hverken UPS, DHL eller FedEx vil flyve med våbendele. Og plan B er gensende (USD 120 hvergang), eller air frieght (USD 300+). Ikke nemt.

Alfa1
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. mar 2024, 06:51
Interesser: Riffel
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Alfa1 » 2. jun 2024, 21:47

Det der er så åndsvagt er at de jo allerede HAR fragtet det hertil, for så at sende det hele vejen retur igen.

Tror at mit næste forsøg bliver med Royal Mail - PostNord, og så med en tilkøbs fragtforsikring for min regning (nogen der kan anbefale et godt forsikringsselskab til den slags?.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7950
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 107 times
Been thanked: 240 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af T-REX » 3. jun 2024, 11:46

Prøv at høre BWS(Bluewater Shipping)
En kammerat fik for nogle år siden en Accuracy International AXMC fra UK til Grønland med dem.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5883
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Mapzter » 3. jun 2024, 15:09

Alfa1 skrev:
2. jun 2024, 21:47
Tror at mit næste forsøg bliver med Royal Mail - PostNord, og så med en tilkøbs fragtforsikring for min regning (nogen der kan anbefale et godt forsikringsselskab til den slags?.
Det tror jeg er en virkelig dårlig ide:
viewtopic.php?f=53&t=97081
Du skal være meget, meget heldig for at få noget der lugter med våben igennem Postnord, hvis det skal toldbehandles.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

JensWilly
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4. jan 2023, 14:47
Interesser: Pistol, LR/ELR riffel
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af JensWilly » 4. jun 2024, 10:12

Ok, så:
  • PostNord (og alle, der overleverer til PostNord i DK): NEJ
  • UPS: NEJ
  • FedEx: ?
  • DHL: ?
Er der nogen, der haft held med enten DHL eller FedEx for nyligt?

Ellers ser det ud til, at det er et sted mellem næsten umuligt og helt umuligt at få tilsendt våbendele fra udlandet (selvom man har alle nødvendige tilladelser).

Så er der vel kun tilbage at betale en autoriseret våbenhandler for at få tilsendt de pågældende dele. Og det gør de nok ikke gratis (hvis de overhovedet gider)...

Aargh... :wall:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 214 times
Been thanked: 817 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af C-X » 4. jun 2024, 10:18

Er det ikke snart billigere at hente det selv?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Perlrs
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 23. jul 2019, 08:45
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Perlrs » 4. jun 2024, 11:00

Mapzter skrev:
3. jun 2024, 15:09
Alfa1 skrev:
2. jun 2024, 21:47
Tror at mit næste forsøg bliver med Royal Mail - PostNord, og så med en tilkøbs fragtforsikring for min regning (nogen der kan anbefale et godt forsikringsselskab til den slags?.
Det tror jeg er en virkelig dårlig ide:
viewtopic.php?f=53&t=97081
Du skal være meget, meget heldig for at få noget der lugter med våben igennem Postnord, hvis det skal toldbehandles.
Enig, super dårlig ide :smile:
Jeg ville ikke engang lade PostNord transportere et bøjet søm over grænsen.. Enten tager det ufattelig lang tid eller også bliver det returneret (uden man bliver inforemeret før bagefter).
Det er ikke tilladt her...

Alfa1
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. mar 2024, 06:51
Interesser: Riffel
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Alfa1 » 4. jun 2024, 12:24

At hente stumperne selv er en rigtig fin idé, og bestemt noget jeg også har undersøgt. Problemet med dette er, sådan som jeg ser det, at jeg endnu ikke står som ejer. Jeg har “kun” en importtilladelse (i det her tilfælde til et bundstykke), og kan først få udstedt tilladelsen når jeg har våbendelen hjemme. Jeg frygter at dette potientielt kunne udgøre et problem, når enheden skal tjekkes ind inden hjemrejsen til DK.
Jeg forlagde Kastrup Lufthavn mine planer, og de havde samme bekymring vedrørende check-in: Englænderne kan være lidt “vanskelige”, og man kunne risikere ikke at få bundstykke mm. med retur, importtilladelser til trods.

DHL er ikke en mulighed, da de heller ikke vil transportere våben og tilbehør.

Brugeravatar
Kasper HK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 9. maj 2022, 18:57
Interesser: Damer
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 94 times
Been thanked: 38 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Kasper HK » 4. jun 2024, 13:17

jenswilly skrev:
4. jun 2024, 10:12
Ok, så:
  • PostNord (og alle, der overleverer til PostNord i DK): NEJ
  • UPS: NEJ
  • FedEx: ?
  • DHL: ?
Er der nogen, der haft held med enten DHL eller FedEx for nyligt?

Ellers ser det ud til, at det er et sted mellem næsten umuligt og helt umuligt at få tilsendt våbendele fra udlandet (selvom man har alle nødvendige tilladelser).

Så er der vel kun tilbage at betale en autoriseret våbenhandler for at få tilsendt de pågældende dele. Og det gør de nok ikke gratis (hvis de overhovedet gider)...

Aargh... :wall:
hehe, jeg har også fået en lyddæmper fra et IKKE eu land med FedEx, no problemo (som våbenfragt)
:director:

Brugeravatar
Kasper HK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 9. maj 2022, 18:57
Interesser: Damer
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 94 times
Been thanked: 38 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Kasper HK » 4. jun 2024, 13:18

Alfa1 skrev:
4. jun 2024, 12:24
At hente stumperne selv er en rigtig fin idé, og bestemt noget jeg også har undersøgt. Problemet med dette er, sådan som jeg ser det, at jeg endnu ikke står som ejer. Jeg har “kun” en importtilladelse (i det her tilfælde til et bundstykke), og kan først få udstedt tilladelsen når jeg har våbendelen hjemme. Jeg frygter at dette potientielt kunne udgøre et problem, når enheden skal tjekkes ind inden hjemrejsen til DK.
Jeg forlagde Kastrup Lufthavn mine planer, og de havde samme bekymring vedrørende check-in: Englænderne kan være lidt “vanskelige”, og man kunne risikere ikke at få bundstykke mm. med retur, importtilladelser til trods.

DHL er ikke en mulighed, da de heller ikke vil transportere våben og tilbehør.
Jeg har købt en G28 i tyskland, den hentede jeg selv da jeg fik import tilladelsen.

du må gerne eje og beside på import tilladelsen, bare ikke anvende :)
:director:

Alfa1
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. mar 2024, 06:51
Interesser: Riffel
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Alfa1 » 4. jun 2024, 17:56

Kasper HK, Jeg tror bestemt at der er en verden til forskel på bare selv at kører ned over grænsen, og så på at skulle have det hele igennem en lufthavn, og uden for EU.

Har lige talt med Sporting Service, og de må desværre ikke udlevere direkte til mig. Det SKAL via et transportfirma fragtes over grænsen først.

Sporting Service er i øjeblikket ved at undersøge om FedEx kan hjælpe, da de før har transporteret våben uden problemer.
Jeg krydser fingrer for at det lykkedes denne gang.
Senest rettet af Alfa1 4. jun 2024, 18:08, rettet i alt 1 gang.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 214 times
Been thanked: 817 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af C-X » 4. jun 2024, 18:06

Spørg evt hos Kr. O Skov i Bording, de handler med Accuracy International. Måske de kan hjælpe dig eller pege i en retning :???:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Alfa1
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. mar 2024, 06:51
Interesser: Riffel
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Alfa1 » 4. jun 2024, 18:11

C-X skrev:
4. jun 2024, 18:06
Spørg evt hos Kr. O Skov i Bording, de handler med Accuracy International. Måske de kan hjælpe dig eller pege i en retning :???:
Jeg talte med Jakob som noget af det første da problemerne opstod. Men det lader til at forhandlerne er lige så udfordret vedrørende UK og UPS Danmark som resten af os :wall:

Ewing Oil
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 3. jul 2022, 22:16
Interesser: SKV, samling og lovgivning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 9 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Ewing Oil » 4. jun 2024, 18:18

En dansk tilladelse til indførsel gælder kun i Danmark, så det øjeblik man går ud af f.eks. den tyske forretning med en våbendel, så har man ikke en tilladelse, som man kan fremvise til det tyske politi/told. Det er bestemt ikke en nem manøvre at hente noget selv.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 214 times
Been thanked: 817 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af C-X » 4. jun 2024, 18:46

Ewing Oil skrev:
4. jun 2024, 18:18
En dansk tilladelse til indførsel gælder kun i Danmark, så det øjeblik man går ud af f.eks. den tyske forretning med en våbendel, så har man ikke en tilladelse, som man kan fremvise til det tyske politi/told. Det er bestemt ikke en nem manøvre at hente noget selv.
Du har da den tyske eksport tilladelse med samtidig :???:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Ewing Oil
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 3. jul 2022, 22:16
Interesser: SKV, samling og lovgivning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 9 times

Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.

Indlæg af Ewing Oil » 4. jun 2024, 22:44

Det er rigtigt, men vender vi situationen om og siger at der skal udføres et våben fra Danmark til Tyskland, så vil den danske eksportør få en tilladelse til udførsel, men der står ikke på den tilladelse at de må overdrage våbnet til tyskeren, hvis han kommer til Danmark for at hente våbnet. Jeg kan godt forstå logikken her, siden tyskeren står nævnt på udførslen som modtager, men tilladelsen er ikke udstedt til tyskeren. Den er udstedt til danskeren.

Besvar