Erfaringer med import fra USA med Reloading International/Post Nord efterlyses
-
- Bronze Member
- Interesser: Purschjagt
- Geografisk sted: Østsjælland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Erfaringer med import fra USA med Reloading International/Post Nord efterlyses
Som overskriften siger. Jeg skal importere en pibe fra USA, og producenten bruger normalt Reloading International, som så bruger USPS, som så overleverer til Post Nord, som der har været mange klager over. Og nej, de kan ikke bruge FedEx, UPS, eller DHL.
Men jeg har ikke kunnet finde nogen klager over Post Nord når man faktisk har haft en importtilladelse, nogen der har prøvet det? Ser ud til det er gået galt med ting der ikke har krævet tilladelse.
Og nogen erfaringer med Reloading International?
Men jeg har ikke kunnet finde nogen klager over Post Nord når man faktisk har haft en importtilladelse, nogen der har prøvet det? Ser ud til det er gået galt med ting der ikke har krævet tilladelse.
-
- Bronze Member
- Interesser: Gear og snart IPSC
- Geografisk sted: klarup i det mørke nord
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Erfaringer med import fra USA med Reloading International/Post Nord efterlyses
Bare det lugter af våben sender de det retur.
Brug shop USA og betal lidt Xtra og undgå pest.dk
Brug shop USA og betal lidt Xtra og undgå pest.dk
The dark side you must join. High speed and seductive it is .^.
-
- Bronze Member
Re: Erfaringer med import fra USA med Reloading International/Post Nord efterlyses
Har du erfaringer fra hvis der følger en importtilladelse med, altså at det helt klart er våben og ikke bare lugter af det men at der er en tilladelse fra politiet?
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 245 times
Pest Danmark er no go med våben dele. Uanset hvor mange tilladelser du har.
En pibe skal med en våbengodkendt Speditør, du skal også have en US Eksporttilladelse, da delen er over us$ 100..
Gebyret på denne er omkring us$ 250.
US Papirarbejde kan sagtens tage 3 måneder.
En pibe skal med en våbengodkendt Speditør, du skal også have en US Eksporttilladelse, da delen er over us$ 100..
Gebyret på denne er omkring us$ 250.
US Papirarbejde kan sagtens tage 3 måneder.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
-
- Bronze Member
Det er vist ikke helt korrekt at Post Nord er no go, her er en der har gode erfaringer, 3 gange i træk, med Post Nord som slutleverandør: https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php ... t#p1066217.
Og jeg tænker det evt hænger sammen med at de sørger for at få det deklareret ordentligt, måske ikke.
Så savner stadig erfaringer ifbm når man har en import tilladelse.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 418 times
- Kontakt:
Se deres forretningsbetingelser:Luminous ham skrev: ↑31. maj 2024, 14:56Det er vist ikke helt korrekt at Post Nord er no go, her er en der har gode erfaringer, 3 gange i træk, med Post Nord som slutleverandør: https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php ... t#p1066217.
Og jeg tænker det evt hænger sammen med at de sørger for at få det deklareret ordentligt, måske ikke.
https://www.postnord.dk/siteassets/pdf/ ... 2024_1.pdf
En PAKKE må desuden ikke have følgende indhold:
(...)
Knive, der kræver tilladelse at erhverve, be-
sidde, bære eller anvende, våben, våbendele,
softguns mv., samt kopier af disse, og aktiv/in-
aktiv ammunition eller eksplosive elementer
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Bronze Member
Ok, det andet har så evt været held... Jeg hiver fat i Post Nord.
Men vil stadig gerne høre om nogen der har haft importilladelser osse har fået det sendt tilbage.
Men vil stadig gerne høre om nogen der har haft importilladelser osse har fået det sendt tilbage.
-
- Bronze Member
- Interesser: SKV, samling og lovgivning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Been thanked: 9 times
Et transportfirma skal være godkendt til transport af våben og ammunition og de ansatte ligeledes.
Så tænker at Post Nord ikke er godkendt til transport af våben og ammunition, så alt ryger retur.
Så tænker at Post Nord ikke er godkendt til transport af våben og ammunition, så alt ryger retur.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 400 times
- Been thanked: 945 times
- Kontakt:
Ja. Post Nord er ligeglade med importtilladelser.Luminous ham skrev: ↑31. maj 2024, 15:59Ok, det andet har så evt været held... Jeg hiver fat i Post Nord.
Det andet har ikke evt været held. Det HAR været held.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- AalborgBK1885
- Bronze Member
- Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 28 times
Det var mig i den tråd, der havde gode oplevelser med at "EasyExport" fik deres ting sendt igennem med Post Nord, som jeg bestilte hos Tandemkross i USA. Det gjorde de i øvrigt i et godt stykke tid op til også, hvis man skal stole på chefen for foretagende. Jeg var nemlig selv skeptisk, da jeg oprettede en profil hos "EasyExport", så jeg kunne handle ved de udenlandske butikker, de samarbejder med, og står for forsendelse og alle tilladelser. Dette opstod der en tråd om herinde, da jeg videregav det med, at Post Nord bare sender det mindste retur, hvis de ser noget våbenrelateret. Så den tog jeg jo også med chefen for "EasyExport", og det var nu engang - i langt tid - ikke hans oplevelse, at der kom noget retur fra mange andre danske og svenske kunder f.eks. Det var ikke et problem -dengang!
Jeg skal ikke spille ekspert, men nu har jeg efterhånden fået en godt kendskab og forhold til chefen for "EasyExport", og han har ingen interesse i at lyve omkring den tidligere høje succesrate om forsendelser, som Post Nord "lod slippe igennem". Der må have været mere i det, når så meget gik igennem - indtil nu her, da der er en ændring, hvorfor jeg også skriver her om det igen.
Jeg tjekkede f.eks. lige mine tidligere ordrer fra Tandemkross, som "EasyExport", har stået for, og de første 6 stk, gik direkte igennem med Post Nord på en uge hver gang. Det er vel næppe bare "held", når "EasyExport" i samme tidsrum har haft mange andre danske kunder, der også har fået deres ting igennem. Jeg betvivler ikke, at Post Nord sender det mindste retur, men det virker altså til, at de indtil fornylig har ladet næsten alt slippe igennem fra "EasyExport" relateret forsendelser, hvis det ikke har været farligere våbendele og blot mindre ting.
Jeg har så lige haft kontakt med ham igen, da jeg skulle have en ny ordre, og ikke havde hørt fra ham noget tid. Årsagen dertil er, at de har oplevet et "helvede", for ud af det blå begyndte forsendelserne til EU at vælte retur. Så de har haft meget at se til. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor, det pludselig sker sådan ud af det blå, som han forklarede, men det lugter lidt af, at "de forkerte" herinde måske har læst med omkring, hvordan "EasyExport" længe fik alt igennem til EU og danske kunder uden problemer selv med Post Nord - det virker da en kende underligt, at det lige stopper ud af det blå, når succesraten var så høj før - så snakker vi dælme ikke udelukkende "held".
En anden mulig årsag til, at Post Nord pludselig stoppede pakkerne, kan være, at "EasyExport" - efter chefens udsagn - oplevede et større "boom" af nye danske "sign ups" efter den positive omtale og oplevelser, jeg delte i tråden herinde. Måske det pludselig "blev for meget" med indkomne pakker for Post Nord - hvad ved jeg. Men noget er der jo sket, siden de pludselig ændrede modus i forhold til pakker fra "EasyExport", som ikke tidligere var noget problem at få igennem. Held er vel, når noget smutter igennem engang i mellem, og ikke at den røde tråd længe var, at faktisk stort set alt slap igennem. Jeg er klar over, at de fleste insisterer på, at det hele er held, og det er fair nok, men så misser man den tidligere røde tråd der var, da de fik alt igennem til deres danske kunder, i følge dem selv. Eller også er de fyldt med løgn, og det har jeg svært ved at tro, at chefen for "EasyExport" er - det er et seriøst foretagende, og jeg har noget tid nu haft god kontakt med ham, og han er altså reel nok.
Anyway, så er sagen nu den, at de har fået et samarbejde med FedEx i stedet, så nu kan folk igen bestille igennem "EasyExport" og de forhandlere, som de står for at håndtere forsendelse og tilladelser for. Leveringstiden med FedEx er på en uge, er udmeldingen, og jeg har lige i dag bestilt en kompensator, som der allerede er kommet trackinginfo på, så det bliver spændende at følge den, og se hvordan de afregner momsen og om deres håndteringsgebyr er lige så stort som Post Nords
God weekend folkens!
Jeg skal ikke spille ekspert, men nu har jeg efterhånden fået en godt kendskab og forhold til chefen for "EasyExport", og han har ingen interesse i at lyve omkring den tidligere høje succesrate om forsendelser, som Post Nord "lod slippe igennem". Der må have været mere i det, når så meget gik igennem - indtil nu her, da der er en ændring, hvorfor jeg også skriver her om det igen.
Jeg tjekkede f.eks. lige mine tidligere ordrer fra Tandemkross, som "EasyExport", har stået for, og de første 6 stk, gik direkte igennem med Post Nord på en uge hver gang. Det er vel næppe bare "held", når "EasyExport" i samme tidsrum har haft mange andre danske kunder, der også har fået deres ting igennem. Jeg betvivler ikke, at Post Nord sender det mindste retur, men det virker altså til, at de indtil fornylig har ladet næsten alt slippe igennem fra "EasyExport" relateret forsendelser, hvis det ikke har været farligere våbendele og blot mindre ting.
Jeg har så lige haft kontakt med ham igen, da jeg skulle have en ny ordre, og ikke havde hørt fra ham noget tid. Årsagen dertil er, at de har oplevet et "helvede", for ud af det blå begyndte forsendelserne til EU at vælte retur. Så de har haft meget at se til. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor, det pludselig sker sådan ud af det blå, som han forklarede, men det lugter lidt af, at "de forkerte" herinde måske har læst med omkring, hvordan "EasyExport" længe fik alt igennem til EU og danske kunder uden problemer selv med Post Nord - det virker da en kende underligt, at det lige stopper ud af det blå, når succesraten var så høj før - så snakker vi dælme ikke udelukkende "held".
En anden mulig årsag til, at Post Nord pludselig stoppede pakkerne, kan være, at "EasyExport" - efter chefens udsagn - oplevede et større "boom" af nye danske "sign ups" efter den positive omtale og oplevelser, jeg delte i tråden herinde. Måske det pludselig "blev for meget" med indkomne pakker for Post Nord - hvad ved jeg. Men noget er der jo sket, siden de pludselig ændrede modus i forhold til pakker fra "EasyExport", som ikke tidligere var noget problem at få igennem. Held er vel, når noget smutter igennem engang i mellem, og ikke at den røde tråd længe var, at faktisk stort set alt slap igennem. Jeg er klar over, at de fleste insisterer på, at det hele er held, og det er fair nok, men så misser man den tidligere røde tråd der var, da de fik alt igennem til deres danske kunder, i følge dem selv. Eller også er de fyldt med løgn, og det har jeg svært ved at tro, at chefen for "EasyExport" er - det er et seriøst foretagende, og jeg har noget tid nu haft god kontakt med ham, og han er altså reel nok.
Anyway, så er sagen nu den, at de har fået et samarbejde med FedEx i stedet, så nu kan folk igen bestille igennem "EasyExport" og de forhandlere, som de står for at håndtere forsendelse og tilladelser for. Leveringstiden med FedEx er på en uge, er udmeldingen, og jeg har lige i dag bestilt en kompensator, som der allerede er kommet trackinginfo på, så det bliver spændende at følge den, og se hvordan de afregner momsen og om deres håndteringsgebyr er lige så stort som Post Nords
God weekend folkens!
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
-
- This member is
En Kammerat har fået afvist Cabelas GUN Socks. Det er jo en våbendel, for der stod GUN i produktbeskrivelsen. Cabelas prøvede at sende 3 gange, med samme resultat.Luminous ham skrev: ↑31. maj 2024, 14:56Det er vist ikke helt korrekt at Post Nord er no go, her er en der har gode erfaringer, 3 gange i træk, med Post Nord som slutleverandør: https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php ... t#p1066217.
Her er UPU reglerne om Prohibited Articles fra Danmark.
https://www.upu.int/UPU/media/upu/files ... clesEn.pdf
FInd Danmark Side 12. Så at nogen har fået pakker igennem, med Told kategorierne mellem 93.01 til 93.07 er mere held end forstand.
Våbendele er 93.05.99
https://www.tariffnumber.com/2024/93059900
Dette skyldes enten, at varen er deklareret forkert, eller at Pesten har overset det.
Hvis varen kommer fra et andet EU Land, så er der en meget større sandsynlighed for at den slipper igennem.
Så derfor: Undlad noget der ender hos Post Nord.
T-Rex
T-Rex
- AalborgBK1885
- Bronze Member
"EasyExport" har netop deklareret alt korrekt og efter bogen. Det er lige præcist dét, som hele det foretagende er skabt for. Så de kan hjælpe mindre butikker med forsendelser og alle rigtige tilladelser osv, da dette er noget, som mindre butikker i USA og verden over, ikke har ressourcer eller lyst til at stå for, da det er for krævende. At Post Nord har overset disse korrekte deklareret forsendelser med alle tilladelser osv, det virker da også lidt underligt, da det er foregået over længere tid. Tusindvis af kunder i Danmark, EU og verden over, har fået alle deres forsendelser. Danskerne har fået deres lige op til fornylig, og folk har fået deres momsopkrævninger og Post Nord gebyr, så hvad skulle Post Nord have overset? Alt er fremgået af pakken og papirerne.T-REX skrev: ↑31. maj 2024, 17:46Luminous ham skrev: ↑31. maj 2024, 14:56Det er vist ikke helt korrekt at Post Nord er no go, her er en der har gode erfaringer, 3 gange i træk, med Post Nord som slutleverandør: https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php ... t#p1066217.
Dette skyldes enten, at varen er deklareret forkert, eller at Pesten har overset det.
Jeg er med på hadet til Post Nord, men prøv nu at indse, at nogle har formået at få sendt våbendele igennem til kunder i Danmark igennem flere år, uden de store problemer. Igen, hvis det er held, så definerer man held forkert. Det var den røde tråd, som først nu er blevet "brudt" efter et par år, hvor tingene fik vokseværk, og debatten blev tiltagende herinde om foretagende.
Så inden du beskylder nogen for at have deklareret forsendelser forkert, så gør dig i det mindste lige umagen, at undersøg foretagende inden, og se hvad det er, de står for, og har leveret for kunder verden over i nogle år nu. De arbejder specifikt kun med at stå for tilladelser og forsendelser for våbenbutikkerne, og dem stod Post Nord - indtil fornylig at levere konsekvent i flere år, indtil man måtte lave en aftale med FedEx i stedet for, da forsendelserne fra EU begyndte at komme retur. Så det har ikke været "held", med mindre man definerer det ord helt anderledes, end jeg gør det. Hvis den type held er sjældent forekommende med Post Nord, så var det da underligt, at jeg fik alle mine 6 pakker fra dem, og alt andet til Danmark i evigheder gik direkte igennem.
Og lige for at slå fast - jeg er med på, at Post Nord er strikse, og har deres egne regler, men tendensen var altså i flere år en anden, når tingene kom fra "EasyExport". Bare så det er slået fast, og jeg ikke benægter, at Post Nord er besværlige på det område her - det var jo netop årsagen til min egen skepsisme omkring "EasyExport" i starten.
-
- This member is
Hvis tarifnumre er mellem 93.01 og 93.07 og de er deklareret som dette, så er det en fejl fra Pest Nord, hvis varen er kommet igennem.AalborgBK1885 skrev: ↑31. maj 2024, 17:55
"EasyExport" har netop deklareret alt korrekt og efter bogen. Det er lige præcist dét, som hele det foretagende er skabt for.
Men da jeg ikke har nogen anelse om, hvilke varegrupper og tarifnumre dine pakker har indeholdt, så kan jeg ikke forholde mig, til andet end ovenstående UPU regler fra Pest Nord.
Hvis du har modtaget deciderede våbendele, der er deklareret som andet end HS 93.05.99 så er der en risiko for, at det er deklareret i en fejlagtig tarifgruppe.
Og ja UPU reglerne, er noget Pest Nord selv har fastsat, i Sverige kan de modtage den slags, med de fornødne tilladelser (Conditional ikke Prohibited)
Pest Nords stramning af reglerne skyldes, at tilladelseskrævende dele, i DK, kun må opbevares og håndteres på lokationer der er godkendt, til dette(Godkendte våbenskabe osv...). Ligesom alle personer der har adgang, skal være godkendte.
T-Rex
T-Rex
-
- This member is
Du vil få svært ved at få ny Pibe via EasyExport, med mindre du er våbenforhandler.AalborgBK1885 skrev: ↑31. maj 2024, 17:55
"EasyExport" har netop deklareret alt korrekt og efter bogen.
Privatkunder:
Våbenforhandler:
T-Rex
T-Rex
- AalborgBK1885
- Bronze Member
Hvad er det, du prøver at bevise?T-REX skrev: ↑31. maj 2024, 18:53Du vil få svært ved at få ny Pibe via EasyExport, med mindre du er våbenforhandler.AalborgBK1885 skrev: ↑31. maj 2024, 17:55
"EasyExport" har netop deklareret alt korrekt og efter bogen.
Privatkunder:
easyexport-denmark.jpg
Våbenforhandler:
easyexport-denmark-business.jpg
Jeg har aldrig påstået, at det er alt, man kan få derigennem som privat. Tvært i mod er der ting, der ikke kan købes. Det smarte er, når man handler ved en forhandler, der har "EasyExport" til at stå for forsendelsen og tilladelserne, så melder siden, man køber noget på ved checkout, om noget er "restricted" i ens ordre. Der er igen helt styr på, hvad man må bestille fra en butik i USA f.eks, fordi man logger ind via "EasyExport".
Jeg er med på, at der er skarpe regler, men jeg er træt af diskussionen om, at det bare har været "held" eller forkert deklaration" fra et firma, der lever af at køre alt efter bogen, når de sender ting afsted. Mange mener stadigvæk, det bare er held, fordi selv de "mindre " dele til våben, burde være blevet sendt retur af Post Nord, men det blev de så ikke over flere år fra "EasyExport" - i så fald havde de ikke haft en forretning, da de intet ville få solgt, og deres klienter ville trække sig - "EasyExport" lever og har levet af at have styr på tingene, som de lover til deres kunder!
Men nu kører det på FedEx, der leverer fremover, så problemet er løst, og folk får igen de ting, som er tilladt at købe hjem fra butikkerne.
Debatten er måske lidt afsporet, fordi for mig handler det om "held" kontra den "røde tråd", som jeg mener, firmaet har vist, var tilfældet i årevis, hvor pakker blev leveret med Post Nord med våbendele, som alle andre åbenbart ofte fik sendt retur, hvis ikke det havde været forbi "EasyExport". De har åbenbart kunne "trylle", eller været mere end "heldige" i årevis.
Men nok om det herfra
-
- Bronze Member
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 920 times
- Kontakt:
Ja, det er selvfølgelig morsomt, men når nu Post Nord ikke engang vil håndtere noget så ufarligt som kopier af softguns, så er det måske ikke så sært at gunsocks også er no-go.En Kammerat har fået afvist Cabelas GUN Socks. Det er jo en våbendel, for der stod GUN i produktbeskrivelsen.
Cabelas prøvede at sende 3 gange, med samme resultat.
Vi kan jo alle forholde os til hvor farlig en gunsock er, men Post Nord har sikkert bare gjort det nemt for medarbejderne at forholde sig til om noget er "gun" relateret.
Det er ikke sund fornuft, det er REGLER!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
Luminous ham skrev: ↑31. maj 2024, 10:06Som overskriften siger. Jeg skal importere en pibe fra USA, og producenten bruger normalt Reloading International, som så bruger USPS, som så overleverer til Post Nord, som der har været mange klager over. Og nej, de kan ikke bruge FedEx, UPS, eller DHL.
Hvis du kan få dem til at bruge den USPS forsendelsesmetode der hedder GXG - Global express guaranteed, så er det usps der tager imod , men FedEx der transporterer den fra USA til Danmark, og tager 2-3 dage , ganske vist dyrere men men så undgår man postmord helt
-
- Bronze Member
Aha, tak, lyder som noget der værd at prøve!
-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
Ja hvis de kan overtales til at bruge den service , så er det FedEx hele vejen fra USA til din dør
Så det er da værd at spørge dem
-
- This member is
Der er en oversigt her, over hvem og hvordan man kan sende våben og våbendele, i USA
https://support.shippingeasy.com/hc/en- ... x-Overview
https://support.shippingeasy.com/hc/en- ... x-Overview
T-Rex
T-Rex
-
- Bronze Member
Så er der svar fra Post Nord: "Pakken vil havne hos os, men blive overdraget til Told og Skattestyrelsen, da vi ikke transporterer våbendele. I det øjeblik det bliver overdraget, vil det være en sag mellem dig og dem, og vi vil ikke være en del af det".Luminous ham skrev: ↑31. maj 2024, 15:59Ok, det andet har så evt været held... Jeg hiver fat i Post Nord.
Det flugter jo et stykke hen ad vejen med det der står andre steder at Post Nord ikke vil levere det. Men at de ikke bare sender det tilbage men afleverer det til Told og Skat har jeg ikke set beskrevet andre steder. Det kunne evt være når der er en importtilladelse koblet op på det, nogen der ved det?
Og nogen der ved om man så kan tage ud til Told og Skat og hente det? Hvor, hvordan?
-
- Bronze Member
Nå, efter snak med både Told og Skat og Post Nord viser det sig at pakken ganske rigtig overdrages til Told og Skat, men hvad der ikke står i svaret fra Post Nord er at når Told og Skat har set på den går den tilbage til Post Nord, som så sender den retur.
Iflg Told og Skat kan Post Nord overrules hvis man selv toldbehandler, hvilket betyder, som jeg forstår det, at man laver det arbejde en speditør ville gøre. I sådanne situationer kan Post Nord kun overdrage den til mig. Men det er vist et større arbejde med mange og lange dokumenter..
Iflg Told og Skat kan Post Nord overrules hvis man selv toldbehandler, hvilket betyder, som jeg forstår det, at man laver det arbejde en speditør ville gøre. I sådanne situationer kan Post Nord kun overdrage den til mig. Men det er vist et større arbejde med mange og lange dokumenter..
- Oscar123
- This member is
- Interesser: Ildvåben og ildvand
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 341 times
- Been thanked: 400 times
Sagen og argumentationen synes at køre lidt i ring her i denne tråd – med en del ”ønsketænkning” lagt ind over. Desværre er sagen ganske klar og vi er (rigtig) mange her på NVF, der har stiftet bekendtskab med PostNord ganske uheldige holdning til området.Luminous ham skrev: ↑7. jun 2024, 14:25Nå, efter snak med både Told og Skat og Post Nord viser det sig at pakken ganske rigtig overdrages til Told og Skat, men hvad der ikke står i svaret fra Post Nord er at når Told og Skat har set på den går den tilbage til Post Nord, som så sender den retur.
Ganske kort fortalt så definerer PostNord selv hvad de har lyst til at transportere. Og det uanset at varen i øvrigt er lovlig og med alle nødvendige tilladelser på plads. Listen over hvilke sager PostNord ikke vil røre ved kan findes på PostNords egen hjemmeside her:
https://www.postnord.dk/praktik/praktik ... t-indhold/
Ser PostNord i deres kontroller, at pågældende vare er på deres ”forbudt-liste” sendes den som oftest direkte tilbage til afsender – uden at give modtager besked. Begrundelsen for sidstnævnte er at forsendelsen er afsenders ansvar (og ejendom) lige indtil modtager har den i hænde. Så man har som modtager kun ringe mulighed for at påvirke processen, såfremt forsendelsen bliver stoppet.
Det gode råd herfra er absolut at finde en anden speditør end PostNord. At det er gået fint for andre er naturligvis fint for dem – men det er et meget stort sats.
Held og lykke
Oscar123
On scene - but unseen