Det var mig i den tråd, der havde gode oplevelser med at "EasyExport" fik deres ting sendt igennem med Post Nord, som jeg bestilte hos Tandemkross i USA. Det gjorde de i øvrigt i et godt stykke tid op til også, hvis man skal stole på chefen for foretagende. Jeg var nemlig selv skeptisk, da jeg oprettede en profil hos "EasyExport", så jeg kunne handle ved de udenlandske butikker, de samarbejder med, og står for forsendelse og alle tilladelser. Dette opstod der en tråd om herinde, da jeg videregav det med, at Post Nord bare sender det mindste retur, hvis de ser noget våbenrelateret. Så den tog jeg jo også med chefen for "EasyExport", og det var nu engang - i langt tid - ikke hans oplevelse, at der kom noget retur fra mange andre danske og svenske kunder f.eks. Det var ikke et problem -dengang!
Jeg skal ikke spille ekspert, men nu har jeg efterhånden fået en godt kendskab og forhold til chefen for "EasyExport", og han har ingen interesse i at lyve omkring den tidligere høje succesrate om forsendelser, som Post Nord "lod slippe igennem". Der må have været mere i det, når så meget gik igennem - indtil nu her, da der er en ændring, hvorfor jeg også skriver her om det igen.
Jeg tjekkede f.eks. lige mine tidligere ordrer fra Tandemkross, som "EasyExport", har stået for, og de første 6 stk, gik direkte igennem med Post Nord på en uge hver gang. Det er vel næppe bare "held", når "EasyExport" i samme tidsrum har haft mange andre danske kunder, der også har fået deres ting igennem. Jeg betvivler ikke, at Post Nord sender det mindste retur, men det virker altså til, at de indtil fornylig har ladet næsten alt slippe igennem fra "EasyExport" relateret forsendelser, hvis det ikke har været farligere våbendele og blot mindre ting.
Jeg har så lige haft kontakt med ham igen, da jeg skulle have en ny ordre, og ikke havde hørt fra ham noget tid. Årsagen dertil er, at de har oplevet et "helvede", for ud af det blå begyndte forsendelserne til EU at vælte retur. Så de har haft meget at se til. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor, det pludselig sker sådan ud af det blå, som han forklarede, men det lugter lidt af, at "de forkerte" herinde måske har læst med omkring, hvordan "EasyExport" længe fik alt igennem til EU og danske kunder uden problemer selv med Post Nord - det virker da en kende underligt, at det lige stopper ud af det blå, når succesraten var så høj før - så snakker vi dælme ikke udelukkende "held".
En anden mulig årsag til, at Post Nord pludselig stoppede pakkerne, kan være, at "EasyExport" - efter chefens udsagn - oplevede et større "boom" af nye danske "sign ups" efter den positive omtale og oplevelser, jeg delte i tråden herinde. Måske det pludselig "blev for meget" med indkomne pakker for Post Nord - hvad ved jeg. Men noget er der jo sket, siden de pludselig ændrede modus i forhold til pakker fra "EasyExport", som ikke tidligere var noget problem at få igennem. Held er vel, når noget smutter igennem engang i mellem, og ikke at den røde tråd længe var, at faktisk stort set alt slap igennem. Jeg er klar over, at de fleste insisterer på, at det hele er held, og det er fair nok, men så misser man den tidligere røde tråd der var, da de fik alt igennem til deres danske kunder, i følge dem selv. Eller også er de fyldt med løgn, og det har jeg svært ved at tro, at chefen for "EasyExport" er - det er et seriøst foretagende, og jeg har noget tid nu haft god kontakt med ham, og han er altså reel nok.
Anyway, så er sagen nu den, at de har fået et samarbejde med FedEx i stedet, så nu kan folk igen bestille igennem "EasyExport" og de forhandlere, som de står for at håndtere forsendelse og tilladelser for. Leveringstiden med FedEx er på en uge, er udmeldingen, og jeg har lige i dag bestilt en kompensator, som der allerede er kommet trackinginfo på, så det bliver spændende at følge den, og se hvordan de afregner momsen og om deres håndteringsgebyr er lige så stort som Post Nords
God weekend folkens!
