Nogen der ved hvem der kan fragte et riffelløb fra Norge til Danmark
-
- Bronze Member
- Interesser: Purschjagt
- Geografisk sted: Østsjælland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Nogen der ved hvem der kan fragte et riffelløb fra Norge til Danmark
Som overskriften siger. Jeg har importtilladelsen, og eksporttilladelsen fra Norge forventes de næste uger. Problemet er jeg kun har få dage i Danmark i den sidste del af september, hvor dels eksporttilladelsen måske ikke er kommet, dels har frygtelig travlt. Og jeg er så væk i oktober indtil d 4 eller 5/11, og returdatoen kan sagtens smutte. Og importtilladelsen udløber d 6/11.
Så er der nogen der kender nogen der kan fragte noget sådan (riffelpibe) for en rimelig penge, har snakket med en speditør der skulle have 15-20000. Og FedEx og andre transporterer ikke våben. Noget bud?
Så er der nogen der kender nogen der kan fragte noget sådan (riffelpibe) for en rimelig penge, har snakket med en speditør der skulle have 15-20000. Og FedEx og andre transporterer ikke våben. Noget bud?
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 278 times
Re: Nogen der ved hvem der kan fragte et riffelløb fra Norge til Danmark
Jeg har før hentet våbendele i oslo med dfds færgen fra københavn.
Alt andet var nemlig håbløst. Jeg mødtes med en våbenhandler/kurer på kajen. Hvem kan jeg ikke huske og det er 10 år siden, så meget kan være sket siden. Det var absolut billigst.
Alt andet var nemlig håbløst. Jeg mødtes med en våbenhandler/kurer på kajen. Hvem kan jeg ikke huske og det er 10 år siden, så meget kan være sket siden. Det var absolut billigst.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 156 times
Har du prøvet dem her.
https://danskvaabentransport.dk/
At Norge ikke er med i EU gør det mere besværligt.
mvh
Grey
mvh
Grey
-
- Bronze Member
Takker. Krydser fingre for at der er sket noget, men kunne godt virke som om der ikke er....
-
- Bronze Member
Tak, ja har prøvet dem også. Desværre uden held.Greyberd63 skrev: ↑31. aug 2024, 17:52Har du prøvet dem her.
mvh
Grey
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 13 times
Jeg har fået en barrelled action sendt fra Canada til DK med UPS for et par år siden.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 245 times
Fra DK til Grønland bruger vi ofte Blue Water Shipping.
Men det er sikkert billigere, selv at hente, end at bruge dem.
Også selvom man skulle køre derop, via Sverige, i en Amerikaner Buldrekasse fra slut 1960'erne....
Men det er sikkert billigere, selv at hente, end at bruge dem.
Også selvom man skulle køre derop, via Sverige, i en Amerikaner Buldrekasse fra slut 1960'erne....
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Bronze Member
Og en opfølgning til ovenstående
Jeg har modtaget min pibe, en Blaser R8, .416 i 19 mm som jeg ikke kunne finde/få lavet i Danmark eller EU for den sags skyld!
Afsenderen, en våbenforhandler i Norge, Jakt og Friluft i Arendal, fik Bring til at levere den. Og der må jeg sige der var service langt ud over det forventede! Der havde taget så lang tid at få først importtilladelsen og så eksporttilladelsen at der kun var få dage at løbe på. Importtilladelsen udløb d 6/11, og min pibe stod til levering d 4/11. Men intet skete.
Så d. 5/11 om aftenen ringede Kasper fra Bring og bad mig om fluks at overføre tolden så den kunne modtages i Danmark. Det gjorde jeg, men hørte så ikke mere førend Kasper ringede igen og fortalte at svenskerne ikke ville have den gennem Sverige,så den var blevet afvist ved Svinesund - vistnok fordi det var en privat import.
Men Kasper sagde de havde fundet en trailer der kunne tage den tilbage til Larvik hvor de ville sætte den på færgen om eftermiddagen, og den ville så lande i Hirtshals kl. ca 21. Og da var det så blevet d 6/11 og tilladelsen ville udløbe ved midnat, men Kasper skulle nok sørge for at få papirerne stemplet inden midnat.
Og det fik han! Jeg har som sagt modtaget min pibe. Og tre dage efter jeg indsendte de underskrevne toldpapirer til PAC fik jeg så min våbentilladelse. PAC har for øvrigt hele vejen igennem været så flinke at gøre opmærksom på at importtilladelsen snart ville udløbe, så fin service også fra dem!
Men Kasper fra Bring slår dog alt, virkelig fornemt!
Jeg har modtaget min pibe, en Blaser R8, .416 i 19 mm som jeg ikke kunne finde/få lavet i Danmark eller EU for den sags skyld!
Afsenderen, en våbenforhandler i Norge, Jakt og Friluft i Arendal, fik Bring til at levere den. Og der må jeg sige der var service langt ud over det forventede! Der havde taget så lang tid at få først importtilladelsen og så eksporttilladelsen at der kun var få dage at løbe på. Importtilladelsen udløb d 6/11, og min pibe stod til levering d 4/11. Men intet skete.
Så d. 5/11 om aftenen ringede Kasper fra Bring og bad mig om fluks at overføre tolden så den kunne modtages i Danmark. Det gjorde jeg, men hørte så ikke mere førend Kasper ringede igen og fortalte at svenskerne ikke ville have den gennem Sverige,så den var blevet afvist ved Svinesund - vistnok fordi det var en privat import.
Men Kasper sagde de havde fundet en trailer der kunne tage den tilbage til Larvik hvor de ville sætte den på færgen om eftermiddagen, og den ville så lande i Hirtshals kl. ca 21. Og da var det så blevet d 6/11 og tilladelsen ville udløbe ved midnat, men Kasper skulle nok sørge for at få papirerne stemplet inden midnat.
Og det fik han! Jeg har som sagt modtaget min pibe. Og tre dage efter jeg indsendte de underskrevne toldpapirer til PAC fik jeg så min våbentilladelse. PAC har for øvrigt hele vejen igennem været så flinke at gøre opmærksom på at importtilladelsen snart ville udløbe, så fin service også fra dem!
Men Kasper fra Bring slår dog alt, virkelig fornemt!
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 522 times
- Been thanked: 606 times
Har Bring våbentransport? Eller er det blot sendt som alm. pakkepost?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Bronze Member
Det ved jeg ikke.Ras.Killing skrev: ↑13. nov 2024, 09:37Har Bring våbentransport? Eller er det blot sendt som alm. pakkepost?
Erik
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 522 times
- Been thanked: 606 times
Fair nok - og det er jo heller ikke dit ansvarLuminous ham skrev: ↑13. nov 2024, 10:12Det ved jeg ikke.Ras.Killing skrev: ↑13. nov 2024, 09:37Har Bring våbentransport? Eller er det blot sendt som alm. pakkepost?
Erik
Har bare ikke tidliger hørt om, at Bring fragter våben, så det var blot for at vide, om det var en mulighed.
Jeg har selv en bekendt, som bestilte købte en pistol i Tyskland... Den blev sendt med GLS og udleveret ved pakkeposten i den lokale Daglig Brugs. Den tror jeg heller ikke var helt gangbar! men det må være afsenderens problem tænker jeg.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!