Må jeg sætte et ekstra våbenskab op hos min kæreste?
-
- Newbie
- Interesser: Pistol og rifler
- Geografisk sted: Midt/Vest Jylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Må jeg sætte et ekstra våbenskab op hos min kæreste?
Sagen er at jeg tit sover hos min kæreste i weekenderne, og hun bor meget tættere på flugtskydnings banen end jeg gør.
Må jeg sætte et ekstra skab op hos hende og have et haglgevær i det?
Tillægs spørgsmål: hvad med en pistol på SKV, den vil kun være der mens jeg er der.
Tillægs spørgsmål: hvad med en pistol på SKV, den vil kun være der mens jeg er der.
-
- Bronze Member
- Interesser: Militærhistoriske våben
- Geografisk sted: Sydjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 1 time
Re: Må jeg sætte et ekstra våbenskab op hos min kæreste?
Ja det mener jeg godt, du må.
Så længe det overholder regler mht. fastgørelse, klassificering, og det kun er dig, der har nøglerne til det.
Men skriv da til PAC og få svar.
Så længe det overholder regler mht. fastgørelse, klassificering, og det kun er dig, der har nøglerne til det.
Men skriv da til PAC og få svar.

If you can be anything, be kind.
-
- Newbie
Ja, jeg tænkte egentlig også på at skrive til dem, så man har et svar på skrift. Er det bare tilladelser jeg skal skrive til?

- Kevlarsjæl
- Bronze Member
- Interesser: Riffel, pistol
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Fra politiet:Sthatt skrev: ↑13. nov 2024, 17:39Sagen er at jeg tit sover hos min kæreste i weekenderne, og hun bor meget tættere på flugtskydnings banen end jeg gør.
Reglerne om opbevaring i våbenskab gælder ikke for midlertidig opbevaring af skydevåben, fx ved jagt, skydekonkurrence eller andet anerkendelsesværdigt formål. Midlertidig opbevaring af skydevåben må kun finde sted fra dagen før til dagen efter den dag, hvor du skal bruge våbnet. Ved midlertidig opbevaring skal skydevåben og ammunition enten være under konstant opsyn eller opbevares forsvarligt på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende. Det kan være i et aflåst rum, i et våbenskab eller fastlåst til en mur. Sørg for at opbevare våben og ammunition hver for sig, medmindre du kan benytte et godkendt våbenskab.
-
- Newbie
Det var en god information, men jeg ville egentlig gerne kunne have et haglgevær til at stå der fast, så jeg ikke behøver flytte det frem og tilbage, da hun bor meget tæt på flugtskydnings banenKevlarsjæl skrev: ↑13. nov 2024, 22:11Fra politiet:Sthatt skrev: ↑13. nov 2024, 17:39Sagen er at jeg tit sover hos min kæreste i weekenderne, og hun bor meget tættere på flugtskydnings banen end jeg gør.
Reglerne om opbevaring i våbenskab gælder ikke for midlertidig opbevaring af skydevåben, fx ved jagt, skydekonkurrence eller andet anerkendelsesværdigt formål. Midlertidig opbevaring af skydevåben må kun finde sted fra dagen før til dagen efter den dag, hvor du skal bruge våbnet. Ved midlertidig opbevaring skal skydevåben og ammunition enten være under konstant opsyn eller opbevares forsvarligt på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende. Det kan være i et aflåst rum, i et våbenskab eller fastlåst til en mur. Sørg for at opbevare våben og ammunition hver for sig, medmindre du kan benytte et godkendt våbenskab.

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 106 times
Du må gerne opsætte et våbenskab hos din kæreste til dit haglgevær.Sthatt skrev: ↑14. nov 2024, 14:59Det var en god information, men jeg ville egentlig gerne kunne have et haglgevær til at stå der fast, så jeg ikke behøver flytte det frem og tilbage, da hun bor meget tæt på flugtskydnings banenKevlarsjæl skrev: ↑13. nov 2024, 22:11Fra politiet:Sthatt skrev: ↑13. nov 2024, 17:39Sagen er at jeg tit sover hos min kæreste i weekenderne, og hun bor meget tættere på flugtskydnings banen end jeg gør.
Reglerne om opbevaring i våbenskab gælder ikke for midlertidig opbevaring af skydevåben, fx ved jagt, skydekonkurrence eller andet anerkendelsesværdigt formål. Midlertidig opbevaring af skydevåben må kun finde sted fra dagen før til dagen efter den dag, hvor du skal bruge våbnet. Ved midlertidig opbevaring skal skydevåben og ammunition enten være under konstant opsyn eller opbevares forsvarligt på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende. Det kan være i et aflåst rum, i et våbenskab eller fastlåst til en mur. Sørg for at opbevare våben og ammunition hver for sig, medmindre du kan benytte et godkendt våbenskab.![]()
1. Det skal være godkendt og fastmonteres forsvarligt.
2. Hun må ikke have adgang til skabet medmindre hun har jagttegn/SKV.
3. Du skal registrere våbnet med dig som ejer men med anden opbevaringsadresse end din egen (din kærestes).
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Er du sikker på hun må have adgang til hans våben hvis hun har jagttegn/SKV? Det tvivler jeg lidt på da de ikke bor sammen og ikke er samme hustand? .LJ skrev: ↑14. nov 2024, 15:12Du må gerne opsætte et våbenskab hos din kæreste til dit haglgevær.Sthatt skrev: ↑14. nov 2024, 14:59Det var en god information, men jeg ville egentlig gerne kunne have et haglgevær til at stå der fast, så jeg ikke behøver flytte det frem og tilbage, da hun bor meget tæt på flugtskydnings banenKevlarsjæl skrev: ↑13. nov 2024, 22:11Fra politiet:Sthatt skrev: ↑13. nov 2024, 17:39Sagen er at jeg tit sover hos min kæreste i weekenderne, og hun bor meget tættere på flugtskydnings banen end jeg gør.
Reglerne om opbevaring i våbenskab gælder ikke for midlertidig opbevaring af skydevåben, fx ved jagt, skydekonkurrence eller andet anerkendelsesværdigt formål. Midlertidig opbevaring af skydevåben må kun finde sted fra dagen før til dagen efter den dag, hvor du skal bruge våbnet. Ved midlertidig opbevaring skal skydevåben og ammunition enten være under konstant opsyn eller opbevares forsvarligt på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende. Det kan være i et aflåst rum, i et våbenskab eller fastlåst til en mur. Sørg for at opbevare våben og ammunition hver for sig, medmindre du kan benytte et godkendt våbenskab.![]()
3. Du skal registrere våbnet med dig som ejer men med anden opbevaringsadresse end din egen (din kærestes).
-
- Bronze Member
- Interesser: SKV, samling og lovgivning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 11 times
Man må kun dele våbenskab, hvis det er samme husstand og det er det ikke.
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
Men hvis hun faktisk har jagttegn eller SKV, kan de begge være ejere, og så må de gerne :)
-
- Platin Member
Jeg satte bevidst streg under haglgevær, bare lige så det er på plads, rifler mv er en anden sag.Kevlarsjæl skrev: ↑14. nov 2024, 16:02Er du sikker på hun må have adgang til hans våben hvis hun har jagttegn/SKV? Det tvivler jeg lidt på da de ikke bor sammen og ikke er samme hustand? .LJ skrev: ↑14. nov 2024, 15:12Du må gerne opsætte et våbenskab hos din kæreste til dit haglgevær.
Jeg mener bestemt godt hun må have adgang til hans haglgevær, såfremt hun selv har jagttegn/SKV.
Til gengæld mener jeg ikke hun må have adgang til skabet, hvis hun "kun" har SKV og der ligger jagtammunition i skabet. Mig bekendt må SKV skytter kun besidde og have adgang til ammunition der lovligt kan benyttes til flugtskydning.
Havde TS også ønsket at opbevare riflede våben i skabet, måtte hun ikke have adgang, uanset jagttegn/SKV, da det kræver at de deler husstand.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Indtil videre bliver det vidst til, at vi gætter os frem :)LJ skrev: ↑14. nov 2024, 17:34Jeg satte bevidst streg under haglgevær, bare lige så det er på plads, rifler mv er en anden sag.Kevlarsjæl skrev: ↑14. nov 2024, 16:02Er du sikker på hun må have adgang til hans våben hvis hun har jagttegn/SKV? Det tvivler jeg lidt på da de ikke bor sammen og ikke er samme hustand? .LJ skrev: ↑14. nov 2024, 15:12Du må gerne opsætte et våbenskab hos din kæreste til dit haglgevær.
Jeg mener bestemt godt hun må have adgang til hans haglgevær, såfremt hun selv har jagttegn/SKV.
Til gengæld mener jeg ikke hun må have adgang til skabet, hvis hun "kun" har SKV og der ligger jagtammunition i skabet. Mig bekendt må SKV skytter kun besidde og have adgang til ammunition der lovligt kan benyttes til flugtskydning.
Havde TS også ønsket at opbevare riflede våben i skabet, måtte hun ikke have adgang, uanset jagttegn/SKV, da det kræver at de deler husstand.
-
- Platin Member
Hvori synes du gætteriet består?Kevlarsjæl skrev: ↑14. nov 2024, 18:57Indtil videre bliver det vidst til, at vi gætter os frem :)LJ skrev: ↑14. nov 2024, 17:34Jeg satte bevidst streg under haglgevær, bare lige så det er på plads, rifler mv er en anden sag.Kevlarsjæl skrev: ↑14. nov 2024, 16:02Er du sikker på hun må have adgang til hans våben hvis hun har jagttegn/SKV? Det tvivler jeg lidt på da de ikke bor sammen og ikke er samme hustand? .LJ skrev: ↑14. nov 2024, 15:12Du må gerne opsætte et våbenskab hos din kæreste til dit haglgevær.
Jeg synes du skal gennemlæse de tråde der har været herinde omkring det.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Når du skriver “jeg mener” så det ikke noget helt konkret. Ingen grund til at blive fornærmet.LJ skrev: ↑14. nov 2024, 19:59Hvori synes du gætteriet består?Kevlarsjæl skrev: ↑14. nov 2024, 18:57Indtil videre bliver det vidst til, at vi gætter os frem :)LJ skrev: ↑14. nov 2024, 17:34Jeg satte bevidst streg under haglgevær, bare lige så det er på plads, rifler mv er en anden sag.Kevlarsjæl skrev: ↑14. nov 2024, 16:02Er du sikker på hun må have adgang til hans våben hvis hun har jagttegn/SKV? Det tvivler jeg lidt på da de ikke bor sammen og ikke er samme hustand? .LJ skrev: ↑14. nov 2024, 15:12Du må gerne opsætte et våbenskab hos din kæreste til dit haglgevær.
Jeg synes du skal gennemlæse de tråde der har været herinde omkring det.
Men jeg har ikke lyst til at læse forum igennem. Det ville være lettere hvis du linkede til svaret :)
-
- Platin Member
Okay, så hvis man stiller dig et spørgsmål og beder dig om at læse lidt op på noget, så er man fornærmet?Kevlarsjæl skrev: ↑14. nov 2024, 20:07Når du skriver “jeg mener” så det ikke noget helt konkret. Ingen grund til at blive fornærmet.
Men jeg har ikke lyst til at læse forum igennem. Det ville være lettere hvis du linkede til svaret :)

Det vil selvfølgelig altid være lettere for dig at få svaret serveret men formentlig sundere at du læste lidt selv

Våbenloven er en sjov størrelse, som man skal vare sig for at skrive "jeg ved 100%..." om, derfor formuleringen.
Hvordan mener du selv det forholder sig?