Hvordan tages lyddæmper lovligt med til Sverige nu hvor man ikke har fysisk papir-tilladelse til dæmper mere?
Tidligere var proceduren så vidt jeg husker at man fortoldede riffel på Tullverket og så lavede man eksportpapirer hos Toldkontoret i Danmark og fik det stemplet.
Og så afmeldte man på Tullverket og fik stemplet igen hos Toldkontoret når man kom tilbage til Dammark.
Hvis man så blev stoppet i Sverige skulle man vise import/eksport tilladelse fra Danmarks told samt våbentilladelsen på papir.
Men nu hvor vi ikke længere har papirtilladelser, hvad gør man så?
Kan man registrere dæmperen på Tullverket?
Hvad skal man vise, hvis man bliver stoppet? Er det nok at vise dansk våbentilladelse til riflen - som dermed tillader dæmperen? Hvad med ind- og udførsel? Skal man forbi toldkontoret stadig?
Hvordan tages lyddæmper lovligt med til Sverige nu hvor man ikke har fysiske tilladelser?
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 35 times
- NWF
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 98 times
Re: Hvordan tages lyddæmper lovligt med til Sverige nu hvor man ikke har fysiske tilladelser?
Der er et felt hvor du skriver antal patroner osv ind… der skriver du også bare ind du har en lyddæmper med
Jeg fortolder ikke lyddæmperen længere i DK, men om det er korrekt ved jeg faktisk ikke
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Re: Hvordan tages lyddæmper lovligt med til Sverige nu hvor man ikke har fysiske tilladelser?
Ked af at sige det, men du har lige tilstået at smugle din lyddæmper ud af landet uden at deklarere det

Da lyddæmperen ikke kan komme i våbenpasset, så SKAL den manuelt deklareres hos Toldstyrelsen ved ud - og hjemrejse. Det er ikke nok kun at fortælle de svenske myndigheder, at du tager den med.
Jvf. våbenkendtgørelsen kan det koste en bøde eller indtil fire måneders fængsel ved normale omstændigheder, hvis du ikke overholder kravene til udførsel af våben eller våbendele.