I tvivl om våbenskab reelt overholder krav (Trekker AS600 v2)
-
- Newbie
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
I tvivl om våbenskab reelt overholder krav (Trekker AS600 v2)
Hej godt folk,
Man kan købe et rigtig flot og billigt våbenskab til 6 geværer fra cdon, homeshop osv. Mærke trekker, model AS600 v2.
Skabet står til at være godkendt til EN 1143.1:2019. Der står ingen grade, men dog et andet sted klasse 2.
Skrev til en af siderne og de siger det er godkendt til grade 2.
Men det er her filmen knækket lidt for det er en høj grade, men skabet vejer mindre end 50kg.. det virker bare for godt til at være sandt for at sige det som det er.
Nogen der hsr skabet, eller kan byde ind med erfaring.
Man kan købe et rigtig flot og billigt våbenskab til 6 geværer fra cdon, homeshop osv. Mærke trekker, model AS600 v2.
Skabet står til at være godkendt til EN 1143.1:2019. Der står ingen grade, men dog et andet sted klasse 2.
Men det er her filmen knækket lidt for det er en høj grade, men skabet vejer mindre end 50kg.. det virker bare for godt til at være sandt for at sige det som det er.
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 90 times
Re: I tvivl om våbenskab reelt overholder krav (Trekker AS600 v2)
Der er vel egentlig ikke et krav til vægten af skabet for at overholde sikkerhedskravet.
Jeg er dog rimelig sikker på at der skal være låsepaler på alle 3 sider af døren.
Jeg er dog rimelig sikker på at der skal være låsepaler på alle 3 sider af døren.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
-
- Newbie
Der er 2 låse samt 3 paler på åbning af døren. Er 99% sikker på der ikke er paller i top, bund eller hængselside.
Det var måske hellere ikke selve krav ift til vægt, mere at rent materialer mæssigt kan du ikke have særlig tykt stål og være under 50kg.
Ingen af de andre skabe jeg kan købe fra mere klassiske hjemmesider er større end grade 1, og så er de herudover betydeligt tungere 80-120kg for sammenlignelige modeller
Det var måske hellere ikke selve krav ift til vægt, mere at rent materialer mæssigt kan du ikke have særlig tykt stål og være under 50kg.
Ingen af de andre skabe jeg kan købe fra mere klassiske hjemmesider er større end grade 1, og så er de herudover betydeligt tungere 80-120kg for sammenlignelige modeller
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 284 times
Jeg går til det.Something skrev: ↑13. feb 2025, 17:57Hej godt folk,
Har du et link til hjemmesiden?
Umiddelbart kan det du beskriver ikke lade sig gøre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Newbie
Original forhandleren er her
https://nordicprostore.com/da/products/ ... lock-white
Dk hjemmesiden jeg har kigget på er her
https://www.hobbybox.dk/trekker-vabensk ... l-las-hvid
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 133 times
Det har været vendt herinde før:
viewtopic.php?f=70&t=97801&p=1096387&hi ... n#p1096387
Det burde være svindel/falsk mærkning efter al logik.
Du kan måske hævde at være i god tro, hvis skabet er mærket med godkendelsen.
Men det burde ikke kunne holde den godkendelse.
viewtopic.php?f=70&t=97801&p=1096387&hi ... n#p1096387
Det burde være svindel/falsk mærkning efter al logik.
Du kan måske hævde at være i god tro, hvis skabet er mærket med godkendelsen.
Men det burde ikke kunne holde den godkendelse.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 256 times
Jeg har nu skrevet til butikken, og bedt dem sende mig et billede, af godkendelsesmarkaten.
Jeg forventer at blive ignoreret, eller at få et falsk billede.
Markatet skal i Irland se således ud: (mit SWAG er at det er det samme, for det meste af EU) Godkendte test oganisationer for Irland: (Og sikkert også for DK)
Sakset herfra:
https://isrg.ie/certification-marks-what-to-look-for/
De har også eksempler på, hvordan "forkerte" markater ser ud.
Jeg forventer at blive ignoreret, eller at få et falsk billede.
Markatet skal i Irland se således ud: (mit SWAG er at det er det samme, for det meste af EU) Godkendte test oganisationer for Irland: (Og sikkert også for DK)
Sakset herfra:
https://isrg.ie/certification-marks-what-to-look-for/
De har også eksempler på, hvordan "forkerte" markater ser ud.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
-
- Newbie
De svarede hurtigt nok på spm omkirng grade, men jeg har også efterspurgt mærkat og det har jeg så ikke hørt fra, men skrev også først i forgårs.
... det er bare irriterende, for er tilbøjelig til bare at købe det og se, for skabet ser virkelig lækkert ud og de har direkte sagt det er godkendt til mig i en mail.
men gider ikke at stå i en reklamations sag hvis jeg ikke kan se godkendelsen på skabet efter modtagelse, men tænker jeg kunne lave en reklamation i nets hvis de kommer på tværs og ville vinde den uden issues.
... det er bare irriterende, for er tilbøjelig til bare at købe det og se, for skabet ser virkelig lækkert ud og de har direkte sagt det er godkendt til mig i en mail.
men gider ikke at stå i en reklamations sag hvis jeg ikke kan se godkendelsen på skabet efter modtagelse, men tænker jeg kunne lave en reklamation i nets hvis de kommer på tværs og ville vinde den uden issues.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Du kan jo købe et skab i Harald til de samme penge, hvor du så er sikker på mærkning/godkendelse.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
- Newbie
Det er udsolgt i HN 
Edit
Nåja en anden ting er mit forsikring selskab kræver en 1143.1 godkendelse, men Harald nyborg siger kun tilsvarende så går ud fra de har en anden godkendelse hvorfor jeg prøver at finde et en1143 skab

Edit
Nåja en anden ting er mit forsikring selskab kræver en 1143.1 godkendelse, men Harald nyborg siger kun tilsvarende så går ud fra de har en anden godkendelse hvorfor jeg prøver at finde et en1143 skab
-
- Newbie
The Mad wiking > interessant læsning, ikke særlig lovende.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Tjae, Harald skriver "konstrueret og godkendt efter FG Norm 520 der har samme sikkerhedstekniske niveau som EN 1143-1 Grade 0".
Jeg skal ikke kloge mig på en masse, som jeg ikke har 110% styr på, men kan bare henvise til f.eks. en artikel hos jægerforbundet:
https://www.jaegerforbundet.dk/vaben/ja ... -af-vaben/
"Nye våbenskabe skal efter 2016 være godkendt efter EN 1143-1, SSF3492 eller FG 520."
Og med hensyn til udsolgt, så skriver de "forventes på lager igen 22/2".
Men ja, selvfølgelig, hvis din forsikring specifikt siger kun EN 1143-1, og ikke noget med tilsvarende så ja, men prøv da at kontakte forsikringen.
Og hvis det hele er et forsikringsmæssigt spørgsmål, så formoder jeg at du må have nogle meget dyre våben.
Men hvis du har så dyre våben, hvorfor kigger du så efter billige våbenskabe på underlige udenlandske hjemmesider?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
-
- Newbie
Puhh det var mange spørgsmål på engang omkring mine bevæg grunde🫣 - er vi på vej ud af en tangent her?
Jeg er dog kommet for at få råd og erfaring så derfor skal jeg svare efter bedste evne.
Jeg har allerede været i dialog med min forsikringen, ved ikke om det ikke fremgik tydeligt. De er egentlig ikke som sådan firkantede at snakke med, men deres vilkår angiver kun en standard for ny anskaffelse og inkludere ikke "eller tilsvarende", om jeg reelt ville have et problem ved en evt. forsikring sag er ikke sikkert, men igen hvorfor dog ikke bare købe et en 1143.
Jeg har ikke nogle dyre våben, endnu, men det kan være fremtiden ændrer på det hvorfor jeg går efter skab som efterlever de krav jeg stilles fra forsikringen og som jeg har på skrift fra dem fra start.
For god ordens skyld er jeg glad for mit selskab og egentlig ikke interesseret i at skift ø, slet ikke med baggrund i et våbenskab.
Reelt set har jeg meget få følelser ift våbenkabet, men der er krav til jeg skal have det, hvorfor jeg så leder efter en budget model der er ideel for mig.
Overordnet set tror jeg ikke det betyder en skid om jeg tog den ene eller anden type - tyvene løber med skabet, de bryder det ikke op, der sker i 90% af tilfældene jf den fine folder jeg fik hos politiet. og hvis det reelt er en 1143 godkendt så er det testet og vist det er svært at bryde op inden for stnadarden, så jeg har tænkt mig sikkerheden primært opnået i at bolte det så det sidder fast, og evt tilføje nogle vægtskiver i bunden.. just in case de kan få det fri fra væggen. Skulle de alligevel løbe med tingene er det jo der forsikringen så må komme ind.
Jeg tror ikke synderligt meget på HN og de andres fabrikantens skabe er noget særligt eller bedre, end det jeg har fundet - selvfølgelig er nogle sikker svære at skære op end andre via deres godstykkelse - men igen standarden stiller jo netop krav til tid der kræves for opbrydning så selv det dårligste skab kan holde til noget hvorfor jeg er helt tryk med ethvert valg, så længe det er reelt godkendt.
De her sider er altså ikke random sider, de hører til i Skandinavien og har eksisteret i mange år, den originale er eks. finsk og den hobbybox mener jeg er svensk, det er cdon vist også. Om der er kinesere bagved et sted i fødekæden ved jeg ikke - men jeg har handlet mange gange hos CDON som også sælger det (indirekte) - og hvis forhandleren vil stå på mål for godkendelsen tænker jeg at der må alligevel være noget om snakken, især fordi det er kun 2 af deres version 2 typer som er godkendt, alle de andre står der direkte at de ikke er godkendt så det er ikke fordi de bare siger det hele er godkendt.
Jeg er helst fri for nøgle og kodeboks koster +1-2000 alle andre steder så det er hurtigt 5000 sparet ved det her valg.
Skabets placeringen gør at jeg vil meget gerne have et let skab hvis muligt, da vi snakker snæver trappe til den tiltænkt plads så bare federe ikke at brække ryggen.
Håber det giver mening.
Jeg er dog kommet for at få råd og erfaring så derfor skal jeg svare efter bedste evne.
Jeg har allerede været i dialog med min forsikringen, ved ikke om det ikke fremgik tydeligt. De er egentlig ikke som sådan firkantede at snakke med, men deres vilkår angiver kun en standard for ny anskaffelse og inkludere ikke "eller tilsvarende", om jeg reelt ville have et problem ved en evt. forsikring sag er ikke sikkert, men igen hvorfor dog ikke bare købe et en 1143.
Jeg har ikke nogle dyre våben, endnu, men det kan være fremtiden ændrer på det hvorfor jeg går efter skab som efterlever de krav jeg stilles fra forsikringen og som jeg har på skrift fra dem fra start.
For god ordens skyld er jeg glad for mit selskab og egentlig ikke interesseret i at skift ø, slet ikke med baggrund i et våbenskab.
Reelt set har jeg meget få følelser ift våbenkabet, men der er krav til jeg skal have det, hvorfor jeg så leder efter en budget model der er ideel for mig.
Overordnet set tror jeg ikke det betyder en skid om jeg tog den ene eller anden type - tyvene løber med skabet, de bryder det ikke op, der sker i 90% af tilfældene jf den fine folder jeg fik hos politiet. og hvis det reelt er en 1143 godkendt så er det testet og vist det er svært at bryde op inden for stnadarden, så jeg har tænkt mig sikkerheden primært opnået i at bolte det så det sidder fast, og evt tilføje nogle vægtskiver i bunden.. just in case de kan få det fri fra væggen. Skulle de alligevel løbe med tingene er det jo der forsikringen så må komme ind.
Jeg tror ikke synderligt meget på HN og de andres fabrikantens skabe er noget særligt eller bedre, end det jeg har fundet - selvfølgelig er nogle sikker svære at skære op end andre via deres godstykkelse - men igen standarden stiller jo netop krav til tid der kræves for opbrydning så selv det dårligste skab kan holde til noget hvorfor jeg er helt tryk med ethvert valg, så længe det er reelt godkendt.
De her sider er altså ikke random sider, de hører til i Skandinavien og har eksisteret i mange år, den originale er eks. finsk og den hobbybox mener jeg er svensk, det er cdon vist også. Om der er kinesere bagved et sted i fødekæden ved jeg ikke - men jeg har handlet mange gange hos CDON som også sælger det (indirekte) - og hvis forhandleren vil stå på mål for godkendelsen tænker jeg at der må alligevel være noget om snakken, især fordi det er kun 2 af deres version 2 typer som er godkendt, alle de andre står der direkte at de ikke er godkendt så det er ikke fordi de bare siger det hele er godkendt.
Jeg er helst fri for nøgle og kodeboks koster +1-2000 alle andre steder så det er hurtigt 5000 sparet ved det her valg.
Skabets placeringen gør at jeg vil meget gerne have et let skab hvis muligt, da vi snakker snæver trappe til den tiltænkt plads så bare federe ikke at brække ryggen.
Håber det giver mening.
-
- Gold Member
- Interesser: Blankvåben, luftpistol
- Geografisk sted: Fredericia, Danmark
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 20 times
DK hjemmesiden hører til i Finland, så en eventuel returnering vil nok blive dyrere end skabets pris.Something skrev: ↑13. feb 2025, 19:59Original forhandleren er her
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 28 times
Har du undersøgt hvad et svensk produceret skab koster i Sverige? Jeg føler jeg fik høj kvalitet til yderst fornuftig pris da jeg købte mit i Sverige og fik gavn af kursforskellen..
Jeg hentede så selv i Malmø området hos en jagt butik, men det var nu heller ikke fordi fragten var så høj igen hvis man bor lidt længere væk fra Svea kongens rige..
Jeg hentede så selv i Malmø området hos en jagt butik, men det var nu heller ikke fordi fragten var så høj igen hvis man bor lidt længere væk fra Svea kongens rige..
-
- Newbie
Har primært søgt online og dba, samt gul og gratis. Er ikke så interesseret i at hente det i Sverige selv, bor langt fra bro, men ved fragt er det selvfølgelig okay - vil give det et rul.
Har som sagt sat kravet at det skal være EN 1143-1, grade 0 godkendt hvorfor jeg er gået væk fra HN modellen, men jeg bruger dog deres pris til at definere hvad billigt er for et skab.
Men helt basalt prøver jeg egentlig bare at finde ud af om jeg kan udelukke den beskrevne model ud fra noget jeg faktuelt kan verificere... er 80% på bare at købe det, tage et billede af lågen og dele det med jer, da det virker til der ikke er nogen som har købt det.
og ja så håndtere evt. Reklamation såfremt det ikke overholder godkendelsen - tænker jeg står stærkt.
Har som sagt sat kravet at det skal være EN 1143-1, grade 0 godkendt hvorfor jeg er gået væk fra HN modellen, men jeg bruger dog deres pris til at definere hvad billigt er for et skab.
Men helt basalt prøver jeg egentlig bare at finde ud af om jeg kan udelukke den beskrevne model ud fra noget jeg faktuelt kan verificere... er 80% på bare at købe det, tage et billede af lågen og dele det med jer, da det virker til der ikke er nogen som har købt det.
og ja så håndtere evt. Reklamation såfremt det ikke overholder godkendelsen - tænker jeg står stærkt.
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 133 times
Kursen for den svenske krone er meget gunstig, hvis man f.eks. skulle have sig et Norlyx-skab.Cpt skrev: ↑14. feb 2025, 08:25Har du undersøgt hvad et svensk produceret skab koster i Sverige? Jeg føler jeg fik høj kvalitet til yderst fornuftig pris da jeg købte mit i Sverige og fik gavn af kursforskellen..

Og fragten er heller ikke så voldsom.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
-
- This member is
De har svaret, at de ikke kan sende mig et billede, men at de arbejder på at få disse billeder lagt på deres Webshop.
T-Rex
T-Rex
-
- Newbie
Alligevel pudsigt at du har fået svar og jeg stadig afventer
.
Har kloget mig lidt på standarderne og det er egentlig ret overraskende.
Du opnår kun den certificering du ansøger om, dvs. Hvis du ansøger om en grade 0, får du en grade 0 - uagtet om skabet så kunne have klaret det til grade 1, 2 eller højere... så det er ikke fordi de kører det igennen en test og så giver en score på baggrund af det opnåede resultat.
Om det så betyder at 4mm tykke skabe med kvalitetslås kan opnå højere grade end det de har, kan man jo så spekulere om

Du opnår kun den certificering du ansøger om, dvs. Hvis du ansøger om en grade 0, får du en grade 0 - uagtet om skabet så kunne have klaret det til grade 1, 2 eller højere... så det er ikke fordi de kører det igennen en test og så giver en score på baggrund af det opnåede resultat.
Om det så betyder at 4mm tykke skabe med kvalitetslås kan opnå højere grade end det de har, kan man jo så spekulere om
-
- This member is
Prisen på testen afhænger af, hviken cetificering man ønsker.Something skrev: ↑14. feb 2025, 14:49Alligevel pudsigt at du har fået svar og jeg stadig afventer.
Sakset fra ecb-s.com prisliste: https://ecb-s.com/_data/pl_ecbs_08.2024_e.pdf
Man finder dette document og mange andre her: https://ecb-s.com/_rubric/index.php?pos ... +Documents
T-Rex
T-Rex
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 284 times
Hvilke værktøjer man må bruge afhænger af hvilke grade man ønsker at opnå.Something skrev: ↑14. feb 2025, 14:49Alligevel pudsigt at du har fået svar og jeg stadig afventer.
Det er det samme når man tester stikkontakter. Hvis man beder om at den skal testes til 10A, så bliver den testet til 10A.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 13 times
Man kan jo sige at så længe det er mærket ifølge en1143 så er det jo sælgers problem i sidste ende hvis det ikke lever op til det
Og de "dyre" skabe er jo i forvejen noget juks , tog mig ca 6 minutter med vinkelslibere at åbne mit norlyx 10000kr skab da låsen gik i stykker
Jeg mener at en1143 grade 0 , bare skal modstå mindst 11 minutter tror jeg det er , med almindeligt håndværktøj , altså hammer , koben og lignende for at være godkendt , hvilket jo udelukkende er brugbart hvis man har alarm eller naboer umiddelbart klods op og ned af en selv
Derudover er mange skabe vældigt dårligt boltet fast , eller slet ikke boltet fast overhovedet , 2 mand tager jo let et 150kg skab og går med
Så min filosofi er at enten køber man whatever skab der er mærket med godkendt klassning så forsikringen dækker , eller også smider man mindst 30k og køber noget der ikke er så let at komme ind i og som vejer 300-400kg
Og de "dyre" skabe er jo i forvejen noget juks , tog mig ca 6 minutter med vinkelslibere at åbne mit norlyx 10000kr skab da låsen gik i stykker
Jeg mener at en1143 grade 0 , bare skal modstå mindst 11 minutter tror jeg det er , med almindeligt håndværktøj , altså hammer , koben og lignende for at være godkendt , hvilket jo udelukkende er brugbart hvis man har alarm eller naboer umiddelbart klods op og ned af en selv
Derudover er mange skabe vældigt dårligt boltet fast , eller slet ikke boltet fast overhovedet , 2 mand tager jo let et 150kg skab og går med
Så min filosofi er at enten køber man whatever skab der er mærket med godkendt klassning så forsikringen dækker , eller også smider man mindst 30k og køber noget der ikke er så let at komme ind i og som vejer 300-400kg
-
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 13 times
Mærkaten er irrelevant uden certifikatet , der skal følge certifikat med når man sælger et en1143 skab idag
- Jef
- This member is
- Interesser: jagt, lerduer
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 97 times
- Kontakt:
Pt er der på markedet/detailhandel i Danmark, skabe som bærer et EN1143/1-II cert mærke
Certificeringsorganet er:
https://www.entecerma.it/en/activities/ ... d-service/
Pågældende et slet ikke akkrediteret til at verificere / teste produkter jf. EN1143/1
Dokumentet/dokumentationen fra pågældende indeholder fgl pasus:
The verification activity carried out exclusively concerned the technical documentation and no verification was carried out on the product. This document cannot replace the EC Declaration of Conformity.
Deres konstruktion er så simpel, at man næppe kan påstå at handle i god tro. Skabet vil ikke komme blot i nærheden af, at bestå en Skafor Blå, EN1143/1 eller SSF3492 test
Pågældende et slet ikke akkrediteret til at verificere / teste produkter jf. EN1143/1
The verification activity carried out exclusively concerned the technical documentation and no verification was carried out on the product. This document cannot replace the EC Declaration of Conformity.
Deres konstruktion er så simpel, at man næppe kan påstå at handle i god tro. Skabet vil ikke komme blot i nærheden af, at bestå en Skafor Blå, EN1143/1 eller SSF3492 test
Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør
- - If it Ain´t Broke - Fix it....
APSI & DFF skydeinstruktør
- - If it Ain´t Broke - Fix it....
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 277 times
Jef skrev: ↑18. feb 2025, 15:39Pt er der på markedet/detailhandel i Danmark, skabe som bærer et EN1143/1-II cert mærke

Og så slutter tråden her, præcis samme sted som sidst hvor det blev diskuteret om et billigt skab langt under vægten på alle andre skabe, og leveret fra en tvivlsom udenlansk webshop, overholder dansk lovgivning. Når noget er for godt til at være sandt....
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!