Våben registret på SKV. (Hvilken discipliner?)
- stormp
- Bronze Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 9 times
Våben registret på SKV. (Hvilken discipliner?)
Mit spørgsmål går på om jeg selv eller min formand i klubben kan set et sted hvilken discipliner mine våben er søgt/registret til? kan kun husk det ene våben (GM) og mit først kan jeg ikke huske da det er mange år siden jeg fik tilladelsen.
Overvejer nemlig at anskaffe mig et tredje våben i samme kalibre og vil i den forbindelse gerne være sikker på hvilken disciplin mit første våben er registret til 15m,25m eller terræn. Så jeg ikke søger til samme diciplin som den første.
Jeg ved ikke hvor meget SKV/PAC går op i det men ved jo man skal have en begrundelse, selve om man godt kan bytte lidt rundt som man lyster, altså skyde præcision skydning med en terræn skyder og omvendt.
Mvh.
Overvejer nemlig at anskaffe mig et tredje våben i samme kalibre og vil i den forbindelse gerne være sikker på hvilken disciplin mit første våben er registret til 15m,25m eller terræn. Så jeg ikke søger til samme diciplin som den første.
Jeg ved ikke hvor meget SKV/PAC går op i det men ved jo man skal have en begrundelse, selve om man godt kan bytte lidt rundt som man lyster, altså skyde præcision skydning med en terræn skyder og omvendt.
Mvh.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 929 times
- Kontakt:
Re: Våben registret på SKV. (Hvilken discipliner?)
Det er lidt ligemeget.stormp skrev: ↑15. feb 2025, 17:46Mit spørgsmål går på om jeg selv eller min formand i klubben kan set et sted hvilken discipliner mine våben er søgt/registret til? kan kun husk det ene våben (GM) og mit først kan jeg ikke huske da det er mange år siden jeg fik tilladelsen.
Mvh.
Du angiver bare på oplysningsskemaet hvad du bruger hvert våben til. Det kan jo have ændret sig over årene.
Gøb 1: 15/25m præcision
Gøb 2: Terrænpistol
Gøb 3: Terrænpistol, men anden våbenklasse
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 540 times
- Been thanked: 626 times
Vi plejer bare at skrive ny disciplin på skemaet. Det har aldrig givet anledning til problemer.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- stormp
- Bronze Member
Ok tak for svar
Godt at høre at det kan lade sig gøre

Godt at høre at det kan lade sig gøre

- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 418 times
- Kontakt:
Kun på det oprindelige oplysningsskema. Jeg kiggede lige, og kunne godt finde ansøgninger i SKV portalen, som var op til 5 år gamle, incl. SKV2 blanket og oplysningsskema. Så der kan din formand godt grave det frem.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- stormp
- Bronze Member
Ok tak, kan prøve at høre min formand om han vil kigge, men ellers tror jeg bare jeg gør som et af de andre to indlæg foreslår, det var bare hvis det var et vigtigt punkt for en tredje søgning om samme kalibre, og så selvfølgelig for en god ordens skyld

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 1122 times
Prøv at starte med bare at skrive sandheden. Måske fungerer det fint, og det gør livet så meget nemmere.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- stormp
- Bronze Member
Enig men man får jo bytte lidt rundt på dem i løbet af årene så det kunne være fint man kunne opdater lidtLassescout skrev: ↑16. feb 2025, 15:23Prøv at starte med bare at skrive sandheden. Måske fungerer det fint, og det gør livet så meget nemmere.

Har skam heller ikke noget at skjule, da alle mine våben bliver flittigt brugt til konkurrence og træning

- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 929 times
- Kontakt:
Der ligger en lidt ærgerlig undertone i det indlæg.Lassescout skrev: ↑16. feb 2025, 15:23Prøv at starte med bare at skrive sandheden. Måske fungerer det fint, og det gør livet så meget nemmere.
Selvfølgelig skriver man sandheden, men forholdene skifter undervejs, og jeg har selv stået i den situation, at jeg ikke kunne huske hvad jeg tidligere havde skrevet på som begrundelse.
Eksempel: Enhver pistol/revolver der monteres med rødpunkt-sigte skifter jo konkurrence klasse. Man starter måske med at registre en pistol til Terrænpistol, men bruger den også sporadisk til Steel Challenge. Det er helt legalt. 5 år senere kan man have skiftet fokus, så man nu skyder terræn med en af de andre pistoler, og bruger den oprindelige udelukkende til Steel Challenge. Måske har man løbende optimeret den til Steel. Nu kan det være noget helt andet den reelt bruges til, og måske skal SKV'en ikke længere indsendes til samme hovedforbund (Steel er under SKV Brøndby, Terræn er under SKV Vingsted).
5 år er lang tid, og man må gerne bruge pistoler til andre discipliner end den der er angivet på oplysnings skemaet.
Derfor lister jeg altid alle mine skydere på oplysnings skemaet, og ikke kun den jeg fornyer. Så kan jeg altid give et overblik over hvad jeg PRIMÆRT bruger de forskellige våben til. Jeg lister dog ikke ALT hvad jeg bruger hver enkelt til, så ville oplysnings skemaet jo blive til en længere fristil.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 300 times
- Been thanked: 1122 times
Jeg beklager meget. Det var ikke min mening at være spydig. Hvis jeg havde kunnet sige det face to face ville det have været med et muntert glimt i øjnene og et venligt smil lurende i mundvigen. Det magtede jeg desværre ikke at udtrykke på skrift.Der ligger en lidt ærgerlig undertone i det indlæg.
Hilsen Lasse.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 540 times
- Been thanked: 626 times
IMO er det oplysningsskema ikke noget de ligger særlig stor vægt på.Lassescout skrev: ↑17. feb 2025, 10:40Jeg beklager meget. Det var ikke min mening at være spydig. Hvis jeg havde kunnet sige det face to face ville det have været med et muntert glimt i øjnene og et venligt smil lurende i mundvigen. Det magtede jeg desværre ikke at udtrykke på skrift.Der ligger en lidt ærgerlig undertone i det indlæg.
Det skal bare følge med, og der skal være en bare nogenlunde acceptabel grund til hvorfor man skal have våbnet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!