Hjemmelavede 3d skiver til bue-skydning

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Brugeravatar
Remmy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. mar 2008, 09:01
Geografisk sted: Sydfyn

Hjemmelavede 3d skiver til bue-skydning

Indlæg af Remmy » 6. okt 2008, 17:24

Hej alle w:)

Er der nogen derude der har erfaring med at lave skydeskiver/3d modeller til bueskydning?

Har hørt rygter om at man kan forme noget i hønsenet og så trække en skraldesæk over og så fylde det hele med isolerings-skum fra byggemarkedet. Lyder lovende, men er der andre forslag? :???:
Mvh
Remmy

Arbejde er bare det, man er nødt til at gøre, for at have råd til at gå på jagt!

Brugeravatar
Remmy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. mar 2008, 09:01
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Hjemmelavede 3d skiver til bue-skydning

Indlæg af Remmy » 8. okt 2008, 14:21

Ingen bud??? :???:

Ingen der har erfaringer med hjemmelavede skydesække eller lignende? Eller nogle gode ideer?
Mvh
Remmy

Arbejde er bare det, man er nødt til at gøre, for at have råd til at gå på jagt!

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Hjemmelavede 3d skiver til bue-skydning

Indlæg af HappyNanoq » 8. okt 2008, 14:30

Du skal lige være sikker på hvad for noget skum du bruger, hvis du vælger den løsning.

Nogle typer skum vil kun hærde ordentligt, hvis der er fri luft til en stor flade af det - men vil dårligt hærde hvis det er lukket inde i en tæt pose.

Du kan risikere at pilen "klistrer" helt frygteligt, hvis den bliver skudt ind i skum der ikke er hærdet.


Ellers kan du binde nogle op af halm/hø og sammenholdt af en god snor.

Det er egentlig kun nødvendigt at de områder du skyder på, er lavet af halm/hø. Benene og sådan, kan godt være af andet materiale der bare giver formen.

Sådan så jeg en lokal lille hyggeklub gøre det. (I dk.)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Hjemmelavede 3d skiver til bue-skydning

Indlæg af Skovtrolden » 8. okt 2008, 15:20

HappyNanoq skrev:Du skal lige være sikker på hvad for noget skum du bruger, hvis du vælger den løsning.

Nogle typer skum vil kun hærde ordentligt, hvis der er fri luft til en stor flade af det - men vil dårligt hærde hvis det er lukket inde i en tæt pose.

Du kan risikere at pilen "klistrer" helt frygteligt, hvis den bliver skudt ind i skum der ikke er hærdet.


Ellers kan du binde nogle op af halm/hø og sammenholdt af en god snor.

Det er egentlig kun nødvendigt at de områder du skyder på, er lavet af halm/hø. Benene og sådan, kan godt være af andet materiale der bare giver formen.

Sådan så jeg en lokal lille hyggeklub gøre det. (I dk.)
Halm skal bindes meget stramt hvis det er til Compound.
En normal halmballe jeg engang prøvede holdt til 3 pile, inden der kom gennemskud.

Men for du har bygget en form f.eks af hønsenet, kan uld som ikke pakkes for tæt, stoppe meget.
Prøvede engang med en papkasse med lidt uld, og en 60# på 15 meter, med de tyndeste carbonpile kunne ikke gå gennen de 20 cm.
Det samme kunne man sikkert med stofrester.

Elles har jeg ikke nogel gode råd.
Kender en som købte en brugt skive i en klub, det var en OK, og billig løsning.
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
Spend Shells
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 77
Tilmeldt: 19. jan 2008, 17:02
Geografisk sted: Østlylland

Re: Hjemmelavede 3d skiver til bue-skydning

Indlæg af Spend Shells » 8. okt 2008, 21:28

Hej Remmy
jeg brugte 8 lag gulvtæppe , det skal være det med gummi på bagsiden, det laver en stor modstand og standser pile affyret med 70 pund fra en compound bue på ca 12 m afstand, så er det bare en tur på genbrugen og hamster gulvtæppe, du kan lave en ramme og vikle tæppet omkring det skal nok stoppe pilen :D jeg brugte dog kun feltspidser, men i klubben brugte vi en slags skum fra flytransport det var hundedyrt men 100 mm skum var nok til stoppe pilene på 18 m.

hilsen Spend shells
Jeg foretrækker en behagelige last frem for en kedelig dyd

Besvar