Hjælp til Buetegn

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Brugeravatar
Blaser...!
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. mar 2009, 19:53
Interesser: Riffelskydning-Buejagt.
Geografisk sted: Sydhavsøerne

Re: Hjælp til Buetegn

Indlæg af Blaser...! » 20. mar 2009, 22:17

Ja når man bare træner og træner og træner, så skal det nok flaske sig alt sammen. Man har jo lov til at misse en pil ud af de 6, men hellere have 6 ud af 6. Nu har de jo desværre lukket fabd´s hjemmeside, der kunne man ellers træne teori prøven elektronisk. Det var en god hjælp.
Jo mere man skyder, jo mere må man ramme..!

Brugeravatar
Remmy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. mar 2008, 09:01
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Hjælp til Buetegn

Indlæg af Remmy » 23. mar 2009, 10:02

Blaser...! skrev:Ja når man bare træner og træner og træner, så skal det nok flaske sig alt sammen. Man har jo lov til at misse en pil ud af de 6, men hellere have 6 ud af 6. Nu har de jo desværre lukket fabd´s hjemmeside, der kunne man ellers træne teori prøven elektronisk. Det var en god hjælp.
Ja, hvorfor i alverden har de lukket den? :???: Og kommer den i gang igen?
Der er jo ikke andre steder man kan lave online bueprøver, vel?
Mvh
Remmy

Arbejde er bare det, man er nødt til at gøre, for at have råd til at gå på jagt!

Brugeravatar
DavidHauge
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 130
Tilmeldt: 9. dec 2008, 22:39
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til Buetegn

Indlæg af DavidHauge » 23. mar 2009, 18:11

Jeg var sammen med et par stykker af FADB's bestyrelse i går.
Jeg fik at vide at de arbejder på en ny hjemmeside. Jeg fik dog ikke noget at vide om hvornår den nye side er klar "til at gå i luften".
Vedrørende den gamle side var der efterhånden en del af spørgsmålene der var forældede.
Hvis man tager buejagt kurset i Vejen får man alle de mulige spørgsmål (80 i alt) udlevereret sammen med en fascit liste. Herefter er det ikke så svært at lære svarene på alle teori spørgsmålene. I de 80 spørgsmål er der endda en del gengangere fra teorien i det almindelige jagttegn. Jeg brugte 2 aftener på at terpe alle teorispørgsmålene. Der er 20 min. ved prøven til at svare på de 20 teori spørgsmål. Jeg afleverede min besvarede teori prøve efter 1½ min. og havde 0 fejl. Der er ikke så meget "hokus pokus" ved at bestå.
Det er værre med den praktiske del. Hvis man er til prøven en dag hvor det blæser kraftigt kan det godt gå hen at blive udfordrene. Jeg var på Vejens jagtbane i går og der blæste det en hel del. Det kan godt ses på sigtekornet når man flyver rundt i vinden.

Brugeravatar
Remmy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. mar 2008, 09:01
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Hjælp til Buetegn

Indlæg af Remmy » 26. mar 2009, 15:33

DavidHauge skrev:Jeg var sammen med et par stykker af FADB's bestyrelse i går.
Jeg fik at vide at de arbejder på en ny hjemmeside. Jeg fik dog ikke noget at vide om hvornår den nye side er klar "til at gå i luften".
Vedrørende den gamle side var der efterhånden en del af spørgsmålene der var forældede.
Hvis man tager buejagt kurset i Vejen får man alle de mulige spørgsmål (80 i alt) udlevereret sammen med en fascit liste. Herefter er det ikke så svært at lære svarene på alle teori spørgsmålene. I de 80 spørgsmål er der endda en del gengangere fra teorien i det almindelige jagttegn. Jeg brugte 2 aftener på at terpe alle teorispørgsmålene. Der er 20 min. ved prøven til at svare på de 20 teori spørgsmål. Jeg afleverede min besvarede teori prøve efter 1½ min. og havde 0 fejl. Der er ikke så meget "hokus pokus" ved at bestå.
Det er værre med den praktiske del. Hvis man er til prøven en dag hvor det blæser kraftigt kan det godt gå hen at blive udfordrene. Jeg var på Vejens jagtbane i går og der blæste det en hel del. Det kan godt ses på sigtekornet når man flyver rundt i vinden.
Ja, er du vimmer mand! Det kan gøre det meget svært at ramme nogetsomhelst!

Davidhauge, kan du eller en anden ikke hjælpe mig lidt med et indskydningsproblem jeg har på denne tråd?

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=2&t=17648

Jeg kan ikke forstå hvad der lige går galt :???:
Mvh
Remmy

Arbejde er bare det, man er nødt til at gøre, for at have råd til at gå på jagt!

Besvar