Indskydning af compoundbue

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Brugeravatar
Remmy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. mar 2008, 09:01
Geografisk sted: Sydfyn

Indskydning af compoundbue

Indlæg af Remmy » 26. mar 2009, 12:49

Jeg skyder for tiden hver eneste dag med min compoundbue og prøver at få den skudt ind på 18 meter ;-)

Jeg har kun skudt med bue i godt et halvt år, så jeg er ikke så rutineret endnu, men jeg mener da selv jeg er ved at komme efter det :???:

Men bedst som jeg tror, NU passer sigtet med 18 meter, så samler jeg lige pludselig alle pile flot men ved siden af centrum. Nå så stiller jeg på sigtet og så passer det igen. Så dagen efter sidder de måske lidt under centrum. Så stiller jeg igen og sådan fortsætter det bare hele tiden.

Jeg har tjekket at min sigte sidder ordenligt fast, så det er nok en fejl 40 - desværre.

Er der en måde at indskyde sin bue på? Jeg kan jo ikke ligefrem sætte den i min indskydningsbænk til riflen, vel <+:

Er det en ide at indskyde den indendørs, så vinden er sat ud af spillet og så evt have ryggen op ad en væg eller hvad ved jeg :???: Og kunne det være en ide at skyde nogle pile fra 40 meter eller sådan noget, for ihvertfald at få den horisontale indstilling på plads. Jeg går ud fra det er nemme at se hvad vej den skal stilles jo større afstanden er.
Mvh
Remmy

Arbejde er bare det, man er nødt til at gøre, for at have råd til at gå på jagt!

Brugeravatar
Blaser...!
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. mar 2009, 19:53
Interesser: Riffelskydning-Buejagt.
Geografisk sted: Sydhavsøerne

Re: Indskydning af compoundbue

Indlæg af Blaser...! » 26. mar 2009, 16:39

Remmy skrev:Jeg skyder for tiden hver eneste dag med min compoundbue og prøver at få den skudt ind på 18 meter ;-)

Jeg har kun skudt med bue i godt et halvt år, så jeg er ikke så rutineret endnu, men jeg mener da selv jeg er ved at komme efter det :???:

Men bedst som jeg tror, NU passer sigtet med 18 meter, så samler jeg lige pludselig alle pile flot men ved siden af centrum. Nå så stiller jeg på sigtet og så passer det igen. Så dagen efter sidder de måske lidt under centrum. Så stiller jeg igen og sådan fortsætter det bare hele tiden.

Jeg har tjekket at min sigte sidder ordenligt fast, så det er nok en fejl 40 - desværre.

Er der en måde at indskyde sin bue på? Jeg kan jo ikke ligefrem sætte den i min indskydningsbænk til riflen, vel <+:

Er det en ide at indskyde den indendørs, så vinden er sat ud af spillet og så evt have ryggen op ad en væg eller hvad ved jeg :???: Og kunne det være en ide at skyde nogle pile fra 40 meter eller sådan noget, for ihvertfald at få den horisontale indstilling på plads. Jeg går ud fra det er nemme at se hvad vej den skal stilles jo større afstanden er.
Hej Remmy

Hvad fabrikat sigte / model har du, og hvad for et peepsigte har du.
Det lyder sgu mærkeligt at dit sigte flytter sig..!
Du kan se de fleste opsætninger på denne hjemmeside

http://www.huntersfriend.com/

Træk & slip
Jo mere man skyder, jo mere må man ramme..!

Brugeravatar
Remmy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. mar 2008, 09:01
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Indskydning af compoundbue

Indlæg af Remmy » 26. mar 2009, 17:15

Mit sigte er et 5 pins Sure Loc Lethal Weapon 2 (se billedet). Mit peep???? :???: Det ved jeg faktisk ikke...

Men når jeg spænder buen passer det perfekt med at peephullet omkredser sigtet, hvis du forstår ;-)

Jeg har kørt de 4 nederste pins helt i bund og bruger kun den øverste grønne og den ville jeg frygteligt gerne have skudt ind til 18 meter.

Når den først er skudt ind skal der da som regel meget til før at sigtetpunktet flytter sig, ikke? Altså et desideret slag på sigtet eller lign.?
Vedhæftede filer
qc2.jpg
qc2.jpg (37.87 KiB) Vist 9445 gange
Mvh
Remmy

Arbejde er bare det, man er nødt til at gøre, for at have råd til at gå på jagt!

Brugeravatar
Blaser...!
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. mar 2009, 19:53
Interesser: Riffelskydning-Buejagt.
Geografisk sted: Sydhavsøerne

Re: Indskydning af compoundbue

Indlæg af Blaser...! » 27. mar 2009, 20:43

Hej Remmy

Dit sigte ser da ok ud, men der kan jo være rigtig mange faktorer som spiller ind. Det kan jo også være fane kontakt, for højt nok punkt. Men hvis du kan skyde grupper som sidder oven i hinanden hele tiden. Ja så er det sgu nok en fejl 40 - manglende træning. Du må kigge skævt i peep sigte, eller ikke centreret hver gang.
Har du lære bogen for buejagt...? Der står opsætning og indskydning. Den med skydning i papir afslører de største fejl i pilene. :nolisten:
Jo mere man skyder, jo mere må man ramme..!

Switchback
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 45
Tilmeldt: 22. feb 2008, 14:38
Geografisk sted: østlige vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Indskydning af compoundbue

Indlæg af Switchback » 12. jul 2009, 12:26

nu håber jeg du har du har fået klaret dit indskydnings problem.
hvis vi antager at dit grej er i orden?
så skal du kigge på dine hænder ,hvordan holder du din buehånd,husk et løst greb når du har trukket og sigter
dernæst og ligeså vigtigt, dit ankerpunkt,det skal være ens hver gang.

håber du kan bruge mit lille tip.

switchback.

Brugeravatar
Remmy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13. mar 2008, 09:01
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Indskydning af compoundbue

Indlæg af Remmy » 16. jul 2009, 18:42

Switchback skrev:nu håber jeg du har du har fået klaret dit indskydnings problem.
hvis vi antager at dit grej er i orden?
så skal du kigge på dine hænder ,hvordan holder du din buehånd,husk et løst greb når du har trukket og sigter
dernæst og ligeså vigtigt, dit ankerpunkt,det skal være ens hver gang.

håber du kan bruge mit lille tip.

switchback.
Jo tak, den er klaret. Det var et ankringsproblem, men også min pilehylde der kom hurtigt nok af vejen og gav mig en skævert af og til :razz:
Mvh
Remmy

Arbejde er bare det, man er nødt til at gøre, for at have råd til at gå på jagt!

Besvar