hjælp til valg mellem disse buer

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Ronin
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 155
Tilmeldt: 1. nov 2010, 20:54
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

hjælp til valg mellem disse buer

Indlæg af Ronin » 13. maj 2014, 18:02

Hej NVF

JEg har besluttet at blive buejæger.

Jeg er blevet tilbudt en lidt ældre Hoyt Maxxis komplet med en grej til 3000.

Skal jeg vælge denne, eller en Hoyt Charger, som det sæt til små 4800,- der tilbydes i øjeblikket?

Derudover også mellem en Ignite som vil koste omkring 4000 at få flyvende.

Danage har tilbudt mig en Hoyt Element G3 komplet med udemærket grej på til 7.800

Det er sørme svært at vælge blandt alle de muligheder der er.

Ronin
My idea of help from above, is a sniper on the roof

Brugeravatar
Freezion
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 4. sep 2011, 22:58
Interesser: Jagt, natur & falkejagt
Geografisk sted: Denmark
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: hjælp til valg mellem disse buer

Indlæg af Freezion » 13. maj 2014, 21:05

det hele kommer an på hvilket niveau du skyder på, og hvor lang tid du har gjort det.
Hoyt igniten er rigtig god til begynderen og/eller bueskytten i udvikling og den kan følge dig i lang tid på grund af de ekstreme indtsillingsmuligheder.

maxxisen var også en fin bue, men du skal være forberedt på at ældre modeller kan være sværere at skaffe cam-moduler til hvis du skal ændre træklængde.

chargeren er også en rigtig fin bue, minusset som sådan er at den kun har 10# interval når du skal indstille træklængde, og der er kun 2'' interval for træklængden at indstilles i, så hvis du får e 26-28'' for eksempel, men skifter release eller forbedring i teknikken og skal bruge 28,5'' i stedet for, så skal der nye moduler til.

det samme dilemma findes hos hoyts carbon g3, så disse to vil jeg kun råde dig at købe hvis du er absolut sikker på at din teknik ikke ændrer/udvikler/tilpasser sig, og du ved helt precis hvad dine specs er og hvilket udstyr du bruger.
danage kan selvfølgelig hjælpe dig med at trimme buen til dine specifikationer.

mit råd er at få en tid i butikken og prøve de forskellige buer og få følelsen for trækkket, vægten, balancen osv. :smile:

Besvar