Måske kommende buejæger

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Dennis82
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 24. apr 2014, 19:02
Interesser: Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Måske kommende buejæger

Indlæg af Dennis82 » 12. jan 2016, 21:19

Nogle af jer herinde der kan fortælle lidt om det at være buejæger? Er det ikke noget med at man vægter natur oplevelserne større end nedlagt bytte som buejæger? :) (har hørt at buejægere ikke skyder så meget Feks. Rådyr men til gengæld siges det at de kommer mere i et med naturen end Feks. Folk med riffel)

Jeg bor lidt nord for Randers og vil egentlig gerne have en hobby. Så tænkte at bueskydning kunne være fedt. Og så kan man jo også kombinere det med ens jagt også :)

Jeg er af en familien hvor INGEN ud over mig har jagttegn og jeg er nyjæger fik tegnet i 2014 har ikke rigtig noget jagt og relationerne er heller ikke store da ingen i familien har jagttegn eller har bekendte der går på jagt. Er det ligeså svært at finde buejagt som det er med riffeljagt? (Uden at blive flået)

Ja spørgsmålene melder sig lidt efter lidt :)

Fortsat god dag derude :)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af C-X » 12. jan 2016, 21:53

Vil du med ned i bueklubben i morgen?
Der er skydning fra 18.00 for jægerne - hvad der ellers sker de enkelte aftener (såsom aktivitetsmøder og lign.) ved jeg ikke en disse om, da jeg ikke er på FB, så det er altid spændende at dukke op :fun:

Mandag aften er for begyndere og det er enormt hyggeligt. Som voksen er det en god idé at være der efter 19.00 den aften, da der ellers er et rend af juniorer om benene på en. Især her i indendørssæsonen. Jeg kan kun anbefale at komme derned og prøve om det er noget.
Senest rettet af C-X 12. jan 2016, 22:08, rettet i alt 1 gang.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af 308 W » 12. jan 2016, 22:06

Hvorfor skulle en buejæger vægte naturen højere end os med ildstave? [emoji15]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Dennis82
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 24. apr 2014, 19:02
Interesser: Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af Dennis82 » 12. jan 2016, 22:40

308 W skrev:Hvorfor skulle en buejæger vægte naturen højere end os med ildstave? [emoji15]

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det ved jeg heller ikke. :biggrin: det er bare hvad man har hørt fra forskellige steder :)

Dennis82
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 24. apr 2014, 19:02
Interesser: Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af Dennis82 » 12. jan 2016, 22:43

C-X skrev:Vil du med ned i bueklubben i morgen?
Der er skydning fra 18.00 for jægerne - hvad der ellers sker de enkelte aftener (såsom aktivitetsmøder og lign.) ved jeg ikke en disse om, da jeg ikke er på FB, så det er altid spændende at dukke op :fun:

Mandag aften er for begyndere og det er enormt hyggeligt. Som voksen er det en god idé at være der efter 19.00 den aften, da der ellers er et rend af juniorer om benene på en. Især her i indendørssæsonen. Jeg kan kun anbefale at komme derned og prøve om det er noget.
Det er vel ikke for nybegyndere i morgen er det? :)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af C-X » 12. jan 2016, 22:46

Jeg går ikke ud fra, at du vil være konkurrenceskytte? Hvis du vil vide noget om buejagt, er det et oplagt sted at dukke op. :blink:
Om de så stikker dig en bue i hånden eller ej, det kan jeg ikke sige. Du bliver nok inviteret til nogle mandage, hvor du kommer til at lære det grundlæggende.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Dennis82
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 24. apr 2014, 19:02
Interesser: Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af Dennis82 » 12. jan 2016, 22:54

C-X skrev:Jeg går ikke ud fra, at du vil være konkurrenceskytte? Hvis du vil vide noget om buejagt, er det et oplagt sted at dukke op. :blink:
Om de så stikker dig en bue i hånden eller ej, det kan jeg ikke sige. Du bliver nok inviteret til nogle mandage, hvor du kommer til at lære det grundlæggende.
Ja for filan. Jeg vil være den nymoderne Robin hood :DancingBanana: spøg til side. Jeg kan desværre ikke i morgen men næste onsdag måske? Hvis de har åbent der også.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af C-X » 12. jan 2016, 22:59

De næste mange onsdage :blink:

http://randers-buejaegere.dk
http://randersbueskyttelaug.dk

Send mig en PB hvis du vil holdes i hånden, evt. allerede på mandag, eller også, så bare duk op.
Du skal ikke være bange for at komme til at ligne en idiot, eller føle dig som en, det gør de fleste når de starter alligevel. :biggrin:
Det er en dejlig form for skydning, med et lavt støj- og stressniveau. :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Dennis82
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 24. apr 2014, 19:02
Interesser: Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af Dennis82 » 13. jan 2016, 10:35

C-X skrev:De næste mange onsdage :blink:

http://randers-buejaegere.dk
http://randersbueskyttelaug.dk

Send mig en PB hvis du vil holdes i hånden, evt. allerede på mandag, eller også, så bare duk op.
Du skal ikke være bange for at komme til at ligne en idiot, eller føle dig som en, det gør de fleste når de starter alligevel. :biggrin:
Det er en dejlig form for skydning, med et lavt støj- og stressniveau. :thumbup:

Kan godt være jeg vil derned mandag det finder jeg da lige ud af :thumbup:

Brugeravatar
Usthomsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 299
Tilmeldt: 5. aug 2014, 16:59
Interesser: Jagt, klatring, mc sport
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Måske kommende buejæger

Indlæg af Usthomsen » 15. jan 2016, 07:53

Dummiz skrev:Nogle af jer herinde der kan fortælle lidt om det at være buejæger? Er det ikke noget med at man vægter natur oplevelserne større end nedlagt bytte som buejæger? :) (har hørt at buejægere ikke skyder så meget Feks. Rådyr men til gengæld siges det at de kommer mere i et med naturen end Feks. Folk med riffel)

Jeg bor lidt nord for Randers og vil egentlig gerne have en hobby. Så tænkte at bueskydning kunne være fedt. Og så kan man jo også kombinere det med ens jagt også :)

Jeg er af en familien hvor INGEN ud over mig har jagttegn og jeg er nyjæger fik tegnet i 2014 har ikke rigtig noget jagt og relationerne er heller ikke store da ingen i familien har jagttegn eller har bekendte der går på jagt. Er det ligeså svært at finde buejagt som det er med riffeljagt? (Uden at blive flået)

Ja spørgsmålene melder sig lidt efter lidt :)

Fortsat god dag derude :)
Tror det er den romantiske del du har hørt.

Der er ingen forskel på naturoplevelsen men blot forskel på selve jagtformen. Buejagt er nok mere intens i selve jagtøjeblikket da man oftest er tættere på dyret der skal skydes. Selve oplevelsen er da den samme. Jeg nyder i hvert fald at gå på riffeljagt uanset om jeg skyder noget eller ej.
Lanber 2087 hunter Lux 12/76
Gamo Big cat 1250 5,5mm

Besvar