Arrg har fortrudt en mill gange!

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 10. maj 2016, 13:13

At jeg valgte at sælge min bue og udstyr :wall:

For næsten 2 år siden fik jeg kæmpe problemer med mine skuldre efter jeg startede med bue skydning, først og fremmest har jeg altid haft problemer med mine skuldre efter en skade fra styrke træning, da jeg var yngre og efter følgende arbejde jeg valgte.

På tidspunktet blev jeg rigtig ked af det fordi jeg var vild glad for bue skydning og til sidst gik det mig så meget på at den hængte på væggen og at jeg pga smerter ikke kunne bruge den, endte så ud med at sælge den.

Jeg var inde og blive scannet og fik lagt en blokade og en meddelse om,at træning af mine skuldre ville være godt for mig. Efter det gav jeg dem ro og der kom ligesom ro på det igen og må ærligt indrømme at jeg glemte alt om træning. Jeg mærker dem stadig ind i mellem, hvis jeg ligger forkert når jeg sover så kan jeg godt få ondt i skuldrene.

Imellem tiden har jeg tit gået og tænkt på bueskydning og vil rigtig gerne igang med det igen, men jeg vil gerne gøre det rigtig denne gang, så jeg undgår skader osv. Mit focus sidste gang var så hurtig som muligt at komme op i pund, den fejl har jeg lært af! Jeg vil gerne træne mine skuldre også gerne noget træning som styrker de led og bånd som bliver brugt til bue skydning, jeg har set elastikker som bliver brugt bla til træning ved bue skydning men kan ikke rigtig finde dem nogen steder, så hvis nogen kender nogle øvelser og evt hvor jeg kan købe de elastikker må i meget gerne byde ind.

Jeg var i den lokale klub igår for at se osv og jeg fik bare kæmpe kriller i kroppen med det samme og fik aftalt med dem, at jeg skulle prøve bue igen, som bare så bliver skruet helt ned så jeg kan tage det lige så stille fra starten af.

Jeg drømmer igen om en bue, men ville ikke sætte mine forhåbninger for højt inden,at jeg har prøvet at skyde lidt igen. Men hvis jeg er så heldig at det går, så bliver min næste bue kun en 40# bue, som nok kan skrues lidt længere ned end de 40# også nøjes med at træne 2 gange i ugen eller måske kun 1 gang i ugen til at starte med.

Sidste gang trænede jeg som en sindsyg træning 2 gange i ugen plus hverdag hjemme i haven, så set i bak spejlet kan jeg godt se at det var rigtig dumt.. Tjaa det var min historie og jeg håber på at vende tilbage til bueskydning for har savnet det helt vildt! :smile: :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af C-X » 10. maj 2016, 13:25

Jeg har, i den korte tid jeg har skudt med bue, døjet med massive smerter i hele ryggen, nakke, ben og til dels også skuldre, arme og hænder. Alt relateret til andre årsager. Træn ofte, men lidt ad gangen!
Der er intet galt i at træne dagligt, bare du holder igen inden du mærker træthed i kroppen og det går ud over formfast skydestil - og for den sags skyld også hovedet, for du får nul ud af at træne ukoncentreret.

Skyd en runde eller to, hold en pause og så gå til det igen.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2228
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 462 times
Been thanked: 352 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Kenned » 10. maj 2016, 13:36

Husk også at ledbånd og lignende er MEGET længere om at "komme i form" end muskelopbygning og konditionen er.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 10. maj 2016, 20:37

CX
Tak for svar. Jamen jeg gjorde alt det forkerte, for selv om jeg var hammer træt så forsatte jeg selv om både hovede og krop var træt. Jeg kunne ikke stoppe igen fordi jeg syntes det var så fedt, så man skulle lige prøve igen om man ikke lige kunne lave en bedre gruppe osv. Men nu er jeg dælme obs på ikke,at over drive træningen.

Kenneth
Tak for svar, det er godt at vide og det vil jeg have i baghovedet, når der skal startes op igen.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af TGR » 10. maj 2016, 20:48

Uanset så husk også at du har rigeligt energi til både jagt og skiveskydning ved 40# på en moderne compound.
Min frue trækker 50# og 26" og har 65 joule eller 290 fps på konkurrence pilene.
Der er også kommet rigtig mange gode buer der kan stilles rigtig langt ned så du også kan komme højere op hvis du vil engang.
Jeg ville dog gå efter en lidt hurtigere model hvis jeg skulle skyde med lave pund.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 10. maj 2016, 23:12

TGR skrev:Uanset så husk også at du har rigeligt energi til både jagt og skiveskydning ved 40# på en moderne compound.
Min frue trækker 50# og 26" og har 65 joule eller 290 fps på konkurrence pilene.
Der er også kommet rigtig mange gode buer der kan stilles rigtig langt ned så du også kan komme højere op hvis du vil engang.
Jeg ville dog gå efter en lidt hurtigere model hvis jeg skulle skyde med lave pund.
Tak for svar

Jeg har godt nok skrevet her under bue jagt, men tror ikke jeg kommer på jagt med buen. Det vil blive lidt blandet target og 3D bare for samværet og hyggen, sidst jeg trænede der gik jeg meget op i at jeg skulle blive rigtig god hurtig og at det var om hurtigt at komme op i # for at få en fladere og hurtige pile bane, men har været igang med og er stadig igang med at geare ned inde i mit hovede og tage det med ro, Så det bliver for sjov og hygge også må det bare tage den tid det tager.

Jeg laver en ny tråd med køb og valg af bue, her vil jeg gerne høre ideer og for slag :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7716
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af T-REX » 11. maj 2016, 03:13

Det eneste der er at gøre er, at prøve en masse forskellige buer, og se hvad der falder i din smag, og "føles" Bedst.

Hvis du er høj (30"+ Træk) Så er udvalget begrænset.
Har du også gorillaarme, (32" og over træklængde) Så er udvalget meget begrænset.

Jeg skyder selv en PSE Freak SP, med 33½" træk og ca. 52 pund.
Den giver 74 joule, med 542 grain pile
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af TGR » 11. maj 2016, 06:27

Du kan hente rigtig meget hastighed på pilene hvis du ikke skyder buejæger klasse.
Kan se du er i Sønderjylland, du kan bare skrive hvis du vil snuse til lidt forskelligt.

JrexA, jeg kan ikke få din energi beregning til at passe, vil mene du er på næsten 100 joule, hvad er din hastighed?.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 11. maj 2016, 12:35

JRexa og TGR

Tusinde tak for svar, jeg har lige oprettet en tråd til bue køb og der har jeg alt info omkring mig,træklængde osv osv, så der må i gerne kigge ind og give jeres ideer osv :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7716
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af T-REX » 11. maj 2016, 18:41

TGR skrev: JrexA, jeg kan ikke få din energi beregning til at passe, vil mene du er på næsten 100 joule, hvad er din hastighed?.
Description: 51 lbs Black Eagle
Notes 1:
Notes 2:
Distance to Chrono (FT): 1.00
Ballistic Coefficient: 1.000
Bullet Weight (gr): 542.000
Temp: N/A
BP: N/A
Shots
# FPS FT-LBS PF
5 247 73,44 133,87
4 247 73,44 133,87
3 248 74,03 134,42
2 247 73,44 133,87
1 ERROR 2
Average: 247.25
StdDev: 0.50
Min: 247
Max: 248
Spread: 1
True MV: 247.28
Shots/sec: 0.04
Group Size (IN): 0.00
Description: 51lbs carbon express
Notes 1:
Notes 2:
Distance to Chrono (FT): 1.00
Ballistic Coefficient: 1.000
Bullet Weight (gr): 454.000
Temp: N/A
BP: N/A
Shots
# FPS FT-LBS PF
4 266 71,34 120,76
3 267 71,88 121,22
2 272 74,59 123,49
1 269 72,96 122,13
Average: 268.50
StdDev: 2.65
Min: 266
Max: 272
Spread: 6
True MV: 268.53
Shots/sec: 0.07
Group Size (IN): 0.00
Disse målinger var med 33" træk, målt over en Caldwell Chrono.
UPS: kan se at jeg har glemt at regne om, fra Foot Pounds til Joule. :oops:
Så de 100 joule er SPOT on. (74 fpe = 100,3 joule)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 11. maj 2016, 19:31

Nå lille update herfra,mer lige kommet tilbage fra klubben i dag og prøvede at skyde for første gang i dag. Det skal siges at klub buen ikke er indstillet til min træklængde. Jeg skød 12 skud og stoppede så da jeg begyndte at blive lidt øm i min venstre skulder, jeg tror grunden til at den blev øm, var fordi træklængden var for kort og hvis jeg trak igennem så kunne jeg lige få den op og anker,så jeg kunne sigte og skyde. Skulderen er stadig lidt øm så det var fint at stoppe der er jeg sikker på.

Nu til det fede! For helvede jeg havde helt glemt hvordan adrenalin pumpede rundt i kroppen, når jeg skal skyde og det er bare så fedt! Jeg har virkelig savnet det meget og er nu sikker på,at jeg helt sikker skal skyde igen :eek:

Ps klub buen var skruet helt ned til 38# pund og efter i dag er jeg ret sikker på at jeg ikke skal over de 40# for så tror jeg det går galt igen. Min Charger var en 50# bue og den kunne køres helt ned til 46# så mon ikk hvis jeg køber en 40# bue at den så kan komme ned på 37-38#?

Det var min update og jeg kan bare ikke få armene ned igen kæft mand, det er sådan en fed sport :eek: :rock:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af C-X » 11. maj 2016, 19:48

Har du set efterfølgeren til Charger, Powermax? Grimt navn, fed bue!
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7716
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af T-REX » 11. maj 2016, 19:54

Er du sikker på at det ikke nærmere var en 60# der kunne skrues ned til ca. 46-48?

De fleste buer kan skrues ca. 10# ned i trækvægt.

Jeg ville prøve hvor meget en 50#er kan skrues ned, inden jeg gik med en 40#'er.
En 40#'er bør gå ned til 27-28
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 11. maj 2016, 22:10

C-X skrev:Har du set efterfølgeren til Charger, Powermax? Grimt navn, fed bue!
det var faktisk den allerførste jeg havde i tankerne, nu når det er efterfølgeren til Charger som jeg havde. Efter de forskellige reviews jeg har set for den rigtig meget ros for de nye cams og træk cyklus og vibrationer skulle være meget forbedret, så den glæder jeg mig dælme til at prøve :biggrin:

Jrexa

Jeg er overbevist om at det var en 50-60# bue og jeg mener at max den kunne skrues ned til var 45#

Hvad andre 50# kan skrues ned til, det tør jeg ikke udtale mig om, for det aner jeg ikk :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af C-X » 11. maj 2016, 22:15

Charger'en skulle som 60# kunne skrues ned til 50#. Mon ikke også Powermax kan det samme - 10# ned fra nominel?

Jeg er skide glad for min 60# Charger, men jeg synes godt nok Powermax'en er flottere (meget mere i samme stil som Nitrium) og det er et genialt system med cams'ne - en reel opgradering. Det er rigtig meget grej for pengene, IMHO.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 12. maj 2016, 11:45

Nu har jeg været inde og tjekke Hoyt's manualer og de skriver, at deres buer kan skrues ned 10# fra deres peak weight, enten det eller 8 omgange på skruerne. Jeg kunne ikke finde manual kun til powermax eller Defiant, men jeg fik en PB hvor vedkommende mente at man kunne køre powermax helt ned på 35# selv om det var en 50# bue. I dont know :???:

Charger er en fed bue og jeg var super glad for min og jeg havde rigtige mange sjove timer med den :biggrin: men jeg kommer aldrig til at købe en bue pakke igen. Jeg havde kæmpe problemer med at skyde og ramme da jeg købte min bue og jeg blev mere og mere frustreret, fordi jeg ikke kunne ramme og samtidig begyndte strengen også at give sig. Så det endte med at jeg kærte ned til Danage igen og det viste sig at den pilehylde bare var for langsom og ramte pilene hvergang jeg skød, så der blev sat en Hoyt QAD på og strengen blev rettet også kunne jeg skyde med den og mine grupper blev meget bedre :smile:

Så med det i baghovedet, så ville jeg nok købe en rå bue i dag også købe det tilbehør som jeg ved virker fra sidste gang :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7716
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af T-REX » 12. maj 2016, 12:45

Jeg kan anbefale archerytalk.com hvis du vil læse mere om buer.

Selv kører jeg med en Whisker Biscuit, når den er slidt op, så står der en Hamskea Hybrid Hunter Pro på min ønskeliste.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 12. maj 2016, 14:48

JRexA skrev:Jeg kan anbefale archerytalk.com hvis du vil læse mere om buer.

Selv kører jeg med en Whisker Biscuit, når den er slidt op, så står der en Hamskea Hybrid Hunter Pro på min ønskeliste.
Tak for for svar, jeg er tilmeldt archerytalk og det er en super god side,med masser af brugbar info.

Jeg havde ikke hørt om Hamskea før, så har lige været i de og tjekke det og det ser ud til at være en fin pilehylde. Jeg brugte sidst en QAD ultra rest og den funkede super, så det bliver nok den eller QAD HDX. Ang realese så bliver det for mig en spothogg Wiseguy den jeg havde, var jeg vildt glad for og oplevede ingen problemer med den. Sigtet det bliver svært.. Sidst havde jeg spot hogg hogg father og jeg var super glad for det sigte, eneste grund til at jeg nok ikke får den denne gang er alene pga prisen, så jeg starter nok med en pris venlig 3 Pinds sigte også må jeg tage den derfra.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7716
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af T-REX » 12. maj 2016, 15:09

Hvis du kender nogen, der kan sende videre til dig, fra USA, så kig på denne side: http://www.eders.com/

De er SUPER billige.

Et Axcel Accutouch Carbon Pro er ca. US$ 50 billigere der, end der hvor jeg handlede.

Men fik en super service her:
http://www.bowhunterssupplystore.com/

Og ret gode priser.

Husk bare lige porto + told og moms... Og så er man oppe på næsten samme pris, som hos Baldurs.

Det kan også svare sig at lede i Tyskland, og så slipper du for momsproblemer.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af TGR » 12. maj 2016, 17:26

Det er mig der skrev det med Powermaxen til dig og det passer.

Det er samme manual der sendes med alle hoyt buer, så powermax har ikke sin egen.

I mange år har hoyt kørt med at man måtte tage 4 omgange af benene. Nu siger manualen 8 omgange.
Der står også at buen går 10# ned fra maks, men det er en garanteret værdi.

Den powermax jeg lige nu har hængende, har jeg taget 8 omgange af og så er den på 50#, det er en 70#s bue.

Når man så går ned i vægt vil der ikke være lige så mange pund man ca. lige så mange %, fra 70-50# er 30% fra 50 til 35 er 30%.

Jeg har ikke haft nogen 50#s powermax hjemme, men det passer på alle andre buer jeg har haft.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 12. maj 2016, 22:01

TGR skrev:Det er mig der skrev det med Powermaxen til dig og det passer.

Det er samme manual der sendes med alle hoyt buer, så powermax har ikke sin egen.

I mange år har hoyt kørt med at man måtte tage 4 omgange af benene. Nu siger manualen 8 omgange.
Der står også at buen går 10# ned fra maks, men det er en garanteret værdi.

Den powermax jeg lige nu har hængende, har jeg taget 8 omgange af og så er den på 50#, det er en 70#s bue.

Når man så går ned i vægt vil der ikke være lige så mange pund man ca. lige så mange %, fra 70-50# er 30% fra 50 til 35 er 30%.

Jeg har ikke haft nogen 50#s powermax hjemme, men det passer på alle andre buer jeg har haft.
Det er fanme fedt at høre! På den måde hvis jeg vælger en Hoyt, så er jeg fri for at bestille en 40# bue og der er så plads til at udvikle sig mere, når # kan varieres så meget det er virkelig dejligt at høre :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af GåsPåGaffelen » 12. maj 2016, 22:11

Raptor660 skrev:At jeg valgte at sælge min bue og udstyr :wall:

For næsten 2 år siden fik jeg kæmpe problemer med mine skuldre efter jeg startede med bue skydning, først og fremmest har jeg altid haft problemer med mine skuldre efter en skade fra styrke træning, da jeg var yngre og efter følgende arbejde jeg valgte.

....

Jeg var inde og blive scannet og fik lagt en blokade og en meddelse om,at træning af mine skuldre ville være godt for mig. Efter det gav jeg dem ro og der kom ligesom ro på det igen og må ærligt indrømme at jeg glemte alt om træning. Jeg mærker dem stadig ind i mellem, hvis jeg ligger forkert når jeg sover så kan jeg godt få ondt i skuldrene.
Hvis du gerne vil blive ved med at kunne bruge din skulder til andet end næsten ingenting, så er der ikke nogen vej udenom træning.

Hvis du gerne vil til at skyde mere bue, så vil jeg anbefale at du bruger tid og penge på en (god) fysioterapeut, og så bagefter bruger tid på at lave de øvelser han giver dig.

Der ud over skal du nok afsætte 3 x 1 time om ugen til noget generel styrketræning af skulder, ryg og arme. Få din fys til at lave et program til dig.

Gør du ikke dette, jaa så ender du nok bare samme sted igen (og igen og igen), bare lidt værre denne gang.

Nå, det var mit lille opråb. :director:

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 12. maj 2016, 22:28

GåsPåGaffelen skrev:
Raptor660 skrev:At jeg valgte at sælge min bue og udstyr :wall:

For næsten 2 år siden fik jeg kæmpe problemer med mine skuldre efter jeg startede med bue skydning, først og fremmest har jeg altid haft problemer med mine skuldre efter en skade fra styrke træning, da jeg var yngre og efter følgende arbejde jeg valgte.

....

Jeg var inde og blive scannet og fik lagt en blokade og en meddelse om,at træning af mine skuldre ville være godt for mig. Efter det gav jeg dem ro og der kom ligesom ro på det igen og må ærligt indrømme at jeg glemte alt om træning. Jeg mærker dem stadig ind i mellem, hvis jeg ligger forkert når jeg sover så kan jeg godt få ondt i skuldrene.
Hvis du gerne vil blive ved med at kunne bruge din skulder til andet end næsten ingenting, så er der ikke nogen vej udenom træning.

Hvis du gerne vil til at skyde mere bue, så vil jeg anbefale at du bruger tid og penge på en (god) fysioterapeut, og så bagefter bruger tid på at lave de øvelser han giver dig.

Der ud over skal du nok afsætte 3 x 1 time om ugen til noget generel styrketræning af skulder, ryg og arme. Få din fys til at lave et program til dig.

Gør du ikke dette, jaa så ender du nok bare samme sted igen (og igen og igen), bare lidt værre denne gang.

Nå, det var mit lille opråb. :director:
Tak for dit svar

Jeg har taget kontakt til en fys, han har givet mig øvelser som jeg er igang med. Jeg er godt klar over at der skal ske noget mere seriøs træning som du skriver og så snart han giver er go med nogle flere øvelser, så hopper jeg på dem :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Arrg har fortrudt en mill gange!

Indlæg af Raptor660 » 19. maj 2016, 20:57

Jeg har været afsted til bue aften igen og det gik faktisk rigtig godt, jeg har ikke styr på antal skud men det blev til en del. Da jeg begyndte at få ondt, der var jeg igang med at skyde en serie på 3, jeg skød så dem færdig og nuppede 3 til og der kunne jeg mærke at det begyndte at gøre ondt. Så næste gang bliver der stoppet med det samme, at jeg mærker smerter.

Jeg er stadig igang med fys og vi træner med at få gang i sener og led og prøver på,at få mere bevægelighed i mine skuldre og når det sker, så skal jeg til at lave øvelser for styrken. Jeg føler selv det går lige så stille frem og er helt sikker på at det kommer til at lykkedes.

Min største kamp er faktisk mig selv, jeg har problemer med at få stoppet mit skydning i tide simpelthen fordi jeg syntes det er så fedt, men det arbejder jeg meget på i mit hovede og det får jeg styr på.

Jeg kan kun sige til andre fra hvad jeg selv har lært, lad vær med at overtræne og få stoppet i tide og få evt noget hjælp til øvelser og noget træning af skuldre, for når man først har krydset grænsen så er der virkelig lang vej tilbage og det er ikke sikkert at man når helt tilbage,hvor man var da det gik galt. Så lyt til kroppen for det gør dælen dulme godt nok ondt at lade være :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Besvar