Køb af jagtpile(spidser) over nettet.

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Køb af jagtpile(spidser) over nettet.

Indlæg af JkMa » 5. jan 2020, 15:47

Hej NVF.

Som ny inden for bueskydning og forhåbentligt buejagt i 2020 - kan man uden at komme i problemer med loven, købe sine jagtspidser over nettet indenfor EU.? Jeg har bl.a. kigget på en hjemmeside fra Findland kaldet "Hunters Friend".

Jeg spørger fordi der i øjeblikket er meget fokus på jægere og andet godtfolk, som køber knive o.l. på nettet for derefter at få bøder og evt. mister jagttegn.

Er der nogle herinde som har et hurtigt svar på dette?
På forhånd tak og god dag derude :razz:
“træk & slip”. :nolisten:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Køb af jagtpile(spidser) over nettet.

Indlæg af C-X » 5. jan 2020, 16:10

Der er ikke noget lovgivningsmæssigt, i Danmark, der forhindrer det. PostNord derimod kan sagtens være til bøvl og besvær.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Køb af jagtpile(spidser) over nettet.

Indlæg af JkMa » 7. jan 2020, 18:21

Jeg siger tak for svaret 👍🏻
Og ja - Post Nord kan til tider give udfordringer 👎🏻
“træk & slip”. :nolisten:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Køb af jagtpile(spidser) over nettet.

Indlæg af Lassescout » 18. feb 2020, 22:34

Det er sku ærlig talt sjovt.

Jeg købte bue, pile og pilespidser via postordrekatalog fra Gander Mountain i USA i 1988. Det gik fint.

Nu har vi handel over internettet, men siden 9-11 er det blevet pissebesværligt at handle friluftsgrej alligevel. Det er nærmest mere bøvlet end den gang jeg skulle klippe bestillingssedlen ud af kataloget og sende den med fax til virksomheden.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
JkMa
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 87
Tilmeldt: 13. dec 2012, 22:12
Interesser: Jagt(bue), og naturen ;o)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Køb af jagtpile(spidser) over nettet.

Indlæg af JkMa » 19. feb 2020, 21:48

Lassescout skrev:
18. feb 2020, 22:34
Det er sku ærlig talt sjovt.

Jeg købte bue, pile og pilespidser via postordrekatalog fra Gander Mountain i USA i 1988. Det gik fint.

Nu har vi handel over internettet, men siden 9-11 er det blevet pissebesværligt at handle friluftsgrej alligevel. Det er nærmest mere bøvlet end den gang jeg skulle klippe bestillingssedlen ud af kataloget og sende den med fax til virksomheden.
Hehe - sjov historie :thumbup:
Indtil videre har jeg kun fået købt grej indenfor dk´s grænser - og det er selvfølgelig gået fint.
Fremtiden må vise om jeg tester nogle køb i det store udland :blink:
“træk & slip”. :nolisten:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Køb af jagtpile(spidser) over nettet.

Indlæg af Lassescout » 21. feb 2020, 10:34

Siden 1988 har jeg meget ofte købt jagtgrej fra USA.

Den kammerat der gav mig det første katalog forklarede, at når jeg bladrede gennem siderne og lod mig friste af de billige tilbud, så skulle jeg sætte en dollar til 10 kroner. Med en dollarkurs omkring 5-7 kroner og merudgifter til forsendelse, moms, told og fortoldningsgebyr kom det som regel til at passe meget godt. Det gør det stadigvæk. Og det gør det nemt at beslutte sig for om man vil trykke på "køb" knappen eller ej.

Mit seneste webkøb er en sigtekikkert til salonriflen. Den købte jeg dog fra en tysk netbutik, det er sjovt nok blevet nemmere end at handle i USA. Mange amerikanske butikker gider ikke sende varer til Europa, så de undslår sig med at varen er "restricted", selv når man bestiller en rensestok ! Så det gider jeg ikke mere, nu handler jeg i Tyskland. Herfra kan du ofte regne prisen helt præcist ud før du betaler, for når varen og forsendelsen er betalt, kommer der ikke flere udgifter på. Jeg undgår altid PostNord, men får et privat firma til at aflevere på nærmeste postafhentningssted. Det hakker man af under udtjekning og betalingsprocessen i netbutikken, så det er nemt.

Jeg handlede hos Grauwolf og fik forsendelsen med DHL. Det var nemt og ligetil, så det kan jeg godt anbefale. Jeg ville have en lille salonriffelkikkert med AO fra Leupold som ikke er hyldevare nogen steder i Europa. Derfor måtte Grauwolf tage den hjem fra USA, så det gik der et par måneder med, men jeg tror alligevel det var hurtigere end hvis jeg selv skulle have opstøvet en amerikansk butik der gad sende den direkte til mig.

Jeg køber en del elektronikstumper direkte fra Kina. Det har den fordel at sælgeren ofte "kommer til" at skrive en alt for lav værdi uden på pakken, så den ryger lige igennem uden fortoldning. Jeg har dog ikke turdet købe sigtekikkerter og den slags i Kina, for jeg stoler ikke på at de har helt styr på hvem producenten er. Man har før hørt om sigtemidler mærket Aimpoint, Zeiss eller Leupold som var fremstillet i en lokal legetøjsbutik. Men hvem ved, måske kommer der også kinabutikker på nettet som man kan have god tillid til ? Det skulle da ikke undre mig.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar