Danmarks bedste bue forretning?

Går du på buejagt eller skyder du med armbrøst, eller har du planer herom? Forum for historier, spørgsmål og grej til strengeinstrumenter.
Besvar
Rasmus Nielsen
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. aug 2020, 14:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland

Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af Rasmus Nielsen » 27. aug 2020, 14:38

Hej med jer.

Jeg er ny i forum og håber mit spørgsmål er i den korrekte kategori.

Jeg ønsker at købe min første compound bue og ønsker at købe den i en fysisk forretning da jeg godt kan lide det personlige vejledning.

Jeg har søgt rundt på nettet, men umiddelbart virker det som om at de butikker jeg finder frem til, har et begrænset udvalg (efter min mening), hvor jeg gerne vil se lidt på forskellige mærker og forskellene på deres produkter. Findes der i Danmark en førende butik indenfor compound buer?

Jeg vil også rigtig gerne høre om hvilken udbyder folk foretrækker.

Mvh. Rasmus

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af Raptor357 » 27. aug 2020, 17:18

Velkommen til
http://www.baldurs-archery.dk/ er den fortrukne for dem jeg kender der skyder med bue.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

TGR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 114
Tilmeldt: 5. sep 2012, 19:21
Interesser: Buejagt, Bueskydning
Geografisk sted: Rødekro
Been thanked: 4 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af TGR » 27. aug 2020, 20:30

Der findes ikke nogen super butik indenfor buegrej. Hver butik har 2-3 mærker som de lagerfører. De kan alle få det samme hjem da over 90% af alt grej går igennem en håndfuld grossister.

Jeg ville til en hver tid have sagt Danage, men de har lukket den fysiske butik. Baldur er den butik med mest erfaring men jeg har aldrig rigtig "kunnet" med Niels (Ejeren)

Bueskydning er simpelthen for lille til en One-stop shop og marginerne er rigtig lave (Jeg har selv haft butik i 5 år)

Men skriv noget mere om hvad du ønsker så kan du måske nemmere blive sendt den rigtige vej.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af T-REX » 27. aug 2020, 21:07

Siden du er på Sjælland, så Baldurs i Borup.

Da jeg var der, for nogle år siden, var det Martin Damsbo, der var chef der, og det er han stadig.
Jeg fik en super service, og brugte en del mere, end planlagt, da buer med 33" træklængde ikke fandtes, i den billige ende.

Jeg fik siden opgraderet både pilehylde og sigte, til noget en del bedre...
Men desværre holdt mine skuldre ikke, så jeg måtte opgive.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

JS.Petersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 5. jul 2009, 19:53
Interesser: Jagt, genladning, skydning
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af JS.Petersen » 28. aug 2020, 14:35

Der er kun et sted jeg sætter mine ben når det gælder bue grej på Sjælland, det er hos Kim Andersen i Tappernøje som ejer jagt-grej.dk mere sympatisk og kompetent menneske finder du ikke nogle andre steder, han går rigtig langt for sine kunder kommer derfra med både en god oplevelse og grej der er sat op til dem, du skal unde dig selv turen derned da han desuden er et levende leksikon vedrørende alt buejagt.
Live to Hunt.
Blaser R8 pro 6mm XC, Delta optical Hd Stryker 5-50x56 ASE-utra jet-z compact lyddæmper
Blaser R8 pro 9.3x62, Swarovski Z6i 1-6x24
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Simson-Suhl 12/70 side by side.

Brugeravatar
Randy M
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 978
Tilmeldt: 18. nov 2014, 13:05
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 94 times
Been thanked: 36 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af Randy M » 29. aug 2020, 22:34

De eneste jeg kender som sælger buegrej der ikke er nævnt endnu, er DK wai. Jeg går ikke selv på buejagt, og har ikke super meget forstand på buer, men er vokset op med Steffanie og kender både hende og hendes far Dennis rigtig godt. Når jeg snakker med dem, snakker vi tit jagt, og de kommer altid ind på buejagt, og det lyder altså som om de ved hvad de snakker om, samtidigt jager de selv meget med bue, så de har ihvertfald erfaring med det de sælger.

Brugeravatar
Freezion
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 4. sep 2011, 22:58
Interesser: Jagt, natur & falkejagt
Geografisk sted: Denmark
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af Freezion » 1. sep 2020, 20:34

Danage har altid været min go-to butik, men det hænger nok også lidt sammen med at jeg boede 10min i bil fra butikken, og bueklubben lå 2 minutter på gåben derfra. Der var tilgengæld altid super service og vejledning.
Desværre som nævnt, er de overgået til 100% webshop og kører samarbejde med buetikken og bueXperten hvis man har brug for fysisk vejledning.

Typisk har det altid været lidt opdelt, alt efter hvad man søgte; Danage havde altid de bedste priser på Hoyt og bowtech (og senere prime), baldurs havde de bedste på mathews og PSE og så hoppede pamhule lidt senere ind i spillet og gjorde sig en del i Bear.
Det er ikke helt så opdelt mere, og de fleste har godt og vel alle de store mærker på lager efterhånden, og priserne ligger så tæt på hinanden at det kan være hip-som hap hvor man køber det.

Skal du ind i en fysisk butik, i hvert fald i jylland, så er Pamhule og Baldurs nok der man skal henvende sig.

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 11. mar 2013, 09:50
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 360 times
Been thanked: 68 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af 100Radsbar » 3. sep 2020, 14:55

Freezion skrev:
1. sep 2020, 20:34
Danage har altid været min go-to butik, men det hænger nok også lidt sammen med at jeg boede 10min i bil fra butikken, og bueklubben lå 2 minutter på gåben derfra. Der var tilgengæld altid super service og vejledning.
Desværre som nævnt, er de overgået til 100% webshop og kører samarbejde med buetikken og bueXperten hvis man har brug for fysisk vejledning.

Typisk har det altid været lidt opdelt, alt efter hvad man søgte; Danage havde altid de bedste priser på Hoyt og bowtech (og senere prime), baldurs havde de bedste på mathews og PSE og så hoppede pamhule lidt senere ind i spillet og gjorde sig en del i Bear.
Det er ikke helt så opdelt mere, og de fleste har godt og vel alle de store mærker på lager efterhånden, og priserne ligger så tæt på hinanden at det kan være hip-som hap hvor man køber det.

Skal du ind i en fysisk butik, i hvert fald i jylland, så er Pamhule og Baldurs nok der man skal henvende sig.
Kan man ikke aftale tid mere til at få tilrettet bue m.m.? Har ikke været der siden starten af Marts :smile:
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
Freezion
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 404
Tilmeldt: 4. sep 2011, 22:58
Interesser: Jagt, natur & falkejagt
Geografisk sted: Denmark
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Danmarks bedste bue forretning?

Indlæg af Freezion » 3. sep 2020, 19:31

100Radsbar skrev:
3. sep 2020, 14:55
Freezion skrev:
1. sep 2020, 20:34
Danage har altid været min go-to butik, men det hænger nok også lidt sammen med at jeg boede 10min i bil fra butikken, og bueklubben lå 2 minutter på gåben derfra. Der var tilgengæld altid super service og vejledning.
Desværre som nævnt, er de overgået til 100% webshop og kører samarbejde med buetikken og bueXperten hvis man har brug for fysisk vejledning.

Typisk har det altid været lidt opdelt, alt efter hvad man søgte; Danage havde altid de bedste priser på Hoyt og bowtech (og senere prime), baldurs havde de bedste på mathews og PSE og så hoppede pamhule lidt senere ind i spillet og gjorde sig en del i Bear.
Det er ikke helt så opdelt mere, og de fleste har godt og vel alle de store mærker på lager efterhånden, og priserne ligger så tæt på hinanden at det kan være hip-som hap hvor man køber det.

Skal du ind i en fysisk butik, i hvert fald i jylland, så er Pamhule og Baldurs nok der man skal henvende sig.
Kan man ikke aftale tid mere til at få tilrettet bue m.m.? Har ikke været der siden starten af Marts :smile:
Jeg mindes at de officielt sendte den pind videre til buetikken fra slut juni, og kun tager imod reperationssager i den fysiske butik nu.
Man kan jo altid ringe/skrive til dem og forhøre sig :)

Besvar