“God tier” våben i hver klasse?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

“God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Martin G » 29. dec 2021, 17:24

Synes det kunne være sjovt med en tråd om hvilke våben som generalt kommer på “podiet” i hver klasse. Eller som bare anses som noget af det bedste værktøj til det. Det er jo trods alt op til skytten i sidste ende. Men kan også vejlede os nyere IPSC tosser om hvad ville være en god ide at kigge efter.

Hvis det kunne stilles op i

division (minor/major)
Fabrikat
Model
Kaliber
Evt. Upgrades
prisklasse

Kom gerne med en kort og præcis begrundelse!

Både personlig erfaring samt observationer er velkommen. Men gør gerne opmærksom på om der er personlig holdning eller ej.

:razz:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 29. dec 2021, 20:48

Hvis prisen ikke er et problem, så vil jeg mene at du til både open og standard division kan smække en 2011 Infinity på listen.

Til standard i 40.S&W major og open i 9x19 major.

Til classic vil mit svar være det samme, bare med en 1911 i stedet.

Du finder næppe noget der er bedre :smile: problemet med overstående er prisen. De vil være urealistisk dyre for de fleste, og måske navnligt begyndere...

Til revolver divison må det være en S&W 929 i 9x19 og minor. Det er i hvert fald det alle bruger.

I production og production optics er der imo fere muligheder, også ifht. personlig præference. CZ sidder tungt i de divisioner, men det skal ikke undre mig, hvis vi kommer til at se en masse Q5 varianter i den division også. Og så er der jo jokeren Alien :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8852
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 353 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Fast Fumble » 29. dec 2021, 21:28

Ras.Killing skrev:
29. dec 2021, 20:48
Hvis prisen ikke er et problem, så vil jeg mene at du til både open og standard division kan smække en 2011 Infinity på listen.

Til standard i 40.S&W major og open i 9x19 major.

Til classic vil mit svar være det samme, bare med en 1911 i stedet.

Du finder næppe noget der er bedre :smile: problemet med overstående er prisen. De vil være urealistisk dyre for de fleste, og måske navnligt begyndere...

Til revolver divison må det være en S&W 929 i 9x19 og minor. Det er i hvert fald det alle bruger.

I production og production optics er der imo fere muligheder, også ifht. personlig præference. CZ sidder tungt i de divisioner, men det skal ikke undre mig, hvis vi kommer til at se en masse Q5 varianter i den division også. Og så er der jo jokeren Alien :biggrin:
Enig i det meste.
Revolver - jah, det er jo for dem som hellere vil lege med revolvere, end at skyde. Vinderen er ham der er hurtigst til at genlade. Men enig, det skal være en 8-skuds, og dermed minor. Om det så er 9mm eller 38 super / 38 short eller noget andet pjat, er vel en smagssag. Den skal bare være 8-skuds og med korte hylstre, så den er hurtig at genlade, for - ja. hurtigste genlader vinder. Og selvfølgelig med moonclips, masssssser af moonclips.

Classic ved jeg ikke noget om, jeg kører jo heller ikke racerløb i veteranbiler.

Standard er min baghave. Ja, 2011 platformen er bare bedst. Der er da andet der kan bruges, og med en god skytte bag roret, så kan man vinde med mange forskellige ting, men 2011 er bedst. Det behøver dog ikke være Infinity (hvis ikke 1 års leveringstid og 50-60K kr er ønskværdigt). STI var også virkelig gode, dem kan man finde brugt, men desværre ikke nye mere. Men så er der BUL, som er rigtig gode, og til en mere spiselig pris, og levering på minutter. Og der er SPS, som jeg skyder med for tiden. SPS er virkelig gode pistoler og magasiner - 20 skuds right out of the box, men en gang imellem fejler kvalitetskontrollen lidt, så man køber altid 4 magasiner, hvis man skal bruge 3 :smile: og skyderen sal lige hjælpes lidt: STI eller anden kvalitets tredjeparts slagstift, udtrækker og fjedre, så har man en topklasse skyder til en rigtig fornuftig pris!

I Production er deet vist stadig et tæt felt af CZ'er og SIG'er, og så lidt Tanfoglio'er. Og vel det samme i ProdOptics. ProdOptics Light er ... sikkert snart uddød igen. Deltager antallet minder mere og mere om Modified...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 29. dec 2021, 21:51

Fast Fumble skrev:
29. dec 2021, 21:28
... men 2011 er bedst. Det behøver dog ikke være Infinity
Når præmissen er:
Martin G skrev:
29. dec 2021, 17:24
.. anses som noget af det bedste værktøj til det.
Så kommer man ikke udenom at det skal være Infinity :biggrin:

Bortset fra det, så er jeg helt enig i at mindre kan gøre det, og at langt de fleste skytter ikke kan hive bedre resultater ud af pistolen, for de 40-50.000kr. de betaler ekstra.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Martin G » 30. dec 2021, 00:15

:goodpost: 's

Masser god info indtil videre :thumbup: Revolver siger mig personligt intet, men alligevel lærte jeg så noget nyt og brugbart idag. det giver naturligvis god mening med 8 skuds frem for 6 i minor. men havde ikke selv haft tanken om fordel i 9mm vad angår patronlængden :fun: Det er jo en klar fordel som er værd at tage med! samt prisforskel og rekyl :rock:
“Der var et egern!”

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Høker » 30. dec 2021, 09:37

I standard bør du også kunne nå langt med en
tanfoglio limited (custom)
Eller cz 75 ts
Det er Jo ikke alle der tænder på 2011 konceptet

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 30. dec 2021, 10:51

Høker skrev:
30. dec 2021, 09:37
Det er Jo ikke alle der tænder på 2011 konceptet
Enig :smile: men det ændre ikke på, at f.eks. Infinity er laaaaangt foran på kvaliteten ifht. CZ.

Misforstå mig ikke... CZ er ikke dårlige skydere.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Martin G » 30. dec 2021, 13:28

Høker skrev:
30. dec 2021, 09:37
I standard bør du også kunne nå langt med en
tanfoglio limited (custom)
Eller cz 75 ts
Det er Jo ikke alle der tænder på 2011 konceptet
Fedt med flere muligheder :razz:

Personligt er jeg ikke god til CZ. Rigtig god ergonomi og ganske fin allround skyder. Men i mine hænder er slædemanipulation noget udfordret grundet den lave profil.

Det er et tilpas stort problem for mig til jeg selv er gået uden om netop CZ. Rekyl impulsen er tilgengæld helt fantastisk :thumbup:
“Der var et egern!”

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Frantz » 30. dec 2021, 14:43

Martin G skrev:
30. dec 2021, 00:15
:goodpost: 's

Masser god info indtil videre :thumbup: Revolver siger mig personligt intet, men alligevel lærte jeg så noget nyt og brugbart idag. det giver naturligvis god mening med 8 skuds frem for 6 i minor. men havde ikke selv haft tanken om fordel i 9mm vad angår patronlængden :fun: Det er jo en klar fordel som er værd at tage med! samt prisforskel og rekyl :rock:
Det har jeg faktisk fortalt dig en dag i klubben. Men som du selv siger så er det ikke der din interesse ligger, så du har nok ikke hørt efter :fun:
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Martin G » 30. dec 2021, 14:44

Frantz skrev:
30. dec 2021, 14:43
Martin G skrev:
30. dec 2021, 00:15
:goodpost: 's

Masser god info indtil videre :thumbup: Revolver siger mig personligt intet, men alligevel lærte jeg så noget nyt og brugbart idag. det giver naturligvis god mening med 8 skuds frem for 6 i minor. men havde ikke selv haft tanken om fordel i 9mm vad angår patronlængden :fun: Det er jo en klar fordel som er værd at tage med! samt prisforskel og rekyl :rock:
Det har jeg faktisk fortalt dig en dag i klubben. Men som du selv siger så er det ikke der din interesse ligger, så du har nok ikke hørt efter :fun:
Sikkert ikke :fun:
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 107 times
Been thanked: 492 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Mapzter » 16. feb 2022, 09:28

Ras.Killing skrev:
29. dec 2021, 20:48
Hvis prisen ikke er et problem, så vil jeg mene at du til både open og standard division kan smække en 2011 Infinity på listen.
Bestemt - toppen af poppen er naturligvis en skyder tilpasset dine specifikke ønsker og behov, og jeg gik i årevis med en projektbeskrivelse af hvordan jeg skulle ha' bygget en 2011 med lige præcis disse dele og opsætning, hos en dygtig bøssemager.
Det forudsætter så også, at du har nogen ønsker som afviger fra standard og som gør en forskel, og kan finde nogen som kan indfri dem.

Jeg fik aldrig bygget den skyder, det endte med at jeg købte en Infinity i stedet.
Jo længere jeg har skudt, jo mere er jeg kommet frem til at det er skytten, ikke skyderen som gør en forskel, når du kommer over et vist kvalitetinveau, og har en skyder som fungerer pålideligt.

I øjeblikket skyder jeg i Classic med BUL og SIG Sauer 1911. Hvis jeg skiftede en af dem ud med en Infinity 1911, ville det så kunne ses på mine resultater overhovedet? Hvad ville jeg få for de 40K ekstra jeg skulle smide for en Infinity? Kan nogen ud fra mine match resultater se hvilke matches jeg har skudt med hhv. BUL og SIG Sauer?
svi-single.jpg
(billede lånt fra Zero Mike).

Så med fare for at lyde kedelig: når man står som ny skytte og skal vælge, uden at ha' et clue om hvad man vil så kig på hvad top-5 skytterne ved din lokale match skyder med. Snak med dem, og find ud af hvilken division du vil skyde. Køb derefter enten det de fleste i den division skyder med, eller en pistol som har været i top 5 ved et mesterskab for nyligt. Så går du ikke helt galt i byen.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 16. feb 2022, 09:43

Mapzter skrev:
16. feb 2022, 09:28
Jo længere jeg har skudt, jo mere er jeg kommet frem til at det er skytten, ikke skyderen som gør en forskel, når du kommer over et vist kvalitetinveau, og har en skyder som fungerer pålideligt.
Jeg er sådan set helt enig i den betragtning :smile: men præmissen var ikke hvad der er godt nok, men hvad der er det bedste.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 107 times
Been thanked: 492 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Mapzter » 16. feb 2022, 10:28

Ras.Killing skrev:
16. feb 2022, 09:43
Jeg er sådan set helt enig i den betragtning :smile: men præmissen var ikke hvad der er godt nok, men hvad der er det bedste.
Ja, enig, men der var også
Martin G skrev:
29. dec 2021, 17:24
Men kan også vejlede os nyere IPSC tosser om hvad ville være en god ide at kigge efter.
Og der vil jeg sige, at man som ny/nyere IPSC tosse ikke nødvendigvis behøver at kigge efter "god-tier", for at få noget som virker. Du kommer som ny skytte ikke tættere på at vinde DM af at købe en Infinity til 50-70K, selv om de er lækre skydere, og man ikke behøver bekymre sig om at skifte dele på dem for at få noget der virker fremragende. Man kommer nok tættere på, hvis man køber noget 1-1 undervisning og 20 tusind skrald.
Senest rettet af Mapzter 16. feb 2022, 10:31, rettet i alt 1 gang.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8852
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 353 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Fast Fumble » 16. feb 2022, 10:30

Ras.Killing skrev:
16. feb 2022, 09:43
Mapzter skrev:
16. feb 2022, 09:28
Jo længere jeg har skudt, jo mere er jeg kommet frem til at det er skytten, ikke skyderen som gør en forskel, når du kommer over et vist kvalitetinveau, og har en skyder som fungerer pålideligt.
Jeg er sådan set helt enig i den betragtning :smile: men præmissen var ikke hvad der er godt nok, men hvad der er det bedste.
Og med den præmis... Jah, man kan sige så meget om pris ifht ydelse...
De sidste 2 matcher i træk i Quickborn (ved Hamburg) er Standard blevet vundet med en Infinity i 40 S&W. Så helt galt kan det ikke være.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 16. feb 2022, 10:30

Mapzter skrev:
16. feb 2022, 10:28
Og der vil jeg sige, at man som ny/nyere IPSC tosse ikke nødvendigvis behøver at kigge efter "god-tier", for at få noget som virker. Du kommer som ny skytte ikke tættere på at vinde DM af at købe en Infinity til 50-70K, selv om de er lækre skydere, og man ikke behøver bekymre sig om at skifte dele på dem for at få noget der virker fremragende.
Helt enig :thumbup:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 107 times
Been thanked: 492 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Mapzter » 16. feb 2022, 10:32

Fast Fumble skrev:
16. feb 2022, 10:30
De sidste 2 matcher i træk i Quickborn (ved Hamburg) er Standard blevet vundet med en Infinity i 40 S&W. Så helt galt kan det ikke være.
Der er vel heller ikke nogen som siger det er galt eller ikke virker. Mere at det er begrænset hvor stor en forskel de sidste 30K på prisen gør :rolf:
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Bandit_Hest
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 15. nov 2008, 18:44
Interesser: Pistol skydning, IPSC
Geografisk sted: København/Nordsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Bandit_Hest » 16. feb 2022, 10:50

Shooting sports USA, plejer og komme med en masse statistik hvert år.
Sidder på jobbet så kan ikke lige Google mig til noget nyere, men her er en artikel fra 2020 om hvilke pistoler der blev brugt i production.
Der laves statistik over alle klasser på den side af dammen.

https://www.ssusa.org/articles/2021/3/1 ... ns-in-2020

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 631 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Flugteren » 16. feb 2022, 10:52

Det er vel ligesom alt andet i verden. Man betaler 80% af prisen for de sidste 20% performance/features. Jagt og skydning er jo i høj grad fritidsinteresser for grejnørder, og vi kan ikke "nøjes" så let. :giggle:

F.eks. er kulfiberskæfter på jagtrifler ikke strengt nødvendige, men vi fortæller os selv, at de 200 gram sparet er de 40K ekstra værd :fun: Det havde været billigere at hoppe ned i en måneds tid og løfte vægte i fitnesscenteret.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8852
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 353 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Fast Fumble » 16. feb 2022, 13:02

Mapzter skrev:
16. feb 2022, 10:32
Fast Fumble skrev:
16. feb 2022, 10:30
De sidste 2 matcher i træk i Quickborn (ved Hamburg) er Standard blevet vundet med en Infinity i 40 S&W. Så helt galt kan det ikke være.
Der er vel heller ikke nogen som siger det er galt eller ikke virker. Mere at det er begrænset hvor stor en forskel de sidste 30K på prisen gør :rolf:
Det var da dig der skrev:
Mapzter skrev:
16. feb 2022, 09:28
Så med fare for at lyde kedelig: når man står som ny skytte og skal vælge, uden at ha' et clue om hvad man vil så kig på hvad top-5 skytterne ved din lokale match skyder med. Snak med dem, og find ud af hvilken division du vil skyde. Køb derefter enten det de fleste i den division skyder med, eller en pistol som har været i top 5 ved et mesterskab for nyligt. Så går du ikke helt galt i byen.
Så jeg nævner bare at "en god ti'er" faktisk her stemmer meget godt med dit eget råd.

Man kunne supplere rådet med:
Når man spørger folk til råds, til matcher, i klubben, ja selv på et forum som NVF, så kan det nogen gange være en god idé at tjekke svarene op mod om afsenderen er forhandler eller sponseret, og derfor kan have en skjult agenda.

Som en af dem der altid har betalt alle mine skydere selv, og med baggrund i IPSC Standard (primært), er jeg så afklaret omkring at "en god tiér" er en Infinity, at jeg på et tidspunkt havde 4 af dem. Og det ville jeg stadig have, hvis ikke fattigdom (og ønsket om en ny Harley) havde tvunget mig til at downsize betragteligt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 107 times
Been thanked: 492 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Mapzter » 16. feb 2022, 15:04

Fast Fumble skrev:
16. feb 2022, 13:02
Så jeg nævner bare at "en god ti'er" faktisk her stemmer meget godt med dit eget råd.
Min pointe var mere, at man ikke behøver købe den dyreste for at kunne vinde.
Fast Fumble skrev:
16. feb 2022, 13:02
Man kunne supplere rådet med:
Når man spørger folk til råds, til matcher, i klubben, ja selv på et forum som NVF, så kan det nogen gange være en god idé at tjekke svarene op mod om afsenderen er forhandler eller sponseret, og derfor kan have en skjult agenda.
Bestemt. Jeg oplever nu IPSC skytter som ganske åbne omkring det. Som en skytte der er sponseret af den danske importører af SIG Sauer, BUL og Infinity, så afspejler mit personlige valg af våben for eksempel både noget som jeg gerne vil skyde med, og som jeg mener er egnet til at vise min sponsor i det bedst mulige lys.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

InMySights
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 331
Tilmeldt: 26. dec 2020, 22:16
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 175 times
Been thanked: 86 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af InMySights » 16. feb 2022, 15:13

Jeg havde adopteret Andre's antiparti mod plastik skydere lige indtil jeg proevede Sig P320 x-five.
Nu sparer jeg sammen til den I legion
.177
.5,5
.22LR
243W
12/70

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7696
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 589 times
Been thanked: 1243 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af T-REX » 16. feb 2022, 20:14

Revolveren skal vel være en Koth NXA 8 Skuds.
nxa_1_korth_produkte_2019032119197.jpg
nxa_1_korth_produkte_2019032119197.jpg (51.47 KiB) Vist 4353 gange
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5138
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 1360 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af Ras.Killing » 16. feb 2022, 20:53

JRexA skrev:
16. feb 2022, 20:14
Revolveren skal vel være en Koth NXA 8 Skuds.

nxa_1_korth_produkte_2019032119197.jpg
Njaaaaa… Der er ingen tvivl om, at Korth laver nogle rigtig velbyggede revolvere, men lige med den viste model, der betaler man altså også for en masse features.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

AHL
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 11. feb 2013, 10:30
Interesser: jagt/ våben
Geografisk sted: jylland
Geografisk sted: Harlev j
Has thanked: 31 times
Been thanked: 137 times
Kontakt:

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af AHL » 16. feb 2022, 21:39

division (minor) Revolver :rock:
Fabrikat Smith & Wesson
Model 929
Kaliber 9x19

extre : moonclip og få tunet aftrækket så det går så glat som muligt
Mvh
AHL

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7696
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 589 times
Been thanked: 1243 times

Re: “God tier” våben i hver klasse?

Indlæg af T-REX » 17. feb 2022, 15:49

Ras.Killing skrev:
16. feb 2022, 20:53
JRexA skrev:
16. feb 2022, 20:14
Revolveren skal vel være en Koth NXA 8 Skuds.

nxa_1_korth_produkte_2019032119197.jpg
Njaaaaa… Der er ingen tvivl om, at Korth laver nogle rigtig velbyggede revolvere, men lige med den viste model, der betaler man altså også for en masse features.
Det er jo GOD Tier vi snakker om, og ikke best value, for the money. :grimasse: :biggrin:
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar