Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Universal 2.0

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Universal 2.0 » 16. okt 2010, 16:26

Oops, I should have read your news posts before posting mine. Looks like you already answered my question.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Mapzter » 16. okt 2010, 16:32

Universal skrev:So the divisions are Production (I assume that means stock pistols with no modifications), Revolver (pretty obvious), Open (I assume all sorts of modifications are allowed) and is there a Standard division too? If so, what does that mean?
Standard (og modifed) Division er defineret som at pistolerne skal kunne være i en kasse der måler 225x150x45 mm, med et uladt magasin isat. I Standard er optisk-elektroniske sigter (f.eks rødpunkt) og kompensatorer ikke tilladt, mens de er tilladt i Modified. Ellers er alle ændringer tilladt i Standard/Modified.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Raptor357 » 16. okt 2010, 20:58

Standart er klassen hvor man kan benytte sin almindelige skyder med nogle ændringer.
Men gå ind på http://IPSC.org/rules.htm og tryk på handgun. der har du reglerne. hop til den side hvor du finder beskrivelsen af produktion, standard, modified og open. det er side 75 og så en side per klasse.

Jeg har hørt rygter om at grunden til at major skal være over 9mm er at 9mm major medfører for mange løbs/kammer sprængninger.
Men .380 aoto bruges en del til open skyderne som major.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af japh » 16. okt 2010, 21:12

Raptor357 skrev:Men .380 aoto bruges en del til open skyderne som major.
Jeg tror du mener .38Super (.380ACP er en bette een). Derudover er det også muligt at skyde Open Major med 9mm :blink:
-jens

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Raptor357 » 16. okt 2010, 21:26

japh skrev:
Raptor357 skrev:Men .380 aoto bruges en del til open skyderne som major.
Jeg tror du mener .38Super (.380ACP er en bette een). Derudover er det også muligt at skyde Open Major med 9mm :blink:
Ja det var jo det jeg mente. men major med 9x19 er en risikabel affære.
Hvad står ACP for ? jeg syntes de har det til fælles at der er for lidt plads til krudt bag projektilet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Universal 2.0

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Universal 2.0 » 16. okt 2010, 21:40

ACP means Automatic Colt Pistol. .380ACP is what is called 9X17 in Europe.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Yamamoto » 20. okt 2010, 11:24

Mapzter skrev:Hvorfor ikke .45 ACP til revolver? En S&W 625 er vist den mest vindende pistol i IPSC...
Tro ikke at tanken ikke har strejfet mig..... men med .45 acp i en revolver skal der benyttes moon-clips, en .44 special kan skyde uden moonclips. .45acp sætter også nogen lavere grænser for hvor tunge loads man kan lave i forhold til .44 special. Ved at bruge .44 russian længde hylstre opnår jeg alle fordelene ved .45acp og har stadig mulighed for at skyde med tungere .44 special ladninger. Hvis jeg nu havde planer om at skulle have en halv-automat i .45acp ville der være nogle stordriftfordele ved at skyde revolver i samme kaliber, men det har jeg ingen planer om.

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 582
Tilmeldt: 27. jun 2005, 18:42
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 32 times

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Dumpe » 20. okt 2010, 11:40

Der kunne jo også bruges 45 super i moonclips. 45 super er samme ydre mål som en 45 ACP, men der er lidt mere gods i bunden af hylstret, så det kan holde til noget større tryk. 230 grain kan gå 1250 FPS, muligvis mere, så der er smæk på drengen

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Fast Fumble » 20. okt 2010, 12:32

Yamamoto skrev:Tro ikke at tanken ikke har strejfet mig..... men med .45 acp i en revolver skal der benyttes moon-clips, en .44 special kan skyde uden moonclips.
Hvad ser du af fordele ved IKKE at bruge moonclips? Det er så vidt jeg kan se langt lettere at håndtere ca 8 moonclips end det er at mosle rundt med 8 speedloadere, og eject er meget mere pålideligt med moonclips end med løse hylstre.
Jeg ladge ud med speedloadere da jeg skød meget Tjenestepistol, men skiftede til moonclips for at undgå "det der forbistrede hylster der ikke vil ud". Til IPSC vil jeg end ikke overveje andre løsninger end clips. Er der noget jeg har overset?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Yamamoto » 20. okt 2010, 14:00

Fast Fumble skrev:
Yamamoto skrev:Tro ikke at tanken ikke har strejfet mig..... men med .45 acp i en revolver skal der benyttes moon-clips, en .44 special kan skyde uden moonclips.
Hvad ser du af fordele ved IKKE at bruge moonclips? Det er så vidt jeg kan se langt lettere at håndtere ca 8 moonclips end det er at mosle rundt med 8 speedloadere, og eject er meget mere pålideligt med moonclips end med løse hylstre.
Jeg ladge ud med speedloadere da jeg skød meget Tjenestepistol, men skiftede til moonclips for at undgå "det der forbistrede hylster der ikke vil ud". Til IPSC vil jeg end ikke overveje andre løsninger end clips. Er der noget jeg har overset?
Jeg ser fordele ved ikke at være _tvunget_ til at bruge moon-clips til alt skydning, jeg bruger f.eks. ikke moon-clips når jeg skyder terræn eller alm 25 meter præcision med revolver. Til TP sker det også at jeg starter uden clips, men det er typisk først når jeg er ved at løbe tør for opladte clips og lige skal bruge resterne fra de foregående serier til en sidste serie. Speed-loadere er noget fanden har skabt, de er meget praktiske til terræn-skydning, men ved hurtige genladninger kommer selve speed-loaderen hurtigt i vejen, når man skal lukke tromlen og skyde videre står man lige med speed-loaderen i hånden, med clips er alt af vejen med det samme. Ok, problemet ville være mindre hvis jeg genladte med venstre mens jeg holdt revolveren i højre, men det er hurtigere (for mig) at genlade i Miculek style hvor jeg ejecter og holder med venstre og lader med højre.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8878
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Det forlyder, at .40 og .45 er tæt på at blive godkendt?

Indlæg af Fast Fumble » 20. okt 2010, 15:39

Ok, nu er jeg med!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar