Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2094
Tilmeldt: 8. okt 2007, 20:24
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 31 times
Been thanked: 42 times

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af Mausertossen » 10. jan 2016, 17:42

Er det bare mig eller virker det som om Unionen er lidt skvattede...?
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af Glockster » 10. jan 2016, 20:57

Det er ikke bare dig.....
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af ChiefOne » 11. jan 2016, 12:56

JRH006 skrev:, ligesom vi ikke ønsker at anbefale andre former for tilladelser, der kan give adkomst til halvautomatiske rifler.

det er da et prik til jægerne

vh jesper
Det er et prik (spark)til de historiske skytteforeninger under DSU, som har ønsket at få en positivliste med militære halvauto rifler med modelår før 1950 godkendt til historisk skydning.
Husk der er repræsentantskabsmøder i landsdelsforbundene under DSU her i foråret. Mød frem og gør jeres indflydelse gældende.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af ChiefOne » 11. jan 2016, 13:04

Er der nogen, der har set det afslag JM har sendt.?
Det ville være rart at se den konkrete forklaring på afslaget fra hestens egen hov.

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af ChiefOne » 11. jan 2016, 13:09

X-Ray skrev:Mærkeligt at forsvarets våben ikke må bruges når en betjent godt må anvende sin tjeneste pistol civilt.
Det er, som jeg har fået det oplyst, indskærpet over for politiet, at skydning/træning med tjenestevåben ikke må finde sted på "privatejede" skydebaner.

TimAndersen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 25. feb 2006, 12:15
Geografisk sted: Holte
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af TimAndersen » 11. jan 2016, 13:26

Hans Rytter skrev:
X-Ray skrev:Mærkeligt at forsvarets våben ikke må bruges når en betjent godt må anvende sin tjeneste pistol civilt.
Det er, som jeg har fået det oplyst, indskærpet over for politiet, at skydning/træning med tjenestevåben ikke må finde sted på "privatejede" skydebaner.
Uha, det bliver politiet nok kede af, da det meste af deres træning netop er på privatejede skydebaner...

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af ChiefOne » 11. jan 2016, 14:50

TimAndersen skrev:
Hans Rytter skrev:
X-Ray skrev:Mærkeligt at forsvarets våben ikke må bruges når en betjent godt må anvende sin tjeneste pistol civilt.
Det er, som jeg har fået det oplyst, indskærpet over for politiet, at skydning/træning med tjenestevåben ikke må finde sted på "privatejede" skydebaner.
Uha, det bliver politiet nok kede af, da det meste af deres træning netop er på privatejede skydebaner...
Når politiet træner som myndighed, så kan de skyde ,hvor det passer dem.
Hvis en politimand/kvinde vil træne i sin fritid/civil med sit tjenestevåben, så er det no go på private skydebaner. Jeg formoder, at det var den sidste situation X-ray beskrev.

Brugeravatar
X-Ray
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 846
Tilmeldt: 4. apr 2012, 23:41
Interesser: håndvåben og wwII
Geografisk sted: Granada
Has thanked: 176 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af X-Ray » 11. jan 2016, 15:00

Det var den sidste situation Hans, helt rigtigt

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
Shooters Bible is the only Bible for me

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8852
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 353 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af Fast Fumble » 11. jan 2016, 16:18

X-Ray skrev:Det var den sidste situation Hans, helt rigtigt
Men den sag er ikke lukket endnu.
DGI/Skydning er i dialog om den, da den muligvis ikke er helt bagt færdig.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Hartmann17
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. jun 2011, 14:06
Interesser: konkurrence skydning
Geografisk sted: sjælland

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af Hartmann17 » 13. jan 2016, 00:33

uden at vide noget om hvordan tingene er foregået eller er blevet fremlagt, vil jeg spørge om der er blevet søgt om at få "fri" tilladelse eller kun i forbindelse med IPSC? jeg tænker mere på om det var en ide at begrænse en evt. tilladelse til den del af skydesporten hvor der er konkurrencer og ikke bare fordi den kunne være sjov at have hjemme i skabet!! evt. krav.:

1. SKV2. på den måde skal klubberne ikke ligge inde med de "farlige" riffler og man har været en tur igennem politimaskinen.
2. 1-2 års IPSC erfaring eller XX antal matches.
3. skal deltage i x antal matches om året.
4. ved ophør af IPSC licens eller mangel på konkurrence deltagelse, er man ikke længere godkendt til ejerskab af semi-automatisk riffel.

Jeg ved godt det er lidt et øv foreslag, da vi helst gerne vil have adgang til det hele. Samtidig ligger der også noget administrativt arbejde i det. Men, hvis det er sådan reglerne skal være en overgang for at politiet og politikerene, kan se at det ikke er et problem og der så senere kunne åbnes for større tilgang, ville det da være et sted at starte.


Blot en tanke fra en ny skytte med IPSC licens, som godt kunne tænke sig at dyrke sin idræt, som resten af verden!!!

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1059
Tilmeldt: 30. jul 2008, 17:17
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 84 times
Been thanked: 112 times

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af Froe » 13. jan 2016, 00:45

Hartmann17 skrev:uden at vide noget om hvordan tingene er foregået eller er blevet fremlagt, vil jeg spørge om der er blevet søgt om at få "fri" tilladelse eller kun i forbindelse med IPSC? jeg tænker mere på om det var en ide at begrænse en evt. tilladelse til den del af skydesporten hvor der er konkurrencer og ikke bare fordi den kunne være sjov at have hjemme i skabet!! evt. krav.:

1. SKV2. på den måde skal klubberne ikke ligge inde med de "farlige" riffler og man har været en tur igennem politimaskinen.
2. 1-2 års IPSC erfaring eller XX antal matches.
3. skal deltage i x antal matches om året.
4. ved ophør af IPSC licens eller mangel på konkurrence deltagelse, er man ikke længere godkendt til ejerskab af semi-automatisk riffel.

Jeg ved godt det er lidt et øv foreslag, da vi helst gerne vil have adgang til det hele. Samtidig ligger der også noget administrativt arbejde i det. Men, hvis det er sådan reglerne skal være en overgang for at politiet og politikerene, kan se at det ikke er et problem og der så senere kunne åbnes for større tilgang, ville det da være et sted at starte.


Blot en tanke fra en ny skytte med IPSC licens, som godt kunne tænke sig at dyrke sin idræt, som resten af verden!!!
Jeg kan egentlig godt følge din tankegang. Men der jo også en verden udenfor IPSC.
F.eks. Kombi riffel som var rimelig populært med 1/2 auto, dengang inden de stoppede for deltagelse med jagtrifler. At det så stort set var de samme skytter der også skød IPSC, er en anden sag. Man kan jo også forstille sig nye og spændende discipliner se dagens lys, hvis det bliver muligt... Det er jo en helt ny verden vi vil have åbnet. Ikke et lillebitte vindue (helst).
Dixi !

Hartmann17
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29. jun 2011, 14:06
Interesser: konkurrence skydning
Geografisk sted: sjælland

Re: Hvordan går det med halv-auto riffel på SKV.?

Indlæg af Hartmann17 » 13. jan 2016, 01:03

Froe skrev:
Hartmann17 skrev:uden at vide noget om hvordan tingene er foregået eller er blevet fremlagt, vil jeg spørge om der er blevet søgt om at få "fri" tilladelse eller kun i forbindelse med IPSC? jeg tænker mere på om det var en ide at begrænse en evt. tilladelse til den del af skydesporten hvor der er konkurrencer og ikke bare fordi den kunne være sjov at have hjemme i skabet!! evt. krav.:

1. SKV2. på den måde skal klubberne ikke ligge inde med de "farlige" riffler og man har været en tur igennem politimaskinen.
2. 1-2 års IPSC erfaring eller XX antal matches.
3. skal deltage i x antal matches om året.
4. ved ophør af IPSC licens eller mangel på konkurrence deltagelse, er man ikke længere godkendt til ejerskab af semi-automatisk riffel.

Jeg ved godt det er lidt et øv foreslag, da vi helst gerne vil have adgang til det hele. Samtidig ligger der også noget administrativt arbejde i det. Men, hvis det er sådan reglerne skal være en overgang for at politiet og politikerene, kan se at det ikke er et problem og der så senere kunne åbnes for større tilgang, ville det da være et sted at starte.


Blot en tanke fra en ny skytte med IPSC licens, som godt kunne tænke sig at dyrke sin idræt, som resten af verden!!!
Jeg kan egentlig godt følge din tankegang. Men der jo også en verden udenfor IPSC.
F.eks. Kombi riffel som var rimelig populært med 1/2 auto, dengang inden de stoppede for deltagelse med jagtrifler. At det så stort set var de samme skytter der også skød IPSC, er en anden sag. Man kan jo også forstille sig nye og spændende discipliner se dagens lys, hvis det bliver muligt... Det er jo en helt ny verden vi vil have åbnet. Ikke et lillebitte vindue (helst).



Fuldt forståelig. Nu er jeg, som jeg skrev, ny skytte og har kun skudt siden 2014, så der er mange discipliner jeg også selv mangler at stifte bekendtskab med. Grunden til jeg nævnte IPSC, var netop fordi sikkerheden er så meget i fokus, at det ville være et godt sted at starte. og så vill det forhåbentlig, være erfarne skytter som kunne tromle lidt vej for en eventuel fremtidig lempelse. Derfor kunne man jo godt deltage i de andre discipliner, for at vise at der er grobund for dem og åbne for jægerne igen. kunne man få åbnet vinduet, kunne man altid hjælpe andre ind ad døren!!!

Besvar