Hvilken SIG til IPSC

For sportsskytter der vil lidt mere...
Vestergaard
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. apr 2015, 19:25
Interesser: IPSC
Geografisk sted: HOLBÆK

Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Vestergaard » 26. apr 2015, 19:02

Hej,

Jeg påtænker at starte på IPSC.

Jeg har lige købt en Sig Sauer P226 X-SIX SUPERMATCH, og vil gerne bruge "tilsvarende" pistol til IPSC.

Jeg tænker at pistolen skal kunne anvendes til Open og Production.
De varianter jeg overvejer er p226 allround og xpress, jeg tror bare ikke xpress kan anvendes i Production.

På min x-six har jeg dobbeltsidet sikring, og det vil jeg gerne føre videre til min IPSC pistol.
De andre sigs der har dobbeltsidet sikring, kan de anvendes i Production?

Hvilken sig ville I bruge til IPSC Production?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Mapzter » 26. apr 2015, 22:06

Vestergaard skrev:Jeg tænker at pistolen skal kunne anvendes til Open og Production.
Huh? Selv om alle Production pistoler vil kunne anvendes i Open, så giver det da ikke meget mening? Hvad mener du mere præcist?
Vestergaard skrev:De varianter jeg overvejer er p226 allround og xpress, jeg tror bare ikke xpress kan anvendes i Production.
Xpress er ganske rigtig ikke godkendt.
Du finder listen over de modeller som er godkendt til Production her:
http://www.IPSC.org/rules/proddiv.php

X-Five Allround er en af de SIG pistoler man ser mest i Production.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Raptor357 » 26. apr 2015, 23:06

X-five er fin i standard. Og så er det samme skyder som x-six pånær en tomme
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Vestergaard
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. apr 2015, 19:25
Interesser: IPSC
Geografisk sted: HOLBÆK

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Vestergaard » 27. apr 2015, 13:02

Jeg tænkte at hvis jeg valgte en pistol som kunne bruges til Production, kunne jeg måske sætte optisk sigte på og kompensator på engang og prøve Open med den, men det kan godt være at det ikke vil være helt optimalt.
Hvad tænker du om det?

I forhold til en x-five er det jo blot en betegnelse for serien. De forskellige varianter kan være ret forskellige.

En allround har ikke dobbeltsidet sikring... Det ville jeg meget gerne fastholde, men det er ikke sikkert det er muligt...?

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Formandlao » 27. apr 2015, 13:13

I listen over godkendte våben til Production kan du se helt præcist hvilke modeller der er "go"!

Er der en bestemt model du tænker på?
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Mapzter » 27. apr 2015, 13:22

Vestergaard skrev:Jeg tænkte at hvis jeg valgte en pistol som kunne bruges til Production, kunne jeg måske sætte optisk sigte på og kompensator på engang og prøve Open med den, men det kan godt være at det ikke vil være helt optimalt.
Hvad tænker du om det?
Det kunne du, men du vil så skulle ha' sat en ny pibe i, og bruge en mount der sad fast i tilbehørsskinnen, hvis du vil kunne skifte mellem Open og Production. Plus at du ville få en Open pistol hvor du starter med første skud Double Action, med mindre SIG har en model med DA/SA og sikring (det har de, så vidt jeg ved, ikke i X Series)
Vestergaard skrev:En allround har ikke dobbeltsidet sikring... Det ville jeg meget gerne fastholde, men det er ikke sikkert det er muligt...?
Du får ikke brug for sikring i PD, da du skal starte med hammeren lagt, og jeg mener som sagt ikke at SIG har en model med DA/SA og sikring.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Formandlao » 27. apr 2015, 15:33

Vestergaard skrev:Jeg tænkte at hvis jeg valgte en pistol som kunne bruges til Production, kunne jeg måske sætte optisk sigte på og kompensator på engang og prøve Open med den, men det kan godt være at det ikke vil være helt optimalt.
Hvad tænker du om det?

I forhold til en x-five er det jo blot en betegnelse for serien. De forskellige varianter kan være ret forskellige.

En allround har ikke dobbeltsidet sikring... Det ville jeg meget gerne fastholde, men det er ikke sikkert det er muligt...?
Alle X-Five X-series har dobbeltsidet sikring. De er dog udviklet til Standard Division.

Som Mapzter skriver, tror jeg ikke du finder en Sig uden de-cocker/faldsikring, som en godkendt til Production. Husk at de-cocker SKAL anvendes i Production, hvis pistolen er udstyret med denne funktion.
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Warrernoia » 27. apr 2015, 17:52

Formandlao skrev:
Vestergaard skrev:Jeg tænkte at hvis jeg valgte en pistol som kunne bruges til Production, kunne jeg måske sætte optisk sigte på og kompensator på engang og prøve Open med den, men det kan godt være at det ikke vil være helt optimalt.
Hvad tænker du om det?

I forhold til en x-five er det jo blot en betegnelse for serien. De forskellige varianter kan være ret forskellige.

En allround har ikke dobbeltsidet sikring... Det ville jeg meget gerne fastholde, men det er ikke sikkert det er muligt...?
Alle X-Five X-series har dobbeltsidet sikring. De er dog udviklet til Standard Division.

Som Mapzter skriver, tror jeg ikke du finder en Sig uden de-cocker/faldsikring, som en godkendt til Production. Husk at de-cocker SKAL anvendes i Production, hvis pistolen er udstyret med denne funktion.
Hej

Det er nu ikke helt rigtigt. X-Five Allround og X-Five SO (SA/DA) (både stål- og alurammeversion) har ikke dobbeltsidet sikring. Det er en egenskab ved trigger-group.

Glem SIGs propaganda fra sidste år om den samme skyder, som med forskellige toppe kunne ændres fra standard (GPA) til openskyder. Det virker ikke uden tilpasning og tuning (jvnf SIGs egen mastershop)

Som jeg ser det har du 2 muligheder for Production med en XFive series:

X-Five Allround (SA/DA):
Fordele: Justerbart bagsigte, decocker
Ulemper: Tung (Stålramme), stainless
Pris: 14995,-

X-Five AL SO (SA/DA)
Fordele: Let (-ca 300 g, Aluramme), decocker, sort :mrgreen:
Ulemper: faste sigtemidler
Pris:13.995,- (normalt 16.495,-, men SIG dumper en røvfuld af dem på markedet her til foråret til gode rabatpriser)

Der er en upgrade-path fra disse (SA/DA) pistoler til SAO med sikring, både fast og justerbart aftræk. Med en af disse vil du senere kunne opgradere til en anstændig standardskyder ved at skifte triggergroup+grebsskaller og evt sigtemidler (for AL SO) og magwell/jet funnel.

Generelt for X-series gælder, at det er en Lego skyder, som ret nemt kan konverteres fra SA/DA til SAO med drop-in dele. Nogle af modellerne kan dog ikke opgraderes til justerbart SAO-aftræk (bevidst træk fra SIG for differentiere modellerne, der mangler et hul i triggerguard, som man selvfølgelig selv kan bore)

Så kan du starte i Production og senere skifte til Standard.

For SIG P226 X-five SO Capsicum og den kommende P226 X-five LDC Capsicum gælder, at de ikke kan opgraderes SAO, da de er bygget på den gamle P226 (classic line) ramme.

/Warrernoia
Vedhæftede filer
X_FIVE_AL_SO_SAO_LEFT_Crop.jpg
X-Five AL SO i SAO version
X_FIVE_AL_SO_SAO_LEFT_Crop.jpg (83.95 KiB) Vist 18227 gange
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Mapzter » 27. apr 2015, 19:23

Warrernoia skrev:Som jeg ser det har du 2 muligheder for Production med en XFive series:

X-Five Allround (SA/DA):
Fordele: Justerbart bagsigte, decocker
Ulemper: Tung (Stålramme), stainless
Pris: 14995,-
Personligt så jeg ikke hverken vægten eller at den var rustfri som ulemper da jeg skød Production med en X-Five Allround.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Warrernoia » 27. apr 2015, 19:51

Mapzter skrev:
Warrernoia skrev:Som jeg ser det har du 2 muligheder for Production med en XFive series:

X-Five Allround (SA/DA):
Fordele: Justerbart bagsigte, decocker
Ulemper: Tung (Stålramme), stainless
Pris: 14995,-
Personligt så jeg ikke hverken vægten eller at den var rustfri som ulemper da jeg skød Production med en X-Five Allround.
MHt vægt, så er det vel op til personlige preferencer. Kan man betvinge en 600 grams Glock, vil man få lidt hjælp af de ekstra 300g op til de ca 900 g AL SO. De sidste 300 gr op til Allrounds stål ramme, tror jeg er spildt. Jeg synes selv min steel grip SVI er en kende for tung og kender en unavngiven skytte som (måske) har udskiftet det på sin af den grund. Med stainless menes kosmetisk og det er en ulempe fordi en production skyder *skal* være sort! (det er nemlig true og en klar mangel i regelsættet!) :biggrin:

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Mapzter » 27. apr 2015, 20:09

Warrernoia skrev:MHt vægt, så er det vel op til personlige preferencer. Kan man betvinge en 600 grams Glock, vil man få lidt hjælp af de ekstra 300g op til de ca 900 g AL SO. De sidste 300 gr op til Allrounds stål ramme, tror jeg er spildt. Jeg synes selv min steel grip SVI er en kende for tung og kender en unavngiven skytte som (måske) har udskiftet det på sin af den grund.
Tja, der er ca. 40 gram forskel (omkring 3%) på vægten af den X-Five Allround jeg skød med dengang, og på den 2011 jeg skiftede til derefter - smider jeg de yderligere tre patroner som 2011'eren kan rumme oveni, så er der under 5 grams forskel :blink:
Senest rettet af Mapzter 27. apr 2015, 20:14, rettet i alt 1 gang.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Warrernoia » 27. apr 2015, 20:12

Mapzter skrev:
Warrernoia skrev:MHt vægt, så er det vel op til personlige preferencer. Kan man betvinge en 600 grams Glock, vil man få lidt hjælp af de ekstra 300g op til de ca 900 g AL SO. De sidste 300 gr op til Allrounds stål ramme, tror jeg er spildt. Jeg synes selv min steel grip SVI er en kende for tung og kender en unavngiven skytte som (måske) har udskiftet det på sin af den grund.
Tja, der er ca. 40 gram forskel (omkring 3%) på vægten af den X-Five Allround jeg skød med dengang, og på den 2011 jeg skiftede til derefter :blink:
HPS'en? Var du ikke bare forblændet af at have fået en skyder, som kunne trække de tomme hylstre ud? :biggrin:

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Fast Fumble » 27. apr 2015, 20:16

Mapzter skrev:Personligt så jeg ikke hverken vægten eller at den var rustfri som ulemper da jeg skød Production med en X-Five Allround.
Fuuuuuldstændig enig!
Warrernoia skrev:MHt vægt, så er det vel op til personlige preferencer. Kan man betvinge en 600 grams Glock, vil man få lidt hjælp af de ekstra 300g op til de ca 900 g AL SO. De sidste 300 gr op til Allrounds stål ramme, tror jeg er spildt. Jeg synes selv min steel grip SVI er en kende for tung.
En af de primære grunde til at så få kan skyde bare nogenlunde rimeligt med Glöck, er at den er for let.
En "almindelig" pistol (Production og Standard) skal simpelthen være så tung som overhovedet muligt! At dine svage, defekte armen ikke er i stand til at løfte en ordentlig skyder, kan du ikke bruge som argument. Det har ikke noget med preferencer at gøre, vægt er det eneste der (lovligt) kan tæmme rekyl. Det er en naturlov.
Warrernoia skrev:Med stainless menes kosmetisk og det er en ulempe fordi en production skyder *skal* være sort! (det er nemlig true og en klar mangel i regelsættet!) :biggrin:
Tjah, det er jo rigtigt nok. Da jeg skød med en sort og en blank STI, kaldte gutterne altid den blanke for min "sissy-gun". Flere af gutterne er dog holdt om med det pjat, fordi de også skyder med sissy-guns nu...
Pistoler skal være sorte. Det kan heller ikke diskuteres.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Mapzter » 27. apr 2015, 20:17

Warrernoia skrev:HPS'en? Var du ikke bare forblændet af at have fået en skyder, som kunne trække de tomme hylstre ud? :biggrin:
Det var skam et stort plus! Hvor meget en pistol skal veje, og hvordan balancen skal være er en ret personlig ting. Jeg ville ikke dømme en X-Five Allround ude, blot fordi den er tungere - jeg ser det ikke en gang som noget negativt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Warrernoia » 27. apr 2015, 20:25

Fast Fumble skrev:
Warrernoia skrev:MHt vægt, så er det vel op til personlige preferencer. Kan man betvinge en 600 grams Glock, vil man få lidt hjælp af de ekstra 300g op til de ca 900 g AL SO. De sidste 300 gr op til Allrounds stål ramme, tror jeg er spildt. Jeg synes selv min steel grip SVI er en kende for tung.
En af de primære grunde til at så få kan skyde bare nogenlunde rimeligt med Glöck, er at den er for let.
En "almindelig" pistol (Production og Standard) skal simpelthen være så tung som overhovedet muligt! At dine svage, defekte armen ikke er i stand til at løfte en ordentlig skyder, kan du ikke bruge som argument. Det har ikke noget med preferencer at gøre, vægt er det eneste der (lovligt) kan tæmme rekyl. Det er en naturlov.
Det er ikke rekylet, som er problemet. Det er vægtstangsprincippet som er i spil her. Skåret ud i pap, så er det forskellen på en præmie-albino-masai som mig og en unavngiven hobbit. De ekstra knap 50 cm i armlængde gør at en tungere skyder er vanskeligere at flytte hurtigt og præcist fra mål til mål. :biggrin:

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Fast Fumble » 27. apr 2015, 20:31

Warrernoia skrev:Skåret ud i pap, så er det forskellen på en præmie-albino-masai som mig og en unavngiven hobbit.
HRMPF!
Bøj dig lige herned en gang, så får du en på lampen!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Warrernoia » 27. apr 2015, 20:38

Fast Fumble skrev:
Warrernoia skrev:Skåret ud i pap, så er det forskellen på en præmie-albino-masai som mig og en unavngiven hobbit.
HRMPF!
Bøj dig lige herned en gang, så får du en på lampen!
Jeg er bare misundelig på at du ikke har albueled :biggrin:

Spøg til side, så er det reelt problem for mig og jeg opdagede det for alvor da jeg på et tidspunkt fik lov til at prøve C-Mores ultra letvægts 38s standardskyder. Her er slæden blot lidt hønsetråd, som er viklet om piben og det var markant hvor let den var at flytte præcist.

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Formandlao » 27. apr 2015, 22:15

Warrernoia skrev:
Formandlao skrev:
Vestergaard skrev:Jeg tænkte at hvis jeg valgte en pistol som kunne bruges til Production, kunne jeg måske sætte optisk sigte på og kompensator på engang og prøve Open med den, men det kan godt være at det ikke vil være helt optimalt.
Hvad tænker du om det?

I forhold til en x-five er det jo blot en betegnelse for serien. De forskellige varianter kan være ret forskellige.

En allround har ikke dobbeltsidet sikring... Det ville jeg meget gerne fastholde, men det er ikke sikkert det er muligt...?
Alle X-Five X-series har dobbeltsidet sikring. De er dog udviklet til Standard Division.

Som Mapzter skriver, tror jeg ikke du finder en Sig uden de-cocker/faldsikring, som en godkendt til Production. Husk at de-cocker SKAL anvendes i Production, hvis pistolen er udstyret med denne funktion.
Hej

Det er nu ikke helt rigtigt. X-Five Allround og X-Five SO (SA/DA) (både stål- og alurammeversion) har ikke dobbeltsidet sikring. Det er en egenskab ved trigger-group.

Glem SIGs propaganda fra sidste år om den samme skyder, som med forskellige toppe kunne ændres fra standard (GPA) til openskyder. Det virker ikke uden tilpasning og tuning (jvnf SIGs egen mastershop)

Som jeg ser det har du 2 muligheder for Production med en XFive series:

X-Five Allround (SA/DA):
Fordele: Justerbart bagsigte, decocker
Ulemper: Tung (Stålramme), stainless
Pris: 14995,-

X-Five AL SO (SA/DA)
Fordele: Let (-ca 300 g, Aluramme), decocker, sort :mrgreen:
Ulemper: faste sigtemidler
Pris:13.995,- (normalt 16.495,-, men SIG dumper en røvfuld af dem på markedet her til foråret til gode rabatpriser)

Der er en upgrade-path fra disse (SA/DA) pistoler til SAO med sikring, både fast og justerbart aftræk. Med en af disse vil du senere kunne opgradere til en anstændig standardskyder ved at skifte triggergroup+grebsskaller og evt sigtemidler (for AL SO) og magwell/jet funnel.

Generelt for X-series gælder, at det er en Lego skyder, som ret nemt kan konverteres fra SA/DA til SAO med drop-in dele. Nogle af modellerne kan dog ikke opgraderes til justerbart SAO-aftræk (bevidst træk fra SIG for differentiere modellerne, der mangler et hul i triggerguard, som man selvfølgelig selv kan bore)

Så kan du starte i Production og senere skifte til Standard.

For SIG P226 X-five SO Capsicum og den kommende P226 X-five LDC Capsicum gælder, at de ikke kan opgraderes SAO, da de er bygget på den gamle P226 (classic line) ramme.

/Warrernoia


Ohhh ... my bad! De to havde jeg overset :giggle: :thumbup:
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Formandlao » 28. apr 2015, 17:33

@Warrernoia

Kan høre du er velinformeret om de forskellige Sig's :biggrin:

Jeg har en P226 S X-Six som er en herlig skyder .... ved du om der findes 5-tommer vekselsæt til den? Har kun fundet 6-tommer sæt.

Kunne godt tænke mig, at bruge den til Standard Division på et tidspunkt :eek:
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Warrernoia
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 9. dec 2010, 05:45
Interesser: Håndskydevåben
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Warrernoia » 28. apr 2015, 22:32

Formandlao skrev:@Warrernoia

Kan høre du er velinformeret om de forskellige Sig's :biggrin:

Jeg har en P226 S X-Six som er en herlig skyder .... ved du om der findes 5-tommer vekselsæt til den? Har kun fundet 6-tommer sæt.

Kunne godt tænke mig, at bruge den til Standard Division på et tidspunkt :eek:
Hvis din XSIX er en new series er det bare at smide en x5 top på. Den gamle x-serie kræver et par ekstra stumper, men det er også muligt. Prisen er ca 8200,- for en komplet top med mikrometerbagsigte og et magasin. Varenummer ON226176.

/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Formandlao » 29. apr 2015, 09:26

Mange tak for svar :thumbup:

Jeg må lige overveje mine muligheder, når jeg kommer igang med skydningen for alvor, og se hvor det tager mig hen :smile:
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Fast Fumble » 29. apr 2015, 12:13

Formandlao skrev:Mange tak for svar :thumbup:

Jeg må lige overveje mine muligheder, når jeg kommer igang med skydningen for alvor, og se hvor det tager mig hen :smile:
Og der bliver sikkert gode muligheder for at snakke videre, når I lige om lidt er klubkammerater...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Formandlao » 29. apr 2015, 12:16

Det ser jeg også frem til :smile:

Jeg fornemmer, at jeg kommer til at møde en masse erfarne og imødekommende skytter i AAS :thumbup:

Can't wait ...
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1552
Tilmeldt: 8. jun 2006, 09:00
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af japh » 29. apr 2015, 12:45

Fast Fumble skrev: En af de primære grunde til at så få kan skyde bare nogenlunde rimeligt med Glöck, er at den er for let.
Når den først er indlemmet i The Church of GripTape er det sådan set kun aftrækket som er noget skrammel :blink:
-jens

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken SIG til IPSC

Indlæg af Formandlao » 6. maj 2015, 15:41

japh skrev:
Fast Fumble skrev: En af de primære grunde til at så få kan skyde bare nogenlunde rimeligt med Glöck, er at den er for let.
Når den først er indlemmet i The Church of GripTape er det sådan set kun aftrækket som er noget skrammel :blink:

Har da set et par enkelte skytter der skyder godt med en Glock :giggle:
Diligentia, Vis, Celeritas

Besvar