Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1226
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af GT9 » 26. jan 2016, 20:01

Hej

Jeg så på DSF's hjemmeside at datoer for A-licens kurser i 2016 er planlagt. Se DSF kalender.

Så nu kan kommende IPSC skytter planlægge :smile: :twoguns:
Norwegian Blue Parrot

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af PBP » 31. jan 2016, 23:01

Fedt - efter at have set nogle videoer med IPSC er jeg meget hooked på at komme ud og prøve det.

Jeg har kun skudt i 1½ år, og kun med .22 pistol på indendørs 15m bane - men jeg synes det ser rigtig sjovt ud. Jeg må til at i gang med at øve med noget grovkaliber :-)

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af Formandlao » 3. feb 2016, 00:07

Du er meget velkommen til at komme ud og kigge til et stævne - der er stævne i Dall den 20/2 :biggrin:

Husk beskyttelsesbriller og høreværn :smile:

MEN hvis du gør det ... så bliver du hooked!! Sig ikke du ikke blev advaret :biggrin:

Vel mødt!
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af Fast Fumble » 3. feb 2016, 10:18

PBP skrev:Fedt - efter at have set nogle videoer med IPSC er jeg meget hooked på at komme ud og prøve det.

Jeg har kun skudt i 1½ år, og kun med .22 pistol på indendørs 15m bane - men jeg synes det ser rigtig sjovt ud. Jeg må til at i gang med at øve med noget grovkaliber :-)
Nemlig! Kig ud og se hvad det er. Det er kanon fedt! Stævner i Dall vil give dig et godt indtryk af hvad disciplinen går ud på, og du kan få stillet nogle spørgsmål - der er en del ventetid, så folk vil gerne snakke :smile:

Men træn nu for hulen igennem med den 22'er, IPSC er kun sjovt, når alle grund-elementerne er helt fuldautomatiske, og man kan ramme hver gang.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af PBP » 5. feb 2016, 08:26

Nå, den eneste 9mm (en 1911'er) som den lille klub jeg er medlem af har, var optaget hele aftenen i går. Desuden er der knækket et stykke af sigtet, så den er ikke så fed at øve med.
Jeg fik, for sjov, skudt lidt med en .357 mag revolver i stedet, men den var sgu ikke nem at ramme med ;-)
Klubben jeg er medlem af, er en DGI klub, og fokuserer vist mest på riffelskydning og skoleskydning for børn - det var bare geografisk set den klub der lå tættest på, og så har de nogle fine 15m baner med elektroniske skiver som gør det dejligt let at skyde der.

Men så vidt jeg kan forstå det, så skal jeg have meldt mig ind i en DSF klub hvis jeg skal på licens-kursus? Og hvordan med våben til kurset? Jeg har jo ikke skudt i 2 år endnu, så jeg har ikke selv tilladelse til noget, og plejer bare at låne klubbens (modsat grovkaliber, har de fine .22 pistoler).

Og, hvis jeg melder mig ind i en DSF klub med bedre faciliteter til udendørsskydning osv - skal jeg så vente 2 år mere på at kunne få en våbentilladelse, eller kan man "overføre anciennitet"?

Hvis tiden tillader det, vil jeg prøve at komme op til Dall og kigge her om et par uger. Jeg har en million spørgsmål mere, som det måske er lettere at få afklaret der :smile:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af Fast Fumble » 5. feb 2016, 09:13

PBP skrev:Nå, den eneste 9mm (en 1911'er) som den lille klub jeg er medlem af har, var optaget hele aftenen i går. Desuden er der knækket et stykke af sigtet, så den er ikke så fed at øve med.
Jeg fik, for sjov, skudt lidt med en .357 mag revolver i stedet, men den var sgu ikke nem at ramme med ;-)
.357 Rev er måske ikke det letteste at ramme med, men den er nemmere end en 9mm pistol, synes jeg.
Men du har meget godt illustreret problemet med at hoppe på IPSC, før man har skydefærdighederne til det: Når du starter på IPSC, bliver der pludselig en MASSE ting at fokusere på, og en MASSE ting der skal trænes. Hvis du ikke, helt rutinemæssigt og uden at skulle fokusere på det, er i stand til at lave gode træf, så får du det meget hårdt i IPSC.

Det er en rigtig god idé at får lært ordentligt at ramme (med kaliber 22) inden du starter på IPSC.
PBP skrev:Og, hvis jeg melder mig ind i en DSF klub med bedre faciliteter til udendørsskydning osv - skal jeg så vente 2 år mere på at kunne få en våbentilladelse, eller kan man "overføre anciennitet"?
Det er op til de enkelte klubformænd, om de vil "overføre anciennitet", så det kan man i nogle klubber, og i andre kan man ikke. Spørg dig frem. Eller spørg herinde, om nogen kender en god klub til formålet i dit område.
PBP skrev:Hvis tiden tillader det, vil jeg prøve at komme op til Dall og kigge her om et par uger. Jeg har en million spørgsmål mere, som det måske er lettere at få afklaret der :smile:
Det klart den nemmeste måde at få en million svar :smile:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PBP
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. dec 2015, 23:27
Interesser: Skydning med pistol
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af PBP » 5. feb 2016, 10:38

Det lader da ellers også til, at man kan få lynhurtigt svar herinde :biggrin:

Men jeg vil prøve at ringe til Sejs-Svejbæk Skytteforening, som vist er den DSF klub der ligger tættest på, og som også ser ud til at have nogle gode udendørsbaner, og så melder jeg mig nok også ind der.

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af Formandlao » 5. feb 2016, 10:57

PBP skrev:Det lader da ellers også til, at man kan få lynhurtigt svar herinde :biggrin:

Men jeg vil prøve at ringe til Sejs-Svejbæk Skytteforening, som vist er den DSF klub der ligger tættest på, og som også ser ud til at have nogle gode udendørsbaner, og så melder jeg mig nok også ind der.
Vi vil rigtig gerne snakke og fortælle om IPSC-sporten. Både her og til stævnerne.
Fordelen er, at du ved stævnerne kan se hvad det hele går ud på. Det er noget helt andet at opleve IPSC live end på Youtube. Til stævnerne kan du også møde både meget erfarne skytter, som Fast Fumble og nye skytter, som mig :-)

Spørg løs derude!
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af ChiefOne » 4. mar 2016, 12:27

Du kan også prøve Funder Skyttekreds, som ligger på den anden side af Silkeborg. Vi har et stort udvalg af foreningsvåben (30+) i 9mm/.357, 40 S&W og 44.spl/45 acp . Vores historiske afdeling er medlem af DSF.
Dog har vi ikke IPSC, som en primær diciplin, men flere licensskytter i medlemsskaren.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af Fast Fumble » 4. mar 2016, 13:34

Hans Rytter skrev:Du kan også prøve Funder Skyttekreds, som ligger på den anden side af Silkeborg. Vi har et stort udvalg af foreningsvåben (30+) i 9mm/.357, 40 S&W og 44.spl/45 acp . Vores historiske afdeling er medlem af DSF.
Dog har vi ikke IPSC, som en primær diciplin, men flere licensskytter i medlemsskaren.
Hvordan var det nu lige, Hans - havde I ikke planer om at tage IPSC med på programmet?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
ChiefOne
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 186
Tilmeldt: 23. maj 2006, 12:13
Interesser: Alt der kan sige bang
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Re: Datoer for A-Licens kurser i 2016 på DSF kalender.

Indlæg af ChiefOne » 4. mar 2016, 14:17

Jo, det var vores oprindelige tanke. Vi har desværre haft et par oplevelser med IPSC-skytter plus Tim A, som har rykket IPSC-skydning ned på listen. Desuden så har Engesvang Skyttekreds haft IPSC på deres program de seneste år. ( har ikke fulgt med i deres udvikling siden Jan døde).
Vi mangler ikke aktiviteten med 40-60 skytter på banen, hver lørdag.

Besvar