DSF A-licens?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

DSF A-licens?

Indlæg af Høker » 29. apr 2016, 16:30

Kan den praktiske del af DSF A-licens tages med en revolver?

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: dsf a-licens

Indlæg af Mapzter » 29. apr 2016, 18:01

Høker skrev:Kan den praktiske del af dsf a-licens tages med en revolver?
Hvis du har en god portion moonclips, 10 er nok minimum, og en moderne revolver rig med plads til mange moon clips, så bør det kunne lade sig gøre. Du vil dog nok få lidt mindre ud af kurset, da du kommer til at bruge en del tid på at fylde moonclips. Hvis du tænker en mere traditionel opsætning med nogle få holdere til speedloadere, så går det ikke. Du vil skulle være i stand til at stå på startlinien med minimum 32 skud på bæltet.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: dsf a-licens

Indlæg af Høker » 29. apr 2016, 18:17

okay takker.
Det må tages op til overvejelse.

mvh høker


Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: dsf a-licens

Indlæg af Formandlao » 29. apr 2016, 23:03

Høker skrev:Kan den praktiske del af dsf a-licens tages med en revolver?

Sendt fra min GT-I9195 med Tapatalk
Hej Høker

Jeg fik afgivet små 800 skud sammenlagt på de to dage kurset varer, så du kan godt se du får noget rutine i at lade clips :smile:

Knæk & Bræk med licenskurset.
Diligentia, Vis, Celeritas

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: RE: Re: dsf a-licens

Indlæg af Høker » 30. apr 2016, 06:19

Formandlao skrev:
Høker skrev:Kan den praktiske del af dsf a-licens tages med en revolver?

Sendt fra min GT-I9195 med Tapatalk
Hej Høker

Jeg fik afgivet små 800 skud sammenlagt på de to dage kurset varer, så du kan godt se du får noget rutine i at lade clips [emoji2]
Knæk & Bræk med licenskurset.
der går hvis noget tid i nu inden jeg er helt klar til at prøve kræfter med den disciplin.
men jeg var inde at læse lidt om det og syntes at teksten pegede i retning af kun pistol.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Senest rettet af Høker 30. apr 2016, 06:19, rettet i alt 1 gang.

Bandit_Hest
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 15. nov 2008, 18:44
Interesser: Pistol skydning, IPSC
Geografisk sted: København/Nordsjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: dsf a-licens

Indlæg af Bandit_Hest » 30. apr 2016, 08:19

Taget fra DSF instruks for A licens kursus :
http://www.dsf.dk/discipliner/IPSC/143- ... censkursus




Udstyr
Til kurset skal du bruge følgende udstyr:

9mm pistol. Det nemmeste er at gå til kurset med det vi efter IPSC reglerne kalder en ”standard” pistol. Der findes ”open” pistoler og ”production” pistoler, men begge disse gør det på forskellig vis lidt mere vanskeligt for en ny skytte. Du kan ikke bruge revolver til kurset. Du kan læse mere om disse typer pistoler (divisioner) i IPSC regelsættet.
Magasiner til pistolen (minimum to, helst tre eller flere).
Bælte med hylster og magasinholdere (minimum to, helst tre eller flere). Hylster skal være et ”trækhylster” med aftrækkerbøjlen dækket. Det skal i forvejen være tilpasset dig, så det sidder fast og stabilt på kroppen.
Ammunition. Du bør medbringe mindst 500 stk. ammunition. Det er ikke sikkert der bruges mere end 3 – 400, men hvis der er tid gentages øvelserne så mange gang det er muligt for at opnå så megen træning som muligt. Der må anvendes kappeklædt ammunition.
Høreværn og sikkerhedsbriller.
Passende tøj, herunder fodtøj til at stå op i i to dage. Tidligt forår og sent efterår kan det være meget koldt og vådt på en skydebane. I sommersæsonen kan det være meget varmt og være nødvendigt med solbeskyttelsescreme og hat.
[/b]

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: RE: Re: dsf a-licens

Indlæg af Høker » 30. apr 2016, 09:35

Bandit_Hest skrev:Taget fra DSF instruks for A licens kursus :
http://www.dsf.dk/discipliner/IPSC/143- ... censkursus




Udstyr
Til kurset skal du bruge følgende udstyr:

9mm pistol. Det nemmeste er at gå til kurset med det vi efter IPSC reglerne kalder en ”standard” pistol. Der findes ”open” pistoler og ”production” pistoler, men begge disse gør det på forskellig vis lidt mere vanskeligt for en ny skytte. Du kan ikke bruge revolver til kurset. Du kan læse mere om disse typer pistoler (divisioner) i IPSC regelsættet.
Magasiner til pistolen (minimum to, helst tre eller flere).
Bælte med hylster og magasinholdere (minimum to, helst tre eller flere). Hylster skal være et ”trækhylster” med aftrækkerbøjlen dækket. Det skal i forvejen være tilpasset dig, så det sidder fast og stabilt på kroppen.
Ammunition. Du bør medbringe mindst 500 stk. ammunition. Det er ikke sikkert der bruges mere end 3 – 400, men hvis der er tid gentages øvelserne så mange gang det er muligt for at opnå så megen træning som muligt. Der må anvendes kappeklædt ammunition.
Høreværn og sikkerhedsbriller.
Passende tøj, herunder fodtøj til at stå op i i to dage. Tidligt forår og sent efterår kan det være meget koldt og vådt på en skydebane. I sommersæsonen kan det være meget varmt og være nødvendigt med solbeskyttelsescreme og hat.
[/b]
Det var jo den tekst jeg var faldet over og det undrede mig at det ikke skulle være muligt at tage den praktiske del med en revolver.
Ud over måden at lade på havde jeg indtryk af at sikkerheden og indstrukser er de samme.....


Sendt fra min GT-I9195 med Tapatalk

Brugeravatar
Formandlao
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 385
Tilmeldt: 31. aug 2011, 08:42
Interesser: IPSC
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 37 times
Been thanked: 20 times

Re: RE: Re: dsf a-licens

Indlæg af Formandlao » 30. apr 2016, 19:53

Høker skrev:
Bandit_Hest skrev:Taget fra DSF instruks for A licens kursus :
http://www.dsf.dk/discipliner/IPSC/143- ... censkursus




Udstyr
Til kurset skal du bruge følgende udstyr:

9mm pistol. Det nemmeste er at gå til kurset med det vi efter IPSC reglerne kalder en ”standard” pistol. Der findes ”open” pistoler og ”production” pistoler, men begge disse gør det på forskellig vis lidt mere vanskeligt for en ny skytte. Du kan ikke bruge revolver til kurset. Du kan læse mere om disse typer pistoler (divisioner) i IPSC regelsættet.
Magasiner til pistolen (minimum to, helst tre eller flere).
Bælte med hylster og magasinholdere (minimum to, helst tre eller flere). Hylster skal være et ”trækhylster” med aftrækkerbøjlen dækket. Det skal i forvejen være tilpasset dig, så det sidder fast og stabilt på kroppen.
Ammunition. Du bør medbringe mindst 500 stk. ammunition. Det er ikke sikkert der bruges mere end 3 – 400, men hvis der er tid gentages øvelserne så mange gang det er muligt for at opnå så megen træning som muligt. Der må anvendes kappeklædt ammunition.
Høreværn og sikkerhedsbriller.
Passende tøj, herunder fodtøj til at stå op i i to dage. Tidligt forår og sent efterår kan det være meget koldt og vådt på en skydebane. I sommersæsonen kan det være meget varmt og være nødvendigt med solbeskyttelsescreme og hat.
[/b]
Det var jo den tekst jeg var faldet over og det undrede mig at det ikke skulle være muligt at tage den praktiske del med en revolver.
Ud over måden at lade på havde jeg indtryk af at sikkerheden og indstrukser er de samme.....

Sendt fra min GT-I9195 med Tapatalk

Jeg er sikker på, at det er fordi det bliver et lade-helvede, at anvende revolver til kurset :smile:

Der står jo også KAN ikke benyttes og ikke MÅ ikke benyttes. Sikkerheden er 1. prioritet uanset våbentype!!

Jeg læser det som en kraftig, men venlig anbefaling.
Diligentia, Vis, Celeritas

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: DSF A-licens?

Indlæg af GT9 » 30. apr 2016, 21:22

Høker skrev:Kan den praktiske del af DSF A-licens tages med en revolver?
Som andre har været inde på tidligere i tråden frarådes det.

På Licenskurset har du meget andet at bruge din opmærksomhed på, end at genlade revolver.

Der er ingen grund til at gøre kurset mere svært for sig selv end nødvendigt.

Det bedste er at at starte med en standard pistol, bestå kurset og de to obligatoriske matcher. Derefter kan man begynde at eksperimenterer med andre divisioner.
Norwegian Blue Parrot

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: RE: Re: DSF A-licens?

Indlæg af Høker » 30. apr 2016, 23:18

GT9 skrev:
Høker skrev:Kan den praktiske del af DSF A-licens tages med en revolver?
Som andre har været inde på tidligere i tråden frarådes det.

På Licenskurset har du meget andet at bruge din opmærksomhed på, end at genlade revolver.

Der er ingen grund til at gøre kurset mere svært for sig selv end nødvendigt.

Det bedste er at at starte med en standard pistol, bestå kurset og de to obligatoriske matcher. Derefter kan man begynde at eksperimenterer med andre divisioner.
jamen det er taget til efterretning.
[emoji1]

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: DSF A-licens?

Indlæg af Mapzter » 1. maj 2016, 23:35

Hvis du har en pistol vil jeg også klart anbefale at benytte den. Men hvis du er hardcore revolverskytte og har styr på betjening og sikkerhed så ville jeg ikke afvise dig som kursist hvis du ønskede at anvende en revolver, og havde tilstrækkeligt med moonclips osv.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Høker
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 166
Tilmeldt: 10. jan 2010, 22:10
Interesser: Pistol / IPSC
Geografisk sted: Stoholm Jyll. Dk.
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: RE: Re: DSF A-licens?

Indlæg af Høker » 2. maj 2016, 20:06

Mapzter skrev:Hvis du har en pistol vil jeg også klart anbefale at benytte den. Men hvis du er hardcore revolverskytte og har styr på betjening og sikkerhed så ville jeg ikke afvise dig som kursist hvis du ønskede at anvende en revolver, og havde tilstrækkeligt med moonclips osv.
Jeg har begge dele men er absolut mere stabilt skydende med revolveren der af spørgsmålet.
tanken var at det var bedre med 300 gode skud frem for 400 yber alles.
og med det rigtige værktøj burde Moon clips vel kunne fyldes ligeså hurtigt som magasiner.
men tiden er slet ikke til a-licenser lige nu så der er tid til at få pistolen til at køre.



Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk

Besvar