MantisX nogen der kender denne?

For sportsskytter der vil lidt mere...
SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af SuneHJ » 24. feb 2018, 09:23

Jeg fik hurtig svar fra Mantis.
De har ændret på indpakningen for et par måneder siden, siger de. Samtidig bedyrer de at ingen fik Pelican case fordi de lavet review. De troede jeg egentlig heller ikke, men når man antyder forskelsbehandling i USA, så lytter de som regel.
Nå, men de lovede at sende en Pelican case til mig. Jeg vil vente og se inden jeg tror på det, men i det mindste svarede de.

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af CDinesen » 7. apr 2018, 19:04

SuneHJ skrev:
30. jan 2018, 08:24
Min indre grej luder siger, at dette er noget for mig, men inden jeg fyrer 1500 kr af på det, så kunne det være rigtig fint at høre lidt nærmere om folks erfaringer. Der skal jo også være penge til et nyt ZEV aftrækkersæt til min Glock, så spørgsmålet er hvor pengene er givet bedst ud - det koster ca. det samme.
Hej Sune, jeg har haft min snart et ½ år og appen er klart blevet bedre - jeg syntes at de nye funktioner er gode. Jeg syntes de knap 1200 jeg gav for det har været alle pengene værd!

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af SuneHJ » 17. apr 2018, 15:03

Skød med MantisX for første gang igår aftes - kun lige 30 skud, og jeg må sige at den virker rimelig akkurat i dens målinger, og App'en er også ret fin, synes jeg.
Jeg ser frem til at bruge den fremover...

/Sune

NB: Har fået min Pelican case :biggrin:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Lycon » 28. dec 2018, 15:29

Et fantastisk apparat, jeg er meget glad for den jeg har lånt, og skal da have fra USA næste gang jeg skal derover.

Den er helt fantastisk til at introducere nye skytter for problematikken ved vilje betonede aftræk, her får man virkelig syn for sagen, på en visuelt let forståelig måde. Jeg sidder nu om aftenen og skyder på fjernsynet, og får herved trænet aftræk, som jeg ellers aldrig ville få gjort.

Et genialt værktøj som burde ligge i enhver skydeklub som første intro til skydebanen.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
CQB
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1444
Tilmeldt: 9. nov 2007, 09:31
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 74 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af CQB » 28. dec 2018, 18:02

jeg har også prøvet en, den er et godt værktøj til især den nye skytte

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Raptor357 » 28. dec 2018, 19:54

CQB skrev:
28. dec 2018, 18:02
jeg har også prøvet en, den er et godt værktøj til især den nye skytte
Her er jeg meget uenig.
Man skal kunne en hel del før at MantisX er brugbar, så man kan fokusere på de fejl den finder i ens skydning.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: MantisX nogen der kender denne?

Indlæg af Frantz » 28. dec 2018, 23:02

Jeg har selv en og har trænet en del tør aftræk på den der hjemme på diverse softball pistoler. Jeg har tilladelse til pistol endnu. Og i klubben har jeg trænet tør aftræk og skarp skydning med den. Og så har jeg været alle programmerne igennem.
Kort fortalt er den genial til både nye og erfarne skytter. Og den burde ligge i en vær skytte klub.
Tør træning med co2 software ball er selvfølgelig ikke lige så godt som en rigtig pistol da aftrækket er anderledes. Men lige så vel som man kan få en pistol med lorte aftræk kan man også få en soft ball med godt aftræk. Specielt hvis man køber en kvalitets model.
Når der er trænet godt med tør træning bygger man på med live fire. Selve aftrækket er det samme som ved tør træning, men skud øjeblikket og specielt umiddelbart efter skuddet er der nye ting at lære og træne på. Husk det er fuldstændig lige meget hvor du ramme på skiven og den kan heller ikke lære dig at sigte. Den kan lære det at have et ordentlig greb og aftræk. Dette kan ikke erstattes af en instruktør som altid vil være hjælp til nye og erfarne for den sags skyld. Mentisx er kun et hjælpe middel.
Når man har styr på det grundlæggende er der de andre programmer som jeg syns er meget sjove. Det ar alt lige fra skydning på tid og igen med registrering om man kan holde den stille. Til magasin skift osv.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Besvar