Farve på rig

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Brugeravatar
LHT
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. feb 2016, 23:52
Interesser: Zen in the art of shooting
Geografisk sted: Rastepladsen imellem Jylland og Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Farve på rig

Indlæg af LHT » 30. nov 2017, 22:10

Jeg har lidt problemer med tolkningen af reglerne for farven på ens rig, specifikt søger jeg svar på om "coyote brown" er no-go under afsnit 5.3 Appropriate Dress.

Hvad specifikt dækker "other similar types of military or police garments" over?

Og hvor krakilske er Match directors, da de jo har veto ret, jævnfør sidste del af 5.3.1 "The Match Director will be the final authority in
respect of what garments must not be worn by competitors".

Jeg ville gerne undgå at skulle påråbe mig nogen rettigheder under 5.2.8, men ville gerne kunne bruge nogen af de bælter jeg allerede har liggende, hvis jeg kunne undgå indkøb af et bælte til 500 bobs, ville jeg jo kunne få 1000 skud mere i samme budget, og man er vel jyde.

Bæltet ville blive suppleret med hylster fra f.eks. Ghost og egentligt "konkurrence" magasin holdere.

Håber der er nogen som kan give lidt input her.
Amateurs practice until they get it right

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Farve på rig

Indlæg af Mapzter » 30. nov 2017, 22:27

LHT skrev:Jeg har lidt problemer med tolkningen af reglerne for farven på ens rig, specifikt søger jeg svar på om "coyote brown" er no-go under afsnit 5.3 Appropriate Dress.
Nej, det er helt ok.
LHT skrev:Hvad specifikt dækker "other similar types of military or police garments" over?
At du ikke skal ligne noget taget lige ud af Predator eller Politiskolen III, når du skyder en IPSC match.
LHT skrev:Og hvor krakilske er Match directors, da de jo har veto ret, jævnfør sidste del af 5.3.1 "The Match Director will be the final authority in
respect of what garments must not be worn by competitors".
De er ikke krakilske, så længe du ikke er pakket ind i sløringsmønstret tøj.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Farve på rig

Indlæg af Ras.Killing » 1. dec 2017, 00:14

Mapzter skrev:At du ikke skal ligne noget taget lige ud af Predator eller Politiskolen
...alting skal da også være så kedeligt :biggrin:
IMG_20171201_001624.png
IMG_20171201_001624.png (377.81 KiB) Vist 11517 gange
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Farve på rig

Indlæg af Fast Fumble » 1. dec 2017, 08:24

Det er generelt en god idé at orientere sig om de enkelte matchers krav og ønsker.
Jeg er en enkelt gang blevet bedt om at skyde i en udleveret gul T-shirt, fordi jeg var i helt sort. (Det var lige efter en massakre i Tyskland).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Farve på rig

Indlæg af Mapzter » 1. dec 2017, 09:02

Fast Fumble skrev:Det er generelt en god idé at orientere sig om de enkelte matchers krav og ønsker.
Jeg er en enkelt gang blevet bedt om at skyde i en udleveret gul T-shirt, fordi jeg var i helt sort. (Det var lige efter en massakre i Tyskland).
Hvis matchen har en beskrevet påklædningspolitik: enig.

Hvis den ikke har, så vil jeg som Match Director klart foretrække at folk ikke skriver til mig for at høre hvad de skal klæde sig i. Hvis jeg ser noget jeg synes er problematisk, så skal jeg nok tage det op.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
LHT
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. feb 2016, 23:52
Interesser: Zen in the art of shooting
Geografisk sted: Rastepladsen imellem Jylland og Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Farve på rig

Indlæg af LHT » 1. dec 2017, 11:44

Det jeg læser ud fra jeres indlæg, er at man bekymrer sig en del om signal værdien i hvad folk har på, som jo egentligt er forståeligt og forventeligt.

Men hvis der er problemer med sort som farve, i visse situationer, så må man hellere have en "my little pony" t-shirt liggende klar i bagagerummet ;)

Ej, spøg til side, så handler det vel om at man ikke må se alt for paramilitær ud, så man skal finde noget der ser mere civilt ud end militært, sådan for at være sikker, den der match director paragraf giver jo en del "fleks" som man kan undgå ved at flyve under radaren, så at sige, eller forstår jeg det helt forkert?
Amateurs practice until they get it right

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Farve på rig

Indlæg af Mapzter » 1. dec 2017, 12:30

Der er ikke noget problem med enkelte farver, det er mere helhedsindtrykket, og det er yderst sjældent der er noget problem. Her er f.eks. et billede fra sidste års EM, med masser af sort, oliven og brunt.
14712534_1236616459738916_9021299353960595181_o.jpg
Når det er sagt, så er det naturligvis helt i orden at have tøj i pangfarver på.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Farve på rig

Indlæg af Fast Fumble » 1. dec 2017, 13:00

LHT skrev:Det jeg læser ud fra jeres indlæg, er at man bekymrer sig en del om signal værdien i hvad folk har på, som jo egentligt er forståeligt og forventeligt.

Men hvis der er problemer med sort som farve, i visse situationer, så må man hellere have en "my little pony" t-shirt liggende klar i bagagerummet ;)

Ej, spøg til side, så handler det vel om at man ikke må se alt for paramilitær ud, så man skal finde noget der ser mere civilt ud end militært, sådan for at være sikker, den der match director paragraf giver jo en del "fleks" som man kan undgå ved at flyve under radaren, så at sige, eller forstår jeg det helt forkert?
Det har du forstået helt rigtigt!
Og ja, har du en anti-militær trøje med i bagagen, er den ged barberet. Jeg har set folk skyde i shorts og Hawaii-skjorte (og han slog mig STORT), det er ikke tøjet det gør dig god. Jeg har faktisk også set en tysker skyde Dall IPSC Challenge i en "Hello Kitty"-agtig trøje... Der stod så bare "Open Kitty" på, og hun skød Open klasse. Cute beats tactical!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
LHT
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. feb 2016, 23:52
Interesser: Zen in the art of shooting
Geografisk sted: Rastepladsen imellem Jylland og Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Farve på rig

Indlæg af LHT » 1. dec 2017, 13:11

Fast Fumble skrev:Jeg har faktisk også set en tysker skyde Dall IPSC Challenge i en "Hello Kitty"-agtig trøje... Der stod så bare "Open Kitty" på, og hun skød Open klasse. Cute beats tactical!
Jeg tror at jeg er for fed, gammel og for mandlig til at det kan virke for mig med cute ;)
Amateurs practice until they get it right

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Farve på rig

Indlæg af Lassescout » 3. dec 2017, 21:29

LHT skrev:
Fast Fumble skrev:Jeg har faktisk også set en tysker skyde Dall IPSC Challenge i en "Hello Kitty"-agtig trøje... Der stod så bare "Open Kitty" på, og hun skød Open klasse. Cute beats tactical!
Jeg tror at jeg er for fed, gammel og for mandlig til at det kan virke for mig med cute ;)
Til gengæld er du jo så fra naturens side beskyttet mod at blive opfattet som en lean mean killing machine :rolf: :rolf: :rolf:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: Farve på rig

Indlæg af Kristian_J » 4. dec 2017, 07:56

Mapzter skrev:
20F3F3B7-9466-4ECE-98BF-7BBA84B0A68E.jpeg
Er man blevet så våbenforskrækket at man nu ikke engang må bruge pistoler til IPSC :rolf:
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Farve på rig

Indlæg af Fast Fumble » 4. dec 2017, 09:44

Kristian_J skrev:Er man blevet så våbenforskrækket at man nu ikke engang må bruge pistoler til IPSC :rolf:
Ikke gøre nar!

Siden skiftet har vi haft langt nemmere ved at få vore miljøtilladelser igennem, ligesom SKV bøvlet er kraftigt minimeret.
Vi har dog lidt problemer med scroringen, der ofte giver endeløse diskussioner med skytterne.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Farve på rig

Indlæg af Bofhenator » 4. dec 2017, 10:57

Fast Fumble skrev:
Kristian_J skrev:Er man blevet så våbenforskrækket at man nu ikke engang må bruge pistoler til IPSC :rolf:
Ikke gøre nar!

Siden skiftet har vi haft langt nemmere ved at få vore miljøtilladelser igennem, ligesom SKV bøvlet er kraftigt minimeret.
Vi har dog lidt problemer med scroringen, der ofte giver endeløse diskussioner med skytterne.
Det går også meget hurtigere at gennemføre stævnerne, da flere skytter kan "skyde" samme stage på en gang uden at komme til at ramme hinanden.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
LHT
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. feb 2016, 23:52
Interesser: Zen in the art of shooting
Geografisk sted: Rastepladsen imellem Jylland og Sjælland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Farve på rig

Indlæg af LHT » 4. dec 2017, 11:30

Fast Fumble skrev:
Kristian_J skrev:Er man blevet så våbenforskrækket at man nu ikke engang må bruge pistoler til IPSC :rolf:
Ikke gøre nar!

Siden skiftet har vi haft langt nemmere ved at få vore miljøtilladelser igennem, ligesom SKV bøvlet er kraftigt minimeret.
Vi har dog lidt problemer med scroringen, der ofte giver endeløse diskussioner med skytterne.
Det er min opfattelse at uanset om skytter har våben eller ej, giver det endeløse diskussioner ;)
Amateurs practice until they get it right

Besvar