Hvilken fabriks ammo holder PF for 9mm minor?

For sportsskytter der vil lidt mere...
Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Hvilken fabriks ammo holder PF for 9mm minor?

Indlæg af Martin G » 11. dec 2019, 12:58

Fast Fumble skrev:
11. dec 2019, 08:22
Riffelruni skrev:
10. dec 2019, 23:52
Martin G skrev:
22. jul 2019, 08:24
Havde selv regnet med at finde noget der ville ligge omkring PF 130 :rolf:

Der skal testes mere, men nu ved jeg da at den holder :giggle:
Hvorfor ikke bare købe noget ammo lavet til formålet? 138pf er tosset når klassen dikterer minimum 125.
Jeg går altid efter noget der ligger i 130-135, så 138 er måske nok lidt hot, men ikke så meget at jeg ligefrem ville kalde det tosset.
Hvis det holder 130 på en varm sommerdag, så kan det godt have lidt besvær med at holde 125 i frostvejr, og min 2020-sæson starter med en match 4. Januar.

Koldt vejr er en bitch for pistol-ammunition. En kollega i firmaet eksperimenterede med bløde, dejlige ladninger til Pistolterræn i sin revolver. Det var til Juleskydningen at han fik skudt både indskydning of første station, før han opdagede at der var et problem - og da havde han fået stoppet piben til med 7 projektiler (Ja, SYV!).

Præcis. Hellere ligge en smule over også holde PF. Jeg er ret sikker på at det ikke er der jeg sætter min HF til 🤣

HOST FTE 🙄 det går måske en smule for hurtig🤣
“Der var et egern!”

Riffelruni
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14. nov 2017, 19:21
Interesser: IPSC og stål
Geografisk sted: København
Been thanked: 3 times

Re: Hvilken fabriks ammo holder PF for 9mm minor?

Indlæg af Riffelruni » 11. dec 2019, 13:10

Fast Fumble skrev:
11. dec 2019, 08:22
Riffelruni skrev:
10. dec 2019, 23:52
Martin G skrev:
22. jul 2019, 08:24
Havde selv regnet med at finde noget der ville ligge omkring PF 130 :rolf:

Der skal testes mere, men nu ved jeg da at den holder :giggle:
Hvorfor ikke bare købe noget ammo lavet til formålet? 138pf er tosset når klassen dikterer minimum 125.
Jeg går altid efter noget der ligger i 130-135, så 138 er måske nok lidt hot, men ikke så meget at jeg ligefrem ville kalde det tosset.
Hvis det holder 130 på en varm sommerdag, så kan det godt have lidt besvær med at holde 125 i frostvejr, og min 2020-sæson starter med en match 4. Januar.

Koldt vejr er en bitch for pistol-ammunition. En kollega i firmaet eksperimenterede med bløde, dejlige ladninger til Pistolterræn i sin revolver. Det var til Juleskydningen at han fik skudt både indskydning of første station, før han opdagede at der var et problem - og da havde han fået stoppet piben til med 7 projektiler (Ja, SYV!).
Altså ikke noget dårligt sagt om din kollega. Men hvis han formår at lave 7 squibs før han opdager det skal han nok finde en anden hobby 😂😂😂
Jeg skal også skyde quickborn, og der er koldere end at min powerfactor ikke falder 5.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Hvilken fabriks ammo holder PF for 9mm minor?

Indlæg af Fast Fumble » 11. dec 2019, 14:01

Riffelruni skrev:
11. dec 2019, 13:10
Altså ikke noget dårligt sagt om din kollega. Men hvis han formår at lave 7 squibs før han opdager det skal han nok finde en anden hobby 😂😂😂
Nåh, jeg ved nu ikke.
På indskydningen havde han 3 lave hits, så han regnede med at der nok var 2 der var gået for lavt.
På station 1 opdagede han først under markeringen, at der ikke var nogen huller i hans skiver. Og så var det kan kiggede på revolveren...
Lige dér lærte han at PF faktisk falder en del, når det bliver rigtig koldt.
Riffelruni skrev:
11. dec 2019, 13:10
Jeg skal også skyde quickborn, og der er koldere end at min powerfactor ikke falder 5.
Jeg har ikke målt på det for alvor, men Quickborn er nok heller ikke det værste sted. 25m banerne er varme, så skyder og ammo er kun koldt i den tid man er på 100m banen. Det er noget værre, når man går rundt udendørs i et skydeterræn i frostvejr, så bliver tingene kølet meget mere ned.
I weekend'en bemærkede jeg at min STI Edge kørte MEGET langsomt. Jeg plejer at skifte smørelse fra min normale Break-free til TriFlow når det bliver koldt. Og jeg tror på sikker margen på ammo'en også. Jeg HAR prøvet både at stå med en Major, og blive erklæret Minor (Rooster 2019), og også at stå med en 9mm og blive erklæret sub-minor (også Rooster, tror det var 2016-2017).
Hellere være godt og vel på den sikre side. "Tosset" er i hvert fald ikke min holdning til PF 138. Tosset, ville jeg nok snarere bruge om PF 127...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Besvar