Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Niska
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. jan 2010, 19:47
Interesser: jagt
Geografisk sted: københavnd

Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Niska » 28. jun 2020, 11:07

:smile: enten i danmark eller i Sverige

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Mapzter » 28. jun 2020, 11:37

At skyde IPSC i Danmark kræver et kursus og en licens. Hvis det er for at prøve at skyde på faldmål med haglgevær, så tror jeg det eneste du finder i Danmark er Cowboy Action.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Niska
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. jan 2010, 19:47
Interesser: jagt
Geografisk sted: københavnd

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Niska » 28. jun 2020, 12:21

men kan man tage licens kun til hagl for jeg har ikke nogle pistol

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Mapzter » 28. jun 2020, 12:53

Niska skrev:
28. jun 2020, 12:21
men kan man tage licens kun til hagl for jeg har ikke nogle pistol
Nej, man kan ikke i Danmark tage IPSC licens kun til hagl. IPSC med haglgevær skydes ikke i Danmark, da der er en begrænsning på 2 skud. En lille håndfuld danske IPSC skytter skyder IPSC med haglgevær, men det sker i udlandet. IPSC haglgevær er til gengæld ret populært i Sverige.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Niska
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. jan 2010, 19:47
Interesser: jagt
Geografisk sted: københavnd

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Niska » 30. jun 2020, 10:17

Kender du nogle baner i Sverige vi er et par stykke der godt ville lufte skyderne lidt :10:

Olifar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 43
Tilmeldt: 8. dec 2018, 15:33
Interesser: Pistol
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 2 times

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Olifar » 2. jul 2020, 14:57

Hej,

Min kammerat og jeg er også interesserede -måske vi kan arrangere en bustur 😆

Det må vel være muligt at mønster-testet sit haglgevær et eller andet sted i Danmark... og så måske bare komme til at gøre det lidt hurtigt på nogle forskellige afstand?

Kræves der licens til comboy action? Og kan man nøjes med haglgeværs delen - eller skal man ud og anskaffes sig en SA revoler og lever action riffel også?

På forhånd tak 🙂

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Ras.Killing » 2. jul 2020, 15:07

Olifar skrev:
2. jul 2020, 14:57
Hej,

Min kammerat og jeg er også interesserede -måske vi kan arrangere en bustur 😆

Det må vel være muligt at mønster-testet sit haglgevær et eller andet sted i Danmark... og så måske bare komme til at gøre det lidt hurtigt på nogle forskellige afstand?

Kræves der licens til comboy action? Og kan man nøjes med haglgeværs delen - eller skal man ud og anskaffes sig en SA revoler og lever action riffel også?

På forhånd tak 🙂
Ja de har deres egen licens :thumbup: og jeg mener du skal skyde det hele og inkl. cowboy-outfittet.

Jeg er ret sikker på de skyder IPSC shotgun i Malmö.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Langenge » 2. jul 2020, 15:16

Ras.Killing skrev:
2. jul 2020, 15:07
Olifar skrev:
2. jul 2020, 14:57
Hej,

Min kammerat og jeg er også interesserede -måske vi kan arrangere en bustur 😆

Det må vel være muligt at mønster-testet sit haglgevær et eller andet sted i Danmark... og så måske bare komme til at gøre det lidt hurtigt på nogle forskellige afstand?

Kræves der licens til comboy action? Og kan man nøjes med haglgeværs delen - eller skal man ud og anskaffes sig en SA revoler og lever action riffel også?

På forhånd tak 🙂
Ja de har deres egen licens :thumbup: og jeg mener du skal skyde det hele og inkl. cowboy-outfittet.

Jeg er ret sikker på de skyder IPSC shotgun i Malmö.
Ja, vi har vores egen licens, og ja, man skal skyde med det hele (to styk revolver, et styk haglgevær og et styk leveraction riffel)
Man behøver dog ikke være iført hele cowboykostumet, men hatten er obligatorisk :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Ras.Killing » 2. jul 2020, 16:03

Langenge skrev:
2. jul 2020, 15:16
Ras.Killing skrev:
2. jul 2020, 15:07
Olifar skrev:
2. jul 2020, 14:57
Hej,

Min kammerat og jeg er også interesserede -måske vi kan arrangere en bustur 😆

Det må vel være muligt at mønster-testet sit haglgevær et eller andet sted i Danmark... og så måske bare komme til at gøre det lidt hurtigt på nogle forskellige afstand?

Kræves der licens til comboy action? Og kan man nøjes med haglgeværs delen - eller skal man ud og anskaffes sig en SA revoler og lever action riffel også?

På forhånd tak 🙂
Ja de har deres egen licens :thumbup: og jeg mener du skal skyde det hele og inkl. cowboy-outfittet.

Jeg er ret sikker på de skyder IPSC shotgun i Malmö.
Ja, vi har vores egen licens, og ja, man skal skyde med det hele (to styk revolver, et styk haglgevær og et styk leveraction riffel)
Man behøver dog ikke være iført hele cowboykostumet, men hatten er obligatorisk :smile:
Og så er der også den hage, at det skal være en “cowboy shotgun”
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Greyberd63 » 2. jul 2020, 16:19

Olifar skrev:
2. jul 2020, 14:57
Hej,

Min kammerat og jeg er også interesserede -måske vi kan arrangere en bustur 😆

Det må vel være muligt at mønster-testet sit haglgevær et eller andet sted i Danmark... og så måske bare komme til at gøre det lidt hurtigt på nogle forskellige afstand?

Kræves der licens til comboy action? Og kan man nøjes med haglgeværs delen - eller skal man ud og anskaffes sig en SA revoler og lever action riffel også?

På forhånd tak 🙂
Ja det kræver licens, men prøv at kigge ud på bane 17 KSC en lørdag formiddag, og tal med dem, så kan du måske finde udaf noget.

Mvh
Peter

Niska
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. jan 2010, 19:47
Interesser: jagt
Geografisk sted: københavnd

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Niska » 12. jul 2020, 12:51

Ja det lyder meget godt nu har jeg været ude og skyde på Amager sortkrudt med hat på det jeg leder efter er en bane i Sverige hvor jeg kan bruge min Taphyoo f12 fuldt ud syndes jeg har ledt og ledt på nette men kan ikke finde noget

Og ja man kan sagtens køre flere af
sted

Happyshooter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 65
Tilmeldt: 22. feb 2014, 16:36
Interesser: Jagt,pistolskydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Er der nogle der ved om der ligger nogle skydebaner hvor man kan skyde med haglvåben som ipcs

Indlæg af Happyshooter » 13. jul 2020, 21:13

For at skyde IPSC hagl i Sverige kræves det at du har licens. Der er ikke nogen baner der har Walk-in" skydning på stål mål. Selv hvis du havde IPSC licens i DK er der desværre medlemsstop i Malmö som er den nærmeste klub som skyder hagl.
så, Licens i DK og så på tur til udlandet..
Næste udfordring er så ammunitionen som er bird shot i bly, buck shot og slugs..

Besvar