Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

For sportsskytter der vil lidt mere...
Besvar
Brugeravatar
CheesusCrust
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. mar 2014, 18:26
Interesser: Hulmaskiner
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af CheesusCrust » 3. dec 2020, 08:44

Nu er det et par dage siden tilmeldingen åbnede, og jeg er stadig ikke helt kommet over hvor ringe en oplevelse det var.

Den åbnede kl 20:00, kl 20:04 var der ikke flere pladser, så folk kom på venteliste.
I de mellemliggende minutter var siden præget af at være presset. Enormt langsomme svartider, på en side der i forvejen ligner noget der ikke er færdig med at loade.
Midt i tilmeldingsprocessen bliver man bedt om at tage stilling til squad, hvilket gør at man (jeg ihvertfald) panikker, for hvad nu hvis man vælger et squad der er fyldt? Hvad sker der så? Jeg kunne senere læse i en FB tråd at så bliver man sat på et andet squad. Men jeg var seriøst i tvivl om man så bare fik en "der er fyldt, prøv et andet squad" og så bag i køen.

Jeg kan ikke lade være med at tænke det kunne gøres bedre. Måske have en dag hvor man siger man tager imod tilmeldinger, og så laver lodtrækning derfra. Det er allerede et spørgsmål om held, nu er man bare ærlige omkring det.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Greyberd63 » 3. dec 2020, 08:53

CheesusCrust skrev:
3. dec 2020, 08:44
Nu er det et par dage siden tilmeldingen åbnede, og jeg er stadig ikke helt kommet over hvor ringe en oplevelse det var.

Den åbnede kl 20:00, kl 20:04 var der ikke flere pladser, så folk kom på venteliste.
I de mellemliggende minutter var siden præget af at være presset. Enormt langsomme svartider, på en side der i forvejen ligner noget der ikke er færdig med at loade.
Midt i tilmeldingsprocessen bliver man bedt om at tage stilling til squad, hvilket gør at man (jeg ihvertfald) panikker, for hvad nu hvis man vælger et squad der er fyldt? Hvad sker der så? Jeg kunne senere læse i en FB tråd at så bliver man sat på et andet squad. Men jeg var seriøst i tvivl om man så bare fik en "der er fyldt, prøv et andet squad" og så bag i køen.

Jeg kan ikke lade være med at tænke det kunne gøres bedre. Måske have en dag hvor man siger man tager imod tilmeldinger, og så laver lodtrækning derfra. Det er allerede et spørgsmål om held, nu er man bare ærlige omkring det.
Jeg gætter på at der går rigtigt mange frivllige ulønnet timer på at få et sådant stævne op at stå.
Det du forslår vil øge arbejdsbyrden for de frivillige.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Grendel » 3. dec 2020, 09:00

Denne gang var det lidt mere usædvanligt i og med der var mange som havde overflytte deres indskud fra 2020 :)
Men når det er sagt blev den udsolgt nogle minutter hurtigere end foregående år :D
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Mapzter » 3. dec 2020, 09:01

CheesusCrust skrev:
3. dec 2020, 08:44
Nu er det et par dage siden tilmeldingen åbnede, og jeg er stadig ikke helt kommet over hvor ringe en oplevelse det var.
Ikke en undskyldning, men det har været væsentlig værre før.
CheesusCrust skrev:
3. dec 2020, 08:44
Midt i tilmeldingsprocessen bliver man bedt om at tage stilling til squad, hvilket gør at man (jeg ihvertfald) panikker, for hvad nu hvis man vælger et squad der er fyldt? Hvad sker der så? Jeg kunne senere læse i en FB tråd at så bliver man sat på et andet squad. Men jeg var seriøst i tvivl om man så bare fik en "der er fyldt, prøv et andet squad" og så bag i køen.
Tidligere var det sådan, at man så skulle prøve at vælge en anden squad, og nok havde forpasset sin chance, så din bekymring var da reel nok.
CheesusCrust skrev:
3. dec 2020, 08:44
Jeg kan ikke lade være med at tænke det kunne gøres bedre. Måske have en dag hvor man siger man tager imod tilmeldinger, og så laver lodtrækning derfra. Det er allerede et spørgsmål om held, nu er man bare ærlige omkring det.
Der er andre store matches som kører tilmeldingen på præcis samme måde, og bare for at være ærlig, så har de nok ikke den store motivation for at løse problemet. De får jo matchen udsolgt på et par minutter, og næste år prøver folk igen.

Når det er sagt, så er der en rigtig god chance for at komme med, hvis man har is i maven, og bliver på ventelisten.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Ras.Killing » 3. dec 2020, 09:17

Deres problem er ganske enkelt, at det er svært at finde platforme som kan trække det.

De har prøvet flere igennem årene (er jeg blevet fortalt) og er landet på Ipscmatch.de, fordi det er den der fungere bedst.

Flere af de andre store og meget populære matcher i udlandet har samme problemer, også på andre platforme.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
CheesusCrust
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. mar 2014, 18:26
Interesser: Hulmaskiner
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af CheesusCrust » 3. dec 2020, 10:07

Greyberd63 skrev:
3. dec 2020, 08:53

Jeg gætter på at der går rigtigt mange frivllige ulønnet timer på at få et sådant stævne op at stå.
Det du forslår vil øge arbejdsbyrden for de frivillige.

Mvh
Grey
Vil det det? Og i sådan et omfang at det er noget at bekymre sig om?

Jeg tænker ikke det er svært at dressere en computer til at tage alle tilmeldinger i periode X og udvælge y stk, og sætte resten i en tilfældig liste som så er ventelisten. Efter den definerede periode sættes indkomne tilmeldinger bagest i listen.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Mapzter » 3. dec 2020, 10:09

CheesusCrust skrev:
3. dec 2020, 10:07
Jeg tænker ikke det er svært at dressere en computer til at tage alle tilmeldinger i periode X og udvælge y stk, og sætte resten i en tilfældig liste som så er ventelisten. Efter den definerede periode sættes indkomne tilmeldinger bagest i listen.
Næeh, det er næppe svært. Men det er stadig noget som udvikleren af tilmeldingssystemet skal implementere.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Fast Fumble » 3. dec 2020, 10:18

Og der er to forhold der er vigtige her:

1. Mange andre matches rundt om i Europa har samme udfordring. De fordeler sig på 3-4 tilmeldings platforme, og IPSCMATCH.DE er nok en af de bedre, hvis ikke den bedste.
2. Match organizers har, som Mapzter påpegede, begrænset incitament til at bruge store mængder krudt på opgaven - for MO er det vigtige at matchen bliver udsolgt, og det gør den. Det OP foreslår, er jo reelt bare et ANDET tilfældigheds princip, end det der findes i dag. Så hvad er den store forskel?

For os som skyder meget, og vælger de populære matcher, er det naturligvis irriterende og frustrerende, men man lærer at leve med det. Man lærer at en match giver to adrenalin rush - et under selve matchen, og et 8 mdr tidligere ved tilmeldingen.

Der er dog ET godt råd: Hvis man går efter de mindre kendte matches og nye matches, så er det nemmere at få plads. Der startes løbende op med nye MO's i Tyskland og Polen, som ikke er langt fra os i Danmark, og det er oftest rigtig gode matches (folk der vil løbe noget nyt igang, gør sig umage). Det er billigere for mig (fra Aalborg) at skyde matches i Polen og Tyskland, end i Danmark (hoteller og mad er MEGET billigere).

Og så er der lige det med... Der er nogle skytter som MO's gerne vil have med. Dem bliver der selvfølgelig plads til alligevel. Fx er det nemmere at komme med på de store matches, hvis man er regerende Europamester :smile:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
CheesusCrust
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. mar 2014, 18:26
Interesser: Hulmaskiner
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af CheesusCrust » 3. dec 2020, 10:36

Fast Fumble skrev:
3. dec 2020, 10:18
Og der er to forhold der er vigtige her:

1. Mange andre matches rundt om i Europa har samme udfordring. De fordeler sig på 3-4 tilmeldings platforme, og IPSCMATCH.DE er nok en af de bedre, hvis ikke den bedste.
2. Match organizers har, som Mapzter påpegede, begrænset incitament til at bruge store mængder krudt på opgaven - for MO er det vigtige at matchen bliver udsolgt, og det gør den. Det OP foreslår, er jo reelt bare et ANDET tilfældigheds princip, end det der findes i dag. Så hvad er den store forskel?

For os som skyder meget, og vælger de populære matcher, er det naturligvis irriterende og frustrerende, men man lærer at leve med det. Man lærer at en match giver to adrenalin rush - et under selve matchen, og et 8 mdr tidligere ved tilmeldingen.

Der er dog ET godt råd: Hvis man går efter de mindre kendte matches og nye matches, så er det nemmere at få plads. Der startes løbende op med nye MO's i Tyskland og Polen, som ikke er langt fra os i Danmark, og det er oftest rigtig gode matches (folk der vil løbe noget nyt igang, gør sig umage). Det er billigere for mig (fra Aalborg) at skyde matches i Polen og Tyskland, end i Danmark (hoteller og mad er MEGET billigere).

Og så er der lige det med... Der er nogle skytter som MO's gerne vil have med. Dem bliver der selvfølgelig plads til alligevel. Fx er det nemmere at komme med på de store matches, hvis man er regerende Europamester :smile:
Nu er jeg måske naiv, men jeg går ud fra at MO laver en match fordi de vil sporten og deltagerne det bedste, ikke for at få penge i klubkassen. Med de øjne er det tosset at en stor del af deltagerne starter med en dårlig/stresset oplevelse. (Dog heldigt at de har 8 måneder til at komme sig :) )
For tilmeldningsplatformene kan det være en måde at skille sig ud på, og undgå det pres det får i det øjeblik tilmeldingen åbner.

Forskellen på de to tilfældighedsprincipper er at lodtrækningsmetoden er meget mere ærlig. Folk kan i ro og mag udfylde tilmeldingen, og seniorer samt folk der ikke arbejder med computer stilles lige med de resterende. Det er vel skydning og ikke 1337 computer skillzz man skal konkurrere i.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Ras.Killing » 3. dec 2020, 11:15

CheesusCrust skrev:
3. dec 2020, 10:36
Fast Fumble skrev:
3. dec 2020, 10:18
Og der er to forhold der er vigtige her:

1. Mange andre matches rundt om i Europa har samme udfordring. De fordeler sig på 3-4 tilmeldings platforme, og IPSCMATCH.DE er nok en af de bedre, hvis ikke den bedste.
2. Match organizers har, som Mapzter påpegede, begrænset incitament til at bruge store mængder krudt på opgaven - for MO er det vigtige at matchen bliver udsolgt, og det gør den. Det OP foreslår, er jo reelt bare et ANDET tilfældigheds princip, end det der findes i dag. Så hvad er den store forskel?

For os som skyder meget, og vælger de populære matcher, er det naturligvis irriterende og frustrerende, men man lærer at leve med det. Man lærer at en match giver to adrenalin rush - et under selve matchen, og et 8 mdr tidligere ved tilmeldingen.

Der er dog ET godt råd: Hvis man går efter de mindre kendte matches og nye matches, så er det nemmere at få plads. Der startes løbende op med nye MO's i Tyskland og Polen, som ikke er langt fra os i Danmark, og det er oftest rigtig gode matches (folk der vil løbe noget nyt igang, gør sig umage). Det er billigere for mig (fra Aalborg) at skyde matches i Polen og Tyskland, end i Danmark (hoteller og mad er MEGET billigere).

Og så er der lige det med... Der er nogle skytter som MO's gerne vil have med. Dem bliver der selvfølgelig plads til alligevel. Fx er det nemmere at komme med på de store matches, hvis man er regerende Europamester :smile:
Nu er jeg måske naiv, men jeg går ud fra at MO laver en match fordi de vil sporten og deltagerne det bedste, ikke for at få penge i klubkassen. Med de øjne er det tosset at en stor del af deltagerne starter med en dårlig/stresset oplevelse. (Dog heldigt at de har 8 måneder til at komme sig :) )
For tilmeldningsplatformene kan det være en måde at skille sig ud på, og undgå det pres det får i det øjeblik tilmeldingen åbner.

Forskellen på de to tilfældighedsprincipper er at lodtrækningsmetoden er meget mere ærlig. Folk kan i ro og mag udfylde tilmeldingen, og seniorer samt folk der ikke arbejder med computer stilles lige med de resterende. Det er vel skydning og ikke 1337 computer skillzz man skal konkurrere i.
Jeg tror meget gerne du må lave et system til dem som kan håndtere det :blink:

Der er de samme udfordringer med shootnscoteit og alle de andre.

På Shootnscoreit fungere det dog som du siger, med at man først får en plads til stævnet og siden vælger squad.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Mapzter » 3. dec 2020, 11:52

Ras.Killing skrev:
3. dec 2020, 11:15
Jeg tror meget gerne du må lave et system til dem som kan håndtere det :blink:
Det tror jeg ikke der er så meget appetit efter. Sidste år prøvede folkene bag RangeMaster.se at få samlet tilstrækkelig mange til at lave en reel brugerafprøvning, der viste at de kunne håndtere adskillige hundrede brugere samtidig. Systemet klarede det fint, men der var ikke i nærheden af et antal brugere som viste noget som helst.
Men kan de få nogen af de store matches til at skifte? Jeg er ikke sikker på det. Nogen af dem, f.eks. Rooster Mountain har brændt sig et par gange. Og for alle de små/mindre matches, som der er langt flest af, er det ikke et problem.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Ras.Killing » 3. dec 2020, 12:02

Mapzter skrev:
3. dec 2020, 11:52
Ras.Killing skrev:
3. dec 2020, 11:15
Jeg tror meget gerne du må lave et system til dem som kan håndtere det :blink:
Det tror jeg ikke der er så meget appetit efter. Sidste år prøvede folkene bag RangeMaster.se at få samlet tilstrækkelig mange til at lave en reel brugerafprøvning, der viste at de kunne håndtere adskillige hundrede brugere samtidig. Systemet klarede det fint, men der var ikke i nærheden af et antal brugere som viste noget som helst.
Men kan de få nogen af de store matches til at skifte? Jeg er ikke sikker på det. Nogen af dem, f.eks. Rooster Mountain har brændt sig et par gange. Og for alle de små/mindre matches, som der er langt flest af, er det ikke et problem.
Han skal.selvfølgelig levere et system der er gennemtestet :thumbup:

Du har helt ret i, at de ikke vil være forsøgsdyr for et nyt system.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Fast Fumble » 3. dec 2020, 14:20

Jeg kan huske dengang en match første gang blev udsolgt på under et par timer.
Det var Infinity Open, for måske 10 år siden. Den goodie-bag de udleverede det år, var påtrykt "The 20 minute match", med reference til at matchen blev udsolgt på 20 minutter. Dengang var MO bag matchen lidt stolte over at den var så populær, at den blev SÅ hurtigt udsolgt. Siden er den hver gang blevet udsolgt på et par minutter, og nu er der ikke nogen der synes det er morsomt længere.

Et tilfældigheds princip kunne måske aflaste serverne, så der ikke bliver den spidsbelastning, som generer mange. Men. Der vil stadig være et "filter" som sorterer i hvem der kommer på matchen, og hvem der ikke gør, så den del bliver ikke bedre - og dermed tror jeg det meste af incitamentet til at skifte system, bortfalder.

En langt bedre løsning (for skytterne) er at vælge andre matches, end dem der er mest run på. Der er en masse virkelig gode matches i Sverige, som i hvert fald sjællænderne nemt kan nå. For jyderne er der (som jeg har nævnt) de tyske og polske - og meget mere, hvis man gider køre lidt længere. Norge er også godt med, og de ligger lidt afsides, så de er næppe så hurtigt udsolgt som fx Rooster Mountain (eller Kyllingebakken, som den hedder i Jylland).
Af og til har der været finske skytter med på de matcher jeg skyder, og deres niveau har ofte været meget højt, men de matcher er lidt længere væk, jo.
Men jeg tror altså kun der er to løsninger på dette problem:
1. Vælg nogle andre matcher
2. Flere matcher. Jo flere der afholdes, jo mindre run bliver der på dem son findes.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Mapzter » 3. dec 2020, 14:57

Fast Fumble skrev:
3. dec 2020, 14:20
2. Flere matcher. Jo flere der afholdes, jo mindre run bliver der på dem son findes.
Eller også skyder folk bare nogle flere matches :blink:
Der er væsentligt flere IPSC matches i Danmark end da vi startede med IPSC i 2004, men de bliver udsolgt hurtigere.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Noxie
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 119
Tilmeldt: 18. mar 2009, 22:39
Interesser: af skyde
Geografisk sted: Gentofte
Been thanked: 8 times

Re: Rooster Mountain 2021 - Tilmelding

Indlæg af Noxie » 6. jan 2021, 17:31

Ja der er blevet brugt et par forskellige registreringssystemer gennem tiden. Kan ikke huske hvad vi brugte før SSI, tror nok man sende en mail, også tog vi dem i den retning de kom ind i.
Så kom SSI, og vi blev lovet store flotte ting. Det kunne uden problemer klare presset.. og nej.. 3 år i træk blev vi lovet de kunne og 3 år blev vi mere og mere skuffet. Det hele gik galt for os, da folk bag SSI valgte at lave nye beregninger hver gang med tastet et scoresheet ind, hvorpå da alle have skud færdigt, og ventede på resultaterne, tog det over 1min pr scoresheet at komme ind i systemet ! Så blevet det et nej tak, efterfuldt at vi ikke kommer til at bruge det igen.

Så kiggede vi os om efter et andet system. Da vi sammenligner os med Infinity så valgte vi at bruge deres system. Let og simple, deres også med få fejl. Da ipscmatch.de have flere store matchen, fik de styr på dette. Ja mener det. De fik styr på det. Det var få dansker som havde et problem. Jeg fulgte fik med fra min computer, så jeg er glad for denne tilmelding. (og vi har ikke lyst til at være forsøgskaniner igen)

Rooster Mountain handler ikke om penge. Faktisk har vi ikke tjent voldsomt med penge. Udgifter til RO'erne løber alene op i over 100.000kr. Nej jeg laver ikke en match for pengenes skyld. Jeg ville tjene flere penge i timen ved at samle flasker i et tog.

Vi kan da lige afslutte positivt. Hanebjerg er i gang med at bygge ud, håber alt er færdigt om 3-5år. Når det står færdigt, vil vi have mulighed for at kunne skyde 24 stages, på samme tid + chorno, Det ville give nogle flere pladser, men vi kan bare ikke presse tingere mere end de er gjort. Vi vil så gerne have alle med.

Henneberg

Besvar