Forfordelig af divisioner i Match

For sportsskytter der vil lidt mere...
Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 19:18

Jeg ved ikke om det har været sådan eller det er sådan eller snakken har været der før.....

Men kunna man ikke ved match forfordele pladserne på divisionerne. Om ikke andet så et minimum antal pladser til vær division for dels at styrke de mindre divisioner og dels at styrke at de bliver scoret.
Her snakker jeg nok primært om revolver. Ja jeg har lige kastet mig som nybegynder over revolver fordi jeg syns revolver og de mange genladning er af revolver er feed. Men det er ikke mange revolver skytter. Og de få der er der er ved at flygte til andre divisioner. Så er det jeg tænker..... Hvorfor?...... Tjooov når men den ene match efter den anden kun konkurrere mod sig selv eller i bedste fald mod en enkelt anden. Ja så er sammenligning grundlaget meget spenkelt. Jeg har kun skudt få match med revolver, men sammenligner mig allerede med produktion og standard. Der er ingen revolver skytter at sammenligne mig med. (jow sidste gang skød Bo revolver. Næste gang han er doven og ikke gider lave match patroner til sin pistol og han so igen stiller op i revolver så har jeg et sammenlignings grundlag for om jeg har fremskridt... Eller han har tilbage skridt) ranglistning er heller ikke iksisterende, med mindre man kommer op i de helt store mathc. Jeg er allerede begyndt at kigge level III match og speciel i udlandet for at få bare lidt i min division. Men selv i level III kniber det.
Mange match bliver ekstremt hurtig fyldt op. Og er man heldig når 1 eller 2 revolver skytter at tilmelde sig.
Kunne man ikke ved en match reservere et x antal pladser til vær division ( kan ikke huske om det er 5 der minimum skal være for at blive rangliste, men så kunne det feks være 7 eller 10 pladser i vær division der er resaveret) på den måde ville man styrke de mindre divisioner
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 19:41

Frantz skrev:
3. jan 2021, 19:18
Jeg ved ikke om det har været sådan eller det er sådan eller snakken har været der før.....

Men kunna man ikke ved match forfordele pladserne på divisionerne. Om ikke andet så et minimum antal pladser til vær division for dels at styrke de mindre divisioner og dels at styrke at de bliver scoret.
Her snakker jeg nok primært om revolver. Ja jeg har lige kastet mig som nybegynder over revolver fordi jeg syns revolver og de mange genladning er af revolver er feed. Men det er ikke mange revolver skytter. Og de få der er der er ved at flygte til andre divisioner. Så er det jeg tænker..... Hvorfor?...... Tjooov når men den ene match efter den anden kun konkurrere mod sig selv eller i bedste fald mod en enkelt anden. Ja så er sammenligning grundlaget meget spenkelt. Jeg har kun skudt få match med revolver, men sammenligner mig allerede med produktion og standard. Der er ingen revolver skytter at sammenligne mig med. (jow sidste gang skød Bo revolver. Næste gang han er doven og ikke gider lave match patroner til sin pistol og han so igen stiller op i revolver så har jeg et sammenlignings grundlag for om jeg har fremskridt... Eller han har tilbage skridt) ranglistning er heller ikke iksisterende, med mindre man kommer op i de helt store mathc. Jeg er allerede begyndt at kigge level III match og speciel i udlandet for at få bare lidt i min division. Men selv i level III kniber det.
Mange match bliver ekstremt hurtig fyldt op. Og er man heldig når 1 eller 2 revolver skytter at tilmelde sig.
Kunne man ikke ved en match reservere et x antal pladser til vær division ( kan ikke huske om det er 5 der minimum skal være for at blive rangliste, men så kunne det feks være 7 eller 10 pladser i vær division der er resaveret) på den måde ville man styrke de mindre divisioner
Heh... men hvem vil du reservere pladserne til? :smile:

Det er jo ikke fordi at folk ikke kan få pladser, er der ikke er så mange folk der stiller op i f.eks. revolver division.

Alle stævner fungere efter først til mølle. Det syntes jeg som udgangspunkt er et godt koncept.

Hvis du gerne vil sammenligne dine resultater fra gang til gang, så kig på overall resultaterne. Det giver dig et rimeligt billede af om du rykke år dig, eller står status quo. Du skal ikke kigge placeringer men procenter.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 19:54

Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 19:41
Frantz skrev:
3. jan 2021, 19:18
Jeg ved ikke om det har været sådan eller det er sådan eller snakken har været der før.....

Men kunna man ikke ved match forfordele pladserne på divisionerne. Om ikke andet så et minimum antal pladser til vær division for dels at styrke de mindre divisioner og dels at styrke at de bliver scoret.
Her snakker jeg nok primært om revolver. Ja jeg har lige kastet mig som nybegynder over revolver fordi jeg syns revolver og de mange genladning er af revolver er feed. Men det er ikke mange revolver skytter. Og de få der er der er ved at flygte til andre divisioner. Så er det jeg tænker..... Hvorfor?...... Tjooov når men den ene match efter den anden kun konkurrere mod sig selv eller i bedste fald mod en enkelt anden. Ja så er sammenligning grundlaget meget spenkelt. Jeg har kun skudt få match med revolver, men sammenligner mig allerede med produktion og standard. Der er ingen revolver skytter at sammenligne mig med. (jow sidste gang skød Bo revolver. Næste gang han er doven og ikke gider lave match patroner til sin pistol og han so igen stiller op i revolver så har jeg et sammenlignings grundlag for om jeg har fremskridt... Eller han har tilbage skridt) ranglistning er heller ikke iksisterende, med mindre man kommer op i de helt store mathc. Jeg er allerede begyndt at kigge level III match og speciel i udlandet for at få bare lidt i min division. Men selv i level III kniber det.
Mange match bliver ekstremt hurtig fyldt op. Og er man heldig når 1 eller 2 revolver skytter at tilmelde sig.
Kunne man ikke ved en match reservere et x antal pladser til vær division ( kan ikke huske om det er 5 der minimum skal være for at blive rangliste, men så kunne det feks være 7 eller 10 pladser i vær division der er resaveret) på den måde ville man styrke de mindre divisioner
Heh... men hvem vil du reservere pladserne til? :smile:

Det er jo ikke fordi at folk ikke kan få pladser, er der ikke er så mange folk der stiller op i f.eks. revolver division.

Alle stævner fungere efter først til mølle. Det syntes jeg som udgangspunkt er et godt koncept.

Hvis du gerne vil sammenligne dine resultater fra gang til gang, så kig på overall resultaterne. Det giver dig et rimeligt billede af om du rykke år dig, eller står status quo. Du skal ikke kigge placeringer men procenter.
Jeg ved godt jeg skal kigge procent. En anden plads i revolver kun overgået af Bo i den ene match og en 1. Plads i den anden kan jeg jo ikke bruge til noget. Men en 64,4 % i forhold til bo kan jeg bruge... I værtfald hvis han stille op i revolver igen engang.
Jeg ville bare ønske at der var flere revolver med. Og hvis der var reserveret et x antal pladser til revolver so var divisionen i det mindste reserveret.... Ja bliver de x antal ikke fyldt så skal der jo fyldes om med folk for andre divisioner.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 20:00

Frantz skrev:
3. jan 2021, 19:54
Jeg ved godt jeg skal kigge procent. En anden plads i revolver kun overgået af Bo i den ene match og en 1. Plads i den anden kan jeg jo ikke bruge til noget. Men en 64,4 % i forhold til bo kan jeg bruge... I værtfald hvis han stille op i revolver igen engang.
Jeg ville bare ønske at der var flere revolver med. Og hvis der var reserveret et x antal pladser til revolver so var divisionen i det mindste reserveret.... Ja bliver de x antal ikke fyldt så skal der jo fyldes om med folk for andre divisioner.
Men igen... hvem vil du reserverer pladserne til? :smile:

Du skal kigge overall resultater (alle i en division), ikke kun resultaterne i en enkelt division - specielt når der kun er 1-3 deltagere.

Resultaterne vil være nogenlunde stabile over en hel match fra gang til gang, derfor kan du sammenligne dine procenter. Hvis du kun har 1-2 andre at sammenligne dig med, så siger procenterne lige så meget om deres skydning end din.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 20:05

Til Dall IPSC Open 10 lavede du f.eks 37.65% og til Dall X-Match 41.41%

Det tal kan du altid bruge, også selvom du er alene i revolver division.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 20:24

Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 20:05
Til Dall IPSC Open 10 lavede du f.eks 37.65% og til Dall X-Match 41.41%

Det tal kan du altid bruge, også selvom du er alene i revolver division.
Så må det jo betyde fremgang for mig (måske)

Aj det jeg mener med en forfordelig er jo ikke at der skal være lige mange i vær klasse. Det vil aldrig komme til at ske. Da der er nogen klasser der er betydelig flere i end andre. Men nogle af de mindre klasser har det svært ved ar repræsentere en hel klasse og ikke bare en skytte.
Det er jo ikke kun revolver. Men også classic der ikke er mange skytter i. Til feks roostermountain er der kun 6 revolver skytter og 8 classic skytter. Dvs 14 skytter udgør 2 ud af 6 klasser. Havde man feks forfordelt (for at fremme klassen) med 10% af de tilmeldt til vær klasse så havde man sikret sig omkring 20 skytter i vær klasse. Ja og er der ikke 20 skytter der tilmelder sig ien given klasse skal tilmeldingen selvfølgelig åbnes for andre (dem på venteliste)
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 20:25

Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 20:05
Til Dall IPSC Open 10 lavede du f.eks 37.65% og til Dall X-Match 41.41%

Det tal kan du altid bruge, også selvom du er alene i revolver division.
Men nu er hovedformålet jo ikke at jeg skal kunne måle mig med andre skytter. Men at fremme og hjælpe klasser som ikke er så store....
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Bofhenator » 3. jan 2021, 20:33

Frantz skrev:
3. jan 2021, 20:25
Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 20:05
Til Dall IPSC Open 10 lavede du f.eks 37.65% og til Dall X-Match 41.41%

Det tal kan du altid bruge, også selvom du er alene i revolver division.
Men nu er hovedformålet jo ikke at jeg skal kunne måle mig med andre skytter. Men at fremme og hjælpe klasser som ikke er så store....
Men forestiller du dig at at en open skytte vil begynde at skyde med revolver hvis alle pladserne i open er fyldt men der er ubesatte pladser i revolver?

(Er du forøvrigt klar over hvad forfordelt betyder?)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Herluf » 3. jan 2021, 20:44

Jeg kan slet ikke se hvorfor man kunstigt skal prøve på at tvinge folk i andre divisioner. Folk skyder i den division de synes passer dem bedst.

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 20:48

Bofhenator skrev:
3. jan 2021, 20:33
Frantz skrev:
3. jan 2021, 20:25
Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 20:05
Til Dall IPSC Open 10 lavede du f.eks 37.65% og til Dall X-Match 41.41%

Det tal kan du altid bruge, også selvom du er alene i revolver division.
Men nu er hovedformålet jo ikke at jeg skal kunne måle mig med andre skytter. Men at fremme og hjælpe klasser som ikke er så store....
Men forestiller du dig at at en open skytte vil begynde at skyde med revolver hvis alle pladserne i open er fyldt men der er ubesatte pladser i revolver?

(Er du forøvrigt klar over hvad forfordelt betyder?)
Nej ikke nødvendigvis, men måske. Der har da nogen de har flere divisioner de skyder. Man der kan sagtens være nogen der siger ok jeg skyder revolver eller classic da det nu er det der er plads.

Hvad forfordelt betyder?...... Øøøh ja at et x antal pladser er for fordelt til en eller flere divisioner. Så den given division har mulighed for at bestå.....
Ja hvis jeg som nr 120 skytte tilmelder mig med revolver. Der er plads til 100 på stævnet. Revolver har fået reserveret 10 pladser og der kun er 5 tilmeldt revolver. Ja så kommer jeg til fordi den division er forfordelt med minimum 10 pladser. Men alle de 19 foran mig så vil skyde open, produktion, standard må vente til der bliver et afbud eller at den forfordelte division ikke bliver fyldt op. Jeg siger ikke pladserne skal reservere helt frem til stævne. Tværtimod.... Det kan for min skyld være 24 timer altså til dagen efter. På den måde kræver det også at de små divisioner får fingeren ud af gaskanalen og for tilmeldt sig.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 20:51

Herluf skrev:
3. jan 2021, 20:44
Jeg kan slet ikke se hvorfor man kunstigt skal prøve på at tvinge folk i andre divisioner. Folk skyder i den division de synes passer dem bedst.
Der er heller ikke nogen der tvinger folk til noget. Men der er nogle divisioner der har det overordentligt svært, og med mindre vi bare vil have de skal uddø så vil en eller anden form for hjælp til divisionerne måske kunne hjælpe.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 20:58

Bofhenator skrev:
3. jan 2021, 20:33


(Er du forøvrigt klar over hvad forfordelt betyder?)
Den oprindelige betydning af forfordele er 'give nogen en mindre del end det de har krav på', men i hvert fald siden midten af 1960'erne er ordet også blevet brugt i den modsatte betydning, nemlig 'give nogen en større del end det de har krav på'


Det siger Google i værtfald og det er også sådan jeg forbinder ordet
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 21:01

Jeg forstår godt din tanke Frantz.

Men problemerne i de små divisioner er ganske enkelt at folk ikke gider at skyde dem. Dit forslag ville give mening, hvis det var mangel på pladser der var problemet - men det er det ikke.

Der er masser af folk der vil skyde IPSC... bare ikke revolver og til dels classic.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 4. jan 2005, 18:30
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 41 times
Been thanked: 210 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af CO » 3. jan 2021, 21:12

Den oprindelige betydning af forfordele er 'give nogen en mindre del end det de har krav på', men i hvert fald siden midten af 1960'erne er ordet også blevet brugt i den modsatte betydning, nemlig 'give nogen en større del end det de har krav på'
At folk bruger ordet forkert, ændrer ikke på ordets betydning. :blink:
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Bofhenator » 3. jan 2021, 21:20

CO skrev:
3. jan 2021, 21:12
Den oprindelige betydning af forfordele er 'give nogen en mindre del end det de har krav på', men i hvert fald siden midten af 1960'erne er ordet også blevet brugt i den modsatte betydning, nemlig 'give nogen en større del end det de har krav på'
At folk bruger ordet forkert, ændrer ikke på ordets betydning. :blink:
Det gør det, desværre. Så nu er ordet ubrugeligt, det kan betyde begge dele og dermed betyder det ingenting. Forfordelt og bjørnetjeneste, to ord der har mistet deres betydning fordi tilpas mange tåber uoplyste stakler brugte dem forkert.

Begge ord bliver af dansk sprognævn givet både den korrekte, oprindelige betydning. Samt den nye åndsforladte, tåbelige, uoplyste og ikke mindst, modsatte betydning. Så hver gang man bruger ordet må man vedhæfte en fodnote om man har modtaget almindelig dannelse eller er blevet forfordelt i den retning, altså, modtaget en bjørnetjeneste...

Suk...

Men det er OT.

Det jeg forestiller mig Franz mener er at han gerne så at en flok pladser var fordelt på forhånd til hver division. Jeg er enig med Ras. Det er den gale vej rundt...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 21:31

Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 21:01
Jeg forstår godt din tanke Frantz.

Men problemerne i de små divisioner er ganske enkelt at folk ikke gider at skyde dem. Dit forslag ville give mening, hvis det var mangel på pladser der var problemet - men det er det ikke.

Der er masser af folk der vil skyde IPSC... bare ikke revolver og til dels classic.
Grunden til der ikke er flere der skyder feks revolver er der sikkert mange grunde til. Men da jeg bestemte mig for revolver før jeg fik licens var kommentar som....

Hvorfor vil du skyde revolver? Der er jo ingen der skyder det, så vil aldrig kunne blive rangliste i divisionen...

Revolver har du mange flere muligheder for at blive DQ på (Øøh hvordan ud over jeg genlader dobbelt så mange gange som produktion)

Du kan ikke tage licens med revolver.... (Øøh hvorfor ikke. Jeg syns mit licens kursus med revolver gik meget godt..... (lige ud over da min revolver delte sig i 2 fordi jeg ikke havde samlet den ordentlig.... Og spørg mig ikke hvordan, men plusselig efter 8 skud og en genladning stod jeg med en løs trummel i handen..))

Revolver bliver generelt talt meget ned og bliver frarådet. Jeg forstår det ikke. Jeg syns revolver er så fede at skyde med.

Få måske for at hjælpe præssede divisionerne kunne man tildele dem 10% af match pladsenerne
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 21:38

Så du tænker at folk, som ellers ikke har interesse i at skyde revolver, vil gå ud og købe en revolver + rig, for at få del i en af de reserverede pladser, såfremt det ikke kan få en plads i den division de ellers ville skyde?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 21:41

Revolver division er bare den sværeste og mest krævende division at skyde i :smile: den division kræver virkelig at man vil det.

Jeg har skudt både revolver, production, standard minor, standard major og nu open. Revolver er uden tvivl den sværeste - og langsomste.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det afholder mange fra netop at vælge den division.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 21:44

Bofhenator skrev:
3. jan 2021, 21:20

Det jeg forestiller mig Franz mener er at han gerne så at en flok pladser var fordelt på forhånd til hver division. Jeg er enig med Ras. Det er den gale vej rundt...
Spørgsmålet er så hvordan man skal hjælpe de præssede divisionerne? Det er jo ikke sådan et hvis 10% af deltagerne er reserveret til revolver.... Så er der ikke plads til andre. De 10% kunne være reserveret 24 timer/en time eller hvad ved jeg.
Men jeg tilmeldte mig rooster Mountain og allerede få minutter after tilmeldingen åbnede så var pladserne fyldte. 6 revolver slap igennem. Tja der er kun 3 på venteliste. Men hvis de nu fik plads foran andre (forfordelt som åbenbart betyder en masse andet) så kunne man hjælpe divisionen lidt på vej op i aktivitet.... Ja så var vi 9 revolver skytter. Men måske der var nogen på ventelisten der tænkte.... Jeg vil også med, og nu er alt andet optaget og jeg er nr 200+ på ventelisten. Så stiller jeg op i revolver i stedet for og kommer foran. Ja det er ser så kun 11 der ville kunne gøre hvis tallet for reserveret pladser var 20.
Fordelen er at vi ser flere revolver på banen og det kunne måske smitte af på nogle til at prøve denne division. Man vil jo ikke prøve en division man aldrig ser eller har set.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 21:47

Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 21:38
Så du tænker at folk, som ellers ikke har interesse i at skyde revolver, vil gå ud og købe en revolver + rig, for at få del i en af de reserverede pladser, såfremt det ikke kan få en plads i den division de ellers ville skyde?
Ikke nødvendigvis. Men det kunne da være.... Der er jo også nogen der ligger inde med et rig og en revolver selv om det ikke er deres primær division. Jeg kan bare bruge Bo som eksempel igen... Han plejer vist ikke at skyde revolver, men aligevel skød han det
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 21:52

Frantz skrev:
3. jan 2021, 21:47
Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 21:38
Så du tænker at folk, som ellers ikke har interesse i at skyde revolver, vil gå ud og købe en revolver + rig, for at få del i en af de reserverede pladser, såfremt det ikke kan få en plads i den division de ellers ville skyde?
Ikke nødvendigvis. Men det kunne da være.... Der er jo også nogen der ligger inde med et rig og en revolver selv om det ikke er deres primær division. Jeg kan bare bruge Bo som eksempel igen... Han plejer vist ikke at skyde revolver, men aligevel skød han det
Men dem som i forvejen ligger inde med rig og revolver vil vel alligevel skyde det fra tid til anden ? Så er du jo lige vidt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Bofhenator » 3. jan 2021, 21:56

Frantz skrev:
3. jan 2021, 21:44
Bofhenator skrev:
3. jan 2021, 21:20

Det jeg forestiller mig Franz mener er at han gerne så at en flok pladser var fordelt på forhånd til hver division. Jeg er enig med Ras. Det er den gale vej rundt...
Spørgsmålet er så hvordan man skal hjælpe de præssede divisionerne? Det er jo ikke sådan et hvis 10% af deltagerne er reserveret til revolver.... Så er der ikke plads til andre. De 10% kunne være reserveret 24 timer/en time eller hvad ved jeg.
Men jeg tilmeldte mig rooster Mountain og allerede få minutter after tilmeldingen åbnede så var pladserne fyldte. 6 revolver slap igennem. Tja der er kun 3 på venteliste. Men hvis de nu fik plads foran andre (forfordelt som åbenbart betyder en masse andet) så kunne man hjælpe divisionen lidt på vej op i aktivitet.... Ja så var vi 9 revolver skytter. Men måske der var nogen på ventelisten der tænkte.... Jeg vil også med, og nu er alt andet optaget og jeg er nr 200+ på ventelisten. Så stiller jeg op i revolver i stedet for og kommer foran. Ja det er ser så kun 11 der ville kunne gøre hvis tallet for reserveret pladser var 20.
Men hvorfor er der en håndfuld openskytter der skal snydes fordi nogen har sat en tilfældig 10% positiv-særbehandlings grænse på revolver?
Fordelen er at vi ser flere revolver på banen og det kunne måske smitte af på nogle til at prøve denne division. Man vil jo ikke prøve en division man aldrig ser eller har set.
Det tror jeg er noget vrøvl, dem der vil skyde med revolver skyder med revolver. Der har været nok revolver skytter på banen til du valgte det feks. Eller også valgte du det fordi du tænkte det var skægt, uanset hvor mange du havde set på banen.

Revolver er som Rasmus skriver, mere omfattende end de andre divisioner, dem der vælger det synes den del er sjovt, men dem er der nok bare ikke så mange af. Positiv særbehandling kommer der sjældent noget godt ud af.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 22:07

Bofhenator skrev:
3. jan 2021, 21:56
Frantz skrev:
3. jan 2021, 21:44
Bofhenator skrev:
3. jan 2021, 21:20

Det jeg forestiller mig Franz mener er at han gerne så at en flok pladser var fordelt på forhånd til hver division. Jeg er enig med Ras. Det er den gale vej rundt...
Spørgsmålet er så hvordan man skal hjælpe de præssede divisionerne? Det er jo ikke sådan et hvis 10% af deltagerne er reserveret til revolver.... Så er der ikke plads til andre. De 10% kunne være reserveret 24 timer/en time eller hvad ved jeg.
Men jeg tilmeldte mig rooster Mountain og allerede få minutter after tilmeldingen åbnede så var pladserne fyldte. 6 revolver slap igennem. Tja der er kun 3 på venteliste. Men hvis de nu fik plads foran andre (forfordelt som åbenbart betyder en masse andet) så kunne man hjælpe divisionen lidt på vej op i aktivitet.... Ja så var vi 9 revolver skytter. Men måske der var nogen på ventelisten der tænkte.... Jeg vil også med, og nu er alt andet optaget og jeg er nr 200+ på ventelisten. Så stiller jeg op i revolver i stedet for og kommer foran. Ja det er ser så kun 11 der ville kunne gøre hvis tallet for reserveret pladser var 20.
Men hvorfor er der en håndfuld openskytter der skal snydes fordi nogen har sat en tilfældig 10% positiv-særbehandlings grænse på revolver?
Fordelen er at vi ser flere revolver på banen og det kunne måske smitte af på nogle til at prøve denne division. Man vil jo ikke prøve en division man aldrig ser eller har set.
Det tror jeg er noget vrøvl, dem der vil skyde med revolver skyder med revolver. Der har været nok revolver skytter på banen til du valgte det feks. Eller også valgte du det fordi du tænkte det var skægt, uanset hvor mange du havde set på banen.

Revolver er som Rasmus skriver, mere omfattende end de andre divisioner, dem der vælger det synes den del er sjovt, men dem er der nok bare ikke så mange af. Positiv særbehandling kommer der sjældent noget godt ud af.
I mange andre sportsgrene er der fordelt et minimum pladser til alle divisioner for at får dem representeret. Ja det går ud over nogle af de store divisionerne. Men til gengæld bevara vi nogle af de små. Alternativ er at de uddør med tiden. Eller bliver så sjældne at folk ikke ved de eksistere
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Ras.Killing » 3. jan 2021, 22:13

Men Frantz...

Giver det bedst mening at bevare en division bare for at bevare den - eller at lade folk skyde det de helst vil? Forbundet og stævnearrangørerne er vel først og fremmest til for medlemmerne.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Frantz
Banned
Banned
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 17. jul 2018, 22:22
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 162 times
Been thanked: 118 times

Re: Forfordelig af divisioner i Match

Indlæg af Frantz » 3. jan 2021, 22:17

Ras.Killing skrev:
3. jan 2021, 22:13
Men Frantz...

Giver det bedst mening at bevare en division bare for at bevare den - eller at lade folk skyde det de helst vil? Forbundet og stævnearrangørerne er vel først og fremmest til for medlemmerne.
Nej selvfølgelig ikke. Og folk skal da skyde det de vil. Det var såmen bare et forslag til noget der "måske" kunne boste og hjælpe en eller flere divisioner
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Besvar