Production optics: hjælp til valg af red dot
-
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Engesvang
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Production optics: hjælp til valg af red dot
Jeg ønsker at høre om andres erfaringer med forskellige red dots til production optics.
Optikken skal sidde på en CZ Shadow 2 OR.
Jeg har pt. en Crimson Trace CTS-1550 til pistolen, men kombination af et lille vindue og en 3 moa dot har gjort mig frustreret og jeg mister tit dotten.
Det kan sikkert trænes væk, men jeg ønsker et større vindue og en større Dot.
Jeg har kigget på trijicon SRO og Shield Rmsx.
Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med ovenstående red dots, samt om der er andre jeg kan overveje.
Optikken skal sidde på en CZ Shadow 2 OR.
Jeg har pt. en Crimson Trace CTS-1550 til pistolen, men kombination af et lille vindue og en 3 moa dot har gjort mig frustreret og jeg mister tit dotten.
Det kan sikkert trænes væk, men jeg ønsker et større vindue og en større Dot.
Jeg har kigget på trijicon SRO og Shield Rmsx.
Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med ovenstående red dots, samt om der er andre jeg kan overveje.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 1203 times
Re: Production optics: hjælp til valg af red dot
Har du overvejet noget med Circle Dot?
Dette tilbyder Hawke bl.a.
https://uk.hawkeoptics.com/reflex-sight ... eaver.html
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Silver Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 18 times
Jeg bruger sig Sauer Romeo 1, 6 moa i open . den er rigtig god og stor , den er også fin i production
-
- Bronze Member
Jeg ville foretrække en "enkelt" Dot for at have mere prik, der fanger øjet. Jeg tror ikke at jeg for brug for at have en lille dot, da jeg ikke tænker at bruge det til præcision skydning.T-REX skrev: ↑27. jul 2023, 17:52Har du overvejet noget med Circle Dot?
Red-Dot-Circle-Dot-2MOA.jpg
Holosun 507 comp kan dog både have en 2 moa dot og en 8 moa cirkel tændt på samme tid. Så har man lidt valgmuligheder

-
- Bronze Member
Den ser også interessant ud. Der findes også monteringsplader så den kan monteres på en Shadow 2 OR

- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 936 times
- Been thanked: 1308 times
Hvis du vil have det bedste, så er det uden tvivl SRO. Det er det alle de store bruger
CTS-1550'eren du har nu, et også et sigte lavet med carry for øje, så sigtet ikke stikker ud over slæden.
Tror du vil opleve ethvert ''fullsize'' sigte som en forbedring.
Mht. til dotten, så kan jeg stort set ikke se forskel på 2.5 - 5 MOA dot. Vil du have noget der føles merkant stører, så ville jeg gå op i en 8 MOA.

CTS-1550'eren du har nu, et også et sigte lavet med carry for øje, så sigtet ikke stikker ud over slæden.
Tror du vil opleve ethvert ''fullsize'' sigte som en forbedring.
Mht. til dotten, så kan jeg stort set ikke se forskel på 2.5 - 5 MOA dot. Vil du have noget der føles merkant stører, så ville jeg gå op i en 8 MOA.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- This member is
- Interesser: Pistol, langdistance, jagt
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 29 times
Ben Stoeger er tilsyneladende skiftet til Holosun 507 Comp - som er noget billigere.
youtu.be/oxUMYMANY9U
youtu.be/oxUMYMANY9U
/HH
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: Danmark
- Been thanked: 5 times
Jeg bruger selv SRO i både 2.5 og 5moa. I nogle tilfælde kan jeg bedst lide 5moa, i andre lysforhold er en 2.5moa der er skruet helt op at foretrække.
Min overvejelse gik i sin tid også på SRO vs RMSX. Jeg valgte SRO ud fra det runde glas (passer for mig bedre mod en IPSC skive end et bredt/lavt), adgangen til batteriet samt muligheden for selv at justere lysstyrken.
Min overvejelse gik i sin tid også på SRO vs RMSX. Jeg valgte SRO ud fra det runde glas (passer for mig bedre mod en IPSC skive end et bredt/lavt), adgangen til batteriet samt muligheden for selv at justere lysstyrken.
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: Danmark
- Been thanked: 5 times
Som en lille tilføjelse, har jeg selv lige modtaget en Holosun 507 comp. Den virker umiddelbart super lækker, og kunne godt ende med at skifte mine SROer ud. Det må tiden dog vise :)
-
- Bronze Member
Jeg har bestilt en rmsx med 8 moa dot, mest fordi jeg godt kan lide det forholdsvis store glas og det minimalistiske udseende. Har mulighed for at afprøve den på onsdag, så må vi se om det er noget for mig 

-
- Gold Member
- Interesser: Skydning, jagt og genladning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 137 times
Kan godt se jeg er late to the game her, men vil alligevel lige pitch in, ift. hvis du kunne blive af værdi for andre der læser tråden. Jeg har netop modtaget Hawke Wide view med circle dot, til montering på min halvautomatisk, så en noget anden anvendelse. Det er paralaksefrihed, cicledot og den ekstra bredde af glasset, som gør at jeg er landet på det sigte til formålet. Særligt størrelsen på sigtet ser jeg som et plus, ikke mindst nu hvis jeg har fået det på, og sammenlignet med tidligere løsning. Blev dog lidt skuffet over at cirklen ikke lyser homogent hele vejen rundt. I bunden er der markant mindre lys på det jeg har modtaget. Om det er noget generelt, eller kun mit, ved jeg ikke. Købte fra Tyskland med der fragt, så gider ikke reklamere.. Det bliver mindre tydeligt, jo mere man skruer op.T-REX skrev: ↑27. jul 2023, 17:52Har du overvejet noget med Circle Dot?
Red-Dot-Circle-Dot-2MOA.jpg
"During times of universal decent, telling the truth becomes a revolutionary act"
George Orwell
"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson
George Orwell
"A harmless man is not a good man. A good man is a very, very dangerous man who has it under voluntary control."
Jordan Peterson
-
- Bronze Member
Jeg havde mulighed for at få afprøvet mit nye rmsx sigte igår og det var en blandet success.
Da jeg første gang så sigtet derhjemme observerende jeg en del "flicker".
Dette var dog ikke et problem da sigtet blev monteret, nok pga at det blev holdt længere væk fra hovedet, samt at der kun var en lyskilde (solen) istedet for flere lamper som derhjemme.
Dotten havde en tilpas lysstyrke, både udenfor og når jeg stod indenfor og skød på mål udenfor.
Den sidevejs justering kunne dog ikke skrues hverken til højre eller venstre, så sigtet skal returneres.
Da jeg første gang så sigtet derhjemme observerende jeg en del "flicker".
Dette var dog ikke et problem da sigtet blev monteret, nok pga at det blev holdt længere væk fra hovedet, samt at der kun var en lyskilde (solen) istedet for flere lamper som derhjemme.
Dotten havde en tilpas lysstyrke, både udenfor og når jeg stod indenfor og skød på mål udenfor.
Den sidevejs justering kunne dog ikke skrues hverken til højre eller venstre, så sigtet skal returneres.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 484 times
- Kontakt:
I Production Optics skal rødpunktsigtet være monteret på slæden, så de lever et hårdt liv. Jeg ved intet om holdbarheden på Hawke, men ville i hvert fald personligt kun vælge sigter med enten livstidsgaranti, eller en kendt holdbarhed med den type montage.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Bronze Member
Efter at have brugt Rmsx sigtet for anden gang, valgte jeg at returnere det og i stedet købe et holosun 507 comp.
Det har jeg ikke fortrudt efter at have brugt det et par gange.
Modsat rmsx sigtet er der en konstant "lysspor" ved hurtige bevægelser, hvor rmsx sigtet havde et spor af prikker.
Det har jeg ikke fortrudt efter at have brugt det et par gange.
Modsat rmsx sigtet er der en konstant "lysspor" ved hurtige bevægelser, hvor rmsx sigtet havde et spor af prikker.