From coast to kitchen - grillet hornfisk

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

From coast to kitchen - grillet hornfisk

Indlæg af Ras.Killing » 14. maj 2020, 19:33

Egentlig var jeg ude efter havørred... men hornfisk er en kærkommen bifangst her i huset :biggrin:

Lillemor er ude her til aften, så det passede lige med at der var mad til bettemanden og jeg :thumbup:

68C400D8-BB71-4504-B337-19642616CB12.jpeg

Hornfisken er blevet fileterer, så den er fri for ben. Fileterne har jeg efterfølgende lagt i en lille marinade af citronsaft, citronskal, olivenolie, salt og peber. Inden det røg på grillen, så blev fileterne “syet” på et grilspyd, for at kunne styre det lidt på grillen. De skal ikke have længe!

Som tilbehør er kogte “babykartofler” (ja det stod der sku’ på posen), der efterfølgende er væltet rundt i lidt grøn pesto, og har fået en tur under grill i ovnen. Ligeledes er der smørdampede asparges, og lidt grønt drys af sæsonens ukrudt (løgkarse og skvalderkål).


Det smagte ganske fortrinligt! Og en lidt mere frisk udgave end den (lidt tunge) klassiker, med kofte kartofler og persillesovs.

FA401432-D9BD-441D-92BF-40D96797C62D.jpeg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar