Lammekølle....24 timer..

Stedet hvor du deler dine opskrifter med os andre.
Besvar
LandCruiser
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 110
Tilmeldt: 30. apr 2010, 12:08
Interesser: Offroad kørsel og Skydning
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 22 times
Been thanked: 9 times

Lammekølle....24 timer..

Indlæg af LandCruiser » 17. apr 2014, 23:11

Her i familien er det tradition at der spises lammekølle i påsken...

Og nu kom der en ny version..

2 stk. lammekøller, ca. 5 kg tilsammen.. stikkes en masse huller i og fyldes med hele fed hvidløg, og godt med salt og peber... så pakkes de ind i alufolie og i en bradepande.... og planen er så at stege dem i 24 timer...så de kom i ovnen kl. 16.00 i går eftermiddag ved 75 grader.. og skal lige hilse og sige at der duftede godt i hele huset da vi stod op her til morgen.. :smile: og ved middagstid i dag tog jeg dem ud af folien og lagde dem i bradepanden igen.... så blev der skrællet 5 kg kartofler som blev skåret i skiver blandet med hakket løg og persille, de blev delt ud i en stor bradepande og overhældt med lamme bouillon og i ovnen med dem.. kl. 13.30 tog jeg køllerne op af bradepanden og lagde dem på en rist over kartoflerne og skruede ovnen op på 110 grader og der stod de til kl. 16.30.... damn de så godt ud.... hev det hele ud i bilen og kørte til svigerfamilien... og da jeg skulle skære kødet op var det bare lige at tage ved knoglen som stak ud... dreje den rundt og trække den ud af køllen...(med led og det hele..) derefter kunne den skæres i skiver fra en ende af...

Det er så ultimativt det lækreste lammekølle jeg nogen sinde har fået..... og næste gang skal der nok komme billeder...

Efterfølgende spiste vi hjemmelavet is..... en hård dag.....
Den som dør med mest legetøj, har vundet......

K.M.
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 401
Tilmeldt: 16. okt 2010, 22:46
Interesser: Riffel- og pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Lammekølle....24 timer..

Indlæg af K.M. » 18. apr 2014, 01:09

Det skal eddermaneme prøves! Lyder godt nok lækkert.
Improvise, adapt, overcome!

Besvar