Jeg kan rigtig godt lide mad som smager af noget - og her er der altså knald på smagen! Grænsende til det kvalmende og vulgære

Muggen sovs! Eller sovs af blåskimmelost om man vil

Udgangspunktet er en blåskimmelost som jeg har fået af en kammerat, hvis kone er ved at uddanne sig til mejerist. Osten her er derfor et ''projekt'' fra undervisningen... Og den er go'

Fremgangsmåde:
Et finhakket skalotteløg og hvidløgsfed steges klare i bunden af en gryde. Har man lidt hvidvin kan man give et lille skvæt oveni, det giver lidt syre og sødme - det havde jeg dog ikke idag. Efterfølgende fik den et skvæt fløde oveni løgene, så i med osten og lad det smelte sammen. Blandings forholdet er lidt op til ens smag, men det skal gerne ende med en cremet konsistens.
I mellemtiden har jeg stegt tern af champignon af på panden. Disse smides op i sovsen og den smages til med salt og peber. Det er ikke en sovs man skal koge hårdt på - da man risikere at den skiller eller bliver grynet, ved middelvarme er den dog nemt at arbejde med.
Idag er det serveret til et stykke strip steak fra grillen, samt nemme (som i fra fryseren

Efter min mening må sovsen ikke serveres til et alt for sart stykke kød, da smagen simpelthen bliver for dominerende.
Som sagt... der er knald på smagen