Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Brugeravatar
Sebniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 13. okt 2008, 10:00
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 3 times

Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Sebniel » 9. aug 2011, 16:07

Jack Russell Terrier - kan den kun bruges til rævejagt eller kan den også gøres til en god allround jagthund? Her tænker jeg selvfølgelig som stødende hund på fællesjagter, som "fasanhund" i siv/krat, til sneppejagt og harejagt og alt det dèr :)

Skal snart ha' mig en jagthund og får meget snart mulighed for at anskaffe mig en hvalp af denne race efter nogle rigtigt fine forældre..

På forhånd mange tak for jeres svar..

/Sebniel :razz:
Der er ingen palauer med Sauer !
------------------------------------
.Sauer 202 XT Classic .308Win
.SKB 500 12/70 + SKB 200E 20/70
.Baikal IJ27 12/76 (til havjagt)
.Winchester 9422 .22LR LeverAction

Predator
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 559
Tilmeldt: 28. feb 2011, 11:24
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 3 times
Been thanked: 62 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Predator » 9. aug 2011, 17:25

x
Senest rettet af Predator 12. aug 2011, 07:28, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
FrederikR
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 183
Tilmeldt: 6. jan 2007, 10:24
Interesser: IPSC og hagljagt
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af FrederikR » 9. aug 2011, 17:40

Har haft en Jack Russel som jeg brugt til jagt en gang i mellem.

Det er en fantastisk hund, men den kræver at man er aktiv. Den kan bruges som all around jagthund, men det kræver en ret ihærdig træningsindsats (mere end hvad jeg magtede), og den har svært ved at blive i nærheden, da dens instinkt tager fuldstændig over når den få fært - det er en "gravhund" og det er det dens instinkt og type passer til.

Kunne jeg tænke mig en JR igen hvis allergien tillod det - helt afgjort, men ikke hvis det var til jagtbrug - dermed ikke sagt at den ikke kan bruges, er sikker på at andre har gode erfaringer.
Mvh
Frederik

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Gunnut » 10. aug 2011, 09:46

Hvis det er din første jagthund (og evt. første hund generelt), så bør du måske overveje om det lige præcis er den bedste race at starte op med.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Death_by_Recoil
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 90
Tilmeldt: 3. jan 2009, 14:16
Interesser: Jagt og våben
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Death_by_Recoil » 10. aug 2011, 14:01

Jack Russell kan være meget hidsige over for andre hunde så du vil nok ikke komme til at bruge den til andet end jagt på egen hånd. Samt at det ikke er en god hunde race, hvis du har tænkt dig at introducere en ny hund, inden den anden bliver alt for gammel. Da du så nok kommer hjem en dag, hvor den unge jack russell har slået den aldrene ihjel som ligger stendød i hundegården med et gevaldigt hals sår. Og eftersom du nok kommer til at holde meget af den hund du har haft længest, kommer du nok til at aflive din nye hund for sådan en ugerning.

Hvis du er klog vælger du en labradum eller en retriever af en art(mange slags retriever).

Edit: stavefejl
Senest rettet af Death_by_Recoil 10. aug 2011, 17:58, rettet i alt 1 gang.

Predator
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 559
Tilmeldt: 28. feb 2011, 11:24
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 3 times
Been thanked: 62 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Predator » 10. aug 2011, 15:12

XXX
Senest rettet af Predator 12. aug 2011, 07:28, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Sebniel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 13. okt 2008, 10:00
Interesser: Jagt og fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 3 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Sebniel » 10. aug 2011, 15:30

Gunnut skrev:Hvis det er din første jagthund (og evt. første hund generelt), så bør du måske overveje om det lige præcis er den bedste race at starte op med.
Gunnut*
Jeg har rigtigt god erfaring med hunde generelt, men jeg har indtil nu kun ejet hund af racen Nova Scotia Duck Tolling Retriever også kendt som "Tolleren". Opdragelse, afrettelse og aktivering af den kommende hund vil ikke blive et problem.
- altså det at "være hundejer" er der styr på.
...

Det er mere erfaringer med Jack Russell'en som allround jagthund jeg søger, og PREDATOR - tak for det!

Kunne dog godt tænke mig at høre nogle flere meninger og erfaringer fra nogle andre af jer medjægere! :)

- tak! :razz:
Der er ingen palauer med Sauer !
------------------------------------
.Sauer 202 XT Classic .308Win
.SKB 500 12/70 + SKB 200E 20/70
.Baikal IJ27 12/76 (til havjagt)
.Winchester 9422 .22LR LeverAction

BTV
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 294
Tilmeldt: 22. dec 2009, 09:09
Interesser: Jagt og genladning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af BTV » 10. aug 2011, 19:39

Hej,

Du kan i princippet bruge den til alt. Det afhænger af hvor meget tid du bruger på træningen og dine evner.

\ btv
“Today I will do what others won't, so tomorrow I can accomplish what others can't”

― Jerry Rice

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Gunnut » 11. aug 2011, 20:52

Predator skrev:Er der nogen af de 3 sidste indlæg der har haft en JRT eller er det bare fordomme I lukker ud.
He, he rolig nu. Du skriver jo næsten selv direkte, hvorfor det måske ikke er den bedste begynderhund :blink:
Predator skrev:Jeg har haft JRT i 15 år
Hvis en mand, med så stor erfaring, inden for racen oplever følgende:
Predator skrev:I pauser mellem såterne skal han lige i bilen. Ellers starter han slagsmål af kedsomhed.


og
Predator skrev:Enkelte af hvalpene har ikke været gode til børn.
Så kan mit råd næppe være helt basseret på fordomme (hvilket det heller ikke er) :giggle:

Og PS:
Predator skrev:Jeg har tidligere haft schæferhund og den krævede meget mere grundtræning inden den var til at være i stue med.
Se det er underligt. Med 30 års erfaring som både privat og professionel hundefører og over 40 år som hundeejer, af mange forskellige racer, så må jeg sige, at en Schæfer er en af de absolut letteste hunde at arbejde med.

Any way jeg fastholder mit råd :blink:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Predator
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 559
Tilmeldt: 28. feb 2011, 11:24
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 3 times
Been thanked: 62 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Predator » 11. aug 2011, 23:02

:puke:

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Gunnut » 12. aug 2011, 01:06

Predator skrev::puke:
He, he betyder den smily:

JEG HAR RET OG JEG VIL IKKE MODSIGES, eller er du bare syg :rolf:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Predator
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 559
Tilmeldt: 28. feb 2011, 11:24
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 3 times
Been thanked: 62 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Predator » 12. aug 2011, 07:25

Gunnut skrev:
JEG HAR RET OG JEG VIL IKKE MODSIGES,

Nej, det statement har du da patent på. Det har du bevist mange gange.

Gunnut, du kan ikke lide mig og jeg kan sikkert ikke lide dig. Skal vi ikke bare lade det være sådan :blink:

mvh Predator
JRT = 14 stk
Schæfer = 1 stk
--
mvh.
en Predator

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Re: Jack Russell Terrier - hjælp søges, tak !!!

Indlæg af Gunnut » 14. aug 2011, 11:32

Predator skrev:
Gunnut, du kan ikke lide mig og jeg kan sikkert ikke lide dig. Skal vi ikke bare lade det være sådan :blink:

mvh Predator
JRT = 14 stk
Schæfer = 1 stk
Det er muligt du tror jeg går rundt og husker på, hvem der normalt er uenige eller jeg synes ævler. Det gør jeg ikke (jo jeg kan huske en enkelt eller to profiler, men det har hvis noget med HJV at gøre :blink: ).

Om du kan lide mig, er helt din egen sag. Jeg har ingen holdning til om jeg kan lide dig eller ej. Jeg kender dig ikke og kan derfor ikke forholde dig til så vigtig en sag.

Men hvis nogen kommenterer mit indlæg med en gang bræk (smily med puke), så er det klart jeg kommentere det, for det viser da, med tydelighed at den pågældedne profil har et problem.

Og bare for en god ordens skyld. Næste gang jeg læser et indlæg fra dig, i et andet rum, tænker jeg ikke over at du var ham der anbefalede en JRT og havde travlt med at nedgøre vi andres holdning og indlæg, samtidig med, du fortalte om at din JRT vil slås og nogle hvalpe bider børn (or what ever). Jeg læser dit indlæg og forholder mig til de informationer du giver, eller den skrivemåde du anvender.

Men bevares hvis du ikke kan lide mig, så kan det vel forklare din skrivemåde og smily.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Besvar