bog om træning af labrador

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
John-David
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. jan 2011, 16:47
Interesser: hav og almen jagt
Geografisk sted: østjylland

bog om træning af labrador

Indlæg af John-David » 10. dec 2014, 21:15

Hej jeg kunne god bruge lidt hjælp.

Jeg har reserveret en hund, jeg snart skal hente, er der nogen der kender en god bog om jagttræning af labrador?

Det er en F1 sort tævehvalp.

vh John-David
Senest rettet af John-David 10. dec 2014, 22:18, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mosc5
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 289
Tilmeldt: 25. apr 2012, 14:12
Interesser: skydning, jagt, hund, kajak
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 105 times

Re: bog om tæning af labrador

Indlæg af Mosc5 » 10. dec 2014, 22:02

Først tillykke med familie forøgelsen. :razz:
Jeg kan deværre ikke lige nævne en specifik bog...
Men der er masser af gode råd om hundetræning / jagthundetræning at finde på nettet.
Hvis hvalpen er med stamtavle, så kan det være der følger et års medlemsskab til DJR eller retrieverklubben, og der er også masser af gode råd at hente.
Den sidste udgave af jæger havde en god artikel om jagthunde.

Det første du skal igang med er at vænne hvalpen til sit nye hjem, og sørge for at den bliver tryg. Overvej gerne at tage lidt ferie lige når du henter hvalpen. Sov evt. de første par nætter i samme rum som hvalpen, og regn med at den vågner flere gange :giggle:
Så snart hvalpen er kommet hjem, kan du starte den grundlæggende træning. Renlighed, :shame: sit, dæk, indkald (lystre navn), alene hjemme, køre bil, lydighed, gå i snor.
Træn lidt ad gangen, HUSK træning skal ALTID være sjovt, for både dig og din hund. 5-10 min. 3 gange dagligt, er bedre end en halv time. så kan du langsomt begynde at introducere lidt jagt-træning, som apport, søg, evt. spor.

HUSK ros, ros, ros, hver gang den fortjener det. (Labrador betyder "vil gøre alt for en godbid") :giggle:

Giv hunden masser af kærlighed, tålmodighed.
Bestem dig for hvad den må, og ikke må. og aftal med de andre i husstanden. Hvis den må ligge i sofaen som hvalp, så vil du kæmpe en kamp senere når den ikke må..
Husk. Hvis den må, så må den altid, hvis den ikke må, så må den aldrig

Håber du får meget glæde af din nye Labber.

Hilsen Morten
If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?

John-David
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. jan 2011, 16:47
Interesser: hav og almen jagt
Geografisk sted: østjylland

Re: bog om træning af labrador

Indlæg af John-David » 10. dec 2014, 22:26

Tak for det, jeg har hele julen til at lære hunden at kende og omvendt :)

Det har været bestemt i laaang tid at vi skulle have hund, men havde enligt regnet med at det skulle være til sommer, men nu fandt jeg lige den helt rigtige hvalp, til den helt rigtige pris, og manglede en julegave til mig selv og konen..... og så skal alting gå lidt hurtigere end planlagt. :)

Det er rart af få konfirmeret de tanker jeg har gjort mig om den første træning.

Jeg er lidt på bar bund med den videre træning, det er det jeg godt kunne tænke mig noget viden om

vh John-David

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: bog om træning af labrador

Indlæg af C-X » 10. dec 2014, 23:47

Uden at vide hvor i Østjylland, så evt. www.djurslandsjagthundeklub.dk
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: bog om træning af labrador

Indlæg af Bobo » 11. dec 2014, 12:45

Tag ud og træn med andre og spørg. Alle hundefolk er glade for at hjælpe - ligesom deres hunde
Tag gerne et hvalpekursus
jeg har selv spaniels,men det grundlægende som Morten beskriver er jo ens for alle jagt hunde, og så når det er på plads kan man jo målrette træningen efter hvad du vil med hunden ( spor, søg, apportering osv )
mvh bobo
Bobo ------ Igen uden billeder

Besvar