Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Kleth » 8. mar 2015, 17:20

Vores Goldenrador Rocky på 4mdr er rigtig god til at holde sig, men når han skal - så skal han og det kan kun gå for langsomt.
Derfor får han ofte tisset på fliserne i gårdhaven og da det ikke har regnet et stykke tid er der begyndt at lugte.
Vi har prøvet at vaske og skylle fliserne med Ajax og med brun sæbe, men det tager ikke rigtig lugten.
Gode råd modtages gerne [emoji4]
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Rixen » 8. mar 2015, 17:21

Rodalon er din ven. :smile:

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Krung » 8. mar 2015, 17:41

Syre plejer at være godt til at nedbryde lugt. Træningstøj af plastik eller shakere til proteindrikke kommer hurtigt til at lugte, og så skal de bare have et skud eddikesyre i spand med vand og så vente en time. Citronsyre virker også.

Desværre er det nok ikke en mulighed på jeres fliser. Den brunesæbe - er det den udgave, der er ret basisk? En basisk opløsning kan måske gøre det.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Kleth » 8. mar 2015, 17:53

Rixen skrev:Rodalon er din ven. [emoji2]
[emoji106] Takker
Det kan jeg godt bruge der hvor hunden går?
Eller skal jeg skylle sindssygt godt efter?
Blandingsforholdet på flasken eller har du en anbefaling?
Krung skrev:Syre plejer at være godt til at nedbryde lugt. Træningstøj af plastik eller shakere til proteindrikke kommer hurtigt til at lugte, og så skal de bare have et skud eddikesyre i spand med vand og så vente en time. Citronsyre virker også.

Desværre er det nok ikke en mulighed på jeres fliser. Den brunesæbe - er det den udgave, der er ret basisk? En basisk opløsning kan måske gøre det.
Vi har prøvet både den flydende og den "krystallinske".
Vi bruger eddikesyre i stedet for skyllemiddel og det virker godt så det har også været i overvejelserne, og nu er vores fliser billige betonfliser, så jeg vil være lidt forsigtig med de stærkere syrer.
Senest rettet af Kleth 8. mar 2015, 18:04, rettet i alt 1 gang.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Rixen » 8. mar 2015, 18:04

Kleth skrev:
Rixen skrev:Rodalon er din ven. [emoji2]
[emoji106] Takker
Det kan jeg godt bruge der hvor hunden går?
Eller skal jeg skylle sindssygt godt efter?
Blandingsforholdet på flasken eller har du en anbefaling?
Jeg bruger "en god sjat", når jeg vasker gulve.

Et hus kan hurtigt lugte meget af hund, så jeg vasker gulvene i bl.a. Rodalon.

Det laves i to udgaver, indendørs og udendørs. Du skal bare have den udendørs, og så følge vejledningen :smile:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Kleth » 8. mar 2015, 18:06

Takker [emoji106], den eneste forskel jeg har kunne se på indendørs og udendørs er at koncentrationen i den udendørs er højere, så det er altid den vi køber [emoji4] [emoji106]
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Rixen » 8. mar 2015, 18:07

Kleth skrev:Takker [emoji106], den eneste forskel jeg har kunne se på indendørs og udendørs er at koncentrationen i den udendørs er højere, så det er altid den vi køber [emoji4] [emoji106]
Ditto. Du finder ingen light produkter her i huset :rolf:

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af LapuaMagnum » 8. mar 2015, 18:14

Yep, rodalon.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Gråskæg » 8. mar 2015, 18:21

Kleth skrev:Vores Goldenrador Rocky på 4mdr er rigtig god til at holde sig, men når han skal - så skal han og det kan kun gå for langsomt. Derfor får han ofte tisset på fliserne i gårdhaven og da det ikke har regnet et stykke tid er der begyndt at lugte. Vi har prøvet at vaske og skylle fliserne med Ajax og med brun sæbe, men det tager ikke rigtig lugten. Gode råd modtages gerne [emoji4]
Stakkels hund, den må være trængende. Jeg har aldrig set mine hunde pisse på fliser eller andre steder, der bliver brugt som gangareal,
de kan så også bevæge sig frit på flere hektarer 24/7 hele året.

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Kleth » 8. mar 2015, 18:30

Vi bor i diminutivt rækkehus. Rocky er kun 4mdr og han holder sig hele natten, men når vi så står op så skal han altså virkeligt tisse, nogle gange bliver han lidt utæt af bare glæde når vi siger godmorgen til ham og så er der altså ikke tid til at få sele på og komme ud af lågen.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Bessie4ever » 8. mar 2015, 18:31

Forsigtig med Rodalon i nærheden af vandløb!
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Kleth » 8. mar 2015, 18:33

God pointe, heldigvis er der ikke direkte forbindelse fra gårdhaven til regnvands drænet og 30m til regnvandssøen
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Gråskæg » 8. mar 2015, 19:23

Kleth skrev:Vi bor i diminutivt rækkehus. Rocky er kun 4mdr og han holder sig hele natten, men når vi så står op så skal han altså virkeligt tisse, nogle gange bliver han lidt utæt af bare glæde når vi siger godmorgen til ham og så er der altså ikke tid til at få sele på og komme ud af lågen.
Jamen det forstår jeg godt, jeg bebrejder jo heller ikke hverken hunden eller dens familie noget, jeg er bare glad for at det ikke er mig, der skal holde hund under de omstændigheder, det klarede jeg nok ikke, særlig det med at stå tidligt op om morgenen. :fun:

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3420
Tilmeldt: 31. maj 2011, 22:03
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 313 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Bessie4ever » 8. mar 2015, 22:06

måske skal du årsagbehandle istedet og så resolut trække den hund over det sted, den pisser!

eller bær den forbi om nødvendigt

eller læg en hegnstråd fra et elefanthegn :rolf:



ikke hundeejer, vil nok tænke møghund i denne sag, hvis de også skal lugte på pisset, eller undre sig over hvorfor hunden får lov til at bestemme hvor den skal pisse :giggle:

alt sammen venligt ment

da jeg kom til dyrlæge med min første tyske jagtterrie sagde dyrlægen til mig: lær den lige, at det er dig der bestemmer inden den bliver for gammel, ellers er det dig der ligger i hundekassen, mens hunden sidder i den bedste lænestol og ser fjernsyn om lørdagen
Perfect! Thats is good enough for me

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Godt råd til at fjerne tislugt fra gårdhave søges

Indlæg af Kleth » 9. mar 2015, 06:20

Det er også meningen at han skal længere væk når han skal tisse, det kommer forhåbentligt når han er bedre til at holde sig [emoji4]
Rocky er bestemt godt klar over hvem der bestemmer.
Det har han sjovt nok vidst fra vi fik ham ind i huset og det er egentligt lidt irriterende, for når jeg vil klappe min hund så splatter den ud og ligger på ryggen og logrer. Han kan også se på mig, når jeg har set at han har gjort noget han ikke må f.eks. sprang han op i sofaen til ungerne imedens de fik en snack, der skulle jeg bare sige hans navn og gå hen imod ham, så lå han og krøb hen over gulvet, men efter et gab eller to er vi gode venner igen. Utroligt hvor meget man kan opdrage sin hund bare med kropssprog.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar