Ft. Cocker spaniel

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Skolkjaer
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. nov 2014, 20:28
Interesser: Hjortejagt
Geografisk sted: Østjylland

Ft. Cocker spaniel

Indlæg af Skolkjaer » 8. nov 2015, 19:25

Jeg har efter længere tids overvejelser besluttet at jeg vil have en jagthund. Jeg har besluttet mig for en ft. cocker spaniel da den passer til den jagt jeg har.

Jeg vil i den forbindelse høre hvad folk har af erfaringer med kenneler eller privatpersoner der sælger ft cocker spaniels?

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Ft. Cocker spaniel

Indlæg af Bobo » 8. nov 2015, 20:05

Prøv http://www.ftspaniels.dk
fint valg af race men hvis det er hjortejagt (som du skiver er din interesse ) kan appotering måske blive en udfordring
Bobo ------ Igen uden billeder

TEriksen
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15. jan 2014, 21:10
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Kerteminde

Re: Ft. Cocker spaniel

Indlæg af TEriksen » 10. nov 2015, 21:07

Hej det er en kanon hund, hos Ole Dam http://www.kennelfuglevig.dk/Wordpress3/ ved man virkelig hvad man har med at gøre.

Kajsemand
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. sep 2013, 16:03
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Midtsjælland
Been thanked: 5 times

Re: Ft. Cocker spaniel

Indlæg af Kajsemand » 10. nov 2015, 21:45

Har lige selv hentet sådan en bandit hos Peter Frederiksen, men de er nu udsolgt. Men tjek hvalpelisten på djr , der har du stamtavler i 5 led og så tag ud og besøg nogle kenneler og se hvem der falder i din smag.

Jeg syntes personligt at man bør gå efter en del ftch i stamtavlen, men det kan der sikkert være mange meninger om, og der er helt sikkert fine hunde som aldrig har været på markprøve.

Vi er i hvert fald super glade for vores nye bandit, men hold kæft der er knald på. Jeg vil varmt anbefale at du køber en hvalpegård (kravlegård til hvalpe), vi har plantet den midt i stuen så hvalpen kan følge med i familielivet når han gider. Normalt lægger han sig til at sove, når han bliver sat i hvalpegården, så det virker lidt som en sluk-knap.

Held og lykke med det nye familiemedlem.

Kajsemand, nu med en sort bandit

Brugeravatar
Boban
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 337
Tilmeldt: 16. maj 2011, 14:02
Interesser: Riffeljagt på Bukke og svin
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 34 times

Re: Ft. Cocker spaniel

Indlæg af Boban » 3. dec 2015, 18:15

Fik en FT Cocker i juli måned, og må sige at du har valgt en race med krudt i, mere end de fleste er klar over, og der er desværre mange der vælger, dem af udseende [emoji20] for det er virkelig en hund som kræver træning, og mulighed for frisk luft [emoji4] men en hund med så stort et hjerte og jagtiver skal man lede længe efter, hvis man behandler den godt, vil den give tilbage tifoldigt [emoji106][emoji106] held og lykke med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lange
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 7. feb 2008, 23:39
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Ft. Cocker spaniel

Indlæg af Lange » 4. dec 2015, 23:54

Helt enig med boban
en hund der kræver at man har tiden og energien til den, derfor har jeg nu, efter to cockere, en labrador.
har du tid,energi og evnerne får du noget nær den bedste hund
held og lykke

Besvar