Riesenschnauzer som jagthund?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Jens_SJ
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. aug 2013, 21:59
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times

Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af Jens_SJ » 24. apr 2017, 12:23

Hej alle,
Min hustru ønsker sig så inderligt en Riesenschnauzer... Er der nogen som ved om den kan bruges som jagthund? Vi har pt. en lille dværgschnauzer, og jeg vil helst ikke ud i 3 hunde, men jeg vil også gerne have en jagthund... Det vil være min første jagthund...

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af Bobo » 24. apr 2017, 14:02

Spændende spørgsmål.
husker jeg rigtig er schnauzere oprindelig hyrde/vagthunde? og i dag vagthunde/politihunde/familiehunde?

Men prøv da - de skulle være mærkelige hvis ikke de gad træning og aktivitet.
Og hvis ikke du kan overbevise din kone om at i skal have en rigtig jagthund, så er det her vel det næstbedste :smile:
Problemet er mest at det er din første jagthund og så ville det være meget bedre med en du kunne tage med til træning med andre jægere, f.eks. spaniel eller retriver. Mange jagthundetrænere er race specifikke.
Bobo ------ Igen uden billeder

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af C-X » 24. apr 2017, 14:10

Det er ikke nogen synderligt begavet race og jeg vil være meget tvivlsom overfor dens egnethed. Som første jagthund, lyder det som opskriften til en skuffelse.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Stoffer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 725
Tilmeldt: 22. nov 2008, 13:41
Interesser: Jagt og jagthunde
Geografisk sted: Himmerland
Has thanked: 118 times
Been thanked: 56 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af Stoffer » 25. apr 2017, 21:25

Hej,
Jeg er enig med C-X det lyder som noget der der er dømt til at mislykkedes.
Har selv haft en uduelig hund i mange år, det er kun til daglig irritation. Min TJT fungerer og får derfor alt opmærksomhed, derved bliver den uduelige hund endnu mere uduelig.

Hilsen Stoffer

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af Rahan » 16. maj 2017, 12:43

Stoffer skrev:Min TJT fungerer og får derfor alt opmærksomhed, derved bliver den uduelige hund endnu mere uduelig.
Hvis vi snakker jagt, så må du under ingen omstændigheder sammenligne en TJT med andre hunde !!
Den gør bare at alle de andre komme til at virke uduelige !

Skaði
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2013, 07:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af Skaði » 10. jun 2017, 00:04

Det er måske ikke så rart at tænke over, men hvor gammel er Jeres hund? Er der noget til hinder for, at Din kone får en RS når den i har nu, engang ikke er mere? Så kunne Du anskaffe jagthund nu.

RS er noget af en satsning mht. jagt. Uanset hvad udfaldet bliver, så vil der altid være noget "not bad....for a girl" over det.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af Sierra13 » 12. okt 2017, 16:45

Om en rottweiler helt er i kategori som Schnauzer (tænker kvæg/jagt)

Men jeg har flere gange været på jagt med en der havde en Rottweiler, og den er godt nok helt utrolig dygtig.

Førhen havde han gerne blanding af F1 og Rottweiler, og de er helt utrolig hurtige og fysisk stærke.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af C-X » 12. okt 2017, 17:07

Rottweiler er set før til visse typer jagt og kan, efter flere troværdige udsagn, være glimrende. Dog har jeg ikke megen fidus til de rene udstillingslinjer der pt. virker dominerende for racen. Søde og rare, bevares, men kluntede og u-adrætte, samt lidt til den dumme side.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

KKA
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1064
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:16
Interesser: støverjagt
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 156 times
Been thanked: 228 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af KKA » 16. okt 2017, 11:50

Nu ved jeg ikke, hvem der valgte jeres første hund( dværgschnauzeren)?; men parlivet er jo kompromisser:
Der er historien om manden, der ønskede sig en sportsvogn - konen derimod ville have en minkpels. Hun vandt og fik sin pels, mod at den opbevaret i....garagen.
Den jagthund, der kommer riesenschnauzeren nærmest eksteriørmæssigt, er vel en ruhår;meeeen det er jo ikke ligefrem en begynderhund til en jæger, selvom det er en fremragende familiehund.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Riesenschnauzer som jagthund?

Indlæg af C-X » 16. okt 2017, 12:04

Uf... Har du set nogle af de "moderne tyske" ruhår, med schnauzer i?
De påstår der ikke er blandet schnauzer i, men hundene er nærmest sorte, pelsen er atypisk med skæg der er længere end hvad normalt er og temperamentet er meget "tysk" (kan nærmest ikke holdes i nærheden af andre hunde). Det hele skriger af schnauzer.

Men ja, en god ruhår er #1, for den målsatte ejer. Rasende god familiehund.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar