Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Ras.Killing » 11. dec 2017, 20:51

Vælg nogen andre godbidder! :smile: evt. kogt lever, hjerter, pølsestykker eller hvad der nu må være uimodståelig for hende.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af C-X » 11. dec 2017, 21:15

Væn hende over på venlige ord og kærlige kærtegn, det har man altid ved hånden :thumbup:

Jeg vil nødig kalde dem allergivenlige, men det kan bare være de bedste jagthunde man kan blive belønnet med i denne verden :numberone:

Og kom så for pokker med nogle billeder af den hund! :mad:



Hvis du vil være så venlig :oops:

... tålmodighed, tålmodighed... ved det godt...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Katborg
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2013, 19:05
Interesser: Skydning, jagthunde
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Katborg » 11. dec 2017, 22:16

IMG_5478.JPG
IMG_5423.JPG
jeg har også brugt ros og så videre, og det reagere hun godt på. Synes bare det er bare svært at lokke hende på plads med ros. Har også prøvet med en bold hun er helt vild med men hun følger ligesom ikke efter den.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af C-X » 11. dec 2017, 22:28

Nej hvor er hun fin og lækker :biggrin:

Lidt pjusket og skal sikkert plukkes et par gange om året, men sikke et bedårende ansigt. Øjnene er allerede godt brune og skal nok blive mørkere.

Det en race hvor man skal arbejde sig til resultaterne og hvor man sjældent kommer let til andet end lømmeladfærd, men når den vil samarbejde, så er det den bedste jagtkammerat der findes og ofte bedre end man selv fortjener. Kedelige er de aldrig.

Jeg håber din allergi holder sig i ro og at I får glæde af hinanden i rigtig mange år.

http://ruhaar.dk/lokale-aktiviteter/randers
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Katborg
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2013, 19:05
Interesser: Skydning, jagthunde
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Katborg » 11. dec 2017, 22:55

hun er lidt lømmel, vi finder fx mange ting fra juletræet i nærheden af hende. men ellers har hun været rigtig god til at lære.
Hun kommer fx for det meste når der bliver kaldt, hun kan sidde, ligge og "adoptere", vente til hun har fået tørret potter af og vi er ikke engang begyndt i skole endnu.

men har svært ved at lokke hende med fx til at gå pænt eller sidde på plads.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af C-X » 11. dec 2017, 23:09

Det er en race der er kendt for, at kunne være ret stride og man skal ikke skamme sig over, at være lidt bestemt og håndfast i opdragelsen, så længe man altid topper op med rigeligt kærlighed og omsorg. Men lad hende nu blot være en glad lømmel og leg så meget som muligt ind, så kan du begynde i skolen med hende i starten af det nye år. Det vigtigste er at få en tæt relation, så hun ved at I er hendes mennesker og du er hendes bedste ven. Ruhåren tager gerne ejerskab over sin familie og tjener den stolt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slettet bruger

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Slettet bruger » 12. dec 2017, 08:47

Ras.Killing skrev:Vælg nogen andre godbidder! :smile: evt. kogt lever, hjerter, pølsestykker eller hvad der nu må være uimodståelig for hende.
En ruhår spiser ikke udendørs - der går den på jagt. :blink:
Og det er faktisk ikke engang løgn, det kan være umuligt at lokke en ruhår med godbidder af nogen som helts art, ligeså snart den er ude af huset.
En ruhår kræver en rimelig fast og konsekvent opdragelse, dermed ikke sagt det skal være “ hårdt” blot konsekvent.
Det er en af de mest lærenemme hunde der findes ( jeg har trænet alle slags hunde i mere end 40 år), men de kan godt være rimelig stædige ( selvstændige) det kan senere være en meget stor fordel under vanskelige jagt situationer

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Gryphon » 12. dec 2017, 16:54

Katborg skrev:Hej alle sammen tak for alle de inputs

VI har været ude og se en rhodesian ridgeback men kunne høre på avler at den nok ikke var så god til jagt alligevel som i også siger. Og den er ikke så glad for vand og jeg skal have lavet en sø her på min grund.

Jeg har været ude og se en Rughåret hønsehund som jeg ikke slog ud på. og den ene af avlerne var selv allergier og hund havde ikke problemer med hendes hunde og hun havde en del der også kom i sofa og så videre. Jeg kølede hundene og så direkte i hoved på mig selv, hvilket jeg ellers holder mig fra normalt men jeg kunne intet mærke.

Så vi har fået os en Rughåret tæve ( Ida). Jeg har læst mig til at tæver er mere allergivenlige, ved ikke om det er rigtigt. Men de skulle også være nemmer at træne og da det er min første jagthund tænker jeg det er en fordel. Vi har haft hende et par uger nu og jeg kan slet ikke mærke nogen form for udslag. Og hun fælder ikke, det er der åbenbart stor forskel på om de gør. Og hun kommer fra en linje af jagthunde så jagtinstinktet skulle gerne være der.

Så projektet går frem af, dog er hun ikke en så madglad hund hvilket gør det lidt svære at træne. fx når jeg vil lære hende at gå på plads følger hun ikke altid godbidderne. Nogle der har nogle gode råd om det?

Tillykke :goodpost:


Angående Godbidder, har jeg ikke hørt om nogen hund der ikke er interesseret i skinke eller bacon. Jeg købte tit en pakke skinke strimler i netto og brugte det til at træne med, da det øger motivationen lidt. :numberone:

Og bare rolig, det er nok usandsynligt at din ruhåret ikke har jagt instinkt, det er nok mere at tøjle det jagt instinkt der bliver en udfordring :twisted:

Men igen tillykke og god arbejdslyst :neutral:

Katborg
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2013, 19:05
Interesser: Skydning, jagthunde
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Katborg » 12. dec 2017, 19:09

skinkestrimler var en nem, god og billig ide..

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Ras.Killing » 12. dec 2017, 19:34

Der er ingen garantier! :biggrin:

Vi har selv en Grand Danois som vi bruger, og deraf træner lidt til udstilling.

Vi har endnu ikke fundet nogen godbid som kan holde hans fokus når vi er til udstilling... der er så meget andet der er mere interessant :blink:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Katborg
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2013, 19:05
Interesser: Skydning, jagthunde
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 22 times
Been thanked: 1 time

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Katborg » 12. dec 2017, 22:46

Jeg har i aften prøvet med noget andet af hendes legetøj et stof dyr i stedet for en bold. Den er lidt nemmer at trække lidt i og få hende på plads på den måde. Men vil helt sikkert prøve ved skinke om ikke andet så kun i særlige tilfælde..

Kirkeskov
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. dec 2017, 22:02
Interesser: Jagthunde
Geografisk sted: Letland

Re: Jeg kunne godt bruge lidt råd til valg af Allergivenlig Jagthund.

Indlæg af Kirkeskov » 27. dec 2017, 22:14

hvad jeg kan læse mig frem til i tråden er en Kongepuddel det bedste bud på en allergivenlig jagthund. Jeg har dog et problem - hvor finder jeg en avler der specifikt avler denne race til jagt og IKKE udstilling? Håber nogen kan hjælpe!

Besvar