Hvis jeg gerne vil skyde et stykke råvildt hvor skal jeg så søge?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
Dennis82
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 148
Tilmeldt: 24. apr 2014, 19:02
Interesser: Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 1 time
Been thanked: 14 times

Hvis jeg gerne vil skyde et stykke råvildt hvor skal jeg så søge?

Indlæg af Dennis82 » 11. maj 2019, 23:54

Søger lidt hjælp. Jeg har haft jagttegn i 4 år og riffeltegn i 2 år. Har endnu mit første stykke råvildt til gode. Mit største ønske er at få lov at prøve den oplevelse det er at nedlægge sådan et flot dyr. Er der steder jeg kan søge efter at få lov til evt. At skyde et dyr der alligevel skal væk eller på anden måde komme til det? Er medlem af en jagtforening men vi har ikke så mange stiger i forhold til medlemmerne i foreningen så der får længe før jeg får muligheden i foreningen. Jeg er bosat i Østjylland men ved ikke hvor jeg skal lede. Facebook er ikke en søge mulighed da jeg ikke har facebook og heller ikke ønsker dette. Jeg har prøvet at kigge lidt på jagtformidlingen men syntes ikke jeg kunne finde noget relevant. Om det er en buk eller rå er lige meget :)

Jeppe A H
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 41
Tilmeldt: 23. aug 2017, 12:39
Interesser: Jagt & sportsskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 6 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvis jeg gerne vil skyde et stykke råvildt hvor skal jeg så søge?

Indlæg af Jeppe A H » 12. maj 2019, 08:56

Prøv at tage et kig på Jagtformidling.dk, og så smut ind under "ungjagt". Det er typisk for nyjægere, og der kommer opslag fra tid til anden, hvor garvede jægere vil hjælpe en ny med at nedlægge sit første rådyr med riffel. Der kommer nok nogle nye opslag, når bukkejagten går i gang :)

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Hvis jeg gerne vil skyde et stykke råvildt hvor skal jeg så søge?

Indlæg af Lars M. L. » 12. maj 2019, 09:31

Bureauerne kan også hjælpe. De kan typisk lave et nyjæger-tilbud se fx https://www.fieldandforest.dk/danmark-1/

Mvh Lars

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Hvis jeg gerne vil skyde et stykke råvildt hvor skal jeg så søge?

Indlæg af Kleth » 12. maj 2019, 11:24

Der er nogle dyrehaver o.lig. rundt om i landet hvor man kan komme til at skyde klovbærende med 1:1 føring, mod betaling. Det kender jeg flere som har gjort og været rigtigt glade for det.
På Jagtformidling.dk og div FB grupper er der også jævnligt opslag om pladser på efterårsjagter/trykjagter, der gerne tager nyjægere med. Der er også nogle event og jagt-firmaer der holder jagt-events med bl.a. riffeljagt, man skal jo så bare være opmærksom på at der ikke nødvendigvis kommer noget for, man må skyde.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar