GPS til hund.?

Jagtkammerater er rummet hvor du kan bytte en jagt. Eller fortælle eller stille spørgsmål der angår din bedste Jagtkammerat - din HUND.
Besvar
HenrikH20
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 9. dec 2007, 13:08
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Syddjurs
Geografisk sted: Hornslet

GPS til hund.?

Indlæg af HenrikH20 » 10. jul 2020, 08:12

Hej Hundefolk.

Vi har her i huset en dansk-svensk gårdhund, han er 12 år, han er aldrig stukket af hjemme fra, men han er begyndt og få en ide om at gå på opdagelse nogle gange, sidst var han væk i 30 minutter og vi fandt han 2200 meter væk.
Jeg har kikket lidt på en GPS, men det er en jungle, jeg søger en der holder strøm så lang tid som muligt, jeg vil ikke have en med månedlig betaling. Jeg tænker noget lignende en tracker til bilen. Men bare mere halsbånd venligt.

Nogle der kender til noget eller har prøvet noget.
Merkel RX:Helix Explorer, 30.06/9,3x62/Schmidt & Bender - 2,5-12x50 Zenith/1,5-8x42 Stratos/Aimpoint SC9000
Tikka 512 SD 12/76
Winchester SX 3 12/89
FXGladiator .22 / Tasco 6-24/56 med belyst sigte.
Dianna 28

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: GPS til hund.

Indlæg af Bofhenator » 10. jul 2020, 08:41

HenrikH20 skrev:
10. jul 2020, 08:12
Hej Hundefolk.

Vi har her i huset en dansk-svensk gårdhund, han er 12 år, han er aldrig stukket af hjemme fra, men han er begyndt og få en ide om at gå på opdagelse nogle gange, sidst var han væk i 30 minutter og vi fandt han 2200 meter væk.
Jeg har kikket lidt på en GPS, men det er en jungle, jeg søger en der holder strøm så lang tid som muligt, jeg vil ikke have en med månedlig betaling. Jeg tænker noget lignende en tracker til bilen. Men bare mere halsbånd venligt.

Nogle der kender til noget eller har prøvet noget.
Jeg bruger tracktive til min hund. Et batteri holder et par dage, jeg har tilkøbt et ekstra batteri. Den snakker mobildata til en app på din tlf og koster et abn.

Jeg besluttede mig efter naboens hund var stukket af og endt med at blive påkørt af toget, det tog os flere timer at finde hunden og den var ikke død af påkørslen, men havde ligget i mellemrummet mellem skinnerne i flere timer og havde haft tre modbydelige sidste timer inden jeg fandt den og kunne aflive den (efter aftale med ejer og besked til politiet om der ville blive afgivet et skud). Der besluttede jeg mig for at hvis noget lignende skulle ske for min hund, ville jeg have mulighed for at finde hende hurtigt. Der ud over er det bare en behagelig sikkerhed.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: GPS til hund.

Indlæg af Lycon » 4. sep 2020, 23:46

Bofhenator skrev:
10. jul 2020, 08:41
Jeg bruger tractive til min hund. Et batteri holder et par dage, jeg har tilkøbt et ekstra batteri. Den snakker mobildata til en app på din tlf og koster et abn.
Jeg står også og skal have et GPS halsbånd til hustruen ahem... hunden og har også kigget på Tracktive. Men som OP skriver er det en jungle at finde ud af, og der er utallige på markedet. Er du stadig glad for din Tracktive, lever den op til forventningerne?

Her er f.eks. en prissammenligning af 13 modeller: We’ve Compared the Costs of 13 GPS Trackers for Dogs

Der er også MiniFinder Atto GPS Tracker til hund/kat som er tiltalende pga. den ringe størrelse. Ligesom Kippy GPS with Activity Tracking for Cats and Dogs

De er alle med abonnement, hvilket er fint for mig. Jeg havde besluttede mig for en Tractive, men så så andre der syner mindre og tilsyneladende kan det samme. Har du researchet på området og har du prøvet, eller har kendskab til andre der har erfaringer med andre modeller en Tractive?
Og hvor købte du din Tractive?

Mit krav er at den skal kunne køre via App til mobilen/PC/tablet, og ikke være en stand-a-lone enhed som f.eks. Garmin Alpha 100, med særskilt modtager.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: GPS til hund.

Indlæg af Bofhenator » 4. sep 2020, 23:54

Lycon skrev:
4. sep 2020, 23:46
Bofhenator skrev:
10. jul 2020, 08:41
Jeg bruger tractive til min hund. Et batteri holder et par dage, jeg har tilkøbt et ekstra batteri. Den snakker mobildata til en app på din tlf og koster et abn.
Jeg står også og skal have et GPS halsbånd til hustruen ahem... hunden og har også kigget på Tracktive. Men som OP skriver er det en jungle at finde ud af, og der er utallige på markedet. Er du stadig glad for din Tracktive, lever den op til forventningerne?

Her er f.eks. en prissammenligning af 13 modeller: We’ve Compared the Costs of 13 GPS Trackers for Dogs

Der er også MiniFinder Atto GPS Tracker til hund/kat som er tiltalende pga. den ringe størrelse. Ligesom Kippy GPS with Activity Tracking for Cats and Dogs

De er alle med abonnement, hvilket er fint for mig. Jeg havde besluttede mig for en Tractive, men så så andre der syner mindre og tilsyneladende kan det samme. Har du researchet på området og har du prøvet, eller har kendskab til andre der har erfaringer med andre modeller en Tractive?
Og hvor købte du din Tractive?

Mit krav er at den skal kunne køre via App til mobilen/PC/tablet, og ikke være en stand-a-lone enhed som f.eks. Garmin Alpha 100, med særskilt modtager.
Jeg har ikke prøvet andet end tractive. Men jeg stadig ganske tilfreds, den gør det den skal og størrelsen af den betyder ikke noget på en 40kg hund.

Den har været med ude og bade i både hav og sø uden problemer.

Jeg handlede direkte ved tractive.com
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: GPS til hund.?

Indlæg af T-REX » 5. sep 2020, 02:51

Ulempen, ved en App på mobilen er, at den er på mobilen. Dvs, tager du ud steder, hvor der ikke er mobildækning, så er den værdiløs. :mad:

Dvs. Her i Grønland, er den ret ligegyldig. :giggle: :oops:
Visse steder i Norge og Sverige, vil også være problematisk. (Eller i det sorte Jylland)

Garmin laver produkter, der ikke er afhængige, af mobildækning.
Afhængigt af model af halsbånd, så har de en rækkevidde, på 14,5 eller 6,5 km.

Man skal så være opmærksom på, at US Modeller bruger frekvenser, der ikke er lovlige, i Europa.
Og Man kan risikere, at skulle have en licens, til Garmin udstyret, som vil være afhængig af, hvor man vil bruge det.

Garmins udstyr Virker, men man får også lov, til at Bløde, for det... (Modtager + 1 Halsbånd, ca. 6500) :evil: :cry:
https://buy.garmin.com/da-DK/DK/p/10722 ... 0-01041-52
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: GPS til hund.

Indlæg af Lycon » 5. sep 2020, 20:18

Bofhenator skrev:
4. sep 2020, 23:54
Den har været med ude og bade i både hav og sø uden problemer.
Jeg handlede direkte ved tractive.com
Jeg ser at trackkeren er et click-on modul til montagen på halsbåndet, og det ser ikke solidt ud. Tror du trackkeren kan blive revet af halsbåndet ved f. eks. højfart gennem tæt buskas? Eller anden mekanisk påvirkningen?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9651
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: GPS til hund.

Indlæg af Bofhenator » 5. sep 2020, 21:15

Lycon skrev:
5. sep 2020, 20:18
Bofhenator skrev:
4. sep 2020, 23:54
Den har været med ude og bade i både hav og sø uden problemer.
Jeg handlede direkte ved tractive.com
Jeg ser at trackkeren er et click-on modul til montagen på halsbåndet, og det ser ikke solidt ud. Tror du trackkeren kan blive revet af halsbåndet ved f. eks. højfart gennem tæt buskas? Eller anden mekanisk påvirkningen?
Nej. Der er en kuglefatning (hedder det det?) ml tracker og montage, den virker meget robust. Der sidder kraftige gummistropper rundt om halsbåndet, dem kigger jeg efter når jeg skifter batteriet, der er ikke noget at bemærke efter 9 mdr hårdt brug, men jeg vil tro det er der man skal have et øje og skifte dem når de begynder at se slidte ud.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar