Test af det numeriske diplay på min Minelab

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14342
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Test af det numeriske diplay på min Minelab

Indlæg af Lycon » 3. okt 2010, 18:28

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se den røde tråd! :???:
Nedenfor ses en lille air-test jeg har lavet for at få et overblik over det numeriske display som skal fortælle mig lidt om fundets karakter. Jeg kan dog ikke se noget mønster i det, er der en der kan uddybe de signaler jeg får? J

Jeg undre mig foreksempel over at rent sølv har "0" i Fer (ferrous = jernindhold) hvor 24 karat guld får f. eks "04" i Fer og 16 karat "11" Fer? Jeg er med på at der ikke er jern i rent sølv, hvorfor "0" er en passende værdi, men hvorfor pokker får jeg så "04" på rent guld og "11" på 16 karat guld, det indeholder jo trods alt heller ikke jern?

"Cond" (conductivity = ledetal) er "8" på en tynd 24 karats guldmedalje i mens den er "01" på en tung 16 karats guldkæde!

Igen ved sølv er ledetallet kun "12" ("28" fra siden) på en 1 kilos sølvbarre, i mens det er "28" på en tynd 32 grams sølvbarre.

Anyone?
Vedhæftede filer
Materialetest-Explorer-SE.jpg
Materialetest-Explorer-SE.jpg (659.2 KiB) Vist 2585 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Besvar