Kan ikke finde ud af min FISHER 1266-X metaldetektor

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Patrone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 492
Tilmeldt: 15. apr 2015, 08:48
Interesser: 2. verdenskrig
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 369 times
Been thanked: 228 times

Kan ikke finde ud af min FISHER 1266-X metaldetektor

Indlæg af Patrone » 8. aug 2017, 18:25

Jeg rydder lidt op, og skal til at sælge min FISHER 1266-X, som jeg har købt brugt for 8-10 år siden. Har ofte hørt, at netop denne model er (var dengang) blandt de absolut bedste på markedet, og jeg har set billeder af ”proffe” arkæologer med denne model i hænderne. Jeg er dog en anelse vægelsindet omkring min egen holdning til detektoren, da det aldrig rigtig har lykkes mig at dechifrere forskellige typer metal.
Det skal lige siges, at detektoren giver fint signal på selv den mindste lille metaldims dybt nede i jorden, men signalet afslører altså ikke om det er en møtrik eller en sølvmønt.

Mit spørgsmål er, om andre FISHER 1266-X-ejere også syntes at den er ualmindelig svær at bruge, eller om det måske nærmere er min detektor der er indkøbt som delvist defekt?
Muligheden om at det er míg der ikke er kvik nok, har jeg på forhånd eliminere ;)

- Patrone :)  
IMG_7696.jpg
IMG_7697.jpg
IMG_7698.jpg
IMG_7699.jpg
Senest rettet af Patrone 9. aug 2017, 07:54, rettet i alt 1 gang.
Don´t criticize what you can´t understand - Bob Dylan

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Kan ikke finde ud af min FISCHER 1266-X metaldetektor

Indlæg af Lycon » 8. aug 2017, 18:34

Hold nu op, det vist mange år siden den model var førende. Displayet ligner noget jeg ville forvente at se på en radio fra halvtredserne!
Men så igen jeg kender ikke Fishers produkter, så det er da muligt den er toppen af poppen, det er bare ikke det umiddelbare indtryk jeg får.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

graverdan75
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. dec 2016, 09:21
Interesser: viking, ww2
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Kan ikke finde ud af min FISHER 1266-X metaldetektor

Indlæg af graverdan75 » 17. aug 2017, 09:21

Jeg har gået med 1266x siden 1995 og har været rigtig godt tilfreds med maskinen.
Dog kræver det lidt tilvænning, da den kun giver signal med lyd.

Patrone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 492
Tilmeldt: 15. apr 2015, 08:48
Interesser: 2. verdenskrig
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 369 times
Been thanked: 228 times

Re: Kan ikke finde ud af min FISHER 1266-X metaldetektor

Indlæg af Patrone » 17. aug 2017, 20:49

Ja, den er en smule retro, men syn´s nu den bærer det meget godt. Kan jo godt lide, at den ikke prøver at ligne mere end den er (i modsætning til de billige fra byggemarkedet).
Jeg savnede virkelig et display med nogle informationer, men var på flere andre måder ganske tilfreds. Hvis du Graverdan75 har haft succes med den i så mange år, er det nok bare mig der ikke havde tålmodigheden til at lære dens lyde at kende.
Nu er min FISHER 1266-x kommet i naboens varetægt, hvor den sikkert kommer på overarbejde, da der tidligere har ligget dels en gravhøj og dels en firelænget gård på og ved grunden :)
Don´t criticize what you can´t understand - Bob Dylan

Besvar