Valg af detektor til ungerne? KØBT

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Brugeravatar
Sako75
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 980
Tilmeldt: 18. okt 2004, 21:28
Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Valg af detektor til ungerne? KØBT

Indlæg af Sako75 » 9. dec 2017, 20:28

Er på jagt efter en detektor som ungerne skal have til jul, men er i tvivl om hvilken model jeg skal handle. Ungerne er fra 10 til 15 år, så det skal ikke være noget der koster en million, men omvendt skal det også være en OK kvalitet, nogle gode erfaringer?

Har overvejet den her som en mulighed:
http://www.detektorshop.dk/product.asp?product=5289
Senest rettet af Sako75 13. dec 2017, 19:08, rettet i alt 1 gang.
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."

Brugeravatar
Garand01
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1924
Tilmeldt: 28. apr 2010, 09:45
Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
Has thanked: 156 times
Been thanked: 134 times

Re: Valg af detektor til ungerne?

Indlæg af Garand01 » 9. dec 2017, 20:52

Nu ved jeg ikke hvad din smertegrænse er, men jeg havde overvejet noget Minelab 305 med et børnskaft.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Valg af detektor til ungerne?

Indlæg af Zundapp » 10. dec 2017, 09:08

I min optik skal en detektor til ikke erfarne være nem og enkel og uden en masse indstillinger der kan drille eller skabe tvivl. Jeg har gået med en del forskellige og bl.a. "storebroren" til den du viser (250). Det er egentlig en ganske okay detektor til prisen.

Hvis du vil have det bedste råd så ring til Detektorshop og snak med Jesper. Han har selv børn og han ved hvad der dur og sælger efter hvad der er behov for og ikke hvad der giver flest penge i kassen.. (Nej jeg har ikke nogen aktier eller interesser i detektorshop, men har altid været tilfreds kunde)
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Valg af detektor til ungerne?

Indlæg af Sort » 10. dec 2017, 23:19

Jeg tænker et budget på max 1000kr og noget til en knægt på 7. jeg kan godt regne ud at man får mere for 2000-3000. Men på den anden side har han før været vildt opsat på et eller andet som så blev til intet da han fik muligheden.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Valg af detektor til ungerne?

Indlæg af Zundapp » 10. dec 2017, 23:33

Detektorshop har også en børnedetektor til under 1000kr. Mener Jesper har lavet noget youtube med den men hæng mig ikke op på det..

http://www.detektorshop.dk/product.asp?product=12
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Sako75
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 980
Tilmeldt: 18. okt 2004, 21:28
Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Valg af detektor til ungerne?

Indlæg af Sako75 » 11. dec 2017, 14:25

Smutter ned forbi Jesper her en gang i ugen, bor ikke ret langt fra ham, men tænkte det kunne være der var nogen der havde erfaringer med pågældende model.
Det er nok ikke prisen der gør det, men syntes også det er mange penge hvis den ender med aldrig at blive brugt, hvis det nu bliver det helt store hit kunne jeg godt se ideen i en man også kunne dykke med :biggrin:
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Valg af detektor til ungerne?

Indlæg af Sort » 11. dec 2017, 16:58

Hvis det bliver det store hit finder vi en som far og søn kan deles om og så kan den lille få børneudgaven når han bliver højere end den er.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Sako75
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 980
Tilmeldt: 18. okt 2004, 21:28
Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Valg af detektor til ungerne?

Indlæg af Sako75 » 13. dec 2017, 18:41

Så blev der handlet, det blev til en: http://www.detektorshop.dk/product.asp?product=5692
Fed butik og kanon betjening, kan kun anbefale en tur forbi dem hvis man har lyster i den retning :rock:
Glæder mig til at lege med den sammen med ungerne, så må tiden vise hvem der har den støreste interesse :blink:
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."

Patrone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 492
Tilmeldt: 15. apr 2015, 08:48
Interesser: 2. verdenskrig
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 369 times
Been thanked: 228 times

Re: Valg af detektor til ungerne? KØBT

Indlæg af Patrone » 15. dec 2017, 08:38

Fedt, det er en rigtig god gave! Min søn på 11 er ikke til at stoppe igen, når først vi er kommet afsted, og en far-søn tur på 5-6 timer er ikke uanmindelig. Jeg købte min første detektor på brugtmarkedet da jeg var omk. 13, og var helt vild med den, trods det faktum at jeg var mest interesseret i stenalderen.
Don´t criticize what you can´t understand - Bob Dylan

Besvar