Hvilke baretmærke er dette?

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
OLSEN364
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2010, 22:26
Interesser: RADIOER
Geografisk sted: LOLLAND-FALSTER

Hvilke baretmærke er dette?

Indlæg af OLSEN364 » 1. maj 2018, 20:47

Hej alle
Nu har jeg i mange år fulgt jeres debatter og vil nu høre om I kunne hjælpe mig med at identificere dette baretmærke.
Historien omkring det er at jeg for nogle år siden fik lov til at gå med min metaldetektor på nogle jorde omkring Maribosøerne på Lolland, jeg fandt dette messingmærke og nogle 12,7mm patronhylstre fra 1943 i efteråret 2017. Fakta er jo at der netop under WWII nærmere betegnet d. 29/5 1944 blev et tysk jagerfly af typen FW 190A-8R6 med serienr. 170367 skudt ned over den nuværende golfbane syd-øst for byen, min tanke er selvfølgelig at lige netop disse patronhylstre og måske var nogle af dem som nedskød den tyske maskine.
Baretmærket er lavet af tynd messing, ikke som de danske baretmærker som jeg kender fra min tid i forsvaret.
Jeg har prøvet at se efter gamle danske baretmærker som kunne ligne lidt, men ingen af dem som jeg har set, ligner bare det mindste, min tanke har så været om det kunne have forbindelse til nedskydningen af det tyske fly som blev skudt ned ikke langt herfra hvor jeg har fundet det, brugte tysker baretmærker under krigen? eller er jeg helt på vildspor?
Hilsen olsen364

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Hvilke baretmærke er dette?

Indlæg af Bofhenator » 1. maj 2018, 20:47

OLSEN364 skrev:
1. maj 2018, 20:47
Hej alle
Nu har jeg i mange år fulgt jeres debatter og vil nu høre om I kunne hjælpe mig med at identificere dette baretmærke.
Historien omkring det er at jeg for nogle år siden fik lov til at gå med min metaldetektor på nogle jorde omkring Maribosøerne på Lolland, jeg fandt dette messingmærke og nogle 12,7mm patronhylstre fra 1943 i efteråret 2017. Fakta er jo at der netop under WWII nærmere betegnet d. 29/5 1944 blev et tysk jagerfly af typen FW 190A-8R6 med serienr. 170367 skudt ned over den nuværende golfbane syd-øst for byen, min tanke er selvfølgelig at lige netop disse patronhylstre og måske var nogle af dem som nedskød den tyske maskine.
Baretmærket er lavet af tynd messing, ikke som de danske baretmærker som jeg kender fra min tid i forsvaret.
Jeg har prøvet at se efter gamle danske baretmærker som kunne ligne lidt, men ingen af dem som jeg har set, ligner bare det mindste, min tanke har så været om det kunne have forbindelse til nedskydningen af det tyske fly som blev skudt ned ikke langt herfra hvor jeg har fundet det, brugte tysker baretmærker under krigen? eller er jeg helt på vildspor?
Hilsen olsen364
Billeder?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

OLSEN364
Newbie
Newbie
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. nov 2010, 22:26
Interesser: RADIOER
Geografisk sted: LOLLAND-FALSTER

Re: Hvilke baretmærke er dette?

Indlæg af OLSEN364 » 1. maj 2018, 20:54

Jeg finder lige billederneBillede

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvilke baretmærke er dette?

Indlæg af Refraktorius » 3. maj 2018, 15:41

OLSEN364 skrev:
1. maj 2018, 20:54
Jeg finder lige billederneBillede
Jeg tror ikke det lykkedes at få billedet til at hænge fast?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar