Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
Patrone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 492
Tilmeldt: 15. apr 2015, 08:48
Interesser: 2. verdenskrig
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 369 times
Been thanked: 228 times

Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Patrone » 20. jun 2018, 11:21

Denne lille flaske dukkede op, da jeg forleden gennemgik et krat/naturområde med metaldetektor, og den pirrer i den grad min nysgerrighed. Jeg ville gerne undgå at håndtere flasken for meget, så den blev nedgravet på fundstedet med en markering. Tænkte i at smadre den med skovlen (i tilfælde af at indholdet er farligt), men afventer lige jeres eventuelle bud på flaskens indhold. Jeg ønsker trods alt ikke at indånde noget hidsigt snask fra eksempelvis besættelsen.

Nogle bud?
Hilsen Patrone :)
IMG_E1171[1].jpg
IMG_E1172[1].jpg
Don´t criticize what you can´t understand - Bob Dylan

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Cpt » 20. jun 2018, 11:24

Det ligner at låget er med gummimembran så man kan stikke en kanyle ned i midten og suge indholdet ud.. Så det ligner meget en form for medikament syntes jeg..

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af SBO » 20. jun 2018, 11:25

Ligner en medicinflaske, gummiprop i låget til at stikke kanylen igennem.

Uanset hvad det er i den, så vil det være ualmindeligt dumt at smadre flasken ude i naturen.
Du tager det med du finder, og aflevere det på genbrugspladsen, som du selv eller Museet ikke vil have.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Refraktorius » 20. jun 2018, 11:26

"Et lægemiddel af en eller anden art"

Flasken er en typisk model, lavet til at man kan stikke en kanyle gennem låget og suge indholdet op.

Indholdet kan være "hvad som helst der er produceret indenfor de sidste 70 år".

(Og jeg er enig i at den bør behandles som "medicinaffald" på genbrugspladsen. Det kan være alt fra tynde vitaminer til koncentreret morfinopløsning)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Patrone
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 492
Tilmeldt: 15. apr 2015, 08:48
Interesser: 2. verdenskrig
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 369 times
Been thanked: 228 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Patrone » 20. jun 2018, 12:17

Jeg henter flasken og afleverer den på genbrugspladsen en af dagene, hvilket selvfølgelig er det rigtige at gøre :)
Tanken om at smadre flasken (nede i hullet), udsprang af en modvilje for at håndtere den uidentificerede væske, samt et ønske om at et barn ikke skal finde flasken om 1, 5 eller 30 år. I øvrigt efterlader jeg ikke så meget som en dåsering i naturen, når jeg er ude med detektoren.
Don´t criticize what you can´t understand - Bob Dylan

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af HappyNanoq » 20. jun 2018, 13:02

Det kan for såvidt også være demineraliseret/destilleret vand, til fortynding af medikamenter.
Der findes mange medikamenter som er ustyrligt kraftige, og derfor skal fortyndes inden brug - herunder også vacciner.
Der vil i så fald bare være tale om en kendt mængde vand i flasken, så når man tager X ml af medikamentet og sprøjter ind i flasken, så fortynder man det til en brugbar opløsning.

Kan forstå at det dog mest bliver brugt på hospitalet, eller mobile felthospitaler eller behandlingsstationer - og det som man bruger i selve felten er færdige brugsopløsninger i korrekt dosis.

Så jo, det kan være hvad som helst, lige fra absolut ingenting (vand) til hvad som helst af medicin, gift, alt hvad hjertet frygter.
water-treatment-28-638.jpg
water-treatment-28-638.jpg (45.39 KiB) Vist 10116 gange
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Kjergaard
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 94
Tilmeldt: 4. sep 2007, 00:53
Interesser: gamle våben, kemi og mit job
Geografisk sted: Aasiaat Grønland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Kjergaard » 20. jun 2018, 16:14

Skyd lidt i armen og se hvad der sker 😂
If you are short of everything except enemy, you are in combat

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Cpt » 20. jun 2018, 19:25

Kjergaard skrev:
20. jun 2018, 16:14
Skyd lidt i armen og se hvad der sker 😂
Det kan være det er EPO eller vækst hormon så der er instant sixpack :giggle:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Lassescout » 23. jun 2018, 09:25

Det er helt sikkert en medicinflaske til injektionsmedicin. Jeg synes designet på både flaske og prop ser temmelig bedaget ud. Som i 1960´erne eller 70´erne.

Så spørger jeg mig selv, hvorfor den ligger der? Er den tabt af en narkoman på udflugt? nok næppe. Er den røget i møddingen hos en landmand, og senere spredt ud med møget? Meget mere sandsynligt. Man fik ikke indsamling af dagrenovation på landet før i 1980´erne, så man skaffede sig af med affald som man bedst kunne. Den kan også være tabt i grebningen ved et uheld og være røget den vej ud på marken.

Så mit bud er, at der er tale om noget medicin til dyr, sandsynligvis antibiotika.

Der er også en farligere mulighed som du må overveje: Kan der have lusket en dyrlæge rundt i krattet med et bedøvelsesgevær? Og har han tabt flasken med bedøvelsesmiddel ud af lommen? Hvis det er tilfældet er det et sindssygt stærkt morfinpræparat der er i flasken. Det virker fint til at bedøve kvæg med, men på mennesker virker det 10.000 gange stærkere end morfin.

Så jeg ville aflevere flasken på apoteket, de tager imod medicinaffald og bortskaffer det forsvarligt. Jeg har aldrig prøvet at aflevere medicinaffald på genbrugspladsen, men hvis de har et sted til det, er det sikkert også fint.

Men lad være med at få noget på fingrene eller i øjet, man ved aldrig hvad det kan være.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Metaldetektor: Hvad indeholder denne flaske?

Indlæg af Refraktorius » 23. jun 2018, 13:23

Lassescout skrev:
23. jun 2018, 09:25
.... Man fik ikke indsamling af dagrenovation på landet før i 1980´erne, så man skaffede sig af med affald som man bedst kunne. .....
For at citere en af vore store poeter:
Troels Trier skrev:Dengang var der ingen forurening og miljø, og hvis man havde noget affald, blev det bare smidt i en sø, og alt det der med grundvand var der ikke noget med, hvis der var noget giftigt, blev det bare gravet ned.

youtu.be/xejEy3mseMs
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar