Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Et forum til os der har detektering som hobby eller erhverv, og gerne vil vise fundne ting frem, eller har spørgsmål til dem. Der er naturligvis også plads til at nye Skattejægere kan stille spørgsmål til de rutinerede, ligesom der kan linkes til internationale fund. Lad os sammen tage tilbage i tiden...
Besvar
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af PSindrup » 8. jul 2021, 10:05

Hej alle

Nu er det igen lykkedes mig at tabe "noget" fra en af mine havemaskiner (en bolt der er knækket, og et specialbeslag mistet) og jeg kunne godt tænke mig en metaldetektor der kunne finde det igen.

Jeg fik engang sådan en Denver i firmajulegave, men den er absolut intet værd. Den skal næsten røre ved metallet før den giver udslag.

Kan I anbefale mig "noget der duer, men som også er til at betale", når den det meste af året bare skal stå i værkstedet?

På forhånd tak

Peter
Vedhæftede filer
Denver.jpg

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af Lassescout » 8. jul 2021, 11:49

Jeg kan fortælle lidt om mine erfaringer.

Jeg ville, ligesom du, gerne have noget ordentligt uden at betale en formue. Så jeg købte brugt og fortrød det med det samme. Detektoren var defekt, og pludselig var det meget svært at få fat i både sælgeren og den butik der havde solgt til sælgeren. Det var penge ud af vinduet. Selvom du kan finde en brugt kvalitetsdetektor synes jeg ofte sælgerne har urealistisk opfattelse af, hvad de skal have for den. Garantien kan ikke "sælges med", for den gælder oftest kun ham der købte den i butikken, ikke ved second hand ejerskab. Derfor skal den manglende garanti trækkes fra brugtprisen, og det er der mange der glemmer.

Så jeg kontaktede "detektorshoppen". Der kan du komme i gang for et par af de lange.

Jeg ville købe denneher: https://detektorshop.dk/produkter/78-ga ... tilbehoer/
Da jeg købte, gik jeg selvfølgelig "et par numre op" og gav lidt mere, men det bestemmer man selv. Jeg har faktisk ikke fået den brugt ret meget, men skulle jeg eller en kammerat nu tabe et bundstykke på jagten, så er den da "kjæk å ha´".
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Bino
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 617
Tilmeldt: 1. feb 2004, 22:07
Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af Bino » 1. aug 2021, 11:31

Jeg har en minelab 440 og en gulerod aka garrett pinpointer. 440s fordele er at den har et multi frequens søgehoved det gør det lettere at søge efter flere metaller på engang, samt at den ikke er så ustabil ved søgning i saltvand.
Ser at du kommer her fra øen, hvis du vil kan vi godt mødes så du kan låne min, hvis du vil prøve før du køber..
Ham som var med fra starten.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af Ingsorsi » 1. aug 2021, 12:36

Lassescout skrev:
8. jul 2021, 11:49
... Garantien kan ikke "sælges med", for den gælder oftest kun ham der købte den i butikken, ikke ved second hand ejerskab.
Det lyder ikke lovligt.
Butikken kan næppe blande sig i hvem der er ejer.
Det ville jeg i hvert fald ikke acceptere.
Jeg går ud fra, at du fik kvittering med fra køber?

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af PSindrup » 2. aug 2021, 10:34

Bino skrev:
1. aug 2021, 11:31
Jeg har en minelab 440 og en gulerod aka garrett pinpointer. 440s fordele er at den har et multi frequens søgehoved det gør det lettere at søge efter flere metaller på engang, samt at den ikke er så ustabil ved søgning i saltvand.
Ser at du kommer her fra øen, hvis du vil kan vi godt mødes så du kan låne min, hvis du vil prøve før du køber..
Tak for fint tilbud.

Jeg vender tilbage når tiden tillader det :rock:

Peter

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af Lassescout » 4. aug 2021, 15:19

Ingsorsi skrev:
1. aug 2021, 12:36
Lassescout skrev:
8. jul 2021, 11:49
... Garantien kan ikke "sælges med", for den gælder oftest kun ham der købte den i butikken, ikke ved second hand ejerskab.
Det lyder ikke lovligt.
Butikken kan næppe blande sig i hvem der er ejer.
Det ville jeg i hvert fald ikke acceptere.
Jeg går ud fra, at du fik kvittering med fra køber?
Jeg mener det er helt almindelig retspraksis efter købeloven. Købeloven regulerer forholdet mellem en køber og den virksomhed han køber fra. Virksomheden har ingen forpligtelser overfor kunder der ikke har købt genstanden af virksomheden, for de har jo ingen indflydelse på i hvilken stand varen leveres. Jeg kan huske at det gav en farlig ballade en gang, hvor nogle meget dyre cykler var købt brugt af private, og cykelhandleren så ikke ville lave garantireparationer på dem.

Men jo, jeg fik kvittering fra sælgeren, og jeg prøvede at få ham til at kræve varen repareret eller ombyttet. Men hverken sælgeren eller den butik han havde købt i var til at få i tale, så jeg droppede det bare og besluttede at det var lærepenge jeg havde betalt.
Jeg har en minelab 440
Jeg tjekkede lige den detektor hos detektorshop. Hold da op det er billigt for en detektor med multifrekvens søgning. Nu er det da helt udelukket at købe brugt! Jeg købte selv en Minelab i sin tid, fordi den netop tillader at man kan skifte søgehovede og dermed vælge forskellige frekvenser. Men dette er da meget meget bedre.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af PSindrup » 5. aug 2021, 10:05

Jeg ringede til detektorshop.dk og wow en service. :thumbup:

Han anbefalede mig den billigste detektor de havde - deres "børnemodel" Go Find 11 - og sagde samtidig at man får utroligt meget for pengene og beklagede sig samtidig over at de ikke er den bedste model for en forhandler at have i sortimentet, for der var ikke mange penge at tjene
Sagt med et KÆMPE smil på læben. :giggle: :giggle: :giggle:

Nu er jeg spændt på at se hvad posten kommer med en af de kommende dage.

https://detektorshop.dk/produkter/832-m ... til-boern/

Peter

Blower
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. sep 2012, 20:58
Interesser: USA biler luft våben
Geografisk sted: vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af Blower » 15. aug 2021, 17:42

Hvad så Peter har du prøvet den,kunne godt føle mig fristet,jeg har mistet noget til min have traktor,noget som ikke kan købes komplet.
Life in the fast lane run a blower
Benjamin np xl 1500 4,5
Benjamin Marauder 4,5

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Anbefal mig en metaldetektor der til at betale (da jeg ikke skal bruges ofte)

Indlæg af PSindrup » 16. aug 2021, 08:24

Blower skrev:
15. aug 2021, 17:42
Hvad så Peter har du prøvet den,kunne godt føle mig fristet,jeg har mistet noget til min have traktor,noget som ikke kan købes komplet.
Jeps!
Du får vildt meget for pengene med den "børnemodel" jeg har købt, og den er alle pengene værd.

Jeg har allerede fundet 2 bolte og et beslag til min fræser/fingerklipper ude på min lille ø, og jeg tror ikke jeg har søgt i mere end en times tid.

Peter

Besvar