Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Krille888
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. dec 2010, 17:49
Interesser: Jagt, er ikke startet endnu.
Geografisk sted: Odense

Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Krille888 » 10. dec 2010, 18:04

Hej alle sammen! (:
Er lige blevet medlem idag, og det første jeg vil spørge jer om, er selvfølge om der er nogen forslag til en billig riffel og optik. :D
Jeg skal starte med at ta' Jagttegn her til Febuar, så skal vel til Riffelprøve engang omkring sommerferien :3

Midt budget er desværre på kun 8.000 (rundt regnet), men jeg håber at i kan hjælpe mig alligevel! :D

Det jeg leder efter er noget i stil med:

En 30.06 eller 308.
En riffel uden FOR meget rekyl, hvis det ka' lade sig gøre (:
Et ordentligt greb.
Og et nogenlunde kønt udseende (ikke at det betyder lige så meget som de andre ting, men det ville da stadig være lidt rart :p).

Hvad optik angår, så tror jeg bare jeg lader jer afgøre hvad der ville være bedst (har ikke så meget styr på optikken endnu :D)? (:

Jeg har hørt at en Remington 770 skulle være et godt begynder våben, men jeg lader ikke til at kunne finde den nogen steder? O.o
Så hvis nogen af jer ved hvor jeg ka' ta' ud og kigge på en, så ville det være super! :D

Win94
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14. jul 2007, 09:07
Geografisk sted: midtsjælland/KBH
Been thanked: 2 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Win94 » 10. dec 2010, 18:48

hejsa.

Prøv at kigge på følgende kikkertmærker.

Bushnell
Leupold
Weaver
Nikon
Der er gode kendte mærker, som lavet rigtig godt til prisen.
Leupold er langt det bedste hvad angår garanti. De har branchens bedste!! livsgaranti :eek:

Af rifler kig efter en Savage de skyder som en drøm og er til at betale.
Marlin er også et emne.



Her er et forslag:
Leupold VX-I 3-9x40 2000-3000kr godt til dansk jagt god super solid kikkert.
Leupold QRW montage aftaglig og præcis 1000-1500kr
Savage stevens 200 syntetisk 4000kr i cal 308win eller 243win hvis det kun skal være til råvildt. simpel men god riffel.
Samlet pris: ca8000kr.

Ville helt klart være mit råd..så er du godt stillet til at starte på jagten og har mulighed for at opgradere når du ved hvad dine krav/lyster er senere hen.....

Ved godt alle vil skyde mig for den næste sætning.

Du behøver ikke starte med de dyreste kikkerter og rifler for at drive jagt forsvarligt. Det er dine evner der er det svageste led i ligningen..


Håber jeg har været til lidt hjælp.

VH Win94

Krille888
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. dec 2010, 17:49
Interesser: Jagt, er ikke startet endnu.
Geografisk sted: Odense

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Krille888 » 10. dec 2010, 19:25

Win94 skrev:hejsa.

Prøv at kigge på følgende kikkertmærker.

Bushnell
Leupold
Weaver
Nikon
Der er gode kendte mærker, som lavet rigtig godt til prisen.
Leupold er langt det bedste hvad angår garanti. De har branchens bedste!! livsgaranti :eek:

Af rifler kig efter en Savage de skyder som en drøm og er til at betale.
Marlin er også et emne.



Her er et forslag:
Leupold VX-I 3-9x40 2000-3000kr godt til dansk jagt god super solid kikkert.
Leupold QRW montage aftaglig og præcis 1000-1500kr
Savage stevens 200 syntetisk 4000kr i cal 308win eller 243win hvis det kun skal være til råvildt. simpel men god riffel.
Samlet pris: ca8000kr.

Ville helt klart være mit råd..så er du godt stillet til at starte på jagten og har mulighed for at opgradere når du ved hvad dine krav/lyster er senere hen.....

Ved godt alle vil skyde mig for den næste sætning.

Du behøver ikke starte med de dyreste kikkerter og rifler for at drive jagt forsvarligt. Det er dine evner der er det svageste led i ligningen..


Håber jeg har været til lidt hjælp.

VH Win94
Fantastisk information! :D
Har kigget lidt på det, og det ser sku ret godt ud, og til en overkommelig pris :p
Havde lidt svært ved at finde montagen, men det lykkedes til sidst (:

Og ja selvfølgelig er det da bedre at starte med noget billigt, og så opgradere når man engang finder ud af hvad der præcist passer til en :p

Men tusind tak ska' du ha' for din hjælp, og fordi du tog dig tid til det! (:
Du må ha' en go' weekend (:

EMD
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 279
Tilmeldt: 20. jan 2008, 15:36
Interesser: Jagt og natur.
Geografisk sted: Tórshavn.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af EMD » 10. dec 2010, 19:46

Hvad du vil vælge og give i pris kommer helt an på din egen forfængeligeheder til fine ting. Lad dig ikke narre af folk, som går op i detaljer og peditesser. Et billigt brugt sæt til 3000, (hvis det er i orden) skyder lige så godt og forsvarligt under danske forhold, som et sæt til 20.000 kr. Jeg begyndte selv med en renoveret militær riffel mrk. Carl Gustav med en billig kikkert i 4X32. Riflen havde en meget lille egen spredning og kikkerten, til trods for den meget lille forstørrelse, så sad skuddet altid der hvor jeg sigtede.

Grøn
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 107
Tilmeldt: 7. feb 2010, 13:23
Interesser: rifler
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Grøn » 10. dec 2010, 20:49

Overvej evt at bestille kikkert og montage hjem fra England. Her er noget at spare

Kikkert: Fx. en Nikon buckmaster 4,5-14X40 (kaldes vist fieldmaster i UK) eller en leupold vx-II 3-9X40, begge klikfaste

Montage: Warne, som fast montage eller aftagelig

Køber du riflen hos en forhandler monterer de som regel også gerne din montage og kikkert gratis, i hvert fald hos Skov i Bording

Knæk og bræk

5317
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 610
Tilmeldt: 11. feb 2009, 20:25
Interesser: skydning, genladning
Geografisk sted: Jylland-nordvest
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af 5317 » 11. dec 2010, 03:01

Krille888 skrev:Hej alle sammen! (:
Er lige blevet medlem idag, og det første jeg vil spørge jer om, er selvfølge om der er nogen forslag til en billig riffel og optik. :D
Jeg skal starte med at ta' Jagttegn her til Febuar, så skal vel til Riffelprøve engang omkring sommerferien :3

Midt budget er desværre på kun 8.000 (rundt regnet), men jeg håber at i kan hjælpe mig alligevel! :D

Det jeg leder efter er noget i stil med:

En 30.06 eller 308.
En riffel uden FOR meget rekyl, hvis det ka' lade sig gøre (:
Et ordentligt greb.
Og et nogenlunde kønt udseende (ikke at det betyder lige så meget som de andre ting, men det ville da stadig være lidt rart :p).

Hvad optik angår, så tror jeg bare jeg lader jer afgøre hvad der ville være bedst (har ikke så meget styr på optikken endnu :D)? (:

Jeg har hørt at en Remington 770 skulle være et godt begynder våben, men jeg lader ikke til at kunne finde den nogen steder? O.o
Så hvis nogen af jer ved hvor jeg ka' ta' ud og kigge på en, så ville det være super! :D
Prøv jagtbutikkernes hjemmesider, DBA gul og gratis, man kan sagtens finde brugbar skyder også til under 8000, især hvis man kan "nøjes" med brugt
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt

Win94
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 170
Tilmeldt: 14. jul 2007, 09:07
Geografisk sted: midtsjælland/KBH
Been thanked: 2 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Win94 » 11. dec 2010, 07:23

hej...

Et lille fif..hvis du køber brugt så få en møssemager til at tjekke riflen og prøveskyde riflen for dig..det koster måske lidt...mens så køber du ikke katten i sækken..
Det kan være svært at gennemskue en brugt riffel hvis man er nyjæger...

vh win94

PS Men ellers laver både savage, marlin og remington sammelede sæt med riffel kikkert og montage....til meget fornuftige penge...

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Simon5700 » 11. dec 2010, 09:57

det må da være muligt at finde en brugt tikka T3 med en okay kikkert til den pris, ellers kunne man jo evt købe en ny tikka T3 og en billig nikko stirling kikkert til at starte med, og når du får penge til det kan du jo opgradere kikkerten, jeg købte selv en nikko stirling gameking 3-9x40 til 200kr i england og montage til 100kr, det sidder på mit luftgevær og syntes man får RIGTIGT meget for pengene og de kan godt holde til at sidde på en riffel
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1716
Tilmeldt: 3. feb 2010, 11:30
Interesser: mad, jagt, skyning
Geografisk sted: der ude ved rakkerne
Has thanked: 14 times
Been thanked: 27 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Lerche » 11. dec 2010, 11:32

Du kan nemt finde dig et okay sæt til 8000 specielt når du har det fint med noget brugt

du kan næsten få nyt til de penge jo

skulle jeg skifte min riffel lige nu til noget blev det til howa 1500 en ny fåes fra små 6000

og kan findes som meget let brugte til under 8 hvor der er monteret en god kikkert


Men hvis du kan nå at spare lidt mere sammen kender jeg en der har en sauer 202 i 3006 med en god smidt og bender på toppen mener det er en 2,5-10x56 så har du hvis top gear vil jeg mene

hvis det skulle have interese så smid en pm
Lerche der glæder sig til 16 maj

Sixpence
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. sep 2010, 09:23
Interesser: Jagt, skydning og forsvar
Geografisk sted: Vesthimmerland, den nordvestlige del
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Sixpence » 11. dec 2010, 12:07

Gør som mig,

1. Find en god riffel
2. Find riflen til den rigtige pris i DK( fx. 7-8000)
3. Spørg far rigtig pænt om han ikke vil være med til at lave et projekt.
4. Få far til at købe kikkert og montage
5. Køb selv riflen
6. Sæt det hele sammen
7. Nu har du en god riffel med god kikkert og montage

:yo: :rock: :mrgreen:
Learning by fucking up - Sergent From

I´m just in it for the hat

T. Stensby & Co. 12/70
Tikka T3 Lite 308.
Samt en lille ny CZ

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. dec 2008, 12:01
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 100 times
Been thanked: 85 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af BoPe » 11. dec 2010, 19:18

Du kan udover Savage også prøve at kigge på en Howa som har fået pæne anmeldelser i en svensk forbrugerundersøgelse.

Optik og montager er betydeligt billigere i USA og England, men køber du kikkert, riffel og montage som et sæt bør det være muligt at krejle sig til en pris som svarer til at du havde købt i USA eller England.

Mht. kikkerter skal du kikke på Leupold VX1 eller VX3 og har du penge til noget i VX3 laget kan du også se om du hellere vil have en Zeiss Duralyt (som Conquest serien vist hedder i Europa). Det lille blå mærke er måske ikke bedre optik, men det gør det lettere at gensælge hvis du måtte ønske det.

Du kan spare penge ved at vælge en lille forstørrelsesgrad du har i Danmark og omegn ikke brug for meget mere end 4 - 5 gange.

8000 burde række til en ny riffel og kikkert i den lavere mellemklasse - dvs. godt nok fra nord grønland til kapstaden.

8000 burde endda kunne strækkes til et baikal haglgevær og skab og en (godt)brugt riffel i en skæv kaliber og en ny mindst-ringe kina kikkert fra England - et sæt du afgjort vil kunne bestå riffelprøven og ikke mindst jage med

Brugeravatar
Karlo
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 575
Tilmeldt: 21. sep 2009, 19:59
Interesser: Fiskeri og Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 58 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Karlo » 11. dec 2010, 20:33

Jeg er selv den tilfredse ejer af en Howa 1500 6,5x55...
Det er en kanon riffel og utrolig billig når man tænker på hvor meget du får for pengene.. Jeg købte min brugt og lavede en rigtig god handel. Der skulle ofres nogle penge på aftrækket, da det mildest talt var ringe, men nu hvor bøssemageren har indstillet det.... Så har jeg fået et utrolig godt aftræk, som måler sig med langt dyrere rifler. Det næste jeg skal købe til Howa'en bliver en Leupold VX-3 3.5-10x50 og Leupold QRW montage. :razz:

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Vetten » 11. dec 2010, 23:28

Tikka T3 med en bushnell 3-9x50 er også et godt bud.
Den kan fås hos bla. westgun til 7.995 kr

Reminton forhandles af jaguargruppen, men lader ikke til at de har 770 men 700
http://www.jaguargruppen.com/default.as ... nuId=25523

Brugeravatar
Foto
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 20. okt 2010, 21:31
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Foto » 12. dec 2010, 02:26

Brugt riffel kal 308 og brugt god kikkert, kan fås til dit budget.
Jeg er også afhængig. Af riffelskydning.

Fresh
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 420
Tilmeldt: 11. mar 2010, 14:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 12 times
Been thanked: 49 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Fresh » 16. dec 2010, 21:54

Inden for dit budget fik jeg en Browning X-bolt stalker i 308 m. Bushnell Elite 3200 3-9x40 og den er jeg ganske tilfreds med. Lækkert enkelt design, mulighed for at aflade i sikret tilstand, 4 skud i magasinet, god blød kolbepude der tager en del af rekylen.

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Scout » 25. dec 2010, 07:45

Win94 skrev:hejsa.

Prøv at kigge på følgende kikkertmærker.

Bushnell
Leupold
Weaver
Nikon
Der er gode kendte mærker, som lavet rigtig godt til prisen.
Leupold er langt det bedste hvad angår garanti. De har branchens bedste!! livsgaranti :eek:

Af rifler kig efter en Savage de skyder som en drøm og er til at betale.
Marlin er også et emne.

Her er et forslag:
Leupold VX-I 3-9x40 2000-3000kr godt til dansk jagt god super solid kikkert.
Leupold QRW montage aftaglig og præcis 1000-1500kr
Savage stevens 200 syntetisk 4000kr i cal 308win eller 243win hvis det kun skal være til råvildt. simpel men god riffel.
Samlet pris: ca8000kr.

Ville helt klart være mit råd..så er du godt stillet til at starte på jagten og har mulighed for at opgradere når du ved hvad dine krav/lyster er senere hen.....

Ved godt alle vil skyde mig for den næste sætning.

Du behøver ikke starte med de dyreste kikkerter og rifler for at drive jagt forsvarligt. Det er dine evner der er det svageste led i ligningen..


Håber jeg har været til lidt hjælp.

VH Win94
:goodpost: og enig i det meste især hvad angår optikdelen.

Lidt variation over temaet: Hvis du vil købe brugt er mulighederne legio. De er mange super gode tilbud med og uden optik ude i sommerlandet.

Hvis det skal være nyt: Smut ind og snak med Hunters House og sig, at du vil købe en Ruger Hawkeye i .308. Lad være med at købe 30-06. Alt hvad der kan skydes med en 30-06, kan du skyde med en .308.

Ruger laver uopslidelige super kvali rifler. Hvis folk rakker ned på Ruger...., så skal du bare nikke og sige ja-ja på de rigtige steder.....og købe en alligevel.

En blå Hawkeye koster omkring 6K hos Hunters H. Du skal forhandle med dem og få noget rabat. De er smarte men klart til at handle med. Der bliver sagt meget her på dette forum - både for og imod HH. Nogle af udtalelserne er sande - andre ikke. Nogle har "hørt noget" om HH - andre har rent faktisk været i butikken.

Tilbage er kun fakta: Ruger laver nogle af de bedste rifler på markedet. HH forhandler Ruger. Prisen som HH forhandler Ruger til er faktisk latterlig billig (men man skal selvfølgelig stadig handle dem lidt ned i pris).

Når du har mulet dem og opnået den ønskede rabat, så tøver du lidt og skraber med fødderne -"Møøøøhh, det er altså stadig mange penge....!" osv osv ad nauseam. Afhængig af dit kræmmergen.

Handleren siger så:"Nu kan jeg altså ikke gå længere ned i pris - take it or leave it" (fyren skal jo også sælge flere rifler og har ikke hele dagen).

Lige der slår du til som et lyn og siger så til fyren: "Okay, det er så en aftale med XX pris......, hvis du smider den originale Ruger montage med i pakken!"

Du har ikke brug for QRW til en start. Quick Release montager er "nice" men ikke livsnødvendige. Endvidere er Rugers egne montager nogle af de mest bundsolide på markedet og meget nemme at tage af og på.

Hvis du kun har den samme riffel, har du ikke behov for at tage optikken af så ofte. Måske ved transport, hvor du gerne vil have den i en anden taske, eller hvis du vil have for eksempel en rødpunkt på i stedet for. Rugers montager holder også i disse tilfælde.

Optik. Ovenstående råd er fine: Kig på en Leupold 3-9X40 - den dækker alle dine behov og kan fåes billigt i England (ingen afgifter da EU).

Du må under ingen omstændigheder spare på optikken, men du skal samtidig heller ikke gå bananas og bruge en million. Lad være med at blive overtalt til en kæmpe tysk/østrigsk
olietønde i 2,5-12X56, som alle de andre har. Du har ikke brug for det til standard danske jagt, som jeg formoder, at du starter med. På den anden side må du heller ikke købe noget billigt lort. Jeg ved, at det er fristende men lad nu være. Leupold og lignende er sagen.

Med ovenstående pakke er du under din smertegrænse ......og har oven i købet lidt skejser til patroner.

Pøj-pøj med det og husk at fortælle, hvad du selv foretrækker, når du har luret på det.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Bofhenator » 25. dec 2010, 11:07

Jeg har en Ruger 77 med en Leupold ovenpå, optikken er glimrende og riflen er ikke til at slide op. Jeg kan godt lide det lidt grove look ruger har. Hvis man er til superfine visuelle detaljer skal det nok ikke være en ruger. Hvis man gider en riffel der kan holde og ramme, så er det ikke så tosset.

/bofh
der ville vælge 30.06

[edit] stavebøf
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Vetten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 748
Tilmeldt: 23. okt 2009, 21:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland KBH
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Vetten » 25. dec 2010, 11:20

@Scout. Ja man kan sige meget om HH man kan også lade være...

Men en ting er helt sikkert, de har et kæmpe udvalg og især af brugte rifler, så ved man hvad tingene må koste så kan man godt gøre en god handel der nede!

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Scout » 25. dec 2010, 11:51

bofhenator skrev:Jeg har en Ruger 77 med en Leupold ovenpå, optikken er glimrende og riflen er ikke til at slide op. Jeg kan godt lide det lidt grove look ruger har. Hvis man er til superfine visuelle detaljer skal det nok ikke være en ruger. Hvis man gider en riffel der kan holde og ramme, så er det ikke så tosset.

/bofh
der ville vælge 30.06

[edit] stavebøf
DEJLIGT at høre fra en, der faktisk ejer en Ruger ..... og det med en Leupold oven i købet. Du har ramt meget godt plet med din beskrivelse af Ruger IMO.
Tit er kommentarerne om Ruger fra folk, der har en onkel hvis fætter engang mødte en fyr på en skydebane. Ham fyren havde godt nok aldrig selv håndteret en Ruger, man havde hørt, at det vist var noget lort.

Så tilgiver jeg dig gerne dit noget forældede kalibervalg :biggrin:

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Scout » 25. dec 2010, 11:55

Vetten skrev:@Scout. Ja man kan sige meget om HH man kan også lade være...

Men en ting er helt sikkert, de har et kæmpe udvalg og især af brugte rifler, så ved man hvad tingene må koste så kan man godt gøre en god handel der nede!
Enig :biggrin:

Man skal læse det, der står med småt :TOS:

Man kommer bare ikke uden om, at HH har skramlet! De har for eksempel Ruger forhandling og det til priser, der er svære at slå.

....så kan man jo have sin mening om dem.....og det kan jeg fornemme, at du har :biggrin: :neutral: :biggrin:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Bofhenator » 25. dec 2010, 12:34

Scout skrev:
bofhenator skrev:Jeg har en Ruger 77 med en Leupold ovenpå, optikken er glimrende og riflen er ikke til at slide op. Jeg kan godt lide det lidt grove look ruger har. Hvis man er til superfine visuelle detaljer skal det nok ikke være en ruger. Hvis man gider en riffel der kan holde og ramme, så er det ikke så tosset.

/bofh
der ville vælge 30.06

[edit] stavebøf
DEJLIGT at høre fra en, der faktisk ejer en Ruger ..... og det med en Leupold oven i købet. Du har ramt meget godt plet med din beskrivelse af Ruger IMO.
Tit er kommentarerne om Ruger fra folk, der har en onkel hvis fætter engang mødte en fyr på en skydebane. Ham fyren havde godt nok aldrig selv håndteret en Ruger, man havde hørt, at det vist var noget lort.

Så tilgiver jeg dig gerne dit noget forældede kalibervalg :biggrin:
Hehe, min nuværende ruger 77 er i .243, men jeg læste det som om valget stod mellem dirty-ol'six og .308 og der ville jeg vælge den gamle. Ikke af anden grund end jeg har skudt rigelig skud med .308 ;-)

/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Scout » 25. dec 2010, 12:55

Det er modtaget :mrgreen:

Ruger 77 i .243 med en Leupold; det lyser som perfekt bukkemedicin!

Er det laminat eller åndenød, 3-9X40 oder was??!!

Vi vil se billeder! :biggrin:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9705
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2158 times
Kontakt:

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Bofhenator » 25. dec 2010, 13:10

Scout skrev:Det er modtaget :mrgreen:

Ruger 77 i .243 med en Leupold; det lyser som perfekt bukkemedicin!

Er det laminat eller åndenød, 3-9X40 oder was??!!

Vi vil se billeder! :biggrin:
Det er syntetisk og blåneret og en 3-9x40, skal nok nappe nogle billeder når jeg kommer hjem fra Århus, er til juletamtam hos svigermekanikken et par dage endnu.

Og jo, den virker glimrende til buk og ræv (og bukkens kone og børn for den sags skyld).

Jeg valgte syntetisk skæfte fordi jeg vidste jeg ville komme til at ærgre mig første gang jeg fik lavet en ridse i et træskæfte og en ridse i en gang plastik kan jo være ligegyldigt.

Er lidt lun på en Ruger No. 1 f.eks. 30.06, men det bliver en gang ude i fremtiden... Men nu er vi vist ved at være OT.

/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Scout » 25. dec 2010, 14:12

Syntetiske skæfter sparker da numse og er også fint-fint til nyjægerens første riffel :biggrin:

Hint-hint OP; Ruger fåes med syntetskæfte (og deres skæfter er blevet MEGET pænere) :mrgreen:

Brugeravatar
Trotyl
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2906
Tilmeldt: 3. feb 2006, 21:01
Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
Geografisk sted: Jammerbugten
Has thanked: 61 times
Been thanked: 40 times

Re: Billig Riffel og Optik, nogen foreslag? (:

Indlæg af Trotyl » 26. dec 2010, 16:19

Krille888 skrev: Midt budget er desværre på kun 8.000 (rundt regnet), men jeg håber at i kan hjælpe mig alligevel!
Hvis du ellers kan få dem til at sende, så har du da et par muligheder her eller her.

Du skal dog erhverve og betale dit jagttegn, før du kan få våbentilladelse til jagtriffel :blink:
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...

Besvar