Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team edition?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Hezo
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. feb 2013, 19:18
Interesser: Alt der er sjovt vel!
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team edition?

Indlæg af Hezo » 12. feb 2013, 19:38

Hej alle

Er der nogen der kender den udgave af 202'eren, med heavyweight fluted pibe i 308. og diverse andet lir med i pakken, synes at have læst det er et gammelt tilbud et sted herinde, men kan ikke finde det igen?

er det en ældre model af 202'eren?

Håber i kan hjælpe
Senest rettet af Refraktorius 13. feb 2013, 09:28, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: "Er der nogen der kender" og "?" indsat i overskrift

Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Sauer 202 Extreme team edition

Indlæg af Zubra » 13. feb 2013, 00:16

:welcome:
http://sauer.de/modelle---/s202-xt-line ... sicht.html
Kig lige her om den ikke er imellem udvalget her.
_____--
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Hezo
Newbie
Newbie
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12. feb 2013, 19:18
Interesser: Alt der er sjovt vel!
Geografisk sted: København
Been thanked: 1 time

Re: Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team edition?

Indlæg af Hezo » 13. feb 2013, 12:07

Jo tak der har jeg kigget :inspect:

Jeg mente mere om der var nogen der havde købt den specifikke model med den tunge pibe og måske havde en mening om denne og resten af pakken? :biggrin:

De har den stadig hos HH, men jeg er ikke helt klar over om jeg må linke direkte til siden?

S200
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 151
Tilmeldt: 9. feb 2010, 20:18
Interesser: Riffelskydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 44 times
Been thanked: 77 times

Re: Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team edition?

Indlæg af S200 » 13. feb 2013, 21:52

Har aldrig ejet en extreme selv - men har flere gange haft en af disse i hånden. Personligt ville jeg aldrig købe en riffel med aluminiumslås, men det er måske bare mig, der er lidt gammeldags. Har imidlertid talt med et par bøssemagere, som advarer mod problematiske kikkert-monteringer.....

Med jægerhilsen!
:razz:

frederikjægeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. maj 2014, 02:08
Geografisk sted: Kolding, Denmark
Kontakt:

Re: Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team edition?

Indlæg af frederikjægeren » 25. maj 2014, 02:09

Sauer xt er med stållås


Sent from my iPhone using Tapatalk
Using Tapatalk

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team edition?

Indlæg af Lassescout » 3. jun 2014, 16:59

Det er Outback der er med aluminiumlås.

Jeg mener det er forkert og for enkelt at sige ting som: "aldrig aluminiumlås" eller " aldrig aluminiummontage". Der er styrker og svagheder ved alle materialer. Kunsten er at designe tingene så man udnytter styrkerne og omgår svaghederne. Hvad Sauer 200/202 angår, så er den designet så bundstykket låser direkte i piben. Derved bliver det kun ståldele der optager tryk fra skudafgivelsen. Låsen er ikke trykbærende i skudøjeblikket sådan som en traditionel mauser lås er det, den tjener kun til at holde sammen på pibe, magasin, skæfte og bundstykke.

En af grundene til at jeg ikke allerede har købt en Sauer 202 er, at jeg ikke kan bestemme mig for stål eller aluminium. Jeg er ikke i tvivl om, at en kikkert kan monteres forsvarligt på en aluminiumslås. Måske skal baserne limes på, så skruerne grundlæggende kun holder dem på plads mens limen hærder. Eller også skal der indfældes stålinserts med gevindet til skruerne. Eller også vil en forholdsvis let kikkert i et moderat kaliber sagtens kunne holde på traditionel vis. Der er mange muligheder.

Men letheden ved aluminium tiltaler mig, og måske er der slet ikke brug for den ekstra styrke stålet har ? På den anden side har jeg en vane med at udsætte mit grej for hårdt brug og kræve ultimativ ydelse af det, så måske er stål alligevel rigtigt for mig ?
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team edition?

Indlæg af LapuaMagnum » 7. jun 2014, 22:46

Lassescout skrev:Det er Outback der er med aluminiumlås.

Jeg mener det er forkert og for enkelt at sige ting som: "aldrig aluminiumlås" eller " aldrig aluminiummontage". Der er styrker og svagheder ved alle materialer. Kunsten er at designe tingene så man udnytter styrkerne og omgår svaghederne. Hvad Sauer 200/202 angår, så er den designet så bundstykket låser direkte i piben. Derved bliver det kun ståldele der optager tryk fra skudafgivelsen. Låsen er ikke trykbærende i skudøjeblikket sådan som en traditionel mauser lås er det, den tjener kun til at holde sammen på pibe, magasin, skæfte og bundstykke.

En af grundene til at jeg ikke allerede har købt en Sauer 202 er, at jeg ikke kan bestemme mig for stål eller aluminium. Jeg er ikke i tvivl om, at en kikkert kan monteres forsvarligt på en aluminiumslås. Måske skal baserne limes på, så skruerne grundlæggende kun holder dem på plads mens limen hærder. Eller også skal der indfældes stålinserts med gevindet til skruerne. Eller også vil en forholdsvis let kikkert i et moderat kaliber sagtens kunne holde på traditionel vis. Der er mange muligheder.

Men letheden ved aluminium tiltaler mig, og måske er der slet ikke brug for den ekstra styrke stålet har ? På den anden side har jeg en vane med at udsætte mit grej for hårdt brug og kræve ultimativ ydelse af det, så måske er stål alligevel rigtigt for mig ?
Prøv at kigge på spurh de laver mounts i aluminium 7075 med tilhørende rustfrie skruer, og jeg holder på at spuhr mounts er blandt de bedste der kan købes. Der er lige så mange meninger som der er mennesker, så der er andre der har en andre holdninger.

http://www.spuhr.com/

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 874
Tilmeldt: 7. nov 2010, 14:16
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 47 times

Re: Sv: Er der nogen der kender Sauer 202 Extreme team editi

Indlæg af JPedersen » 7. jun 2014, 23:44

Jeg ville ikke bekymre mig om aluminiums styrke og slet ikke på en riffel fra et af de store mærker. 7075 som bliver brugt til spurhs montager er en virkelig stærk alu. Det kan også hældes til T6 styrke og så rykker vi lige et skidt op af styrke stigen

Sendt fra min Galaxy S4
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Besvar